Pasitraukite, ateina hibridinių rinkodarininkų karta

Publikuota: 2015-09-21
Atnaujinta 2015-09-23 17:31
Deividas Budginas, komunikacijos agentūros „Komunikacijos amatininkai“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Deividas Budginas, komunikacijos agentūros „Komunikacijos amatininkai“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Komunikacijos agentūros „Komunikacijos amatininkai“ vadovas

Prieš pusmetį į savo rinkodaros komandą ieškojau naujo žmogaus. Nusprendžiau neplatinti skelbimo per tradicinius darbo paieškos portalus ir pasirinkau socialinius tinklus. Skelbimą patalpinau lietuviškose su šia sritimi susijusiose grupėse „Facebook“ ir „Linkedin“ socialiniuose tinkluose. Naują komandos narį radau greitai ir net labai puikų, tačiau iš visos atrankos labiausiai įsiminė diskusijos apie patį skelbimą.

Prieš pusmetį į savo rinkodaros komandą ieškojau naujo žmogaus. Nusprendžiau neplatinti skelbimo per tradicinius darbo paieškos portalus ir pasirinkau socialinius tinklus. Skelbimą patalpinau lietuviškose su šia sritimi susijusiose grupėse „Facebook“ ir „Linkedin“ socialiniuose tinkluose. Naują komandos narį radau greitai ir net labai puikų, tačiau iš visos atrankos labiausiai įsiminė diskusijos apie patį skelbimą.

Darbo skelbimas rodė, kad ieškome žmogaus, kuris yra geras tekstų rašytojas, išmano socialinius tinklus, yra susidūręs su tinklaraščiais, SEO jam nėra tik trys atsitiktinės raidės ir kad būtų išsiuntęs bent vieną naujienlaiškį. Komentatoriai iškėlė klausimą – ko mes čia išvis ieškome? Žmogaus roboto? Penki viename? Taip nebūna, nukentės darbo kokybė, gali būti ekspertas tik vienoje srityje.

Tačiau, kas yra ta viena sritis? Šiandien sunku rasti ribą tarp rinkodaros, ryšių su visuomene, informacinių technologijų, pardavimų ir net klientų aptarnavimo. Visi naudojasi tomis pačiomis priemonėmis nuo socialinių tinklų iki verslo valdymo sistemų, nuo tinklaraščių iki duomenų analizės. Vakaruose jau kuris laikas kalbama apie naujos kartos hibridinį rinkodarininką, turintį platų spektrą žinių ir sugebėjimų, tačiau tuo pat metu keliamas tokių specialistų edukacijos klausimas.

Hibridinis rinkodaros specialistas nėra statiška pozicija, kurią būtų galima aprašyti pareigybinėse nuostatose. Tai tam tikrų gebėjimų ir žinių visumą turintis specialistas, galintis operuoti keliuose verslo laukuose. Pagrindiniai hibridinio rinkodarininko bruožai – gebėjimas sisteminti ir analizuoti duomenis, naujausių verslo, rinkodaros technologijų ir socialinių tinklų išmanymas, programavimo pagrindai, gebėjimas rašyti bei puikiai valdyti turinio ir SEO strategijas.

Iš pirmo žvilgsnio prieš tai išvardyti gebėjimai atrodo neaprėpiami vienam žmogui ir kad šios funkcijos reikalauja bent vieno pilno marketingo skyriaus. Viskas yra kur kas paprasčiau. Kiekvienas hibridinis rinkodaros specialistas turi savo prioritetinę sritį. Įsivaizduokite, kad Jūsų pagrindinė sritis yra socialiniai tinklai. Jūs čia esate žvaigždė ir Jūsų kampanijos itin sėkmingos. Tačiau kartu Jūs žinote, kaip veikia įvairūs įrankiai, galintys pagerinti Jūsų darbą, žinote, kaip apskaičiuoti investicijų grąžą, kaip analizuoti duomenis ir pagal juos numatyti tolimesnius savo veiksmus.

Ankstesnis požiūris, kad geriau būti ekspertu vienoje srityje nei vidutinioku keliose keičiasi. Dabar tiesiog neįmanoma būti tik SEO, socialinių tinklų ar analitikos ekspertu. Kiekviena iš šių sričių yra persipynusi viena su kita, todėl neturint pagrindų platesniame marketingo strategijų spektre, negalėsime panaudoti nei vienos iš jų.

Hibridinio rinkodaros specialisto gebėjimų sritys

Naujos kartos rinkodarininkas turi gebėti pasiekti pamatuojamus rezultatus, pasitelkdamas technologines žinias, duomenų analizę, pirkėjų portreto tyrimus, įtraukiamosios rinkodaros sistemas. Panagrinėkime šiuos gebėjimus plačiau.

Rinkodaros specialistas neturi būti IT guru, kuris galėtų suprogramuoti naują socialinį tinklą ar kurti programinę įrangą, tačiau svarbu suprasti kaip tokios sistemos veikia, žinoti, kaip ir kokie įrankiai gali pasitarnauti turimam tikslui pasiekti. Reikia ir šiek tiek programavimo žinių, kad kalbant su IT specialistais gebėtumėte susikalbėti. Juk mažų mažiausia turite žinoti, ko norite paklausti ar paprašyti. Įdomu, kad prognozuojama, jog 2017 metais rinkodaros vadovai (CMO) technologijoms išleis daugiau nei informacinių technologijų vadovai (CIO).

Iš esmės, rinkodarininkas turi mokėti valdyti marketingo automatizacijos technologijas, jas integruoti su CRM (klientų valdymo sistema) ir pardavimų sistemomis bei matyti kiekvieną kliento prisilietimą, taip galėdamas parinkti personalizuotą komunikaciją, skirtingiems segmentams.

infogr.am::infogram_0_siuolaikinis_rinkodaros_specialistas

Be šių sugebėjimų modernūs rinkodarininkai tiesiog turi natūraliai domėti technologinėmis naujienomis, verslo procesais ir vartotojų elgsenos pokyčiais.

Rinkodaros komanda, kuri yra nukreipta į investicijų grąžą ir išmatuojamus rezultatus privalo turėti šiuos įgūdžius. Identifikuokite, kokių žinių trūksta ir kur galėtumėte investuoti į esamų darbuotojų edukaciją, o kur reikėtų ieškoti naujų profesionalų, kurie turėtų pagrindus visuose šiose srityse ir gebėtų susikalbėti.

Kur rasti hibridinių rinkodaros specialistų?

Įgūdžių, reikalingų hibridiniam rinkodarininkui turi tik nedidelė grupė profesionalų. Viena esminių problemų verslo ir rinkodaros pasaulyje šiuo metu yra darbuotojų edukacija ir atstumo tarp turimų ir reikiamų įgyti žinių mažinimas.

Problema yra dvilypė. Vienoje pusėje turime rinkodaros žinovus ir verslininkus, kurie net nėra girdėję apie naujas strategijas, o turinio rinkodara ar socialiniai tinklai jiems tėra nieko nesakančios frazės. Kitoje pusėje turime specialistus, kurie žino ir domisi naujausiomis šių sričių teorijomis, tačiau neturi žinių ir įgūdžių joms įgyvendinti.

Šią problemą reikia pradėti spręsti nuo viršaus. Pirmiausia, įmonių ir už rinkodarą, viešuosius ryšius, klientų aptarnavimą ar pardavimus atsakingi vadovai turi suvokti, kad neinvestuodami ir neskatindami darbuotojų tobulėti ir eiti koja kojon su naujausiomis teorijomis bei technologijos, jie greitai gali likti už savo konkurentų nugarų.

Pokyčiai turi vykti sistemingai

Įmonėms suvokus, kad jų darbuotojai stinga tam tikrų sugebėjimų ir žinių, didžiausia klaida būtų pradėti juos keisti naujais specialistais. Šiuo metu specialistų, suprantančių didžiąją dalį naujausių marketingo ir verslo procesų nėra daug ir tiek esami, tiek nauji darbuotojai turėtų vienodai mokytis ir perprasti naujas teorijas.

Apie žinių trūkumą kalbama visame pasaulyje, ne tik Lietuvoje. Internete galima rasti daugybę resursų, kurie padeda išmokti arba pagilinti žinias tam tikrose sferose nuo SEO iki rinkodaros technologijų. Darbdavių pareiga sudaryti sąlygas savo komandai naudotis tais ištekliais. Kaip rinkodarininkas turi turėti bent elementarius IT pagrindus, kad susikalbėtų su programuotojais, taip ir įmonių vadovai turi išmanyti įtraukiamąją ir turinio rinkodarą, naujausias vadybos ir klientų aptarnavimo teorijas, būti pasiruošę inovacijoms ir jų kūrimui.

Žinoma, galite numoti ranka ir sakyti, kad tai pačių darbuotojų reikalas.Problema su šiuo požiūriu yra ta, kad net jei darbuotojas pats savarankiškai tobulės ir naujausias žinias bandys pritaikyti įmonėje, kurioje dirba, barjeru gali tapti neišprusę vadovai, nepatikliai pažiūrėję į „blogus“ ir „feisbukus“.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Temos:
Kaip pavogti šimtą milijonų skaitant vogtus pranešimus žiniasklaidai? 2

Komunikacija yra labai vertinga. Laiku pavogta ji gali būti dar vertingesnė. Kūrybiškiausia visuomenės dalis...

Verslo klasė
2019.02.16
Kokią žinią siunčia paskutinis sprendimas „Misionierių sodų“ istorijoje 9

Misionierių vienuolyno statinių ansamblio specialusis planas, atvėręs galimybes sostinės senamiestyje plėtoti...

Statyba ir NT
2019.02.15
Ligonių lovų aritmetika su nežinomaisiais 4

Valdantieji kupini ryžto po rinkimų iš naujo imtis gydymo įstaigų tinklo optimizavimo, kurio kryptis išlieka...

Verslo aplinka
2019.02.15
Į aviacijos dangų atslenka „Brexit“ debesis 4

Praėjusius 2018-uosius civilinė aviacija palydėjo rekordais. Ne išimtis ir Lietuva – skaičiuojame rekordinius...

Logistika
2019.02.14
Atviras laiškas S. Jakeliūnui: Lietuva - lyderė Europoje ar maža agrarinė valstybė?  22

2017 metų rudenį Singapūre garsiai nuskambėjo Lietuvos ambicija tapti finansinių technologijų lydere regione.

Finansai
2019.02.14
Kam verta su valdžia obuoliauti 4

Ar galima sukaupti antrą pensiją, ypač kai tau jau per penkiasdešimt? Uždavinys – ne iš lengvųjų, bet, regis,...

Finansai
2019.02.14
Verslai dūžta atsimušę į PVM ribą 19

Per paskutinius 12 mėnesių pasiekus 45.000 Eur pajamų ribą, Lietuvoje reikia registruotis kaip PVM mokėtojui.

Finansai
2019.02.13
Skubai įveikti reikia manevro laisvės 2

2018-ieji buvo treti metai iš eilės, kai šalies viešieji finansai plaukė virš vandens, t. y. buvo fiksuotas...

Finansai
2019.02.12
Lietuvai – ir plojimai, ir raginimai neatsipalaiduoti 9

Europinės institucijos konstatuoja, kad Lietuvai gana gerai sekasi susidoroti su valstybės skolos reguliavimu...

Verslo aplinka
2019.02.11
A. Puklevičius: grynai angliškai padaryta 4

Balio Sruogos „Dievų miške“ yra visas skyrius, skirtas Štuthofo lageryje kalėjusiam internacionalui. Ir...

Verslo klasė
2019.02.09
Deguonies iki galo neužsuka

Prognozuojama, kad įmonių bankrotų skaičius Lietuvoje šiemet išaugs 9,2% – šis rodiklis bus aukščiausias euro...

Verslo aplinka
2019.02.08
Kritikos strėlės viešiesiems pirkimams: formalus požiūris ar polinkis į „draugystę“ 14

Neseniai Prezidentė teikė siūlymą Viešųjų pirkimų įstatymų pataisoms, uždrausiančioms politinio pasitikėjimo...

Rinkodara
2019.02.07
Trys priežastys, kodėl verždamiesi į elektronikos atliekų tvarkymo pirmūnus, liksime uodegoje 2

Europos Komisija (EK) direktyva yra nustačiusi, kiek Europos Sąjungos šalys turi sutvarkyti elektronikos...

Paslaugos
2019.02.07
„Jautrieji“ lieja krokodilo ašaras 26

Valdantiesiems vakar buvo juoda diena – ir premjeras Saulius Skvernelis, ir valstiečių lyderis Ramūnas...

Verslo aplinka
2019.02.07
Gudraujant galima atbaidyti investuotojus

Lietuvos bendrovės, rengdamos savo metines finansines ataskaitas, neretai iškreipia vaizdą – jos taiko per...

Finansai
2019.02.06
Kai ramybės neduoda skaičiaus pi šlovė 9

Šiomis dienomis, ko gero, labiausiai galima užjausti įmonių buhalterius – pasikeitus mokesčių sistemai, į jų...

Finansai
2019.02.05
Lietuva – įsipareigojimų vykdymo pirmūnių gretose 3

Lietuva tapo „gynybai skiriančių 2% BVP šalių“ klubo nare – tai patvirtino NATO vadavietė. Mūsų šalis Šiaurės...

Verslo aplinka
2019.02.04
Niekas nežino, kiek savivaldybių valdomų įmonių veikia pagrįstai. Inventorizacija būtina. 2

Prieš pusę metų Vietos savivaldos įstatyme pakeistos taisyklės, kurių turi laikytis savivaldybės, spręsdamos...

Vadyba
2019.02.02
Prekyba, atspindinti vertybes

Nuo šiandien Europos Sąjungos (ES) verslui plačiai atveriamos Japonijos, vienos turtingiausių pasaulio rinkų,...

Verslo aplinka
2019.02.01
Atveriame Lietuvos duris Japonijai

Šiais laikais įprasta sakyti, kad pasaulis darosi uždaresnis. Matome, kaip žmonės reikalauja nustatyti ar net...

Verslo aplinka
2019.01.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau