Turistus į Lietuvą vežančios įmonės vadovas: įveikęs vieną iššūkį Vilnius svečių sulauktų gerokai daugiau

Publikuota: 2018-08-10

Pagrindinėse Vilniaus gatvėse vasaros dienomis kasdien šurmuliuoja gausūs būriai užsienio turistų, o Lietuvą ir jos sostinę vis dažniau aplankyti rekomenduoja įtakingi tarptautiniai leidiniai. Vienas jų – „Forbes“, kurio bendradarbis Jimas Dobsonas liepą paskelbtame straipsnyje Lietuvą vadina magiška šalimi ir ragina Vilnių įtraukti į būtinai aplankytinų vietų sąrašą. Ar tai reiškia, kad Vilnius gali tikėtis populiarumu netrukus prisivyti populiariausias Europos sostines?

„Šis turistinis sezonas ir vasara iš tiesų labai neblogi. Jaučiame, kad susidomėjimas Lietuva, visų pirma Vilniumi, auga, - pastebi Nacionalinės turizmo verslo asociacijos valdybos pirmininkas ir užsienio turistų keliones į Lietuvą organizuojančios bendrovės „Lithuanian Tours“ vadovas Kęstutis Ambrozaitis. – Rezultatai galėtų būti ir dar geresni, mielai priimtume daugiau svečių. Juolab, kad užsakymai ir užklausos vis dar plaukia, turistai domisi galimybėmis atvykti į Vilnių rugpjūtį, rugsėjį, iki pat sezono pabaigos“.

Tačiau, pašnekovo teigimu, pritraukti daugiau užsienio turistų labiausiai kliudo ne skrydžių į Lietuvą ir iš jos stoka ar mūsų šalies turizmo rinkodaros trūkumai. Pasak K. Ambrozaičio, nors investicijomis į pastarąją Lietuva gerokai nusileidžia kaimyninei Latvijai ir Estijai, Lietuvos populiarumas pamažu augą, šalį ir jos sostinę atranda vis įvairesnių kraštų ir socialinių bei amžiaus grupių keliautojai.

Daugėja svečių ne tik iš aplinkinių valstybių, Šiaurės ar Vakarų Europos, bet ir Azijos, Šiaurės Amerikos. Į Vilnių atvyksta ne tik turistų grupės bet ir pavieniai ar nedidelėmis grupelėmis, su šeima ar keliais draugais, keliaujantys žmonės.

Jaučia kambarių trūkumą

„Pagrindinė problema tebėra ta pati kaip ir pastaraisiais metais: Vilniuje trūksta viešbučių. Tai ypač jaučiame sezono metu. Kovą, balandį organizavome didelių turistų grupių apgyvendinimą, ir viešbučiai vienas po kito atsiprašinėjo esantys visiškai užimti. Tik dabar, sezonui artėjant prie pabaigos, jau sulaukiame žinių, kad viešbučiai laukia svečių. Ir vis dėlto, rasti pakankamai numerių rugpjūtį ar rugsėjį, vis tiek yra sudėtinga“, - komentuoja K. Ambrozaitis.

nuotrauka:: 1 right

Pastaba dėl viešbučių trūkumo iš pažiūros gluminanti, nes šie metai viešbučių plėtros požiūriu – rekordiniai. Vien Vilniuje pradeda veikti penki nauji viešbučiai, sostinės kambarių fondą išplečiantys daugiau nei puse tūkstančio kambarių. Tačiau Nacionalinės turizmo verslo asociacijos atstovas teigia, kad ir gerokai ūgtelėjęs viešbučių sektorius dar nėra pajėgus patenkinti paklausos.

„Į Lietuvą atvykstantys turistai būtinai nori apsilankyti Vilniuje. Nepamenu tokių atvejų, kad svečiai ar jų grupės pageidautų iš karto keliauti į kitus Lietuvos miestus ar pajūrį. Vilnius buvo ir lieka pirmasis pasirinkimas. Taigi turistų srautams telkiantis Vilniuje, ir jiems vis augant, kambarių poreikis taip pat didėja, ir nepaisant šiemet stebimos plėtros, numerių vis dar per mažai“, - tvirtina Nacionalinės turizmo verslo asociacijos valdybos pirmininkas.

Augančią viešbučių paklausą pastebi ir šio verslo atstovai. Didžiausio kambarių skaičiumi šalies viešbučio „Radisson Blu Hotel Lietuva“ generalinis direktorius Massimo Supino teigia, kad viešbutis paprastai būna pilnas svečių ne tik turistinio sezono metu.

„Rugsėjį-spalį ilsėtis atvykstančių svečių srautas kiek atslūgsta, bet įsibėgėja konferencijų sezonas, ir įvairių verslo renginių kasmet organizuojama vis daugiau. Pastaraisiais metais buvome susidūrę su būtinybe neigiamai atsakyti kelių stambių renginių organizatoriams, nes tiesiog neturėjome galimybių svečius priimti. Dabar, užbaigus svarbų viešbučio plėtros etapą, mūsų galimybės jau visiškai kitos“, - teigia M. Supino.

Viešbutis „Radisson Blu Hotel Lietuva“ liepą svečiams atvėrė naująjį priestatą su 165-ais „Premium“ klasės kambariais. Į viešbučio plėtrą investuota 15,7 mln. eurų, o atidaręs priestatą „Radisson Blu Hotel Lietuva“ svečiams gali pasiūlyti 456 kambarius. Pasak pašnekovo, ir išplėstas viešbutis pilnas svečių.

„Šį viešbučio rekonstrukcijos ir plėtros etapą baigėme pačiu laiku. Mūsų svečių srautai rodo, jog susidomėjimas Vilniumi auga, ir atvykusieji tikisi ne tik įdomios pažinties su Lietuvos sostine, bet ir aukščiausios aptarnavimo bei apgyvendinimo paslaugų kokybės“, - pabrėžia „Radisson Blu Hotel Lietuva“ vadovas.

Užduoda toną

Nacionalinės turizmo verslo asociacijos valdybos pirmininkas viešbučio plėtrą laiko sektinu pavyzdžiu kitiems rinkos dalyviams. Anot jo, nors dalis turistų pageidauja apsistoti nedideliuose boutique tipo viešbučiuose, kiti renkasi ekonominės klasės nakvynę, ir abiejų rūšių paslaugos mieste taip pat būtinos, kelionių, renginių ir konferencijų organizatoriai bei patys turistai neretai pirmenybę teikia dideliems tarptautinių tinklų viešbučiams.

„Naujasis priestatas ir viešbučio plėtra yra ir solidus pasiekimas, ir pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiti šio verslo vystytojai. Kai mieste yra pakankamai daug didelių viešbučių, geriau ir patogiau visiems, o ypač turistams, kurie tikisi gauti aukštos kokybės paslaugas. Jas geriausiai ir gali pasiūlyti dideli viešbučiai“, ? tvirtina K. Ambrozaitis.

Kokybiškų apgyvendinimo paslaugų paklausa auga ir toli gražu ne vien tarp solidžias pajamas gaunančių turistų. Pašnekovas pasakoja, kad patogių ir kokybiškų apgyvendinimo paslaugų neretai ieško ir jaunuoliai, norintys atostogų metu pasimėgauti komfortu. Taip pat - patyrę keliautojai, mielai eksperimentuojantys rinkdamiesi kelionės kryptį, bet ne patogumą ir neretai apsistojantys to paties tarptautinio tinklo viešbučiuose, kad ir kur nuvyktų.

„Pažįstu jauną porą iš Didžiosios Britanijos, kuriai labai patinka Vilnius. Šie žmonės gana dažni sostinės svečiai. Tai viduriniosios klasės atstovai, bet ši pora visuomet pageidauja apsistoti labai gerame viešbutyje. Tai jie paaiškina labai paprastai: ne tiek daug turime atostogų, todėl geriau tas kelias dienas, kol lankomės šiame mieste, norime iš tiesų pasidžiaugti gyvenimu. Tokių keliautojų yra nemažai, ir jų daugėja. Turistų srautai auga, todėl Vilniui reikalingi aukščiausio standarto viešbučiai. Tokioms apgyvendinimo paslaugoms, kokias siūlo „Radisson“, poreikis yra didelis“.

K. Ambrozaitis teigia, kad nors užsienio turistų susidomėjimas Lietuva ir Vilniumi nuosekliai auga, valstybei būtina kryptingai investuoti į šalies rinkodarą, kviesti turistus pažinti ne tik sostinę, bet ir kitas šalies vietas. Tuo pačiu – skatinti investicijas į viešbučių pasiūlos plėtrą.

„Paklausa Vilniui didėja ir didės toliau, jei tik nenutiks kokių pasaulinių sukrėtimų. Net ir tokiais atvejais, turizmas yra ta industrija, kuri atsigauna pirmoji. Kad ir kas benutiktų, žmonės nori keliauti. O mes privalome juos ir pritraukti, ir būti pasiruošę priimti“, ? sako Nacionalinės turizmo verslo asociacijos valdybos pirmininkas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau