AB „Kelių priežiūra“ vadovas R. Rutėnas: norime būti kilometru priekyje

Reklama publikuota: 2020-10-14
AB „Kelių priežiūra“ generalinis direktorius Rolandas Rutėnas
svg svg
AB „Kelių priežiūra“ generalinis direktorius Rolandas Rutėnas

Praėjusiais metais bendrovei „Kelių priežiūra“ atėjęs vadovauti Rolandas Rutėnas sako, kad metai buvo tokie intensyvūs, jog kartais rodėsi, kad pokyčiai bendrovėje vyksta net per greitai. „Norime kuo greičiau nusimesti valstybinės įmonės aureolę ir tapti lygiaverčiu rinkos dalyviu, reaguojančiu į kintančius klientų poreikius“, – sako iki šiol tik verslo įmonėse dirbęs vadovas. Vidinių procesų efektyvinimas, orientacija į rezultatą, moderni vadyba ir bendrovės identiteto kūrimas – pagrindiniai raktažodžiai, apibūdinantys, kuo šiandien gyvena viena reikšmingiausių šalies bendrovių.

Kiek daugiau nei prieš metus atėjote vadovauti valstybinei bendrovei, kuri atsirado 2017 m. sujungus 11 regioninių kelių priežiūros įmonių. Ko tikėjotės ir koks buvo pirmasis įspūdis?

Savo karjeroje jau esu turėjęs tokių patirčių, kai iš keleto įmonių sukuriamas vienas bendras darinys, tad daugmaž įsivaizdavau, kad atėjęs į „Kelių priežiūrą“ joje pamatysiu įvairių subkultūrų, buvusių įmonių palikimų. Taip ir buvo. Bendri procesai lyg ir buvo apibrėžti, bet kaip jie turėtų veikti tokioje didelėje struktūroje, nepagalvota. Sujungiant įmones grandinės buvo sukabintos, bet neįdėta širdies į tai, kaipgi veiks visas mechanizmas.

Kita vertus, tokia situacija iš keleto skirtingų įmonių sudarytose bendrovėse yra visiškai normali – susijungimai greitai įvyksta tik popieriuje, o realybėje kiekviena įmonė įsiliedama į bendrą struktūrą atsineša savo kultūrą, procesus ir taisykles, kurių taip paprastai, formaliu įsaku neištrinsi.

Kas mane išties nustebino čia – tai kelininkų, tų tikrųjų specialistų, inžinierių, turinčių didelę darbo patirtį, lojalumas savo specialybei. Jie iš tiesų „serga“ už kelių kokybę, jiems skauda, jei jaučia sumenkusį valstybės dėmesį, jie tikrai dirba užsidegę. Ta gera energetika, sklindanti nuo profesionalų, man tikrai padarė įspūdį.

Bendrovės valdybos pirmininkas Vygantas Sliesoraitis prieš metus sakė, kad iš jūsų tikisi „naujų vėjų“ modernizuojant įmonę ir sutelkiant visus darbuotojus.  Kokius tikslus kėlėte sau ir įmonei ir kokius naujus vėjus įpūtėte?

Visa mano karjera klostėsi verslo įmonėse, tai – pirma stotelė valstybės valdomoje bendrovėje. Tad svarbiausias man keltas tikslas ir buvo įtvirtinti organizacijoje orientaciją į rezultatą ir apibrėžti, kokio jo siekiame. Verslui pirmiausia rūpi ekonominis rezultatas, o čia to akcento buvo mažiau. Reikėjo keisti supratimą, kokio rezultato turi siekti įmonė, kuriai valstybė skiria apie aštuoniasdešimt milijonų eurų. Akcentuoti, kad bendrovės tikslas neapsiriboja vien funkcijų atlikimu, ji turi ir užtikrinti tam tikrą grąžą akcininkui. Ir tai ne mažiau svarbu nei vykdyti tiesiogines pareigas.

Kai atsiranda bendras tikslas pasiekti grąžos akcininkui, tada jau galima kalbėti ir apie tai, kaip tą grąžą užtikrinti. Ką padaryti, kad organizacija dirbtų efektyviau? Tiesiog gerai dirbti nebepakanka, reikia dirbti taip, kad galėtume konkuruoti savo paslaugomis. Taigi turime išmokti dirbti greičiau ir kokybiškiau

Ar tai reiškia, kad „Kelių priežiūra“ siekia tapti lygiaverčiu rinkos dalyviu?

Vienas iš tikslų, kurį įsitraukėme į strateginius veiklos planus – veiklos diversifikavimas. Norime teikti kelių priežiūros paslaugas ne tik pagrindiniam savo klientui – Automobilių kelių direkcijai, bet ir savivaldybėms. Stiprinsime kitas „Kelių priežiūros“ teikiamas paslaugas – kelių remontą, statybą ir panašiai. Visa tai jau buvo vykdoma, galbūt ne visuose regionuose ir ne visur vienoda apimtimi, tačiau bendrovei ne naujiena.

Ieškosime ir naujų, sinergiją su pagrindine mūsų paslauga turinčių veiklų, kurias galėtume įtraukti į portfelį. Ar tai būtų kelių ženklinimas, eismo saugumo sprendimai ar bet kuri kita su kelių infrastruktūra susijusi veikla.

Strateginis planas veda link to, kad po kelerių metų tapsime rinkos pagrindais veikiančia įmone, turinčia sustyguotus ir efektyviai veikiančius visus procesus. Norime nusimesti valstybinės įmonės aureolę, norime būti lygūs su rinkos dalyviais, daryti sprendimus pagal rinkos pokyčius, greitai reaguoti. Kitaip sakant, siekiame būti kilometru priekyje.

Kokie buvo šie metai bendrovei – be to, kad kaip ir visiems, teko atlaikyti Covid-19 iššūkį?

Taip, pandemijos pamoka įsimintiniausia, nors mums, galima sakyti, pasisekė – esame segmente, kuris finansiškai nenukentėjo, greičiau priešingai. Bet neapibrėžtumo aplinka įneša korekcijų į veikimo būdus, nuo šios temos pradedame kiekvieną dieną. Palieka įspūdį žmonių, darbuotojų susitelkimas – tam tikra prasme Covid irgi suvienijo komandą.

O pasikeitimų šįmet įmonėje tikrai buvo daug. Turime įsivardinę virš dvidešimt strateginio lygmens projektų. Technologiniai atnaujinimai, skaitmenizavimo užduotys, kompetencijų kėlimas, naujų veiklų vystymas, proceso efektyvinimas, kai kurių kaštų mažinimo iniciatyvos – tik keletas stambių krypčių. Per metus visose padarėme vienokią ar kitokią pažangą.

Šįmet įgyvendinome vieną tęstinių struktūros pakeitimo projektų – kelių tarnybų stambinimą. Nuo birželio kelius prižiūri nebe 45 kelių tarnybos, o 21.  Tai nemažas struktūrinis pokytis, kuris lengvina organizacijos vadybą, leidžia efektyviau išnaudoti techninius resursus, lengviau organizuoti žiemos darbus.

Labai daug vyksta skaitmenizavimo projektų, jie neišvengiami norint lengviau administruoti tokią didelę struktūrą, turinčią daugiau nei 2300 darbuotojų ir dar daugiau technikos vienetų. Kitais metais norime įgyvendinti skaitmenizuotą užduočių valdymą, pasieksiantį visus darbuotojus.

Papasakokite apie artimiausius planus

Didelis organizacijos pasiekimas yra tai, kad mes realizuojame visus išsikeltus tikslus. Nes per strategines sesijas abejonių tikrai buvo nemažai – daug kas manė, kad pašnekėsime, įvardysime užduotis ir tuo viskas baigsis, kaip dažnai nutinka. Bet visi projektai vykdomi ir tai tikrai džiugu. Tad ir toliau nuosekliai judėsime nusibrėžtomis kryptimis pirmyn.

Išskirčiau ir du naujus akcentus, kuriems norime skirti papildomą dėmesį kitąmet: paslaugų kokybė ir eismo saugumas. Turime minčių viduje apsibrėžti sau, kaip bendrovei, griežtesnius paslaugų normatyvus, nei mus įpareigoja sutartys su klientais. Kartais matome situacijų, kai formaliai kelio elementas ar ruožas atitinka nustatytus kriterijus, bet vairuotojams jis nėra patogus. Žinoma, ne viskas priklauso nuo mūsų, daug kas atsiremia į finansavimą, tačiau norime būti tie, kurie kelia kokybės kartelę, eskaluoja šiuos klausimus.

nuotrauka::1 left

Taip pat ir su eismo saugumu – mes kaip niekas kitas esame nuolatos kelyje. Kasdien visoje šalyje į kelius išvažiuoja apie penkiasdešimt „Kelių priežiūros“ ekipažų apžiūrėti konkrečių kelio ruožų. Taigi mes geriausiai matome kelio būklę, galime identifikuoti pavojingas vietas, analizuoti avarinius ruožus ir imtis prevencinių priemonių panašiose atkarpose.

Kitas dalykas – mūsų pačių darbuotojų saugumas. Praktiškai kas antrą savaitę įvyksta  incidentas, kai į „Kelių priežiūros“ transporto priemones kelyje įvažiuoja kita transporto priemonė. Tad rūpindamiesi bendru saugumu mes didinsime ir savo žmonių saugumą.

Ir paskutinis, neišvengiamas, klausimas – ar kelininkams žiema ir vėl ateis netikėtai?

Šį sezoną juokavau, kad netikėtai mus ištiko ne žiema, o vasara. Šiais metais pasikeitė žolės šienavimo normatyvai, o sezonas buvo ypač palankus žolei augti. Kad galėtume planuotis darbus, net ėmėme matuoti žolės aukštį, nes ji augo be galo greit. Peržiūrėjus transporto priemonių naudojimo statistiką matyti, kad kai kurios grupės į kelius išriedėjo net 60 proc. dažniau nei pernai, ir tai būtent technika, susijusi su žolės priežiūra.

Bet visgi pagrindinis mūsų sezonas yra žiema. Organizacijos struktūra sukonstruota atsižvelgiant į šaltojo sezono ypatybes, komanda taip pat formuojama atitinkamai. Žiemą kai kuriuose ruožuose ekipažai budi visą parą ir reaguoja pagal klimatines sąlygas. Turime ir programinę įrangą, padedančią prognozuoti kelių būklę.

Tačiau gamta yra gamta, kad ir kaip sumaniai prognozuosi, kas gali nutikti kelyje, kartais kai kurie ruožai gali būti nepastebėti. Bet iš esmės technika yra paruošta, druskos sandėliai pilni, tad žiemos laukiame. Netgi, sakyčiau, pasiilgome – jau norime parodyti savo raumenis.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Švyturys-Utenos alus“ pripažintas atsakingiausia praėjusių metų įmone Verslo tribūna 2

Valstybės institucijos, verslo, švietimo ir žiniasklaidos sektoriaus atstovai jau dešimtą kartą varžėsi...

Tvarus verslas
2021.06.18
Nauja pramoga atkreips dėmesį į tvarumą: kviečia keliauti po išskirtinius objektus Vilniuje Verslo tribūna

Virtualiai įbristi į tirpstančius ledynus, paklausyti virš Vilnelės sklandančios muzikos ar prisėsti šalia...

Tvarus verslas
2021.06.17
„Swedbank“: lyčių atlyginimų skirtumus organizacijos turi stebėti nuolat Verslo tribūna 3

„Sodrai“ pradėjus viešai skelbti vidutinį atlygį šalies įmonėse pagal lytį, paaiškėjo, kad atlyginimų...

Tvarus verslas
2021.06.17
Išmanieji skaitikliai taupo ir laiką, ir pinigus  Verslo tribūna

Vandentiekis tampa vis išmanesnis. Bendrovė „Vilniaus vandenys“ jau įdiegė beveik 7 000 išmaniųjų nuotolinio...

Tvarus verslas
2021.06.17
„Maximos“ sprendimą atsisakyti baudų praktikos tiekėjai sveikina: tai – aukštas standartas Verslo tribūna 1

Prekybos tinklas „Maxima“ atsisako baudų praktikos už prekių pristatymo vėlavimą – tokių teisinių nuostatų...

Tvarus verslas
2021.06.16
Trys žingsniai, kad partnerių sunkumai nenutemptų verslo žemyn Verslo tribūna

Tvarus gali būti tik sėkmingai ir stabiliai veikiantis verslas, tačiau kad ir kiek dėtumėte pastangų į savo...

Tvarus verslas
2021.06.16
„Rail Baltica“ jau didina Kaišiadorių patrauklumą Verslo tribūna 1

Tarp Vilniaus ir Kauno, šalia geležinkelio, įsikūrę Kaišiadorys planuoja išnaudoti ir geležinkelį „Rail...

Tvarus verslas
2021.06.09
Tvarumo ataskaitos: kaip neužlipti ant rinkodaros grėblio Verslo tribūna

Dėmesio tvarumui skiriančios įmonės ir Lietuvoje jau įvedė tradiciją svarbiausius pasiekimus paskelbti...

Tvarus verslas
2021.06.01
„Neste“ tvarumo viceprezidentė: „Investicijos į tvarumą sukuria produktams pridėtinę vertę“ Verslo tribūna 3

„Investuojame į inovacijas ir kuriame tokius sprendimus, kad visi produktai, kuriuos ateityje siūlysime savo...

Tvarus verslas
2021.05.28
„Swedbank“: elektromobilių bangą išjudins patrauklesnė jų kaina Verslo tribūna 14

Augantis susidomėjimas elektromobiliais jau ne vienerius metus kursto kalbas, kad būtent šios tvarios...

Tvarus verslas
2021.05.19
Paprasčiau nei galvojote: tvaresnei veiklai užtenka tik vieno žingsnio Verslo tribūna

Daugiau nei 70% verslo atstovų teigia, kad jiems rūpi neigiamo poveikio aplinkai mažinimas ir kad tai svarbu...

Tvarus verslas
2021.05.13
Paskelbtas pirmasis konsoliduotas statybos medžiagų pirkimas geležinkeliui „Rail Baltica“ Verslo tribūna

Už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga AB „LTG Infra“ įgyvendina naujus sprendimus,...

Tvarus verslas
2021.05.12
Tvarumo siekis jau reformuoja ir investicijų apsaugą Verslo tribūna 2

Didžiųjų investicijų apsaugai skirtą investicinį arbitražą gaubia reformų nuotaikos, o viena iš labai svarbių...

Tvarus verslas
2021.04.29
Naujas „Maxima LT“ žingsnis – atvira darbo užmokesčio politika Verslo tribūna 1

Daugiau nei 13 tūkst. darbuotojų šiuo metu vienijanti „Maxima LT“ nusprendė kas mėnesį skelbti išsamią...

Tvarus verslas
2021.04.29
„Rail Baltica“ didina žaliausio transporto galimybes ir Lietuvoje, ir Europoje Verslo tribūna

Europos Sąjungoje (ES) transportas į aplinką išmeta apie 1/3 visų šiltnamio efektą sukeliančių dujų.

Tvarus verslas
2021.04.29
„Telia“: pakuotė tampa verslo tvarumo veidu Verslo tribūna

Pakuotės yra būtinos užtikrinant prekių higieną, šviežumą ir apsaugą. Tačiau į neperdirbamų atliekų kiekio...

Tvarus verslas
2021.04.28
„Orkla Foods Lietuva“: darnus verslo vystymas ir tvarūs produktai – ne ateitis, bet šiandiena Verslo tribūna

Pasaulyje vis labiau pabrėžiant tvarumo politiką, darnus verslo vystymas tampa pareiga. Tai supranta ir...

Tvarus verslas
2021.04.22
Statomas „Rail Baltica“ geležinkelis: Europai svarbus infrastruktūrinis objektas Verslo tribūna

Keturiose šalyse – Lenkijoje, Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje – statomas beveik 1.200 km „Rail Baltica“...

Tvarus verslas
2021.04.15
„Swedbank“: tvarių investicijų lyderio vairą laikys Europa Verslo tribūna 1

Nors Europa pagal aplinkos taršą rikiuojasi tik trečioje vietoje po Kinijos ir JAV, būtent Senasis žemynas,...

2021.04.15
Karantino metu patalpų nuomos mokesčius „Maxima“ sumažino perpus: nuolaidos jau siekia 1,4 mln. eurų Verslo tribūna 3

Dėl pandemijos savo veiklą apriboti ar sustabdyti privalėję smulkūs ir vidutiniai verslai, įsikūrę prekybos...

Tvarus verslas
2021.04.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku