Kinija atlaisvino „Nexperia“ lustų eksportą į Europą
Ginčas kilo rugsėjo mėnesį, kai Nyderlandų vyriausybė faktiškai perėmė „Nexperia“ kontrolę. Ši įmonė yra įsikūrusi Nyderlanduose, tačiau jos pirminė bendrovė yra Kinijos „Wingtech“.
Kinija dėl to uždraudė įmonės lustų reeksportą, o tai pakurstė automobilių gamintojų perspėjimus apie gamybos sustabdymą, nes šios sudedamosios dalys yra labai svarbios automobilių elektronikai.
Visgi savaitgalį Pekinas paskelbė, kad kai kuriems lustams eksporto draudimas nebus taikomas. Pranešama, kad tai bus esą daroma pagal prekybos susitarimą, dėl kurio susitarė prezidentas Xi Jinpingas ir JAV lyderis Donaldas Trumpas.
Marošas Šefčovičius, už prekybą atsakingas Europos Komisijos narys socialiniame tinkle „X“ parašė palankiai vertinantis „šiandien pateiktą patvirtinimą dėl tolesnio „Nexperia“ lustų, skirtų Europos Sąjungos (ES) ir pasauliniams klientams, eksporto procedūrų supaprastinimo“.
Eksportas bus leidžiamas, jei lustai bus skirti tik „civiliniam naudojimui“, pažymėjo Komisijos narys ir pridūrė, kad ši priemonė įsigalios „nedelsiant“.
Jis taip pat pažymėjo, kad su Kinija tęsiamos derybos dėl „ilgalaikės, stabilios ir nuspėjamos sistemos, kuri užtikrintų visišką puslaidininkių srautų atkūrimą“, sukūrimo.
Vokietijos „Aumovio“ – stambi automobilių komponentų tiekėja – dar penktadienį pranešė, jog gavo Kinijos institucijų leidimą atnaujinti „Nexperia“ lustų eksportą.
Lustai gaminami Europoje, bet vėliau siunčiami į Kiniją galutiniam apdorojimui, o po to reeksportuojami klientams Europoje ir kitose rinkose.
Didžiausia Europos automobilių gamintoja „Volkswagen“ buvo įspėjusi, kad užsitęsus šiai krizei bus stabdoma gamyba, o mažesnės įmonės, kaip skelbė žiniasklaida, ruošėsi trumpinti darbo valandas.
Nyderlandai „Nexperia“ kontrolę perėmė remdamiesi nacionalinio saugumo sumetimais ir apkaltino įmonės generalinį direktorių netinkamu valdymu.