2016-01-08 12:52

Diena su „BENU“ vaistinių tinklo vadove: iš grožio industrijos – į farmaciją

Rasa Marcinkevičienė, UAB „Tamro“, valdančios „BENU“ vaistinių tinklą, generalinė direktorė (kairėje viršuje). VŽ montažas, Algimanto Barzdžiaus nuotr.
Rasa Marcinkevičienė, UAB „Tamro“, valdančios „BENU“ vaistinių tinklą, generalinė direktorė (kairėje viršuje). VŽ montažas, Algimanto Barzdžiaus nuotr.
Prieš penkerius metus iš grožio industrijos į itin reguliuojamą farmacijos verslą nėrusi Rasa Marcinkevičienė ką turėjo pakeisti, tai savo stilių, tačiau ne vadovavimo, o aprangos. O kad pasiektų jai, kaip vadovei, keliamus tikslus – tapo labiau kūrybiška.

Su Baltijos šalyse vienos didžiausių vaistinių tinklo „Benu“ vadove susitinkame prieš didžiąsias metų šventes, kai darbymetis tik įsibėgėja ir vadovės darbotvarkė pradeda plyšti nuo susitikimų.

„Benu“ vaistinių tinklą Baltijos šalyse valdo įmonių grupė „Tamro Baltics“, kuri yra vienos didžiausių Europoje farmacijos produktų platintojos „Phoenix group“ dalis, todėl susitikimų daugėja ne tik Lietuvoje, kurios rinkai ji vadovauja, bet ir kitose šalyse.

Ryto ratas

Kad ir kiek būtų įtempta darbotvarkė, p. Marcinkevičienė kiekvieną rytą stengiasi prisijungti prie tradicinio darbuotojų rytinio kavos gėrimo. Įmonės patalpose esančioje darbuotojų kavinukėje rytais skamba ne tik anekdotai ir juokas, bet pasidalinama informacija ir apie tai, kas vyksta kituose skyriuose, kaip sekasi vieni ar kiti projektai, sprendžiamos įvairios problemos, generuojamos naujos idėjos.

Geriant tradicinę rytinę kavą su „Benu“ vaistinių vadove kalbamės apie jos karjerą. Kauno medicinos universitete įgijusi akušerės ginekologės išsilavinimą p. Marcinkevičienė pagal profesiją dirbo tik rezidentūros metu. „Supratau, kad man nepriimtinas toks fizinis krūvis ir fiziškai dirbti pusantros paros yra skirta ne man“, - sako ji. Prieš maždaug dvidešimt metų ji pakabino ant vinies baltą gydytojos chalatą ir po kurio laiko nuėjo dirbti į privatų sektorių – UAB „Grožio terapijos ir chirurgijos klinikoje“ tapo direktoriaus pavaduotoja medicinai. Toli nuo savo profesijos nenuėjusi p. Marcinkevičienė sugrįžo ir į Kauno medicinos universiteto studentų suolą, kur papildomai baigė sveikatos priežiūros vadybos studijas.

Entuziazmas, nuoširdumas ir medicinos ir vadybos žinių turėjimas buvo raktas į tolimesnę p. Marcinkevičienės karjerą – netrukus ji tapo UAB „Grožio terapijos ir chirurgijos klinikos“ generaline direktore ir bendrovei vadovavo tol, kol buvo sumedžiota „Tamro Baltics“ galvų medžiotojų.

Kompanijoje ji dirba nuo 2011 m. ir pradėjo kaip direktorė mažmeninei prekybai, o nuo 2014 m. tapo „Tamro Baltics“ veiklos vadove visoje Lietuvoje. Gavus pasiūlymą prisijungti prie „Tamro“ p. Marcinkevičienės asmeninės ambicijos vėl ją nuvedė į universitetą – šįkart Kauno technologijos universitetą, kur ji įgijo papildomų tarptautinio verslo ir vadybos žinių.

Bendroves „Tamro Baltic“ grupei, atsakingai už didmeninę prekybą Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje, vadovauja estas Leon Jankelevitsch.

Ta, kuri turi paklusti

Pašaliniam „Tamro“ ofiso lankytojui vienam surasti vadovės kabinetą būtų nelengva užduotis, nes ant durų vietoj vadovo iškabos kabo dviprasmiškas užrašas – „She who must be obeyed“. Šią iškabą vadovei padovanojo kolegos ir tik į kumštį kikenantys ofiso darbuotojai žino, ką tai ištikrųjų reiškia.

„Mano kabineto durys dažniausiai būna atidarytos ir šis užrašas beveik nesimato“, - juokdamasi atkerta p. Marcinkevičienė.

Vadovės kabinete dėmesį atkreipia papildoma darbo vieta, kuri, pasirodo, yra skirta naujokams. „Kiekvienas naujas administracijos darbuotojas kurį laiką turi galimybę dirbti būdamas šalia vadovės. Taip jis greičiau perpranta pagrindinius įmonės tikslus, savo darbo specifiką, funkcijas. Tai yra viena iš naujoko įvedimo priemonių. Žmonės nesibaido vadovės kompanijos, paskutinį kartą nauja kolegė finansininkė mano kabinete dirbo net pusmetį“, - sako p. Marcinkevičienė.

Paklausta, kiek dažnai tenka dirbti kartu su naujoku, vadovė pasidžiaugia, kad darbuotojų kaita įmonėje nėra didelė ir ji negali skųstis darbuotojų trukumu kaip tai daro kiti šios rinkos dalyviai.

„Mes labai vertiname žmones. Jeigu atrankų metu sutinkame ne vieną, o kelis mums tinkamus ir teisingus kandidatus, pasistengiame jų nepaleisti, nors ieškome tik vieno. Kartais atsitinka taip, kad žmogus kandidatuoja į konkrečia atvirą mūsų poziciją, bet mes matome, kad jis būtų tinkamas visai kitoje vietoje ir būtinai jam tai pasiūlome. Teisingo požiūrio, vertybių ir potencialo žmonės nesimėto“, - pažymi p. Marcinkevičienė. Pasak jos, mažmeninės prekybos vaistinių tinkle „Benu“ darbuotojų kaita taip pat nėra didelė, nes į vaistininką žiūrima kaip į profesionalą, o ne kasininką.

Teiks naujas paslaugas

Šiuo metu „Benu“ vaistinių tinklo vadovė gana dažnai lankosi vaistinėse, kur jai svarbu išsiaiškinti, kokie yra klientų įpročiai ir lūkesčiai.

„Šiuo metu vienas pagrindinių mano tikslų – farmacijos rūpybos projekto vystymas. Nuo 2016 m. Lietuvoje pradedamos teikti farmacinės rūpybos paslaugos, t.y. pacientams atsiveria naujos galimybės gauti daugiau kvalifikuotų sveikatos paslaugų vaistinėse. Ieškome, kokios paslaugos turėtų būti teikiamos pacientams vaistinėse Lietuvoje ir visose Baltijos šalyse. Latvijoje ši praktika jau taikoma, Estijoje dar to nėra. Pradedant šias paslaugas teikti Lietuvoje galvojame ir apie farmacijos rūpybos paslaugų teikimą Estijoje“, - sako p. Marcinkevičienė, vadovaujanti šį klausimą visų Baltijos šalių kontekste sprendžiančiai darbo grupei.

Tam buvo pradėta ruoštis gerokai iš anksto, vaistinių darbuotojai turėjo įgyti papildomą kvalifikaciją ir mokėsi. „Pagrindinis šio projekto tikslas – netinkamo vaistinių preparatų naudojimo prevencija“, - sako ji.

Lankydamasi vaistinėje vadovė užsimena, kad šiuo metu derinamas naujas vaistinių prekių išdėstymo planas, planuojama vaistinių rekonstrukcija. „Atnaujinimas yra nuolatinis procesas. Vienu vaistinės užsidaro, kitur atsidaro, išsiplečia. 2016 m. mūsų laukia keli plėtros projektai, vienas didžiausių – Kauno prekybos centre „Mega“ esančios vaistinės išplėtimas. Todėl planuojant naują prekių išdėstymą labai svarbu bendrauti su vaistinių vadovais, kurie geriausiai žino klientų pirkimo įpročius. Ne kartą buvo taip, kad teko perstumdyti lentynas, nes vien tik dėl to sumažėjo tam tikrų prekių apyvarta“, - pasakoja vadovė.

Pasak jos, šiuo metu vaistinių plėtra orientuota į prekybos centrus ir gydymo įstaigas, kur pirkėjų srautai yra didžiausi. Dėl šios priežasties vaistinės nyksta iš gatvių. Šiuo metu „Benu“ vaistinių tinklą Lietuvoje sudaro 85 vaistinės, pernai atsidarė keturios naujos vaistinės, o šiemet planuojama atidaryti naujas vaistines Vilniuje, Klaipėdoje bei išplėsti vaistinę Kauno prekybos centre „Mega“.

Kaip tik tądien vadovės laukė poros valandų video konferencija su kolegomis iš kitų Baltijos šalių dėl naujo vaistinių interjero.

Turi būti kūrybingas

Prieš tai vadovė dalyvavo rinkodaros komandos susirikime dėl naudos reklaminės kampanijos vizualizacijos ir šūkio pasirinkimo.

„Lietuvoje veikia apie 1.380 vaistinių ir vienai vaistinei tenka apie 2.000 klientų. Europoje šis skaičius yra dvigubai didesnis, todėl mūsų šalyje konkurencija tarp vaistinių yra išties didelė. Įvertinus tai, kad ši rinka yra griežtai kontroliuojama, turi būti ypač kūrybingas“, - pažymi p. Marcinkeviečienė.

Planuojamos reklaminės kompanijos tikslas – iškomunikuoti žinią, kad „Benu“ vaistinių tinkle buvo sumažintos ginekologinių preparatų kainos.

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

„Norime atkreipti moterų dėmesį į jų pačių problemas. Tyrimai rodo, kad pagrindinės vaistinių klientės yra būtent moterys, kurios perka vaistinius preparatus dažniau kitiems nei sau“, - sako ji.

Akušerės ginekologės išsilavinimą turinčiai vadovei ši tema ypač artima, todėl ji aktyviai įsitraukė į kolegų diskusiją apie tai, kas svarbu moteriai sprendžiant savo problemas, ar ji tai daro viena, ar tariasi su kitomis moterimis. Atsižvelgiant į tai parenkama konkreti nuotrauka ir šūkis būsimam reklaminiam plakatui.

Vadovė dažnai aktyviai dalyvauja ne tik galutiniuose, bet ir kūrybiniuose projektų etapuose.

„Mūsų įmonės misija pateisina sunkumus, su kuriais mes susiduriame ir daugeliu atveju yra raktas į sėkmę. „We deliver health“ į lietuvių kalbą nesiverčia taip tiksliai, ką reiškia iš tikrųjų“, - sako p. Marcinkevičienė.

Remiantis šia misija įmonėje atliekamas tiek kasdieninis darbas, tiek socialiniai projektai, kurių išties apstu. Vienas iš įdomesnių projektų – vertybių ambasadoriai. Jau trečius metus iš eilės kas pusmetį yra renkami įmonės vertybių ambasadoriai, kuriuos deleguoja kolegos, pastebėję jų gerus darbus. „Gavę šias nominacijas žmonės labai nustemba, kad kasdieninį jų požiūrį į darbą, kuris glaudžiai susijęs su visos grupės vertybėmis, pastebi kiti ir siūlo už tai įvertinti. Vertybių ambasadoriams skiriame pinigines premijas, o į šią nominaciją gali pretenduoti visi, tiek dirbantys administracijoje, tiek sandėlyje, tiek vaistinėse“, - pasakoja vadovė.

Siekiant paskatinti kolegas labiau domėtis vieni kitų darbu ir kasdieniniais iššūkiais, įmonėje inicijuojamas naujas projektas – kolegos šešėliavimas. Darbuotojams siūloma bent pusdieniui tapti kito kolegos šešėlių ir stebėti jo darbą. „Dar niekas nepareiškė noro tapti mano šešėliu, tačiau aš jau žinau, kad vienai dienai vyksiu stebėti vaistininko darbą“, - sako vadovė.

Paklausta, kokia yra jos sėkmės bendravimo su personalu paslaptis, ji sako atvirai: „Svarbu būti savimi, vertinti žmones, nes neapgausi nei kitų, nei savęs“.

52795
130817
52791