2013-06-14 03:01

„AviaAM Leasing“ IPO – įvyko, bet nesužibėjo

Gediminas Žiemelis nuo 2009 m. valdybos pirmininkas aviacijos bendrovių grupės „Avia Solutions Group“.
Gediminas Žiemelis nuo 2009 m. valdybos pirmininkas aviacijos bendrovių grupės „Avia Solutions Group“.
Su verslininku Gediminu Žiemeliu siejamos Lietuvos orlaivių nuomos ir paslaugų bendrovės „AviaAM Leasing“ viešas akcijų siūlymas (angl. initial public offering, IPO) Varšuvos biržoje įvyko, tačiau akcijų pardavimo kaina rodo, kad IPO negalima laikyti sėkmingu, sako analitikai.

„AviaAM Leasing“ penktadienį savo tinklapyje paskelbė, kad „AviaAM Leasing“ akcijos per viešą akcijų siūlymą IPO išplatintos po 8 PLN (6,6 Lt).

Palyginimui, anksčiau buvo skelbiama, kad maksimali galima akcijų pardavimo kaina sudaro 16 PLN (13,1 Lt).

Pasak „AviaAM Leasing“, vienoda 8 PLN akcijų pardavimo kaina nustatyta tiek mažmeniniams, tiek instituciniams investuotojams.

Pranešama, kad per IPO investuotojai pageidavo įsigyti 13.857.790 vnt. naujai išleidžiamų ir 160.964 vnt. anksčiau išleistų „AviaAM Leasing“ akcijų.

Pagal nustatytą kainą, bendra IPO vertė siekia 112,2 mln. PLN (92 mln. Lt), kai, palyginimui, pagal maksimalią kainą ji galėjo siekti iki 227 mln. PLN (186 mln. Lt).

„Per praėjusią savaitę susitikome su 20 investuotojų, kurie įvertino mūsų pastarųjų metų augimą ir solidžius finansinius rezultatus. Jie taip pat įvertino mūsų geras perspektyvas orlaivių išperkamosios nuomos rinkoje ir NVS regione“, – tinklapyje patalpintame pranešime sako Gediminas Žiemelis, „AviaAM Leasing“ valdybos pirmininkas.

Pasak jo, per IPO surinktos lėšos leis įmonei toliau augti ir vykdyti užsibrėžtą strategiją.

Anot pranešimo, po IPO nauji investuotojai valdys 32,7% „AviaAM Leasing“ akcijų.
Tuo tarpu esami akcininkai (išskyrus p. Žiemelį), pagal nustatytas procedūras, vienerius metus nuo IPO negalės parduoti turimų „AviaAM Leasing“ akcijų.

„AviaAM Leasing“ taip pat paskelbė, kad 65% per IPO pritrauktų lėšų panaudos orlaivių išperkamosios nuomos veiklai (orlaivių parko atnaujinimui), 25% – orlaivių prekybos veiklai (bus pradėta prekiauti tais modeliais, kurių asortimente nebuvo), o 10% – su orlaivių variklių išperkamąja nuoma susijusiai veiklai.

Akcijų pasirašymo laikotarpis instituciniams investuotojams truks nuo birželio 14 iki 18 d.

Birželio 18 d. ketinama paskelbti tikslų akcijų pasiskirstymą tarp institucinių ir mažmeninių investuotojų.

Planuojama, kad bendrovės akcijomis Varšuvos biržoje bus pradėta prekiauti birželio 28 d.

Nesužibėjo

Tadas Povilauskas, banko „Finasta“ analitikas, VŽ komentuoja, kad iš įmonės pusės žiūrint šis IPO negali būti įvardintas labai sėkmingu, nes įmonė pritraukė dvigubai mažiau lėšų nei planavo.

„Kita vertus, tai, kad įmonė sutiko su perpus mažesne kaina, rodo, jog tų pinigų įmonei iš tiesų labai reikėjo“, – sako p. Povilauskas.

Pasak jo, akcijų pardavimo kaina buvo nustatyta pagal institucinių klientų paraiškas akcijoms įsigyti, tad paskelbta kaina yra ta, kokia įmonę vertina stambieji investuotojai.

„Kita vertus, niekas nenuginčys fakto, kad buvo parduotos beveik visos planuotos akcijos ir IPO pavyko“, - sako analitikas.

Ponas Povilauskas anksčiau prognozavo, kad „AviaAM Leasing“ akcijų galutinė platinimo kaina bus 10-15% mažesnė nei nustatyta maksimali (16 PLN).

52795
130817
52791