AB „Kelių priežiūra“ vadovas R. Rutėnas: norime būti kilometru priekyje

Reklama publikuota: 2020-10-14
AB „Kelių priežiūra“ generalinis direktorius Rolandas Rutėnas
svg svg
AB „Kelių priežiūra“ generalinis direktorius Rolandas Rutėnas

Praėjusiais metais bendrovei „Kelių priežiūra“ atėjęs vadovauti Rolandas Rutėnas sako, kad metai buvo tokie intensyvūs, jog kartais rodėsi, kad pokyčiai bendrovėje vyksta net per greitai. „Norime kuo greičiau nusimesti valstybinės įmonės aureolę ir tapti lygiaverčiu rinkos dalyviu, reaguojančiu į kintančius klientų poreikius“, – sako iki šiol tik verslo įmonėse dirbęs vadovas. Vidinių procesų efektyvinimas, orientacija į rezultatą, moderni vadyba ir bendrovės identiteto kūrimas – pagrindiniai raktažodžiai, apibūdinantys, kuo šiandien gyvena viena reikšmingiausių šalies bendrovių.

Kiek daugiau nei prieš metus atėjote vadovauti valstybinei bendrovei, kuri atsirado 2017 m. sujungus 11 regioninių kelių priežiūros įmonių. Ko tikėjotės ir koks buvo pirmasis įspūdis?

Savo karjeroje jau esu turėjęs tokių patirčių, kai iš keleto įmonių sukuriamas vienas bendras darinys, tad daugmaž įsivaizdavau, kad atėjęs į „Kelių priežiūrą“ joje pamatysiu įvairių subkultūrų, buvusių įmonių palikimų. Taip ir buvo. Bendri procesai lyg ir buvo apibrėžti, bet kaip jie turėtų veikti tokioje didelėje struktūroje, nepagalvota. Sujungiant įmones grandinės buvo sukabintos, bet neįdėta širdies į tai, kaipgi veiks visas mechanizmas.

Kita vertus, tokia situacija iš keleto skirtingų įmonių sudarytose bendrovėse yra visiškai normali – susijungimai greitai įvyksta tik popieriuje, o realybėje kiekviena įmonė įsiliedama į bendrą struktūrą atsineša savo kultūrą, procesus ir taisykles, kurių taip paprastai, formaliu įsaku neištrinsi.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Kas mane išties nustebino čia – tai kelininkų, tų tikrųjų specialistų, inžinierių, turinčių didelę darbo patirtį, lojalumas savo specialybei. Jie iš tiesų „serga“ už kelių kokybę, jiems skauda, jei jaučia sumenkusį valstybės dėmesį, jie tikrai dirba užsidegę. Ta gera energetika, sklindanti nuo profesionalų, man tikrai padarė įspūdį.

Bendrovės valdybos pirmininkas Vygantas Sliesoraitis prieš metus sakė, kad iš jūsų tikisi „naujų vėjų“ modernizuojant įmonę ir sutelkiant visus darbuotojus.  Kokius tikslus kėlėte sau ir įmonei ir kokius naujus vėjus įpūtėte?

Visa mano karjera klostėsi verslo įmonėse, tai – pirma stotelė valstybės valdomoje bendrovėje. Tad svarbiausias man keltas tikslas ir buvo įtvirtinti organizacijoje orientaciją į rezultatą ir apibrėžti, kokio jo siekiame. Verslui pirmiausia rūpi ekonominis rezultatas, o čia to akcento buvo mažiau. Reikėjo keisti supratimą, kokio rezultato turi siekti įmonė, kuriai valstybė skiria apie aštuoniasdešimt milijonų eurų. Akcentuoti, kad bendrovės tikslas neapsiriboja vien funkcijų atlikimu, ji turi ir užtikrinti tam tikrą grąžą akcininkui. Ir tai ne mažiau svarbu nei vykdyti tiesiogines pareigas.

Kai atsiranda bendras tikslas pasiekti grąžos akcininkui, tada jau galima kalbėti ir apie tai, kaip tą grąžą užtikrinti. Ką padaryti, kad organizacija dirbtų efektyviau? Tiesiog gerai dirbti nebepakanka, reikia dirbti taip, kad galėtume konkuruoti savo paslaugomis. Taigi turime išmokti dirbti greičiau ir kokybiškiau

Ar tai reiškia, kad „Kelių priežiūra“ siekia tapti lygiaverčiu rinkos dalyviu?

Vienas iš tikslų, kurį įsitraukėme į strateginius veiklos planus – veiklos diversifikavimas. Norime teikti kelių priežiūros paslaugas ne tik pagrindiniam savo klientui – Automobilių kelių direkcijai, bet ir savivaldybėms. Stiprinsime kitas „Kelių priežiūros“ teikiamas paslaugas – kelių remontą, statybą ir panašiai. Visa tai jau buvo vykdoma, galbūt ne visuose regionuose ir ne visur vienoda apimtimi, tačiau bendrovei ne naujiena.

Ieškosime ir naujų, sinergiją su pagrindine mūsų paslauga turinčių veiklų, kurias galėtume įtraukti į portfelį. Ar tai būtų kelių ženklinimas, eismo saugumo sprendimai ar bet kuri kita su kelių infrastruktūra susijusi veikla.

Strateginis planas veda link to, kad po kelerių metų tapsime rinkos pagrindais veikiančia įmone, turinčia sustyguotus ir efektyviai veikiančius visus procesus. Norime nusimesti valstybinės įmonės aureolę, norime būti lygūs su rinkos dalyviais, daryti sprendimus pagal rinkos pokyčius, greitai reaguoti. Kitaip sakant, siekiame būti kilometru priekyje.

Kokie buvo šie metai bendrovei – be to, kad kaip ir visiems, teko atlaikyti Covid-19 iššūkį?

Taip, pandemijos pamoka įsimintiniausia, nors mums, galima sakyti, pasisekė – esame segmente, kuris finansiškai nenukentėjo, greičiau priešingai. Bet neapibrėžtumo aplinka įneša korekcijų į veikimo būdus, nuo šios temos pradedame kiekvieną dieną. Palieka įspūdį žmonių, darbuotojų susitelkimas – tam tikra prasme Covid irgi suvienijo komandą.

O pasikeitimų šįmet įmonėje tikrai buvo daug. Turime įsivardinę virš dvidešimt strateginio lygmens projektų. Technologiniai atnaujinimai, skaitmenizavimo užduotys, kompetencijų kėlimas, naujų veiklų vystymas, proceso efektyvinimas, kai kurių kaštų mažinimo iniciatyvos – tik keletas stambių krypčių. Per metus visose padarėme vienokią ar kitokią pažangą.

Šįmet įgyvendinome vieną tęstinių struktūros pakeitimo projektų – kelių tarnybų stambinimą. Nuo birželio kelius prižiūri nebe 45 kelių tarnybos, o 21.  Tai nemažas struktūrinis pokytis, kuris lengvina organizacijos vadybą, leidžia efektyviau išnaudoti techninius resursus, lengviau organizuoti žiemos darbus.

Labai daug vyksta skaitmenizavimo projektų, jie neišvengiami norint lengviau administruoti tokią didelę struktūrą, turinčią daugiau nei 2300 darbuotojų ir dar daugiau technikos vienetų. Kitais metais norime įgyvendinti skaitmenizuotą užduočių valdymą, pasieksiantį visus darbuotojus.

Papasakokite apie artimiausius planus

Didelis organizacijos pasiekimas yra tai, kad mes realizuojame visus išsikeltus tikslus. Nes per strategines sesijas abejonių tikrai buvo nemažai – daug kas manė, kad pašnekėsime, įvardysime užduotis ir tuo viskas baigsis, kaip dažnai nutinka. Bet visi projektai vykdomi ir tai tikrai džiugu. Tad ir toliau nuosekliai judėsime nusibrėžtomis kryptimis pirmyn.

Išskirčiau ir du naujus akcentus, kuriems norime skirti papildomą dėmesį kitąmet: paslaugų kokybė ir eismo saugumas. Turime minčių viduje apsibrėžti sau, kaip bendrovei, griežtesnius paslaugų normatyvus, nei mus įpareigoja sutartys su klientais. Kartais matome situacijų, kai formaliai kelio elementas ar ruožas atitinka nustatytus kriterijus, bet vairuotojams jis nėra patogus. Žinoma, ne viskas priklauso nuo mūsų, daug kas atsiremia į finansavimą, tačiau norime būti tie, kurie kelia kokybės kartelę, eskaluoja šiuos klausimus.

nuotrauka::1 left

Taip pat ir su eismo saugumu – mes kaip niekas kitas esame nuolatos kelyje. Kasdien visoje šalyje į kelius išvažiuoja apie penkiasdešimt „Kelių priežiūros“ ekipažų apžiūrėti konkrečių kelio ruožų. Taigi mes geriausiai matome kelio būklę, galime identifikuoti pavojingas vietas, analizuoti avarinius ruožus ir imtis prevencinių priemonių panašiose atkarpose.

Kitas dalykas – mūsų pačių darbuotojų saugumas. Praktiškai kas antrą savaitę įvyksta  incidentas, kai į „Kelių priežiūros“ transporto priemones kelyje įvažiuoja kita transporto priemonė. Tad rūpindamiesi bendru saugumu mes didinsime ir savo žmonių saugumą.

Ir paskutinis, neišvengiamas, klausimas – ar kelininkams žiema ir vėl ateis netikėtai?

Šį sezoną juokavau, kad netikėtai mus ištiko ne žiema, o vasara. Šiais metais pasikeitė žolės šienavimo normatyvai, o sezonas buvo ypač palankus žolei augti. Kad galėtume planuotis darbus, net ėmėme matuoti žolės aukštį, nes ji augo be galo greit. Peržiūrėjus transporto priemonių naudojimo statistiką matyti, kad kai kurios grupės į kelius išriedėjo net 60 proc. dažniau nei pernai, ir tai būtent technika, susijusi su žolės priežiūra.

Bet visgi pagrindinis mūsų sezonas yra žiema. Organizacijos struktūra sukonstruota atsižvelgiant į šaltojo sezono ypatybes, komanda taip pat formuojama atitinkamai. Žiemą kai kuriuose ruožuose ekipažai budi visą parą ir reaguoja pagal klimatines sąlygas. Turime ir programinę įrangą, padedančią prognozuoti kelių būklę.

Tačiau gamta yra gamta, kad ir kaip sumaniai prognozuosi, kas gali nutikti kelyje, kartais kai kurie ruožai gali būti nepastebėti. Bet iš esmės technika yra paruošta, druskos sandėliai pilni, tad žiemos laukiame. Netgi, sakyčiau, pasiilgome – jau norime parodyti savo raumenis.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Dažniausiai daromos klaidos, kuriant tvarią pakuotę: naujos mados ir žaliasis smegenų plovimas Verslo tribūna

Visuomenės dėmesys tvarumo temoms nuosekliai auga, o ir įstatymų leidėjai vis griežčiau rūpinasi ne tik...

Tvarus verslas
2022.06.28
Dažniausiai daromos klaidos, kuriant tvarią pakuotę: koją kiša nepamatuoti sprendimai Verslo tribūna

Prekės ženklai vis aktyviau tobulina savo pakuotes: keičia medžiagas, edukuoja vartotojus, dalyvauja...

Tvarus verslas
2022.06.22
Maisto pramonės įmonėse populiarėja darbo drabužių nuoma: tvaru ir ekonomiška Verslo tribūna

Pasaulyje kasmet sunegaluoja dešimtys milijonai žmonių, paragavusių užteršto maisto. Ir nors uniformos bei...

Tvarus verslas
2022.06.21
Mėsos analogai – vis dažnesni visavalgių lietuvių krepšeliuose Verslo tribūna

Iš augalinių žaliavų pagaminti mėsos pakaitalai – viena svarbiausių pastarojo meto maisto pramonės inovacijų,...

Tvarus verslas
2022.06.16
„Pon Holdings“ duetas su „Porsche“: bendroje įmonėje gamins „Porsche“ dviračius Premium

Kėdainiuose dviračių gamyklą statanti Nyderlandų transporto milžinė „Pon Holdings“ naujos kartos elektrinių...

Pramonė
2022.06.12
Už ESG etiketės kliūva visi: ir bankai, ir Baltijos šalių finansų rinka Premium

Europos perėjimui link netaršios ekonomikos prireiks daug investicijų, tikimasi gausaus privataus sektoriaus...

Rinkos
2022.06.09
„Kalnapilio-Tauro grupė“ imasi pokyčių: į energetinį tvarumą investuos daugiau nei 5 mln. Eur Verslo tribūna 2

Viena didžiausių Lietuvos alaus ir gaiviųjų gėrimų gamintoja „Kalnapilio-Tauro grupė“ pradėjo įgyvendinti...

Tvarus verslas
2022.06.08
Tvarios sunkiosios transporto priemonės: pasiūlos yra, bet infrastruktūra buksuoja Premium

Europai vis drąsiau žygiuojant Žaliuoju kursu, tvarius sprendimus siūlo ir sunkiojo transporto gamintojai.

Logistika
2022.05.26
„Dadu“ tvarumo patirtis: per metus – 15 tonų mažiau plastiko Verslo tribūna

Tvarumas Lietuvoje su kiekviena diena įgauna vis didesnę svarbą. Tačiau maisto pramonėje tvarumo tikslai...

Tvarus verslas
2022.05.19
Vienas iš variantų – tekstilės atliekų perdirbimo fabrikas Šiauliuose Premium

ES teisės aktai ir vartotojų spaudimas privers tekstilės gamintojus arba ieškoti Europoje fabrikų, kurie...

Pramonė
2022.05.17
Tvarumo kodavimas NT versle – daug neatsakytų klausimų ir įtaka pelno eilutėms Premium

Nekilnojamojo turto (NT) sektoriaus bendrovės jau aktyviau į savo strategijas įtraukia kompleksinio tvarumo...

Tvarus verslas
2022.05.16
Ateina šeštoji pramonės revoliucija Premium 3

Lietuvos gamybos, kaip ir visos Europos bei pažangaus pasaulio pramonės, netrukus laukia milžiniška...

Pramonė
2022.05.07
„Maxima LT“ apžvelgia 2021-uosius: dėmesys tvarumo įsipareigojimams ir bendruomenėms Verslo tribūna

Organizacijos poveikio aplinkai valdymas, socialinės iniciatyvos ir vietos bendruomenių palaikymas – į šias...

Tvarus verslas
2022.05.04
„Maxima“ papildomų naudų darbuotojams paketą padidino triskart Verslo tribūna 2

Daugiau nei 12 tūkst. darbuotojų vienijantis lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ praėjusiais metais net 3...

Tvarus verslas
2022.04.21
Nematoma karo žaizda: Ukrainoje formuojasi ekologinės krizės židiniai Verslo tribūna

Kol pasaulis susitelkęs į kovą už laisvę ir humanitarinę krizę Ukrainoje, specialistai neramiai stebi ir...

Tvarus verslas
2022.03.31
„Maxima“ plečia skaitmenizavimo sprendimus: atsisako ir įprastų popierinių dokumentų, ir pirkimo kvitų Verslo tribūna 7

Apsipirkinėjantys lietuviškame prekybos tinkle „Maxima“ nuo šiol patys gali nuspręsti, ar spausdinti...

Tvarus verslas
2022.03.31
Pasirašytas vienas didžiausių istorijoje tvaraus aviacinio kuro sandorių Verslo tribūna

Logistikos bendrovė „DHL Express“ ir Suomijos degalų gamintoja „Neste“ pasirašė vieną didžiausių susitarimų...

Tvarus verslas
2022.03.30
„Kalnapilio-Tauro grupė“ įgyvendindama tvarumo strategiją plastikinius butelius keičia į 100% perdirbto plastiko butelius Verslo tribūna 2

Viena iš Lietuvos gėrimų gamybos lyderių „Kalnapilio-Tauro grupė“ ėmė naudoti perdirbto plastiko rPET (angl.

Tvarus verslas
2022.03.28
„Neste“ tvarių partnerysčių vadove Baltijos šalyse tapo Jone Sestakauskaite Verslo tribūna 1

Suomijos tinklo „Neste“ tvarių partnerysčių vadovės Baltijos šalyse pareigas pradėjo eiti Jone...

Tvarus verslas
2022.03.25
Tvarumo vadovų užduotys: nuo darbdavio įvaizdžio iki pakuočių poveikio vertinimo Verslo tribūna

Tvarumo specialisto pozicija, nors dar gana nauja, jau sparčiai populiarėja. Tik darbų laukas šioje...

Tvarus verslas
2022.02.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku