Mokslinių tyrimų projektų nauda verslui – ne tik pelno eilutėje

Reklama publikuota: 2022-06-15
„Baltic Amadeus“ technologijų direktorius Vitalis Kavaliauskas.
svg svg
„Baltic Amadeus“ technologijų direktorius Vitalis Kavaliauskas.

Net 2,3 trilijono JAV dolerių arba 2 procentai pasaulio BVP – tiek pinigų organizacijos per metus skiria tyrimų ir plėtros veiklai (angl. R&D – Research and development). Kompanijos „McKinsey“ duomenimis, pusę šių investicijų skiria vyriausybės ir akademinės institucijos, pusę – verslas. Pastaraisiais metais į tyrimų ir veiklos teritoriją vis aktyviau žengia Lietuvos įmonės.

R&D projektai skatina inovacijų ir naujų produktų vystymą, didina bendrovių konkurencingumą ir parodo verslo brandą. Investicijas į R&D veiklą nukreipia ir lietuviškas verslas, siekiantis įsitvirtinti bei augti užsienio rinkose. Gausėjanti įmonių patirtis rodo, kad Lietuva juda tikslo link – tapti aukštą pridėtinę vertę kuriančia ekonomika, kur privačiam verslui tenka svarbus vaidmuo.

Įžvalgomis apie vidines R&D praktikas ir situaciją Lietuvoje dalinasi „Baltic Amadeus“ technologijų direktorius Vitalis Kavaliauskas.

Daugiau pasitikėjimo savimi – daugiau aukštos pridėtinės vertės

Kalbėdamas apie situaciją Lietuvoje, technologijų ekspertas pastebi, kad ilgą laiką šalyje vyravo nuostata, jog IT įmonės yra užsakymų vykdytojos. Tačiau dabar vis daugiau pavyzdžių rodo, kad šio sektoriaus potencialas Lietuvoje gali būti ne mažesnis negu lazerių ar biotechnologijų bendrovių.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Jis atskleidžia, kad tik prasidėjus karantinui dėl Covid-19 pandemijos, bendrovės vadovai pamatė, kiek visokiausių idėjų turi darbuotojai. „Per gana trumpą laikotarpį sukaupėme kelias dešimtis naujų produktų idėjų, kurias aktyviai plėtojo ir tikrino patys darbuotojai. Supratome, kad turime diegti naujas praktikas ir sistemą, kaip kryptingai valdyti kylančias idėjas, kad jos taptų sėkmingos. Sukūrėme lengvą ir efektyvų procesą, kaip surinkti ir apdoroti kylančias idėjas, atrinkti perspektyviausias ir jas įgyvendinti. Darbuotojų įsitraukimas ir palaikymas yra didžiulis. Jie pastebi bei nori išspręsti daugybę įvairių problemų. Tai verslui suteikia naujų galimybių“, – pripažįsta V. Kavaliauskas.

Svarbiu impulsu inovuoti tampa klientų bei partnerių poreikiai. „Svarbiausi yra galutiniai naudotojai. Net ir smulkūs kasdieniai nepatogumai yra iššūkis ir potencialas naujai inovacijai. Bendradarbiaudami savo kompetencijas sujungiame su partnerių, dirbančių, pavyzdžiui, bankininkystės, žemės ūkio, laivybos ar prekybos srityse. Įvyksta sinergija, o inovatyvūs sprendimai yra jos rezultatai. Tiesa, rezultatai – ne baigtiniai, mat dinamiškoje IT srityje inovacijas galima toliau tobulinti. Dažnai vienos naujovės tampa pagrindu kitoms“, – kalba „Baltic Amadeus“ technologijų direktorius V. Kavaliauskas.

Iš skirtingų sričių ir kompetencijų profesionalų suburtas bendrovės inovacijų skyrius kuria naujas paslaugas ir produktus vystydamas daiktų interneto, mašininio mokymosi, debesijos, kibernetinio saugumo krypčių projektus.

Į gyvenimą paleisti projektai sulaukia investicijų

Pirmieji ryškūs naujosios R&D komandos darbo rezultatai – sėkmingai veiklą tarptautinėje rinkoje pradėję startuoliai, jau sulaukę pirmųjų investicijų. Tiekėjų pasiūlymų palyginimo sistema „AgreeDeal“ ir mobiliosios bankininkystės sprendimas mažoms ir vidutinėms kredito įstaigoms „FinCell“ tapo savarankiškais prekių ženklais.

Dar vienas daug žadantis projektas gimė šiais metais vykusiame transporto sektoriaus hakatone „Hack4Linava“, kuriame „Baltic Amadeus“ komanda, pristačiusi daugiakanalės platformos sprendimą „HummingBird“, užėmė 1-ąją vietą ir pelnė 3 tūkst. eurų vertės prizą tolimesniam idėjos įgyvendinimui. „HummingBird“ sprendžia vairuotojų pritraukimo problemą, kaip dėl sudėtingų sąlygų, užtikrinti vairuotojų darbo-laisvalaikio balansą. 

„Baltic Amadeus“ technologijų direktorius Vitalis Kavaliauskas teigia, kad bendrovė tiki šiais startuoliais, kurie ilgainiui turėtų atnešti grąžos.

Pasak V. Kavaliausko, startuoliai yra įrodymas, kad nauja įmonės strategija nerenka dulkių, o yra aktyviai įgyvendinama. „Turime pakankamai drąsos rizikuoti, nes inovacijų kūrimas yra investicijos, kurios gali neatsipirkti arba atsipirkti tik per ilgą laiką. Statistika rodo, kad net 9 iš 10 startuolių nepateisina lūkesčių. Kita vertus, inovacijų kūrimo procesai – tai puiki galimybė mokytis, pažinti naujas rinkas, klientus, kintančius jų poreikius“, – teigia „Baltic Amadeus“ technologijų direktorius.

R&D veikla įgalina geriau išnaudoti patirtį ir žinias

Unikalius IT sprendimus ir skaitmenizavimo paslaugas teikiančios įmonės 2020-2024 metų strategijoje numatyta, kad bendrovėje inovacijos įgaus vis didesnį svorį, nes R&D veikla leis išnaudoti sukauptas žinias, kurs papildomą vertę klientams ir kartu leis diversifikuoti pajamų šaltinius.

„Jau daugiau negu 30 metų dirbame įvairiose industrijose, sukaupėme specifinių žinių, esame atitinkamų sričių ekspertai. Galime ir konsultuoti, ir drauge su klientais kurti problemų sprendimus. Tad tyrimų ir plėtros skyrius atsirado organiškai“, – pasakoja V. Kavaliauskas.

Jis atkreipia dėmesį, kad pasaulinėje IT rinkoje R&D veikla įgauna itin didelį pagreitį, o lyderiaujančios IT įmonės tam skiria ypatingą dėmesį.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
Mokslinių tyrimų projektų nauda verslui – ne tik pelno eilutėje Verslo tribūna

Net 2,3 trilijono JAV dolerių arba 2 procentai pasaulio BVP – tiek pinigų organizacijos per metus skiria...

Personalo vadovė įvardijo tris auksines taisykles bendraujant su CEO Verslo tribūna

Personalo vadovo ir įmonės generalinio direktoriaus (CEO) ryšys įmonėje turi milžinišką reikšmę – nuo to gali...

Profesija, apie kurią negirdėjote: už įsilaužimus ne tik dėkoja, bet ir sumoka Verslo tribūna

Nusikaltimų elektroninėje erdvėje skaičiai ir mastai sparčiai auga – skaičiuojama, kad jie pasaulio...

BDAR realybė: sutaupius kelis šimtus, prarasti galima milijonus Verslo tribūna

Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR) įsigaliojo prieš ketverius metus, tačiau tarptautiniai tyrimai...

Hakatono „Hack4Linava“ nugalėtojai – „Baltic Amadeus“ komanda Verslo tribūna

Savaitgalį Vilniuje vykusiame transporto sektoriaus hakatone „Hack4Linava“ nugalėtojų laurai ir 3 tūkst. eurų...

9 patarimai įmonėms, nukentėjusioms nuo kibernetinių atakų Verslo tribūna

Kibernetinių nusikaltėlių atakos nuolat tobulėja ir darosi vis sunkiau aptinkamos. Taip pat kibernetiniai...

IT ekspertas pataria, kaip išsirinkti jūsų įmonei tinkamiausią Debesijos tipą Verslo tribūna 1

Verslo plėtros sprendimų ieškančios įmonės vis dažniau renkasi debesijos paslaugas, nes tai yra efektyvesnė...

Ar atlaikytumėte kibernetinę ataką? Atsakyti padės simuliacija Verslo tribūna

Pandemijos ir ribojimų metai atnešė ne tik galimybes atlikti daugelį procesų nuotoliniu būdu, bet ir...

„Microsoft“ ir „Baltic Amadeus“ atstovai pristatys, kaip užtikrinti sėkmingą IT sistemų perkėlimą į debesį Verslo tribūna 1

Siekiančios konkurencinių pranašumų, vykdydamos sparčią plėtrą bei gerindamos savo klientų patirtį įmonės vis...

3 didžiausios klaidos, kurias daro įmonės bandydamos sutaupyti Verslo tribūna

Įmonės, norėdamos optimizuoti savo veiklos procesus, neretai pasitelkia IT sprendimus, padedančius taupyti...

5 skaitmenizacijos tendencijos, kurias suspėsite įgyvendinti dar šiemet Verslo tribūna

Unikalius IT sprendimus kuriančios bendrovės „Baltic Amadeus“ technologijų direktorius Vitalis Kavaliauskas...

Vadyba
2022.04.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku