2013-04-11 03:01

Kelionių agentūrai – klientų kaltinimai nesąžingu verslu

Sumokėjote pinigus už bilietą būsimoms atostogoms, pasidžiaugėte pigiu pasiūlymu ir didele nuolaida, ir, kaip paaiškėja, rezervavote tik teorinį atostogų šansą.

Išvykti iš Lietuvos pavyks tik tuo atveju, jei sumokėję pinigus ir gavę rezervacijos patvirtinimą iš kelionių agentūros pataikysite į tą laiką, kai viešbutis laisvas. Nesėkmės atveju sugrąžinti pinigų niekas neskubės, o pasiūlymą pardavusi agentūra patars rezervuoti kitą kelionę, kitas datas ir sumokėti papildomai.

Su tokia realybe susidūrė ne vienas keliautojas, susigundęs UAB „Universal creations“ įkurtos kelionių agentūros „Myliu atostogas“ pasiūlymu. Savo paslaugas intensyviai reklamuojanti agentūra žada 75% nuolaidas šešiuose 5 žvaigždučių viešbučiuose, tačiau skristi į pasirinktą šalį rekomenduoja su už klientų negiriama ir už nesąžiningą komercinę veiklą bausta UAB „Happy travel lt“.

Atsakomybės už sugadintą atostogų nuotaiką agentūra neprisiima ir savo taisyklėse klientams nurodo, kad visas paslaugas teikia bendrovės partneriai, todėl jie ir yra atsakingi už visus kainų bei sąlygų pasikeitimus. Parduotų pigių vietų viešbučiuose kuponų, skelbia įmonė, atgal nepriima ir sumokėtų pinigų negrąžina, nebent iškyla konkrečiuose kuponuose numatytos sąlygos.

Gundydama potencialius klientus, kelionių agentūra bando imituoti grupinių apsipirkimų portalų veiklą ir ragina paskubėti, esą iki pigaus pasiūlymo pabaigos liko vos para. Akylesni pastebi, kad pasibaigus pasiūlymo laikui įsijungia analogiško pasiūlymo skaitliukas. Į didesnę ir mažesnę pusę kinta ties pasiūlymais rodomas pirkėjų skaičius.

„Parašiau tiesiogiai visiems šešiems agentūros siūlomiems viešbučiams apie šią agentūrą ir jos pasiūlymus lietuviams. Trys viešbučiai atsakė, kad tokios agentūros nežino ir jai vietų savo viešbučiuose neparduoda. Žinoma, įmanoma, kad bendrovė vietas perkam per tarpininkus ir dėl to jos pavadinimas nežinomas viešbučiams, bet dar du viešbučiai man atsakė, kad tokia kaina yra neįmanoma ir kad jokia agentūra negalėtų gauti tokios kainos už bet kokį kambarį jų viešbutyje nurodomam dienų skaičiui“, – pasakoja įtartiną atostogų pasiūlymą internete pastebėjęs aktyvus keliautojas Karolis Žukauskas.

Pats pamėginęs sužinoti daugiau pasiūlymo detalių, p. Žukauskas pasakoja, kad agentūra pirmiausia rekomendavo įsigyti pasiūlymą, tuomet per porą savaičių sulaukti viešbučio rezervacijos patvirtinimo ir skrydį pirkti tik tada. Keliautojas juokauja, kad tai tas pats, kas pradėti statyti namą nuo stogo. Jis suskaičiavo, kad įvertinus ties bendrovės reklamuojamomis atostogomis esančius užsakymų skaičius, prieštaringu pasiūlymu pasinaudojusių klientų skaičius perkopęs 250, o galima sandorių vertė – 230 tūkst. Lt.

„Agentūra skelbia, kad netikus kelionės datoms ir tuo atveju, jei netiktų kitos agentūros pasiūlytos datos, bendrovė išskaičiuotų iš pasiūlymo sumos 5% ir likusią sumą už kuponą grąžintų klientui. Įvertinus dabartinį galimų klientų skaičių ir galimą sandorių sumą, šita bendrovė atskaičiavusi 5% praktiškai už nieką gautų 11,5 tūkst. Lt.“, – skaičiuoja p. Žukauskas.

Socialiniame tinkle savo įtarimais pasidalijęs keliautojas netrukus sulaukė ir kelių agentūros klientų atsiliepimų. Vienas jų pasakojo, kad pigiomis nakvynėmis nurodytuose viešbučiuose susigundę lietuviai tampa tarsi antrarūšiais klientais – jų norai būtų įgyvendinti tik tuo atveju, jei likus mažiausiai mėnesiui iki numatytos kelionės datos viešbučiuose būtų laisvų vietų. Priešingu atveju agentūra siūlo kitą datą kelionei, o jei tokių nėra – grąžina pinigus.

„Svetainėje niekur neminima, kad pirkdamas vietas viešbutyje klientas neturi garantijų dėl jų buvimo. Susimoka pinigus, o likus 30 dienų iki kelionės agentūra praneša, kad vietų nėra, pasiūlo grąžinti pinigus, iš kurių 5% pasilieka sau. Aiškus sukčiavimo modelis“, – teigia p. Žukauskas.

Agentūra: „Pinigus grąžiname“

Po kelių bandymų susisiekti su galimai nesąžiningą veiklą vykdančią kelionių agentūra „Myliu atostogas“, atsiliepia konsultantė, kuri aiškina, kad agentūrai taikomi viešbučių rezervacijos apribojimai, esą todėl ši gali pasiūlyti pigias keliones. Ir perspėja, kad patvirtinimą apie viešbučio rezervaciją agentūra įsipareigoja atsiųsti likus ne mažiau kaip 30 dienų iki numatomos kelionės kainos.

„Apmokėję kuponą į paštą gausite apmokėjimo patvirtinimą ir kupono kodą, o šį reikia registruoti mūsų svetainėje. Kai apsispręsite dėl kelionės datų, mus informuojate elektroniniu paštu ir laukiate patvirtinimo. Skrydžio bilietus rekomenduojame pirkti po to, kai gaunate viešbučio rezervacijos patvirtinimą“, – aiškina telefonu konsultantė.

Išgirdusi apie viešbučio atsakymą, kad tokia kaina neįmanoma, konsultantė nuleidžia pastabą negirdomis. Anot jos, akcentas, į ką dėmesį turėtų atkreipti klientai, yra 30 dienų terminas. Agentūra negali garantuoti, kad kliento nurodytomis dienomis viešbutyje bus vietų, pabrėžia moteris.

„Mes įsipareigojame grąžinti pinigus už kuponą, jeigu tinkamos datos jums neatsiras. Grąžinsime pinigus ir tuo atveju, jeigu po rezervacijos patvirtinimo nerasite bilietų arba jie bus jums per brangūs“, – žada konsultantė.

Konsultantės žodžiais, tuo atveju, jei klientas nebūtų kantrus ir neišlauktų iki kol kelionių agentūra atsiųs viešbučio rezervacijos patvirtinimą, bendrovė pinigus taip pat grąžintų, tik išskaičiuotų 5% mokestį už nustatytų sąlygų nesilaikymą. Tokia pat bauda grėstų tuo atveju, jei klientas nenurodytų norimų kelionės datų.

Tačiau po pasiūlymais skelbiamose taisyklėse nurodoma priešingai. 5% nuo sumokėtos sumos palikti agentūrai teks tuo atveju, jei nesutiksite su agentūros pasiūlymu apsistoti norimame viešbutyje kitą, jos parinktą, datą, jei jūsų norimu laiku viešbutyje laisvų vietų nebus. Nurodoma ir kita, itin mistiška, aplinkybė: jeigu iki kelionės datos liko mažiau nei 30 dienų ir klientas agentūrai nenurodo norimos kelionės ir nakvynės datos, sąlygos laikomos pažeistomis ir pinigai už įsigytą kelionę klientui negrąžinami.

Netrukus po pokalbio su agentūros konsultante, interneto puslapyje buvę 6 atostogų egzotiškose šalyse pasiūlymai pradingo.

Registruota Didžiojoje Britanijoje

Agentūros interneto puslapyje nurodomas įmonės adresas iš tiesų priklauso virtaliam biurui „N Biuras“, teikiančiam įmonių registravimo paslaugą, taip pat suteikiančiam telefono numerį, adresą korespondencijos atsiėmimu, atsliepimą į skambučius įmonės vardu ir pan. paslaugas.

„Registrų centro“ pateiktoje informacijoje nurodoma, kad įmonė turi vienintelį akcininkę – Maree Crilly, gyvenančią Didžiojoje Britanijoje. Taip pat nurodoma, kad įmonė UAB „Universal Creations“, valdanti prekės ženklą „Myliu atostogas“, registruota ten pat – Didžiojoje Britanijoje. Akcininkė bendrovės vadove tapo 2012 m. rugsėjo mėnesį.

Viešbučiai tikina – neįmanoma

Smalsūs keliautojai netruko susisiekti su „Myliu atostogos“ interneto puslapyje minimais viešbučiais. Šie, išgirdę apie itin nedideles kainas už 4-5 žvaigždutėmis vertinamas paslaugas, purto galvas. Štai Maldyvuose poilsis 4 žvaigždučių viešbuyje „Olhuveli Beach And Spa Resort“ 15 dienų lietuviškos agentūros internete parduodamas už 2 000 Lt vietoje 8 000 Lt. Išgirdę apie tokias kainas viešbučių administratoriai kraupsta ir tikina – tai niekada nebus įmanoma.

„Mes turime specialius pasiūlymus nuo gegužės iki liepos ir rugsėjo, tačiau tokia kaina už 2 savaičių atostogas nėra įmanoma“, – laiške rašo Lao Marlinda Lawrence, viešbučio pardavimų ir rinkodaros koordinatorė.

Kita to paties viešbučio atstovė patikino, kad tokia nuolaidų programa nėra įmanoma ir pasiūlymas atostogauti pigiai turėtų būti vertinamas kaip afera.

„Tiesą sakant, tokios nuolaidų programos – 600 USD už 15 dienų viešnagę – mes neturime. Ir nesvarbu kokio tipo vilą pasirintumėte. Būkite atsargūs su šiuo pasiūlymų, tai apgavystė“, – elektroniniame laiške rašo Irina Smirnova, viešbučių grupės „Spa Hotels & Resorts“, kuriai priklauso minėtas viešbutis Maldyvuose, pardavimų ir rinkodaros specialistė.

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

„Happy Travel“: mes nesusiję

Nors šiuo metu paslėptuose internetiniuose kelionių agentūros bendrovės pasiūlymuose visur buvo rekomenduojama bilietų skrydžiams į egzotiškas šalis ieškoti UAB „Happy Travel Lt“ valdomos kelionių agentūros „Happy Travel“ internetiniame puslapyje, Regina Makselytė, bendrovės vadovė, tvirtina, kad jos vadovaujama įmonė niekaip nėra susijusi su „Myliu atostogas“ veikla.

„Buvau labai nemaloniai nustebinta, pirmą kartą šiandien pamačiau, kad minima mano vadovaujama kelionių agentūra. Į mus niekas iš jų pusės nesikreipė, niekada nebendravo, nesame gavę pasiūlymų bendradarbiauti. Visiškai jokių sąsajų su šia įmone neturime“, – pabrėžia p. Makselytė.

Bandydama susisiektu su UAB „Universal Creations“ vadovais, pašnekovė taip pat atsimušė į sieną. Pasak jos, vietoje to, kad kalbėtųsi su bendrovės vadove Maree Crilly ar jos atstovais, „Happy Travel“ vadovei tenka bendrauti su kelionių agente.

„Po mano pokalbio su agente, gal prabėgus 5 minutėms, iš jų puslapio dingo visi kelionių pasiūlymai, – pastebi p. Makselytė. – Man tiesiog protu nesuvokiama, kodėl mes buvome minimi. Su manim net vadovai tos kelionių agentūros nenori, įdomu, ar iš viso jie egzistuoja.“

Įstatymo nuostatos netaikomos

Valstybinis turizmo departamentas (VTD) kelionių agentūros pažymėjimą UAB „Universal Creations“ išdavė praėjusių metų rugpjūčio 14 d. Departamento atstovai teigia, kad iki pat vakarykštės dienos nebuvo gavę jokių skundų, susijusių su kelionių agentūra.

„Turimais duomenimis, vartotojai dėl šios agentūros veiklos nesikreipė ir į Vartotojų teisių apsaugos tarnyba“, – komentuoja Gerda Butkuvienė, VTD atstovė spaudai.

Visgi į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą kreipėsi pats VTD dar balandžio pradžioje ir paprašė įvertinti kelionių agentūros teikiamų vartotojams turizmo paslaugų pasiūlymus nesąžiningų sąlygų požiūriu.

52795
130817
52791