„Amazon“ pirmojo 2023 m. ketvirčio prognozės investuotojų nepradžiugino

Dėl lūkesčius neatitikusių prognozių šiam ketvirčiui „Amazon“ akcijos prarado nemažą dalį prieaugio, pasiekto per reguliarią ketvirtadienio prekybos sesiją (apie 5%).
Pajamos 2022 m. ketvirtąjį ketvirtį siekė 149,2 mlrd. USD, kai, „Refinitiv“ duomenimis, analitikų prognozių vidurkis buvo 145,42 mlrd. USD. Pelnas, tenkantis vienai akcijai, buvo 0,03 USD – CNBC rašo, jog skelbimo metu nebuvo aišku, ar šie rezultatai yra palygintini su analitikų prognozėmis.
Aukštai infliacijai prislopinus vartotojų perkamąją galią, per 2022 m. kompanijos pajamos augo 9% iki 514 mlrd. USD, mažiausiai per ketvirtį amžiaus, o akcija biržoje pernai prarado apie pusę savo vertės. Pardavimai „Amazon“ internetinėje parduotuvėje ankstesnįjį ketvirtį krito 2%, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2021 m.
„Amazon Web Services“ (AWS) debesijos padalinys spalio–gruodžio mėn. uždirbo 21,4 mlrd. USD pajamų, kai analitikai, „StreetAccount“ duomenimis, prognozavo 21,87 mlrd. USD. Reklamos pajamos siekė 11,56 mlrd. USD (prognozė – 11,38 mlrd. USD).
Pirmajam 2022 m. ketvirčiui „Amazon“ investuotojus džiuginančių prognozių neturėjo. Internetinės prekybos milžinė sausio–kovo mėn. tikisi pajamų 121–126 mlrd. USD rėžyje, kas suponuotų metinį 4–8% augimą. Analitikai vidutiniškai prognozavo 125,1 mlrd. USD, rodo „Refinitiv“ duomenys.
Efektyvumas
Andy Jassy, „Amazon“ vadovas nuo 2021 m. liepos, per pastaruosius metus siekė sumažinti išlaidas, išaugusias per pandeminį internetinės prekybos bumą.
Sausį kompanija paskelbė atleidžianti 18.000 darbuotojų, įšaldanti samdą korporatyvinėje įmonės grandyje, atsisakanti kai kurių projektų bei stabdanti sandėlių plėtrą.
Konferencijoje su investuotojais ir analitikais kiek netikėtai pasirodė pats A. Jassy – jo pirmtakas, „Amazon“ įkūrėjas Jeffas Bezosas šiuose renginiuose buvo nustojęs dalyvauti dar 2009 m. A. Jassy teigė norėjęs pasidalinti mintimis po pirmų pilnų savo vadovavimo metų.
„Mes daug dirbame, siekdami sumažinti savo išlaidas, ir siekiame tai padaryti neatsisakydami ilgalaikių strateginių investicijų, kurios, mūsų manymu, gali reikšmingai pagerinti klientų patirtį ir ilguoju laikotarpiu pakeisti pačią „Amazon“, – svarstė A. Jassy.
Jis apibendrino, jog trumpuoju laikotarpiu „Amazon“ susiduria su ekonominio neapibrėžtumo keliamais iššūkiais, tačiau ilguoju laikotarpiu vadovas teigė esąs nusiteikęs optimistiškai.