„Swedbank“ startuoliams atveria „smėlio dėžę“ inovacijoms kurti
„Swedbank“ kviečia programų kūrėjus, startuolius ir finansinių technologijų bendroves kurti inovacijas ir naujus produktus drauge ir siekia surasti partnerius, kurie kurtų ilgalaikę vertę „Swedbank“ klientams.
Ši platforma ateityje suteiks galimybę trečiosioms šalims, įskaitant finansinių technologijų bendroves, programėlių ir interneto sprendimų kūrėjus, drauge su banku kurti novatoriškus internetinių mokėjimų sprendimus klientams visose „Swedbank“ namų rinkose, praneša bankas.
Į atvirąją bankininkystę „Swedbank“ žengia įgyvendindamas ES antrąją mokėjimo paslaugų direktyvą (PSD2), kuri įsigalios 2018 m. Ja siekiama skatinti mokėjimo sistemų inovacijas ir didinti internetinių atsiskaitymų saugumą. Direktyva numato, kad bankų klientai galės leisti prisijungti prie savo sąskaitų banke trečiosioms šalims, ir bankai turės tokią prieigą suteikti. Todėl „Swedbank“ vysto programų kūrimo sąsają (API), kuri leis trečiųjų šalių sukurtoms programoms pasiekti banko klientų sąskaitas ir formuoti už juos mokėjimus, jei klientas tam bus davęs sutikimą.
„Tai – naujas evoliucijos etapas Europos bankų istorijoje, kurį skatina technologinė pažanga ir besikeičiantys vartotojų poreikiai. Esame įsitikinę, kad atviroji bankininkystė kurs pridėtinę vertę bankui ir mūsų klientams. Juos pasieks patogūs ir funkcionalūs įrankiai, kurie palengvins jų kasdienybę ir finansinių reikalų tvarkymą“, – pranešime cituojamas Olegas Marofejevas, „Swedbank“ Baltijos bankininkystės Elektroninės plėtros tarnybos vadovas.
Tikinama, kad „Swedbank“ pristatytoje bandomojoje atvirosios bankininkystės aplinkoje nėra naudojami jokie klientų duomenys. Šioje aplinkoje galima susipažinti su techniniais prisijungimo parametrais bei pamatyti testinius pavyzdžius, kaip sistema veiks tuomet, kai API bus aktyvuotas. Ši bandomoji versija yra prieinama kiekvienam – nuo nepriklausomų programuotojų iki tarptautinių organizacijų.
„Prieš suteikiant trečiosioms šalims prieigą prie tikrų vartotojų duomenų, jos turės atitikti techninius ir saugumo reikalavimus. Bet svarbiausia – gauti paties kliento sutikimą pasiekti jo sąskaitos duomenis. Kliento sutikimą trečiosios šalys turės gauti bet kokiam veiksmui, susijusiam su kliento informacija ir procesams mūsų atvirojoje platformoje, vykdyti", – komentuoja Emma Heimonen, „Swedbank“ Skaitmeninių inovacijų vadovė.
Kol kas klientai dėl atvirosios bankininkystės jokių pokyčių nepatirs. „Swedbank” ketina nuolat atnaujinti atvirosios bankininkystės platformą ir papildyti ją naujais funkcionalumais.
VŽ rašė, kad per devynis mėnesius „Swedbank“ Lietuvoje uždirbo 85 mln. Eur grynojo pelno, 15% daugiau nei prieš metus per tą patį laikotarpį. Bendrosios pajamos siekė 161 mln. Eur, 13% daugiau nei per tokį patį laiką 2016 m.
VŽ rašė ir apie SEB banko planus atvirosios bankininkystės srityje. Kitų metų pirmą ketvirtį SEB bankas Vilniuje atidarys inovacijų centrą, kuriame galės dirbti iki 20 startuolių, jiems bus suteikiamos sąlygos kurti sprendimus naudojantis SEB banko atvirosios bankininkystės platforma, jie kurs su finansinėmis technologijomis susijusias paslaugas arba dirbs su tokiomis inovacijomis kaip dirbtinis intelektas, didelis kiekis duomenų (big data) ar decentralizuota viešoji transakcijų saugojimo sistema (blockchain). Startuolius atrinks ir veiklą prižiūrės investicinio fondo „Nextury Ventures“ valdytojai.