Pasitraukite, ateina hibridinių rinkodarininkų karta

Publikuota: 2015-09-21
Atnaujinta 2015-09-23 17:31
Deividas Budginas, komunikacijos agentūros „Komunikacijos amatininkai“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Deividas Budginas, komunikacijos agentūros „Komunikacijos amatininkai“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Komunikacijos agentūros „Komunikacijos amatininkai“ vadovas

Prieš pusmetį į savo rinkodaros komandą ieškojau naujo žmogaus. Nusprendžiau neplatinti skelbimo per tradicinius darbo paieškos portalus ir pasirinkau socialinius tinklus. Skelbimą patalpinau lietuviškose su šia sritimi susijusiose grupėse „Facebook“ ir „Linkedin“ socialiniuose tinkluose. Naują komandos narį radau greitai ir net labai puikų, tačiau iš visos atrankos labiausiai įsiminė diskusijos apie patį skelbimą.

Prieš pusmetį į savo rinkodaros komandą ieškojau naujo žmogaus. Nusprendžiau neplatinti skelbimo per tradicinius darbo paieškos portalus ir pasirinkau socialinius tinklus. Skelbimą patalpinau lietuviškose su šia sritimi susijusiose grupėse „Facebook“ ir „Linkedin“ socialiniuose tinkluose. Naują komandos narį radau greitai ir net labai puikų, tačiau iš visos atrankos labiausiai įsiminė diskusijos apie patį skelbimą.

Darbo skelbimas rodė, kad ieškome žmogaus, kuris yra geras tekstų rašytojas, išmano socialinius tinklus, yra susidūręs su tinklaraščiais, SEO jam nėra tik trys atsitiktinės raidės ir kad būtų išsiuntęs bent vieną naujienlaiškį. Komentatoriai iškėlė klausimą – ko mes čia išvis ieškome? Žmogaus roboto? Penki viename? Taip nebūna, nukentės darbo kokybė, gali būti ekspertas tik vienoje srityje.

Tačiau, kas yra ta viena sritis? Šiandien sunku rasti ribą tarp rinkodaros, ryšių su visuomene, informacinių technologijų, pardavimų ir net klientų aptarnavimo. Visi naudojasi tomis pačiomis priemonėmis nuo socialinių tinklų iki verslo valdymo sistemų, nuo tinklaraščių iki duomenų analizės. Vakaruose jau kuris laikas kalbama apie naujos kartos hibridinį rinkodarininką, turintį platų spektrą žinių ir sugebėjimų, tačiau tuo pat metu keliamas tokių specialistų edukacijos klausimas.

Hibridinis rinkodaros specialistas nėra statiška pozicija, kurią būtų galima aprašyti pareigybinėse nuostatose. Tai tam tikrų gebėjimų ir žinių visumą turintis specialistas, galintis operuoti keliuose verslo laukuose. Pagrindiniai hibridinio rinkodarininko bruožai – gebėjimas sisteminti ir analizuoti duomenis, naujausių verslo, rinkodaros technologijų ir socialinių tinklų išmanymas, programavimo pagrindai, gebėjimas rašyti bei puikiai valdyti turinio ir SEO strategijas.

Iš pirmo žvilgsnio prieš tai išvardyti gebėjimai atrodo neaprėpiami vienam žmogui ir kad šios funkcijos reikalauja bent vieno pilno marketingo skyriaus. Viskas yra kur kas paprasčiau. Kiekvienas hibridinis rinkodaros specialistas turi savo prioritetinę sritį. Įsivaizduokite, kad Jūsų pagrindinė sritis yra socialiniai tinklai. Jūs čia esate žvaigždė ir Jūsų kampanijos itin sėkmingos. Tačiau kartu Jūs žinote, kaip veikia įvairūs įrankiai, galintys pagerinti Jūsų darbą, žinote, kaip apskaičiuoti investicijų grąžą, kaip analizuoti duomenis ir pagal juos numatyti tolimesnius savo veiksmus.

Ankstesnis požiūris, kad geriau būti ekspertu vienoje srityje nei vidutinioku keliose keičiasi. Dabar tiesiog neįmanoma būti tik SEO, socialinių tinklų ar analitikos ekspertu. Kiekviena iš šių sričių yra persipynusi viena su kita, todėl neturint pagrindų platesniame marketingo strategijų spektre, negalėsime panaudoti nei vienos iš jų.

Hibridinio rinkodaros specialisto gebėjimų sritys

Naujos kartos rinkodarininkas turi gebėti pasiekti pamatuojamus rezultatus, pasitelkdamas technologines žinias, duomenų analizę, pirkėjų portreto tyrimus, įtraukiamosios rinkodaros sistemas. Panagrinėkime šiuos gebėjimus plačiau.

Rinkodaros specialistas neturi būti IT guru, kuris galėtų suprogramuoti naują socialinį tinklą ar kurti programinę įrangą, tačiau svarbu suprasti kaip tokios sistemos veikia, žinoti, kaip ir kokie įrankiai gali pasitarnauti turimam tikslui pasiekti. Reikia ir šiek tiek programavimo žinių, kad kalbant su IT specialistais gebėtumėte susikalbėti. Juk mažų mažiausia turite žinoti, ko norite paklausti ar paprašyti. Įdomu, kad prognozuojama, jog 2017 metais rinkodaros vadovai (CMO) technologijoms išleis daugiau nei informacinių technologijų vadovai (CIO).

Iš esmės, rinkodarininkas turi mokėti valdyti marketingo automatizacijos technologijas, jas integruoti su CRM (klientų valdymo sistema) ir pardavimų sistemomis bei matyti kiekvieną kliento prisilietimą, taip galėdamas parinkti personalizuotą komunikaciją, skirtingiems segmentams.

infogr.am::infogram_0_siuolaikinis_rinkodaros_specialistas

Be šių sugebėjimų modernūs rinkodarininkai tiesiog turi natūraliai domėti technologinėmis naujienomis, verslo procesais ir vartotojų elgsenos pokyčiais.

Rinkodaros komanda, kuri yra nukreipta į investicijų grąžą ir išmatuojamus rezultatus privalo turėti šiuos įgūdžius. Identifikuokite, kokių žinių trūksta ir kur galėtumėte investuoti į esamų darbuotojų edukaciją, o kur reikėtų ieškoti naujų profesionalų, kurie turėtų pagrindus visuose šiose srityse ir gebėtų susikalbėti.

Kur rasti hibridinių rinkodaros specialistų?

Įgūdžių, reikalingų hibridiniam rinkodarininkui turi tik nedidelė grupė profesionalų. Viena esminių problemų verslo ir rinkodaros pasaulyje šiuo metu yra darbuotojų edukacija ir atstumo tarp turimų ir reikiamų įgyti žinių mažinimas.

Problema yra dvilypė. Vienoje pusėje turime rinkodaros žinovus ir verslininkus, kurie net nėra girdėję apie naujas strategijas, o turinio rinkodara ar socialiniai tinklai jiems tėra nieko nesakančios frazės. Kitoje pusėje turime specialistus, kurie žino ir domisi naujausiomis šių sričių teorijomis, tačiau neturi žinių ir įgūdžių joms įgyvendinti.

Šią problemą reikia pradėti spręsti nuo viršaus. Pirmiausia, įmonių ir už rinkodarą, viešuosius ryšius, klientų aptarnavimą ar pardavimus atsakingi vadovai turi suvokti, kad neinvestuodami ir neskatindami darbuotojų tobulėti ir eiti koja kojon su naujausiomis teorijomis bei technologijos, jie greitai gali likti už savo konkurentų nugarų.

Pokyčiai turi vykti sistemingai

Įmonėms suvokus, kad jų darbuotojai stinga tam tikrų sugebėjimų ir žinių, didžiausia klaida būtų pradėti juos keisti naujais specialistais. Šiuo metu specialistų, suprantančių didžiąją dalį naujausių marketingo ir verslo procesų nėra daug ir tiek esami, tiek nauji darbuotojai turėtų vienodai mokytis ir perprasti naujas teorijas.

Apie žinių trūkumą kalbama visame pasaulyje, ne tik Lietuvoje. Internete galima rasti daugybę resursų, kurie padeda išmokti arba pagilinti žinias tam tikrose sferose nuo SEO iki rinkodaros technologijų. Darbdavių pareiga sudaryti sąlygas savo komandai naudotis tais ištekliais. Kaip rinkodarininkas turi turėti bent elementarius IT pagrindus, kad susikalbėtų su programuotojais, taip ir įmonių vadovai turi išmanyti įtraukiamąją ir turinio rinkodarą, naujausias vadybos ir klientų aptarnavimo teorijas, būti pasiruošę inovacijoms ir jų kūrimui.

Žinoma, galite numoti ranka ir sakyti, kad tai pačių darbuotojų reikalas.Problema su šiuo požiūriu yra ta, kad net jei darbuotojas pats savarankiškai tobulės ir naujausias žinias bandys pritaikyti įmonėje, kurioje dirba, barjeru gali tapti neišprusę vadovai, nepatikliai pažiūrėję į „blogus“ ir „feisbukus“.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Po rinkimų egzamino – išmėginimas valdžia 1

Poryt rinksime naują Lietuvos prezidentą – abu kandidatai, pasak kadenciją baigiančios Dalios Grybauskaitės,...

Verslo aplinka
2019.05.24
Kur vairuos Europą naujasis Parlamentas? 4

Šiandien prasideda balsavimas rinkimuose į Europos Parlamentą (EP) – paskutinės balsadėžės ES valstybėse bus...

Verslo aplinka
2019.05.23
Kai bankai užtrenkia duris 5

Lietuvoje veikiantys bankai mažina dosnumą nekilnojamojo turto (NT) plėtotojams, senka paskolų upelis ir...

Finansai
2019.05.22
Viešieji pirkimai: neužlopoma juodoji skylė 21

Nors Viešųjų pirkimų įstatymas išgyveno kone keturias dešimtis metamorfozių, ko gero, dar ne viena Vyriausybė...

Verslo aplinka
2019.05.21
Ar atskirsime pelus nuo grūdų? 2

Šią savaitę, gegužės 26 d., rinksime ne tik Lietuvos prezidentą – balsuosime ir už mūsų šalies kandidatus į...

Verslo aplinka
2019.05.20
Valdžia – verslo baudėja: ar grįšime į policininkų krūmuose laikus? 20

Koks turėtų būti verslo ir valdžios santykis? Ilgą laiką buvo dirbama, kad valstybė taptų partneriu ir...

Verslo aplinka
2019.05.19
Sprendimas, užtrukęs porą dešimtmečių 11

Praradę galimybę formuoti valdžios vertikalę, valstiečiai pateikė vieną blaivesnių šios valdančiosios...

Verslo aplinka
2019.05.17
Ką reikia žinoti prieš investuojant į sutelktinio finansavimo platformą   8

Šiandien, kai bankų siūlomos indėlių palūkanos yra artimos nuliui, o gyventojų pajamos auga, iškyla klausimas...

Rinkos
2019.05.16
Vėl atidarė garsiai trenktas duris 17

Valstiečių-žaliųjų „sugrįžimas“ į valdančiųjų gretas tik dar labiau sustiprino nuojautą, kad visas prieš / po...

Verslo aplinka
2019.05.16
Spąstai, patikėjusiems įstatymu 4

Rūpinimąsi žmonių pensijomis vis viešumoje demonstruojantys „gerieji“ politikai žaidžia keistą žaidimą: jame...

Finansai
2019.05.15
Taškas dar nepadėtas 16

Nepaisant pastaruoju metu vyravusių pesimistinių prognozių, referendumas dėl Lietuvos pilietybės išsaugojimo...

Verslo aplinka
2019.05.14
„Žodžio žmogus“ priskaldė daugiau nei patys rinkėjai 12

Galiausiai tai įvyko. Lietuvos rinkėjai atsakė į kelis svarbiausius klausimus: užtrenkę duris į antrąjį...

Verslo aplinka
2019.05.13
ES padeda Lietuvai pertvarkyti pramonę 2

Lietuvoje ir visoje ES globalizacijos poveikis nėra vienodas visuose regionuose. Kai kurie iš jų jau spėjo...

Pramonė
2019.05.12
Gamybos sektorius augina raumenis 5

Nepaisant nuolatinio žinių srauto apie geopolitines grėsmes, prekybos karus ir didžiųjų pasaulio ekonomikų...

Pramonė
2019.05.11
Seimo dūris į vežėjų nugarą - siūlymas pritarti Mobilumo paketui 44

Neseniai kilęs triukšmas dėl mūsų europarlamentarų nedalyvavimo Europos Parlamento balsavimo sesijoje dėl...

Durys uždaromos, bet lieka langai 3

Lietuvoje veikiantys bankai nebežada būti itin dosnūs nekilnojamojo turto (NT) plėtotojams – sėkmės gali...

Statyba ir NT
2019.05.10
Ar pavyks referendumas dėl dvigubos pilietybės? Galimybių dar yra, bet namų darbai nepadaryti 3

Kartu su LR Prezidento rinkimais surengti net du referendumus – dėl Seimo narių skaičiaus ir dvigubos...

Verslo aplinka
2019.05.09
ES pramonės stiprybė – vienybė

Stiprėjant JAV ir Azijos šalių pramonės gigantų galiai, europiečiams bus vis sunkiau atlaikyti jų...

Pramonė
2019.05.09
Valstiečiai, pasižiūrėkite į veidrodį 40

Valstiečių lyderis Ramūnas Karbauskis, vakar pasitikrinęs frakcijoje savo ėjimo va banque (va bank)...

Verslo aplinka
2019.05.08
Krona pigiausia per pastarąjį dešimtmetį: kaip tai atsilieps Lietuvos eksportui į Švediją? 2

Švedijos kronos kurso viražai yra tikrai aktualūs Lietuvos verslui eksporto kontekste – 2018 m. Švedija buvo...

Rinkos
2019.05.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau