Pasitraukite, ateina hibridinių rinkodarininkų karta

Publikuota: 2015-09-21
Deividas Budginas, komunikacijos agentūros „Komunikacijos amatininkai“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Deividas Budginas, komunikacijos agentūros „Komunikacijos amatininkai“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Komunikacijos agentūros „Komunikacijos amatininkai“ vadovas

Prieš pusmetį į savo rinkodaros komandą ieškojau naujo žmogaus. Nusprendžiau neplatinti skelbimo per tradicinius darbo paieškos portalus ir pasirinkau socialinius tinklus. Skelbimą patalpinau lietuviškose su šia sritimi susijusiose grupėse „Facebook“ ir „Linkedin“ socialiniuose tinkluose. Naują komandos narį radau greitai ir net labai puikų, tačiau iš visos atrankos labiausiai įsiminė diskusijos apie patį skelbimą.

Prieš pusmetį į savo rinkodaros komandą ieškojau naujo žmogaus. Nusprendžiau neplatinti skelbimo per tradicinius darbo paieškos portalus ir pasirinkau socialinius tinklus. Skelbimą patalpinau lietuviškose su šia sritimi susijusiose grupėse „Facebook“ ir „Linkedin“ socialiniuose tinkluose. Naują komandos narį radau greitai ir net labai puikų, tačiau iš visos atrankos labiausiai įsiminė diskusijos apie patį skelbimą.

Darbo skelbimas rodė, kad ieškome žmogaus, kuris yra geras tekstų rašytojas, išmano socialinius tinklus, yra susidūręs su tinklaraščiais, SEO jam nėra tik trys atsitiktinės raidės ir kad būtų išsiuntęs bent vieną naujienlaiškį. Komentatoriai iškėlė klausimą – ko mes čia išvis ieškome? Žmogaus roboto? Penki viename? Taip nebūna, nukentės darbo kokybė, gali būti ekspertas tik vienoje srityje.

Tačiau, kas yra ta viena sritis? Šiandien sunku rasti ribą tarp rinkodaros, ryšių su visuomene, informacinių technologijų, pardavimų ir net klientų aptarnavimo. Visi naudojasi tomis pačiomis priemonėmis nuo socialinių tinklų iki verslo valdymo sistemų, nuo tinklaraščių iki duomenų analizės. Vakaruose jau kuris laikas kalbama apie naujos kartos hibridinį rinkodarininką, turintį platų spektrą žinių ir sugebėjimų, tačiau tuo pat metu keliamas tokių specialistų edukacijos klausimas.

Hibridinis rinkodaros specialistas nėra statiška pozicija, kurią būtų galima aprašyti pareigybinėse nuostatose. Tai tam tikrų gebėjimų ir žinių visumą turintis specialistas, galintis operuoti keliuose verslo laukuose. Pagrindiniai hibridinio rinkodarininko bruožai – gebėjimas sisteminti ir analizuoti duomenis, naujausių verslo, rinkodaros technologijų ir socialinių tinklų išmanymas, programavimo pagrindai, gebėjimas rašyti bei puikiai valdyti turinio ir SEO strategijas.

Iš pirmo žvilgsnio prieš tai išvardyti gebėjimai atrodo neaprėpiami vienam žmogui ir kad šios funkcijos reikalauja bent vieno pilno marketingo skyriaus. Viskas yra kur kas paprasčiau. Kiekvienas hibridinis rinkodaros specialistas turi savo prioritetinę sritį. Įsivaizduokite, kad Jūsų pagrindinė sritis yra socialiniai tinklai. Jūs čia esate žvaigždė ir Jūsų kampanijos itin sėkmingos. Tačiau kartu Jūs žinote, kaip veikia įvairūs įrankiai, galintys pagerinti Jūsų darbą, žinote, kaip apskaičiuoti investicijų grąžą, kaip analizuoti duomenis ir pagal juos numatyti tolimesnius savo veiksmus.

Ankstesnis požiūris, kad geriau būti ekspertu vienoje srityje nei vidutinioku keliose keičiasi. Dabar tiesiog neįmanoma būti tik SEO, socialinių tinklų ar analitikos ekspertu. Kiekviena iš šių sričių yra persipynusi viena su kita, todėl neturint pagrindų platesniame marketingo strategijų spektre, negalėsime panaudoti nei vienos iš jų.

Hibridinio rinkodaros specialisto gebėjimų sritys

Naujos kartos rinkodarininkas turi gebėti pasiekti pamatuojamus rezultatus, pasitelkdamas technologines žinias, duomenų analizę, pirkėjų portreto tyrimus, įtraukiamosios rinkodaros sistemas. Panagrinėkime šiuos gebėjimus plačiau.

Rinkodaros specialistas neturi būti IT guru, kuris galėtų suprogramuoti naują socialinį tinklą ar kurti programinę įrangą, tačiau svarbu suprasti kaip tokios sistemos veikia, žinoti, kaip ir kokie įrankiai gali pasitarnauti turimam tikslui pasiekti. Reikia ir šiek tiek programavimo žinių, kad kalbant su IT specialistais gebėtumėte susikalbėti. Juk mažų mažiausia turite žinoti, ko norite paklausti ar paprašyti. Įdomu, kad prognozuojama, jog 2017 metais rinkodaros vadovai (CMO) technologijoms išleis daugiau nei informacinių technologijų vadovai (CIO).

Iš esmės, rinkodarininkas turi mokėti valdyti marketingo automatizacijos technologijas, jas integruoti su CRM (klientų valdymo sistema) ir pardavimų sistemomis bei matyti kiekvieną kliento prisilietimą, taip galėdamas parinkti personalizuotą komunikaciją, skirtingiems segmentams.

infogr.am::infogram_0_siuolaikinis_rinkodaros_specialistas

Be šių sugebėjimų modernūs rinkodarininkai tiesiog turi natūraliai domėti technologinėmis naujienomis, verslo procesais ir vartotojų elgsenos pokyčiais.

Rinkodaros komanda, kuri yra nukreipta į investicijų grąžą ir išmatuojamus rezultatus privalo turėti šiuos įgūdžius. Identifikuokite, kokių žinių trūksta ir kur galėtumėte investuoti į esamų darbuotojų edukaciją, o kur reikėtų ieškoti naujų profesionalų, kurie turėtų pagrindus visuose šiose srityse ir gebėtų susikalbėti.

Kur rasti hibridinių rinkodaros specialistų?

Įgūdžių, reikalingų hibridiniam rinkodarininkui turi tik nedidelė grupė profesionalų. Viena esminių problemų verslo ir rinkodaros pasaulyje šiuo metu yra darbuotojų edukacija ir atstumo tarp turimų ir reikiamų įgyti žinių mažinimas.

Problema yra dvilypė. Vienoje pusėje turime rinkodaros žinovus ir verslininkus, kurie net nėra girdėję apie naujas strategijas, o turinio rinkodara ar socialiniai tinklai jiems tėra nieko nesakančios frazės. Kitoje pusėje turime specialistus, kurie žino ir domisi naujausiomis šių sričių teorijomis, tačiau neturi žinių ir įgūdžių joms įgyvendinti.

Šią problemą reikia pradėti spręsti nuo viršaus. Pirmiausia, įmonių ir už rinkodarą, viešuosius ryšius, klientų aptarnavimą ar pardavimus atsakingi vadovai turi suvokti, kad neinvestuodami ir neskatindami darbuotojų tobulėti ir eiti koja kojon su naujausiomis teorijomis bei technologijos, jie greitai gali likti už savo konkurentų nugarų.

Pokyčiai turi vykti sistemingai

Įmonėms suvokus, kad jų darbuotojai stinga tam tikrų sugebėjimų ir žinių, didžiausia klaida būtų pradėti juos keisti naujais specialistais. Šiuo metu specialistų, suprantančių didžiąją dalį naujausių marketingo ir verslo procesų nėra daug ir tiek esami, tiek nauji darbuotojai turėtų vienodai mokytis ir perprasti naujas teorijas.

Apie žinių trūkumą kalbama visame pasaulyje, ne tik Lietuvoje. Internete galima rasti daugybę resursų, kurie padeda išmokti arba pagilinti žinias tam tikrose sferose nuo SEO iki rinkodaros technologijų. Darbdavių pareiga sudaryti sąlygas savo komandai naudotis tais ištekliais. Kaip rinkodarininkas turi turėti bent elementarius IT pagrindus, kad susikalbėtų su programuotojais, taip ir įmonių vadovai turi išmanyti įtraukiamąją ir turinio rinkodarą, naujausias vadybos ir klientų aptarnavimo teorijas, būti pasiruošę inovacijoms ir jų kūrimui.

Žinoma, galite numoti ranka ir sakyti, kad tai pačių darbuotojų reikalas.Problema su šiuo požiūriu yra ta, kad net jei darbuotojas pats savarankiškai tobulės ir naujausias žinias bandys pritaikyti įmonėje, kurioje dirba, barjeru gali tapti neišprusę vadovai, nepatikliai pažiūrėję į „blogus“ ir „feisbukus“.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Verslui neapsimoka „sandėliuoti“ skolų

Tiesa tokia, kad beveik visos didelės organizacijos, ypač veikiančios paslaugų rinkoje, nuolat susiduria su...

Finansai
10:21
Ko Lietuvos verslai (dar) nesuvokia apie valiutų rinką

2015 m. atsisveikinus su litu, atrodė, kad žodis „valiuta“ dings iš Lietuvos verslininkų žodyno. Euras turėjo...

Rinkos
2020.01.25
Gyvenimas be statistikos: ar tikrai duomenų reikia tik valdžiai? 1

Išaušo diena, kai valstybės institucijos neberenka statistinių duomenų. Verslui nebereikia primygtinai teikti...

Verslo aplinka
2020.01.24
Ko finansų rinkose laukti po rekordiškai gerų metų

Praėję 2019-ieji – vienas geriausių laikotarpių didžiausiose pasaulio finansų rinkose per pastaruosius 20...

Rinkos
2020.01.24
Teisės aktai: kepami it blynai, dar ir prisvilę 5

Dėl Lietuvoje dažnai keičiamų ir naujai kuriamų teisės aktų gyvename nuolatinėje įtampoje – begalinis...

Verslo aplinka
2020.01.24
Vieno figos lapelio neužteks 14

Kad ir kiek premjeras Saulius Skvernelis ir Kultūros komiteto pirmininkas Ramūnas Karbauskis mėgino...

Verslo aplinka
2020.01.23
Žalioji alternatyva Europai: graži kalėdinė pasaka, kuriai (ne)lemta išsipildyti? 3

Planai, kuriami dešimtmečiams į ateitį, balansuoja ties realybės ir fantazijos riba. Ypač, kai planuojami...

Verslo aplinka
2020.01.22
Problemos, slypinčios paviršiuje 2

Daugiabučių renovacijos procesas pagreičio neįgauna ir toliau slenka vėžlio žingsniu: prieš 15 metų pradėta...

Statyba ir NT
2020.01.22
„Padėkokime“ ir S. Jakeliūnui 26

Lietuvos verslas vis labiau tampa bankų atstumtuoju – skirtingai nei daugumoje ES šalių, paskolų prieinamumas...

Verslo aplinka
2020.01.21
Metas sugriauti pensijų fondų monopolį 14

Šiemet Finansų ministerija planuoja svarstyti vadinamosios investicinės sąskaitos lengvatą. Ji leistų pačiam...

Finansai
2020.01.20
Kaip atpažinti tikrąją socialinę atsakomybę?

Pastaruoju metu Lietuvą krečia skandalai. Jie apnuogina socialinės atsakomybės stoką, požiūrį į aplinkosaugą...

Verslo aplinka
2020.01.19
Vaikų kryžiaus žygis, energetika ir mes Premium

XI–XIII amžiai, Europos feodalų vaikams pradeda trūkti žemių, valstiečiams maisto stinga nuolat, pirmieji...

Verslo klasė
2020.01.17
Personalo valdymo tendencijos 2020

Produktyvumo problema Lietuvoje, su kuria susiduria didelė dalis vadovų, yra ne tik Lietuvos verslo iššūkis.

Vadyba
2020.01.17
Kas būna po itin stiprių metų akcijose

Kaip žinome, 2019 m. buvo itin stiprūs metai finansiniam turtui, nes buvo atstatytas užpernai patirtas...

Rinkos
2020.01.17
Ne režimo permainos, o politinis manevras

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas suformulavo šalies konstitucines reformas ir pasiuntė atsistatydinti...

Verslo aplinka
2020.01.17
Pridususių valdančiųjų pasispardymai 1

Valdantieji antradienį praleido daug lemiantį įvartį į savo vartus – desperatiškas siekis padėti rudenį...

Verslo aplinka
2020.01.16
Pasaulinis vienaragių ūkis: ko tikėtis 2020-aisiais?

„Vinted“ sulaukė savo šlovės valandos ir tapo pirmuoju lietuvišku vienaragiu - taip vadinamos sparčiai...

Finansai
2020.01.15
Kaip socialinė politika gali padėti spręsti dabarties iššūkius

Klimato kaita, mūsų gamtinės aplinkos nykimas ir technologinė plėtra pastaraisiais metais sukėlė beprecedentę...

Verslo aplinka
2020.01.15
Ar baigsis „otkatų“ era? 3

Korupcija išlieka aktuali problema viešųjų pirkimų (VP) srityje. Jos atvejų pasitaiko beveik visose srityse,...

Verslo aplinka
2020.01.15
Grigeogeitas: ekonomistų perspektyva 12

Praėjus keliems metams po VW dyzelgeito sulaukėme lietuviškojo dyzelgeito analogo - Grigeogeito. Šis atvejis...

Verslo aplinka
2020.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau