„Air Lituanica“ kapitalas toliau pučiasi
Šiuo metu „Air Lituanica“ įstatinis kapitalas siekia 23,973 mln. Lt, jis spalį per du kartus padidintas 7,147 mln. Lt. Prieš tai, nuo liepos mėnesio akcininkų lėšos bendrovėje sudarė 16,826 mln. Lt.
Dar pernai lapkritį oro vežėjos kapitalas buvo 7,750 mln. Lt, tuo metu akcininkai jį padidino iki 9,900. Sausį papildomais įnašais kapitalas padidintas iki 11,276 mln. Lt.
Tuo pat metu šalia savivaldybės UAB „Air Vilnius Group“ ir privačių investuotojų valdomos UAB „Air Lituanica Club“ įmonės akcininke tapo AB Lietuvos pašto antrinė kompanija UAB „Baltic Post“, kuri investavo 86.000 Lt.
„Liepos mėnesį „Air Lituanica“ kapitalas per UAB „Air Vilnius Group“ dalį buvo pradėtas didinti iki 21,8 mln. Lt., rugsėjį prasidėjo kapitalo didinimo procedūros dėl dar 2 mln. Lt ir dabar „Air Lituanica“ kapitalas sudaro 23,973 mln. Lt“, – VŽ skaičiuoja Sandra Meškauskaitė, „Air Lituanica“ komunikacijos vadovė. UAB „Air Vilnius Group“ dalis sudaro 19,5 mln. Lt, „Air Lituanica Club“ - 4,387 mln. Lt.
„Kapitalo didinimas vyksta pagal verslo planą, dar šiais metais yra numatytas ir „Air Lituanica Club“ įstatinio kapitalo didinimas“, – sako p. Meškauskaitė.
Dabar 81,34% bendrovės akcijų valdo Vilniaus savivaldybė, 18,66% – privatūs investuotojai.
Nuostolingai
VŽ rašyta, kad „Air Lituanica“ 2013 m., pirmuosius savo veiklos metus, baigė nuostolingai ir su neigiamu nuosavu kapitalu.
2012 m. įsteigta ir pernai birželį veiklą pradėjusi „Air Lituanica“ per praėjusius metus turėjo 12,8 mln. Lt nuostolių.
Įmonės pardavimo pajamos 2013 m. siekė 23,4 mln. Lt. Dėl nutrauktos sutarties su „Estonian Air“ įmonė taip pat gavo 1,6 mln. Lt kompensaciją.
Dėl nepakankamai įstatinio kapitalo įmonės nuosavas kapitalas metų pabaigoje buvo -2,0 mln. Lt.
Pagal planą
Simonas Bartkus, bendrovės komercijos direktorius, VŽ teigia, kad daugkartinis kapitalo didinimas yra iš anksto suplanuotas. Anot jo, iš akcininkų lėšų ne tik dengiami nuostoliai, bet ir investuojama į plėtrą.
„Ne paslaptis, kaip ir planuota verslo plane, aviakompanijos veikla yra nuostolinga, dėl to tos investicijos yra reikalingos. Kita dalykas, jų reikia ir plėtrai. „Air Lituanica“ šiais metais atidarė nemažai naujų maršrutų“, – sako p. Bartkus.
Skolintomis lėšomis, pasak jo, iš esmės beveik nesinaudojama dėl aviacijos verslo taisyklių.
„Aviacijoje įstatinio kapitalo dydis yra labai svarbus, ypač užtikrinant prievoles – nuomojantis lėktuvus. Pagal tai yra vertinamas kreditingumas ir plėtros galimybės. Todėl reikalingas santykinai didelis įstatinis kapitalas“, – kalba p. Bartkus.
Kitais metais, jo teigimu, taip pat ketinama toliau didinti įmonės kapitalą. 2015 m., planuojama, dar bus nuostolingi oro vežėjai.
Subalansuoti pajamas ir išlaidas „Air Lituanica“ turėtų 2016 m., sako p. Bartkus.