Pasitraukite, ateina hibridinių rinkodarininkų karta

Publikuota: 2015-09-21
Atnaujinta 2015-09-23 17:31
Deividas Budginas, komunikacijos agentūros „Komunikacijos amatininkai“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Deividas Budginas, komunikacijos agentūros „Komunikacijos amatininkai“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Komunikacijos agentūros „Komunikacijos amatininkai“ vadovas

Prieš pusmetį į savo rinkodaros komandą ieškojau naujo žmogaus. Nusprendžiau neplatinti skelbimo per tradicinius darbo paieškos portalus ir pasirinkau socialinius tinklus. Skelbimą patalpinau lietuviškose su šia sritimi susijusiose grupėse „Facebook“ ir „Linkedin“ socialiniuose tinkluose. Naują komandos narį radau greitai ir net labai puikų, tačiau iš visos atrankos labiausiai įsiminė diskusijos apie patį skelbimą.

Prieš pusmetį į savo rinkodaros komandą ieškojau naujo žmogaus. Nusprendžiau neplatinti skelbimo per tradicinius darbo paieškos portalus ir pasirinkau socialinius tinklus. Skelbimą patalpinau lietuviškose su šia sritimi susijusiose grupėse „Facebook“ ir „Linkedin“ socialiniuose tinkluose. Naują komandos narį radau greitai ir net labai puikų, tačiau iš visos atrankos labiausiai įsiminė diskusijos apie patį skelbimą.

Darbo skelbimas rodė, kad ieškome žmogaus, kuris yra geras tekstų rašytojas, išmano socialinius tinklus, yra susidūręs su tinklaraščiais, SEO jam nėra tik trys atsitiktinės raidės ir kad būtų išsiuntęs bent vieną naujienlaiškį. Komentatoriai iškėlė klausimą – ko mes čia išvis ieškome? Žmogaus roboto? Penki viename? Taip nebūna, nukentės darbo kokybė, gali būti ekspertas tik vienoje srityje.

Tačiau, kas yra ta viena sritis? Šiandien sunku rasti ribą tarp rinkodaros, ryšių su visuomene, informacinių technologijų, pardavimų ir net klientų aptarnavimo. Visi naudojasi tomis pačiomis priemonėmis nuo socialinių tinklų iki verslo valdymo sistemų, nuo tinklaraščių iki duomenų analizės. Vakaruose jau kuris laikas kalbama apie naujos kartos hibridinį rinkodarininką, turintį platų spektrą žinių ir sugebėjimų, tačiau tuo pat metu keliamas tokių specialistų edukacijos klausimas.

Hibridinis rinkodaros specialistas nėra statiška pozicija, kurią būtų galima aprašyti pareigybinėse nuostatose. Tai tam tikrų gebėjimų ir žinių visumą turintis specialistas, galintis operuoti keliuose verslo laukuose. Pagrindiniai hibridinio rinkodarininko bruožai – gebėjimas sisteminti ir analizuoti duomenis, naujausių verslo, rinkodaros technologijų ir socialinių tinklų išmanymas, programavimo pagrindai, gebėjimas rašyti bei puikiai valdyti turinio ir SEO strategijas.

Iš pirmo žvilgsnio prieš tai išvardyti gebėjimai atrodo neaprėpiami vienam žmogui ir kad šios funkcijos reikalauja bent vieno pilno marketingo skyriaus. Viskas yra kur kas paprasčiau. Kiekvienas hibridinis rinkodaros specialistas turi savo prioritetinę sritį. Įsivaizduokite, kad Jūsų pagrindinė sritis yra socialiniai tinklai. Jūs čia esate žvaigždė ir Jūsų kampanijos itin sėkmingos. Tačiau kartu Jūs žinote, kaip veikia įvairūs įrankiai, galintys pagerinti Jūsų darbą, žinote, kaip apskaičiuoti investicijų grąžą, kaip analizuoti duomenis ir pagal juos numatyti tolimesnius savo veiksmus.

Ankstesnis požiūris, kad geriau būti ekspertu vienoje srityje nei vidutinioku keliose keičiasi. Dabar tiesiog neįmanoma būti tik SEO, socialinių tinklų ar analitikos ekspertu. Kiekviena iš šių sričių yra persipynusi viena su kita, todėl neturint pagrindų platesniame marketingo strategijų spektre, negalėsime panaudoti nei vienos iš jų.

Hibridinio rinkodaros specialisto gebėjimų sritys

Naujos kartos rinkodarininkas turi gebėti pasiekti pamatuojamus rezultatus, pasitelkdamas technologines žinias, duomenų analizę, pirkėjų portreto tyrimus, įtraukiamosios rinkodaros sistemas. Panagrinėkime šiuos gebėjimus plačiau.

Rinkodaros specialistas neturi būti IT guru, kuris galėtų suprogramuoti naują socialinį tinklą ar kurti programinę įrangą, tačiau svarbu suprasti kaip tokios sistemos veikia, žinoti, kaip ir kokie įrankiai gali pasitarnauti turimam tikslui pasiekti. Reikia ir šiek tiek programavimo žinių, kad kalbant su IT specialistais gebėtumėte susikalbėti. Juk mažų mažiausia turite žinoti, ko norite paklausti ar paprašyti. Įdomu, kad prognozuojama, jog 2017 metais rinkodaros vadovai (CMO) technologijoms išleis daugiau nei informacinių technologijų vadovai (CIO).

Iš esmės, rinkodarininkas turi mokėti valdyti marketingo automatizacijos technologijas, jas integruoti su CRM (klientų valdymo sistema) ir pardavimų sistemomis bei matyti kiekvieną kliento prisilietimą, taip galėdamas parinkti personalizuotą komunikaciją, skirtingiems segmentams.

infogr.am::infogram_0_siuolaikinis_rinkodaros_specialistas

Be šių sugebėjimų modernūs rinkodarininkai tiesiog turi natūraliai domėti technologinėmis naujienomis, verslo procesais ir vartotojų elgsenos pokyčiais.

Rinkodaros komanda, kuri yra nukreipta į investicijų grąžą ir išmatuojamus rezultatus privalo turėti šiuos įgūdžius. Identifikuokite, kokių žinių trūksta ir kur galėtumėte investuoti į esamų darbuotojų edukaciją, o kur reikėtų ieškoti naujų profesionalų, kurie turėtų pagrindus visuose šiose srityse ir gebėtų susikalbėti.

Kur rasti hibridinių rinkodaros specialistų?

Įgūdžių, reikalingų hibridiniam rinkodarininkui turi tik nedidelė grupė profesionalų. Viena esminių problemų verslo ir rinkodaros pasaulyje šiuo metu yra darbuotojų edukacija ir atstumo tarp turimų ir reikiamų įgyti žinių mažinimas.

Problema yra dvilypė. Vienoje pusėje turime rinkodaros žinovus ir verslininkus, kurie net nėra girdėję apie naujas strategijas, o turinio rinkodara ar socialiniai tinklai jiems tėra nieko nesakančios frazės. Kitoje pusėje turime specialistus, kurie žino ir domisi naujausiomis šių sričių teorijomis, tačiau neturi žinių ir įgūdžių joms įgyvendinti.

Šią problemą reikia pradėti spręsti nuo viršaus. Pirmiausia, įmonių ir už rinkodarą, viešuosius ryšius, klientų aptarnavimą ar pardavimus atsakingi vadovai turi suvokti, kad neinvestuodami ir neskatindami darbuotojų tobulėti ir eiti koja kojon su naujausiomis teorijomis bei technologijos, jie greitai gali likti už savo konkurentų nugarų.

Pokyčiai turi vykti sistemingai

Įmonėms suvokus, kad jų darbuotojai stinga tam tikrų sugebėjimų ir žinių, didžiausia klaida būtų pradėti juos keisti naujais specialistais. Šiuo metu specialistų, suprantančių didžiąją dalį naujausių marketingo ir verslo procesų nėra daug ir tiek esami, tiek nauji darbuotojai turėtų vienodai mokytis ir perprasti naujas teorijas.

Apie žinių trūkumą kalbama visame pasaulyje, ne tik Lietuvoje. Internete galima rasti daugybę resursų, kurie padeda išmokti arba pagilinti žinias tam tikrose sferose nuo SEO iki rinkodaros technologijų. Darbdavių pareiga sudaryti sąlygas savo komandai naudotis tais ištekliais. Kaip rinkodarininkas turi turėti bent elementarius IT pagrindus, kad susikalbėtų su programuotojais, taip ir įmonių vadovai turi išmanyti įtraukiamąją ir turinio rinkodarą, naujausias vadybos ir klientų aptarnavimo teorijas, būti pasiruošę inovacijoms ir jų kūrimui.

Žinoma, galite numoti ranka ir sakyti, kad tai pačių darbuotojų reikalas.Problema su šiuo požiūriu yra ta, kad net jei darbuotojas pats savarankiškai tobulės ir naujausias žinias bandys pritaikyti įmonėje, kurioje dirba, barjeru gali tapti neišprusę vadovai, nepatikliai pažiūrėję į „blogus“ ir „feisbukus“.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Temos:
Sveiki atvykę į darbininkų ir valstiečių valstybę! 82

Valdančiųjų stovykloje – visiškai pakrikusi drausmė: dėliojant taškus mokesčių reformoje, parlamentarai tarsi...

Verslo aplinka
2018.06.22
Ar galime išmokyti Lietuvą „pitch’inti“? 2

Vienas iš mano profesiniame kelyje pasitaikančių užsiėmimų yra startuolių mokymas „pitch’inti“ – savo...

Technologijos
2018.06.21
Akcininkų konfliktas – ką rinktis: veiklos tyrimą ar bankrotą? 1

Lietuvos teismuose kasmet išnagrinėjama keliolika įmonių veiklos tyrimo bylų, kurių pagalba akcininkai...

Finansai
2018.06.21
Pilki keleliai dulka... 10

Susisiekimo ministerijos (SM) ir VĮ „Kelių priežiūra“ atliekamas buvusių regioninių kelių įmonių auditas dar...

Finansai
2018.06.21
Kaip reikia tyliai tyliai uždrausti interneto „memus“ Europoje? 4

„Pasaulis juokingas – tu gali pavirsti archangelu, kvailiu ar nusikaltėliu – niekas nepamatys! Bet jei tau...

Rinkodara
2018.06.20
Laikas - pinigai arba Investicijų gaudyklė 2

Investuotojai, kurių intensyvi “medžioklė” vyksta vis didėjantį pasitikėjimą įgyjančioje Europoje, mini bene...

Finansai
2018.06.20
Baterijų era eina į pabaigą, ir tai daiktų interneto nuopelnas 6

Baterijos ilgą laiką buvo ir vis dar tebėra vienas iš svarbiausių nešiojamų išmaniųjų įrenginių komponentų.

Technologijos
2018.06.19
Sovietinis mentalitetas grįžta 60

Naujojo Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) direktoriaus Žydrūno Bartkaus mintys, pasirodžiusios...

Verslo aplinka
2018.06.19
„...Ir pasiuntėme gerą signalą investuotojams“ 15

„...Ir pasiuntėme gerą signalą investuotojams“. Taip pasakė Konkurencijos tarybos pirmininkas Šarūnas...

Verslo aplinka
2018.06.18
Ar lyja, ar saulė šviečia – ūkininkams vis blogai 32

Sausros užpulti ūkininkai skaičiuoja sumažėsiantį derlių ir būsimus nuostolius, tačiau draudimo išmokų negaus...

Agroverslas
2018.06.18
Perkate ar parduodate verslą? Leidimo gavimo nelaikykite formalumu

Verslui planuojant įsigyti ar parduoti verslą, reikėtų prisiminti Konkurencijos tarybą, nes sandorio...

Rinkos
2018.06.17
Kibernetinis saugumas: kodėl gaisrui svarbu ruoštis iš anksto

Augantis incidentų skaičius, dažnėjantis žalingos programinės įrangos platinimas ir intensyvėjanti...

Technologijos
2018.06.16
Robotai - naujos pramonės šaukliai 2

Lietuvos pramonė, pastaruosius penkerius metus demonstruojanti įspūdingą gamybos augimą, netrukus gali...

Pramonė
2018.06.15
Politinės „virtuvės“ meniu keičiasi 6

Vyriausybės mėginimas antrą kartą bristi į tą pačią upę – įvykdyti struktūrines permainas mokesčių ir pensijų...

Verslo aplinka
2018.06.14
NT mokestis antrajam būstui – smulkiųjų investuotojų į NT diskreditavimas 34

Socialinės nelygybės mažinimas valstybėje yra teigiamas siekis, tačiau ar NT mokestis antrajam gyvenamajam...

Rinkos
2018.06.13
Kokia turi būti pensinio aprūpinimo sistema Lietuvoje? 9

Geriausias sprendimas Lietuvai – kombinuota dviejų pakopų sistema, kurią sudarytų einamųjų įmokų ir išmokų...

Rinkos
2018.06.13
Kiek pirštų iš tiesų nusvilo? 20

Metiniame prezidentės Dalios Grybauskaitės pranešime įvardyta partinės sistemos krizė ir politinės korupcijos...

Verslo aplinka
2018.06.13
Individuali veikla įsibėgėja 14

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) apdorojo gautas gyventojų pajamų deklaracijas ir skelbia: pajamų...

Verslo aplinka
2018.06.12
Kiekvienam darbdaviui – po darbo biržą 13

Iš pradžių palyginkime kelis skaičius: 2007 m. Lietuvoje nedarbo lygis buvo 4,3%, 2018 m. pradžioje nedarbo...

Verslo aplinka
2018.06.11
Neišnaudota galimybė, kurią užgožia kriptovaliuta 7

Susidomėjimas kriptovaliutomis – milžiniškas, Lietuvos startuoliai pasiekia rekordus jomis pritraukdami...

Verslo aplinka
2018.06.10

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau