Pasitraukite, ateina hibridinių rinkodarininkų karta

Publikuota: 2015-09-21
Atnaujinta 2015-09-23 17:31
Deividas Budginas, komunikacijos agentūros „Komunikacijos amatininkai“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Deividas Budginas, komunikacijos agentūros „Komunikacijos amatininkai“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Komunikacijos agentūros „Komunikacijos amatininkai“ vadovas

Prieš pusmetį į savo rinkodaros komandą ieškojau naujo žmogaus. Nusprendžiau neplatinti skelbimo per tradicinius darbo paieškos portalus ir pasirinkau socialinius tinklus. Skelbimą patalpinau lietuviškose su šia sritimi susijusiose grupėse „Facebook“ ir „Linkedin“ socialiniuose tinkluose. Naują komandos narį radau greitai ir net labai puikų, tačiau iš visos atrankos labiausiai įsiminė diskusijos apie patį skelbimą.

Prieš pusmetį į savo rinkodaros komandą ieškojau naujo žmogaus. Nusprendžiau neplatinti skelbimo per tradicinius darbo paieškos portalus ir pasirinkau socialinius tinklus. Skelbimą patalpinau lietuviškose su šia sritimi susijusiose grupėse „Facebook“ ir „Linkedin“ socialiniuose tinkluose. Naują komandos narį radau greitai ir net labai puikų, tačiau iš visos atrankos labiausiai įsiminė diskusijos apie patį skelbimą.

Darbo skelbimas rodė, kad ieškome žmogaus, kuris yra geras tekstų rašytojas, išmano socialinius tinklus, yra susidūręs su tinklaraščiais, SEO jam nėra tik trys atsitiktinės raidės ir kad būtų išsiuntęs bent vieną naujienlaiškį. Komentatoriai iškėlė klausimą – ko mes čia išvis ieškome? Žmogaus roboto? Penki viename? Taip nebūna, nukentės darbo kokybė, gali būti ekspertas tik vienoje srityje.

Tačiau, kas yra ta viena sritis? Šiandien sunku rasti ribą tarp rinkodaros, ryšių su visuomene, informacinių technologijų, pardavimų ir net klientų aptarnavimo. Visi naudojasi tomis pačiomis priemonėmis nuo socialinių tinklų iki verslo valdymo sistemų, nuo tinklaraščių iki duomenų analizės. Vakaruose jau kuris laikas kalbama apie naujos kartos hibridinį rinkodarininką, turintį platų spektrą žinių ir sugebėjimų, tačiau tuo pat metu keliamas tokių specialistų edukacijos klausimas.

Hibridinis rinkodaros specialistas nėra statiška pozicija, kurią būtų galima aprašyti pareigybinėse nuostatose. Tai tam tikrų gebėjimų ir žinių visumą turintis specialistas, galintis operuoti keliuose verslo laukuose. Pagrindiniai hibridinio rinkodarininko bruožai – gebėjimas sisteminti ir analizuoti duomenis, naujausių verslo, rinkodaros technologijų ir socialinių tinklų išmanymas, programavimo pagrindai, gebėjimas rašyti bei puikiai valdyti turinio ir SEO strategijas.

Iš pirmo žvilgsnio prieš tai išvardyti gebėjimai atrodo neaprėpiami vienam žmogui ir kad šios funkcijos reikalauja bent vieno pilno marketingo skyriaus. Viskas yra kur kas paprasčiau. Kiekvienas hibridinis rinkodaros specialistas turi savo prioritetinę sritį. Įsivaizduokite, kad Jūsų pagrindinė sritis yra socialiniai tinklai. Jūs čia esate žvaigždė ir Jūsų kampanijos itin sėkmingos. Tačiau kartu Jūs žinote, kaip veikia įvairūs įrankiai, galintys pagerinti Jūsų darbą, žinote, kaip apskaičiuoti investicijų grąžą, kaip analizuoti duomenis ir pagal juos numatyti tolimesnius savo veiksmus.

Ankstesnis požiūris, kad geriau būti ekspertu vienoje srityje nei vidutinioku keliose keičiasi. Dabar tiesiog neįmanoma būti tik SEO, socialinių tinklų ar analitikos ekspertu. Kiekviena iš šių sričių yra persipynusi viena su kita, todėl neturint pagrindų platesniame marketingo strategijų spektre, negalėsime panaudoti nei vienos iš jų.

Hibridinio rinkodaros specialisto gebėjimų sritys

Naujos kartos rinkodarininkas turi gebėti pasiekti pamatuojamus rezultatus, pasitelkdamas technologines žinias, duomenų analizę, pirkėjų portreto tyrimus, įtraukiamosios rinkodaros sistemas. Panagrinėkime šiuos gebėjimus plačiau.

Rinkodaros specialistas neturi būti IT guru, kuris galėtų suprogramuoti naują socialinį tinklą ar kurti programinę įrangą, tačiau svarbu suprasti kaip tokios sistemos veikia, žinoti, kaip ir kokie įrankiai gali pasitarnauti turimam tikslui pasiekti. Reikia ir šiek tiek programavimo žinių, kad kalbant su IT specialistais gebėtumėte susikalbėti. Juk mažų mažiausia turite žinoti, ko norite paklausti ar paprašyti. Įdomu, kad prognozuojama, jog 2017 metais rinkodaros vadovai (CMO) technologijoms išleis daugiau nei informacinių technologijų vadovai (CIO).

Iš esmės, rinkodarininkas turi mokėti valdyti marketingo automatizacijos technologijas, jas integruoti su CRM (klientų valdymo sistema) ir pardavimų sistemomis bei matyti kiekvieną kliento prisilietimą, taip galėdamas parinkti personalizuotą komunikaciją, skirtingiems segmentams.

infogr.am::infogram_0_siuolaikinis_rinkodaros_specialistas

Be šių sugebėjimų modernūs rinkodarininkai tiesiog turi natūraliai domėti technologinėmis naujienomis, verslo procesais ir vartotojų elgsenos pokyčiais.

Rinkodaros komanda, kuri yra nukreipta į investicijų grąžą ir išmatuojamus rezultatus privalo turėti šiuos įgūdžius. Identifikuokite, kokių žinių trūksta ir kur galėtumėte investuoti į esamų darbuotojų edukaciją, o kur reikėtų ieškoti naujų profesionalų, kurie turėtų pagrindus visuose šiose srityse ir gebėtų susikalbėti.

Kur rasti hibridinių rinkodaros specialistų?

Įgūdžių, reikalingų hibridiniam rinkodarininkui turi tik nedidelė grupė profesionalų. Viena esminių problemų verslo ir rinkodaros pasaulyje šiuo metu yra darbuotojų edukacija ir atstumo tarp turimų ir reikiamų įgyti žinių mažinimas.

Problema yra dvilypė. Vienoje pusėje turime rinkodaros žinovus ir verslininkus, kurie net nėra girdėję apie naujas strategijas, o turinio rinkodara ar socialiniai tinklai jiems tėra nieko nesakančios frazės. Kitoje pusėje turime specialistus, kurie žino ir domisi naujausiomis šių sričių teorijomis, tačiau neturi žinių ir įgūdžių joms įgyvendinti.

Šią problemą reikia pradėti spręsti nuo viršaus. Pirmiausia, įmonių ir už rinkodarą, viešuosius ryšius, klientų aptarnavimą ar pardavimus atsakingi vadovai turi suvokti, kad neinvestuodami ir neskatindami darbuotojų tobulėti ir eiti koja kojon su naujausiomis teorijomis bei technologijos, jie greitai gali likti už savo konkurentų nugarų.

Pokyčiai turi vykti sistemingai

Įmonėms suvokus, kad jų darbuotojai stinga tam tikrų sugebėjimų ir žinių, didžiausia klaida būtų pradėti juos keisti naujais specialistais. Šiuo metu specialistų, suprantančių didžiąją dalį naujausių marketingo ir verslo procesų nėra daug ir tiek esami, tiek nauji darbuotojai turėtų vienodai mokytis ir perprasti naujas teorijas.

Apie žinių trūkumą kalbama visame pasaulyje, ne tik Lietuvoje. Internete galima rasti daugybę resursų, kurie padeda išmokti arba pagilinti žinias tam tikrose sferose nuo SEO iki rinkodaros technologijų. Darbdavių pareiga sudaryti sąlygas savo komandai naudotis tais ištekliais. Kaip rinkodarininkas turi turėti bent elementarius IT pagrindus, kad susikalbėtų su programuotojais, taip ir įmonių vadovai turi išmanyti įtraukiamąją ir turinio rinkodarą, naujausias vadybos ir klientų aptarnavimo teorijas, būti pasiruošę inovacijoms ir jų kūrimui.

Žinoma, galite numoti ranka ir sakyti, kad tai pačių darbuotojų reikalas.Problema su šiuo požiūriu yra ta, kad net jei darbuotojas pats savarankiškai tobulės ir naujausias žinias bandys pritaikyti įmonėje, kurioje dirba, barjeru gali tapti neišprusę vadovai, nepatikliai pažiūrėję į „blogus“ ir „feisbukus“.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Temos:
Chaoso ratas įsuktas – kur stabdžiai? 3

Pakuočių atliekų tvarkymo sistema įstrigo gilioje krizėje: gamintojai ir importuotojai tapo įstatymo spragų...

Lenktynėse nėra vietos silpniesiems 23

Lietuva praranda konkurencingumo pagreitį: mūsų šalis konkurencingumo indekse smuktelėjo dviem laipteliais...

Verslo aplinka
2018.10.18
Kaip ilgai dar džiaugsis smaližiai?

Dietologai ir mitybos ekspertai dėl to, ko gero, nė kiek nesidžiaugia. Ne itin tai džiugina ir cukrinių...

Agroverslas
2018.10.17
Kovoje su skurdu pergalės nematyti 42

Šiandien – Tarptautinė kovos su skurdu diena. Lietuva šios kovos fronte atrodo gana apgailėtinai: beveik 30%...

Finansai
2018.10.17
Europa kratosi plastiko invazijos 20

Europos Parlamentas (EP) ir Europos Komisija (EK) kyla į kovą prieš vienkartinius plastikinius daiktus, kurie...

Pramonė
2018.10.16
ES parama: į plytas ar į ateitį? 17

ES paramos lėšų investavimo srityje Lietuva gali pasigirti ir geromis naujienomis, tačiau jos – jau...

Finansai
2018.10.15
Dabar turime daugiau galimybių nei gebame išnaudoti 9

Dabartiniai gamybos būdai ir technologijos šviesmečiais skiriasi nuo pirmosios pramonės revoliucijos įvykdytų...

Pramonė
2018.10.12
Draudimai – pasakos lengvatikiams 18

Populistiniai valdžios sprendimai gana dažnai duoda daugiau žalos nei pažaduose deklaruoti tikslai. Nemenki...

Biurokratijos sparnai dar neapkarpyti 3

Nors kiekviena Vyriausybė, įskaitant ir Sauliaus Skvernelio vadovaujamą, tarp gausių verslui dalijamų pažadų...

Verslo aplinka
2018.10.11
Pensijų kaupimo sistemos reforma: keturios geros žinios dirbantiesiems 30

Nedaug temų sulaukia tokio visuomenės dėmesio, kaip pensijos, ir reta kuri kita sritis sulaukia tiek...

Finansai
2018.10.10
Ar Vilniaus požemiuose dundės traukiniai? 24

Daug metų brandinta idėja įkurdinti Vilniuje metro, sutelkusi tiek šalininkų, tiek kritikų būrius, tampa...

Transportas
2018.10.10
Aistros dėl lietuviško rąsto 5

Valdantieji patraukė į miškus – Seime pasipylė siūlymai taisyti Miškų įstatymą. Vienas jų – jau seniai...

Pramonė
2018.10.09
Kopūstas – darže ar ant pečių? 3

Gal valdančiuosius reikėtų pagirti – jie galvoja. Galvoja ir prigalvoja visokių idėjų – ką gi dar uždraudus:...

Verslo aplinka
2018.10.08
Komunikacijos tendencijos 2019 m.: „daugiau su mažiau“ scenarijus 7

Komunikacijoje, kaip ir daugelyje kitų sričių, pokyčiai yra neišvengiami, ir čia itin svarbu laiku į juos...

Rinkodara
2018.10.06
Kaip darbuotojų paieškos situaciją „visi pralaimi“ paversti į „laimi visi“ 6

Neseniai klientas iš tarptautinės kompanijos kreipėsi norėdamas pasamdyti didelį darbuotojų skaičių. Jis...

Vadyba
2018.10.05
Jei viskas švaru, ko bijo valdžia? 33

Nieko nematykit, negirdėkit, nelįskit, nieko apie mus nepasakokit – taip dabartinė Lietuvos valdžia norėtų...

Verslo aplinka
2018.10.05
Našiau dirbant, smagiau žvelgti į priekį 3

Lietuva gali pasigirti sparčiai augančiu darbo našumu – Eurostato duomenys rodo, kad 2017 m. jis augo...

Verslo aplinka
2018.10.04
Viešumui ir tiesai – antrankiai? 27

Šlubuojanti e. sveikatos sistema jau prarijo 40 mln. Eur ir dar 2,5 mln. Eur pareikalaus klaidų taisymui.

Verslo aplinka
2018.10.03
Skyrybos be vedybų sutarties 4

Seimas, šią savaitę pailsėjęs nuo plenarinių posėdžių, kitą antradienį vėl grįš (skubos tvarka) prie...

Verslo aplinka
2018.10.02
„Rail Baltica“, regis, rūpi tik Briuseliui 14

„Rail Balticos“ projektą visiškai pagrįstai galime vadinti amžiaus projektu – sprendimui tiesti geležinkelio...

Transportas
2018.10.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau