2023-02-16 18:42

Dažniausios naujų darbuotojų įvedimo klaidos

Jevgenija Ešvovičiūtė, personalo valdymo konsultantė ir lektorė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Jevgenija Ešvovičiūtė, personalo valdymo konsultantė ir lektorė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Jevgenija Ešvovičiūtė, mokymų projekto laisvakede.lt kūrėja, personalo valdymo konsultantė ir lektorė, teigia, kad darbuotojų įvedimui į organizaciją visada reikia pasiruošti iš anksto.

Be to, iš pat pradžių yra svarbu naujam kolegai iškelti konkrečius tikslus bei aptarti prioritetus. Darbuotojas nežino, ko siekti ir ties kuo dirbti, jei nenurodoma aiški kryptis. 

„O eigoje iš vadovų pritrūksta ir grįžtamojo ryšio, darbuotojas nežino, kaip jam sekasi ir ką jis turėtų tobulinti. Taip atsitinka, kai nėra vykdomi reguliarūs pokalbiai tarp vadovo ir kiekvieno jo komandos nario“, – kalba pašnekovė.

Lektorė taip pat išskiria ir kitas darbuotojų įvedimo klaidas, kurios kartojasi įvairiose bendrovėse.

Darbuotojas įsilies į darbą pats savaime

Pirma ir, deja, pati dažniausia klaida – tikima, jog naujo darbuotojo „įsivažiavimas“ yra jo paties reikalas bei, daugelio nuomone, įvyksta savaime, o darbdavio lūkesčiai yra dideli, tikintis, kad naujas žmogus greitai pradės atlikti jam pavestas užduotis bei sukurs pridėtinę vertę.

Naujo darbuotojo priėmimas į darbą yra sąmoningas darbdavio pasirinkimas ir sprendimas, todėl būtent jo atsakomybė yra pasirinktą darbuotoją į darbus ir įmonės veiklą įvesti kuo sklandžiau. 

Kaip tai padaryti? Pirmiausia, pasiruošti – pranešti kolegoms, paruošti darbo vietą ir t.t.

Netinkamas darbų perdavimas

Tam, kad naujas komandos narys kurtų vertę, jis turi aiškiai žinoti, ko iš jo tikimasi, ir būti apmokytas. Kartais iš vadovų ar kolegų nežinojimo, laiko trūkumo, skubėjimo, o kartais ir nenoro, nauji komandos nariai paliekami savarankiškai perprasti darbus. Tačiau reikėtų aiškiai suvokti, jog tokiu atveju nukenčia abi pusės – tiek naujas komandos narys, tiek ir organizacija.

Taip pat verta paskirti konkretų darbuotoją, kuris apmokys naujoką. Tai gali būti pats vadovas ar savo srities specialistas – kolega, kuris užima mentoriaus vaidmenį naujoko įvedimo procese. Svarbu, kad šis kolega ne tik žinotų savo sritį, bet ir mokėtų paaiškinti, apmokyti ir tuo pačiu perteikti teisingas įmonės vertybes, būtų motyvuotas. Kai yra konkretus žmogus, naujokui nereikia svarstyti, į ką kreiptis, ir jis jaučiasi kur kas patogiau ir drąsiau.

Per didelis informacijos srautas

Nauja darbo vieta, nauji kolegos, naujos pareigos – tai ne tik džiaugsmo, bet tuo pačiu ir streso bei iššūkių atnešanti patirtis. Naujai informacijai įsisavinti reikia laiko. 

Neretai naujam darbuotojui yra suteikiamas per didelis informacijos kiekis, kurį sudėtinga suprasti ir apdoroti. Šiuo atveju reikėtų prisiminti, jog greičiau nėra geriau. Turi būti išlaikytas balansas tarp kiekybės ir kokybės.

Rekomenduojama išskirti pagrindinius ir svarbiausius dalykus, kuriuos naujokui reikia perduoti ir palaipsniui dalintis šia informacija.

Per mažas informacijos srautas

Priešinga situacija, kai naujokas negauna ar gauna per mažai informacijos ir negali pilnavertiškai įsitraukti į įmonės veiklą. 

Naujas žmogus ne visada gali paklausti tai, ko jis nežino. Tokios situacijos kyla, kai naujo darbuotojo įvedimui nebuvo pasiruošta, kartais kolegos iš anksto net nežino, jog naujas darbuotojas apskritai yra ieškomas, o jam atėjus abejoja, kuria informacija reikėtų dalintis.

Personalo valdymo konsultantei tenka susidurti su nuostata, kad tam tikri dalykai organizacijoje yra lyg savaime suprantami, tačiau jie yra savaime žinomi įmonės senbuviams, bet ne naujokams. 

„Galvojant, kokią informaciją turite pateikti naujam žmogui, paklauskite savęs: „O kokią informaciją aš norėčiau gauti atėjęs į šią poziciją?“, – apibendrina J. Ešvovičiūtė.

52795
130817
52791