Į vištidę pakviesta lapė ir nedžiuginanti pergalė

Publikuota: 2022-07-04
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“ Redakcijos nuomonė

Gali būti, kad artimiausiais metais mes pamatysime dar vieną lietuviško transporto sektoriaus triumfą. Bet nežinia, ar jis mus džiugins taip, kaip turėtų.

Dideles ir atsparias transporto įmones sukūrę mūsų verslininkai rodo ženklus, kad gali įveikti nebe vieną krizę, o visą jų seriją: COVID-19 pandemiją, Mobilumo paketą, Rusijos karą Ukrainoje ir augantį vairuotojų trūkumą. Jeigu tai pavyks, jie jau eilinį kartą parodys savo neeilinį gebėjimą išlikti itin konkurencingoje, mažų maržų rinkoje. Apie tokį proveržį atsargiai spėlioti leidžia sėkmingus metus rodančios praėjusių metų vežėjų finansinės ataskaitos ir skelbiami drąsūs tolimesnės plėtros planai.

Mes jau lyg ir įpratome, kad mūsų transportininkai turi dešimtis gyvybių ir moka augti, esant labai sudėtingoms sąlygoms. Žinoma, šioje kovoje skaičiuojama daugybė aukų – šimtai uždarytų transporto įmonių, tačiau išlikusieji sugeba stebinti. Pasirodo ženklai, kad palaipsniui įdiegiamas ES Mobilumo paketas duoda netikėtą efektą. Šio dokumento nuostatos turėjo po visą žemyną pasklidusius ir absoliučią daugumą tarptautinių krovinių gabenančius vilkikus iš Rytų Europos suginti į savus gardus, taip nuo jų apsaugant Senosios Europos vežėjus. 

Daugiau skaitykite:

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

 

Apribotos krovinių vežimo galimybės ir įvestas reikalavimas sunkvežimius periodiškai atvežti į registracijos šalis turėjo sunaikinti ekonominį Rytų Europos vežėjų motyvą – dėl Mobilumo paketo reikalavimų išaugę veiklos kaštai tiesiog neleistų konkuruoti mažesnėmis, nei Vakarų Europos vežėjų, kainomis.

Tačiau didžiosios Rytų bendrovės ėmė sistemingai steigti savo įmones ne tik arčiau didžiųjų rinkų ir lengviau trečiųjų šalių piliečius įdarbinančioje Lenkijoje, bet ir svarbiausiose savo darbo zonose, pirmiausia – Vokietijoje ir Prancūzijoje. 

Vytas Volkevičius, vienos didžiųjų Lietuvos transporto grupių „Hoptrans holding“ bendraturtis ir vadovas, leidžia suprasti, kad taip Senoji Europa į savo vištidę pasikvietė lapę.

„Anksčiau mes dirbome tik tarptautinėje rinkoje, bet dabar, stumiami Mobilumo paketo, ateiname ir į vidines, – sako jis. – Mūsų įmonės yra inovatyvios, jos moka tokius pačius ir dar didesnius atlyginimus ne vien vairuotojams, bet ir administracijos darbuotojams. Mes esame daug greitesni, turime dideles organizacijas.“

Verslininkas pasakoja, kad didelius nuosavų sunkvežimių parkus valdančios lietuviškos bendrovės yra gerokai efektyvesnės ir finansiškai pajėgesnės už Vakaruose dominuojančias nedideles šeimynines įmones. Čia derėtų pastebėti, kad toks entuziazmas dar nėra dažnas kitose lietuviškose transporto įmonėse. Bene didžiausias jų vardijamas trikdis – Vakarų užsakovai visada prioritetą suteikia saviems paslaugų teikėjams.

 Bet chroniškai augantis transporto trūkumas tikrai suteiks daugiau galimybių Lietuvos vežėjams. Jeigu jiems pasiseks iškovoti naują lietuviško verslo pergalę – nežinia, kiek šįkart ji džiugins mus. Nes Vakaruose įsitvirtinantis lietuviškas verslas iš šalies po truputį išsineša vis daugiau darbo vietų, su jais susijusių mokesčių ir svarbią mūsų BVP dalį. Lietuviškas verslas laimės, Lietuva – ne.

VŽ nuomone, dar lieka priemonių stabdyti išeinančius vežėjus, nors ne visos jos valdomos iš Lietuvos. Jeigu verslas matys geresnes galimybes Lietuvoje, stengsis kuo daugiau savo veiklos išlaikyti čia. Pavyzdžiui, juos tikrai galėtų suvilioti geresnė, nei Lenkijoje, galimybė įdarbinti vairuotojus iš trečiųjų šalių.

 Situaciją galėtų pagerinti ir ES Teisingumo Teismo sprendimas, jeigu jis atšauktų Mobilumo paketo nuostatą periodiškai grąžinti sunkvežimius į jų registracijos vietą. Vilkikai kaip nors išgyventų, neaplankydami savo registracijos šalies, o mūsų vežėjai šalyje galėtų pirkti, registruoti, drausti daugiau sunkvežimių bei įdarbinti daugiau jų vairuotojų.

 

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

K. Gečas. Artėjant krizės audrai. Žmonių psichologija ir verslo komunikacija

Viešojoje erdvėje vis daugiau kalbama apie artėjančią krizę, nors kol kas tai pavadinama ne tokiu ryškiu...

Nuomonės
11:51
Starto pakete – ir „užmarinuoti“ sprendimai

Iki Seimo rudens sesijos starto liko mėnuo. Bet joje, regis, vėsa nepadvelks – be tradiciškai daug aistrų...

Nuomonės
05:50
Naujas balsas Kremliaus chore 12

Kam iš tikrųjų tarnauja žmogaus teisių gynimo organizacija „Amnesty International“, kurios skandalinga...

Nuomonės
2022.08.09
Tvarka su properšomis 3

Nekilnojamojo turto (NT) plėtotojams įvesta privaloma tvarka, reikalaujanti, kad nauji pastatai būtų visiškai...

Nuomonės
2022.08.08
V. Vikė-Freiberga. Putinas – ne Petras Pirmasis 1

Rusijos prezidento Vladimiro Putino brutalią agresiją prieš Ukrainą galima paaiškinti tik kaip bandymą...

Nuomonės
2022.08.07
E. Lucasas. Naujas JK lyderis turės rasti būdų Kinijos įtakai stabdyti

Užsitraukti totalitarinės supervalstybės rūstybę būnant 23 metų – įspūdingas pasiekimas. Studentas aktyvistas...

Nuomonės
2022.08.07
A. Urbonavičius. Nereiktų tikėtis, kad „Lidl“ ar kitas žemų kainų tinklas užkariaus visą šalies prekybos rinką 1

Nors Vokietijos žemų kainų tinklo „Lidl Lietuva“ turimų parduotuvių skaičius tiesiogiai koreliuoja su jo...

Nuomonės
2022.08.06
E. Leontjeva. Palūkanų didinimas – vieniems bizūnas, o kitiems bazuka

Europos centrinio banko (ECB) sprendimas didinti palūkanas pritraukia visų dėmesį. Įmonėms ir namų ūkiams jis...

Nuomonės
2022.08.05
Kai liks tik graužtukai

Europos Sąjungos (ES) sankcijų stabdomos bankų transakcijos į Rusijos bankus gali sustabdyti ir bet kokią...

Nuomonės
2022.08.05
J. Rimas. Baltarusijoje įstrigęs verslas: kokios galimybės liko Lietuvos verslininkams?

Nuo karo Ukrainoje pradžios gausybė įmonių, vedamų etinių ar ekonominių motyvų, pasitraukė iš Rusijos ir...

Nuomonės
2022.08.04
Padidinamasis stiklas gynybos finansavimui

Nors atostogų sezonas pačiame įkarštyje, Vyriausybėje intensyviai vyksta 2023-iųjų biudžeto dėlionė. Ji...

Nuomonės
2022.08.04
O. Mašalė. Ar aviacijai pavyks sukurti 5% Lietuvos BVP?

Neseniai susisiekimo ministras patvirtino Lietuvos aviacijos gaires iki 2030 m. (aka Aviacijos strategija).

Nuomonės
2022.08.03
Apie arbatą, burbulus ir riziką

Restoranų verslas, bankų vertinamas kaip viena iš rizikingiausių veiklų, jau dabar skaičiuoja daugiau...

Nuomonės
2022.08.03
Sustoti dar anksti

Užsieniečių įdarbinimas Lietuvoje sulaukė permainų, kurių būtinybę seniai akcentavo ekonomistai ir...

Nuomonės
2022.08.02
Nežinia gimdo baimes

Nors Ekonomikos ir inovacijų ministerija tikina, jog „iki šiol nebuvo jokių indikacijų, kad lietuviškas...

Nuomonės
2022.08.01
V. Kaušas. Pabrangęs doleris Lietuvos verslus privertė atsigręžti į Azijos valiutas 6

JAV doleriui pakilus į istorines aukštumas pinigines priversti plačiau atverti prekybinių ryšių su Azijos...

Nuomonės
2022.07.31
A. Rutkauskas. Svarbus ilgalaikės sėkmės siekiančių vadovų įgūdis

Įmonių vaidmeniui kovoje su klimato kaita, racionaliam išteklių naudojimui ir darnai su aplinka bei visuomene...

Nuomonės
2022.07.29
Kremliuje virtas jovalas – nei žodis, nei laisvė

Užvėrus ar bent privėrus duris į Lietuvos koncertų sales besiveržiantiems Kremliaus politiką palaikantiems...

Nuomonės
2022.07.29
Verslui reikia ne klumpių, o sportinių batelių

Tradicijoms, kai Lietuvos įstatymų leidėjai ir institucijos apauna verslą sunkiomis perteklinių reikalavimų...

Nuomonės
2022.07.28
Kodėl klaidingai atrodo, kad sankcijos Rusijai nėra efektyvios 32

Praėjus keturiems mėnesiams nuo žiaurios Rusijos invazijos į Ukrainą pradžios, ėmė blėsti pradinis optimizmas...

Nuomonės
2022.07.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku