Ekspertas apie „EstLink 2“ sutvarkymą: nežinau, kiek tai užtruks, kainas lems daug veiksnių

Pasak Estijos perdavimo sistemos operatoriaus „Elering“ valdybos nario Reigo Kebjos, šiuo metu gana sunku prognozuoti, kada „EstLink 2“ elektros jungtis bus suremontuota.
Be to, anot jo, kabelio remontui įtakos turi tai, kad Estijoje nėra specializuotų remonto laivų, kurių pasaulyje itin trūksta. Tokie laivai įprastai užsakomi prieš 2–3 metus įvairiems kabelių montavimo projektams.
„Sąžiningai atsakysiu, kad šiuo metu labai sunku pateikti prognozę, kada „EstLink 2“ vėl pradės veikti. Dėl povandeninio kabelio remonto yra du dideli neaiškumai, nes visa informacija dar labai šviežia“, – Estijos visuomeniniam transliuotojui ERR sakė R. Kebja.
Pirmasis neaiškumas, aiškino jis, susijęs su tikslia kabelio technine būkle gedimo vietoje.
„Mes žinome, kur yra gedimas, tačiau norint įvertinti tikrąją kabelio būklę, reikia atlikti patikrinimą vietoje. Remiantis šia apžiūra galima nustatyti reikalingų remonto darbų apimtį ir mastą“, – nurodė jis.
Antrasis svarbus neaiškumas yra susijęs su specializuoto remonto laivo paieškomis.
Jis pažymėjo, kad Suomijos operatorės pasiūlyta sąmata, pagal kurią povandeninio kabelio remontas gali užtrukti maždaug septynis mėnesius, pagrįsta tik ankstesne patirtimi.
Galimas numatomo septynis mėnesius truksiančio „Estlink 2“ remonto poveikis elektros energijos kainoms priklausys nuo įvairių veiksnių.
„Pavyzdžiui, jei Baltijos regione padidės atsinaujinančiosios energijos gamyba, o tai padės išlaikyti mažesnes elektros kainas, poveikis, aišku, bus mažesnis. Taip pat pavasarį, kai tirpsta sniegas, nemažas kiekis hidroenergijos iš Latvijos gali padėti stabilizuoti elektros kainas“, – svarstė jis.
Tais atvejais, kai atsinaujinančios energijos nėra, o hidroenergijos taip pat nepakanka, elektros energijos kainos kyla, nes tuomet kainą Baltijos šalyse lemia dujų elektrinės, o Estijoje – skalūnų elektrinės.
Estija pradėjo patruliavimą
Estija pradėjo patruliavimą Baltijos jūroje, kad apsaugotų elektros tiekimo iš Suomijos kabelį, penktadienį pranešė gynybos ministras Hanno Pevkuras.
Savo ruožtu Suomijos pareigūnai paskelbė, kad pradėjo tyrimą dėl naftos tanklaivio, išplaukusio iš Rusijos uosto, įtariamo sabotažu.
Policija įtaria, kad naftos tanklaivio inkaras galėjo pažeisti elektros kabelį.
Laivas „Eagle S“ su Kuko salų vėliava plaukė į Port Saidą Egipte, rašo BNS.
NATO taip pat sustiprins savo karinį buvimą Baltijos jūroje po įtariamo povandeninio elektros kabelio, jungiančio Suomiją ir Estiją, sabotažo, penktadienį pareiškė Aljanso vadovas.
„Kalbėjausi su Suomijos prezidentu Alexander'u Stubbu apie Suomijos vadovaujamą tyrimą dėl galimo povandeninių kabelių sabotažo. Išreiškiau visišką solidarumą ir paramą“, – socialiniame tinkle „X“ nurodė NATO vadovas Markas Rutte.