Kas tai? Veiklos sukaktis

„Fitek LT“ jau 20 metų padeda žengti didesnio efektyvumo link

Publikuota: 2018-05-07

Per du veiklos dešimtmečius „Fitek LT“ pasimatavo net keturis skirtingus pavadinimus, lydimus ir pokyčių bendrovės valdyme, ir paslaugų krepšelyje. Bet ir anuomet, ir šiandien kompanija rinkai siūlo tai, ką galima apibūdinti dviem žodžiais: rytdienos sprendimai.

Šiandien „Fitek LT“ juda į priekį su fintech – elektroninių finansinių technologijų – banga.  Užsitarnavusi dokumentų skaitmeninio spausdinimo, automatinio vokavimo ir pristatymo siuntimui lyderės vardą, dabar koncentruojasi į finansų procesų skaitmeninimo sprendimus: padeda įmonėms automatizuoti pirkimo ir pardavimo sąskaitų tvarkymą. Didžiausia šalies e. sąskaitų operatorė per metus apdoroja apie 25 mln. dokumentų įvairiais formatais, o per mėnesį atspausdina, suvokuoja ir išsiunčia daugiau nei milijoną popierinių sąskaitų.

Nuo pastarosios veiklos ir prasidėjo įmonės kelias. Jos vadovas Audrius Kirklys puikiai prisimena, kaip sulaukęs draugo kvietimo prisijungti prie šviežiai sukurtos įmonės ir išgirdęs, kuo ji versis, pradėjo juoktis. Atsakymas „Spausdinsime sąskaitas“ 1998 m. nuskambėjo kaip anekdotas.

Pradžia: parduoti idėją

„Prieš du dešimtmečius verslas ne tik nesinaudojo išorės paslaugomis, bet ir pati sąvoka  outsourcing mažai kam buvo girdėta. Įsivaizduokite, kaip žiūrėdavo į mus, kai ateidavome ir pasiūlydavome perimti sąskaitų spausdinimą (vadinasi, ir klientų kontaktus) į savo rankas – neįtikėtina!” – šypsosi veiklos pradžią prisiminęs A. Kirklys.

nuotrauka::1 left nocrop  

Padėdavo tai, kad „Nacionalinis atsiskaitymų centras“ (NAC) – taip tuomet vadinosi kompanija – buvo nelietuviško kapitalo kilmės. Įmonę įsteigė Švedijos pašto bankas „Postgirot“, turėjęs planų Baltijos šalyse įkurti įmokų surinkimo sprendimus teikiantį verslą. Visgi švedai neįvertino jaunų ekonomikų vystymosi greičio – neseniai įkurti Baltijos šalių bankai technologine pažanga visa galva lenkė senosios Europos įstaigas ir savo klientams greit ėmė siūlyti įvairius atsiskaitymo variantus. Tačiau NAC pradėtą veiklą tęsė toliau – spausdino ir siuntimui ruošė įvairias sąskaitas. 

Pirmieji klientai buvo taipogi buvo vakarietiškos kultūros įmonės: pirmas kontraktas pasirašytas su „Statoil“, vėliau atėjo „Omnitel“, prisijungė bankai ir kitos kompanijos, kas mėnesį savo jėgomis siųsdavusios gausybę sąskaitų. NAC komanda, kurią tuo metu sudarė maždaug penki žmonės, per mėnesį į paštą nugabendavo apie šimtą tūkstančių vokų.

Netrūko ir kitų užsakymų – verslas aktyviai naudojo tiesioginę rinkodarą, tad įmonės komandai tekdavo pakuoti ir atvirukus, asmeninius pasiūlymus, įvairiausius mėginukus – nuo sauskelnių iki cigarų. „Būdavo, dieną dirbi biure, o šeštą valandą vakaro persirengi ir per naktį stovi prie vokavimo mašinos“, – nelengvą pradžią, kol surado tinkamų specialistų, prisimena dabartinis įmonės vadovas. 

Bazinėmis paslaugomis NAC neapsiribojo, rinkai ėmė siūlyti ir kitų atsiskaitymų procesus  supaprastinančių sprendimų: tiesioginį debetą, universalią elektroninių sąskaitų savitarnos sistemą „Epay“ ir kitus. Didėjo ir spausdinimo apimtys: jas augino ir klientų veiklos plėtra, ir kokybiniai pokyčiai rinkoje – išorės paslaugų pirkimas palaipsniui virto įprasta paslauga.

Ekonominės krizės metai, tapę košmaru daugeliui įmonių, NAC buvo geriausias laikas – popierinių dokumentų įmonė išsiųsdavo po 2-3 mln. per mėnesį. Tiesa, tuo metu bendrovė jau buvo išgyvenusi ir pirmąjį rimtą vidinį perversmą: 2004 m. tapo itin intensyvią plėtrą užsienyje vykdančio  Suomijos pašto dalimi ir pakeitė pavadinimą į „Itella information“. 

Vizija – efektyvumo sprendimai

 „Suomijos etapas“, kuris tęsėsi iki pat 2016 m., įmonei davė labai daug. „Švedai įkūrė šį verslą ir suteikė mums kryptį, bet toliau žygiavome, galima sakyti, vieni. O suomiai atėjo su labai aiškia vizija ir daugybe naujų idėjų“, – pasakoja mano pašnekovas.

Ne visos jos prigijo dėl mentaliteto ir teisinių reikalavimų skirtumų šalyse, bet kryptis buvo konkreti: procesų įmonių viduje standartizavimas, automatizavimas ir efektyvinimas. Palaipsniui prie finansinių dokumentų išrašymo ir pateikimo mokėtojams paslaugų prisidėjo ir pirkimo sąskaitų valdymo sprendimai, gerokai supaprastinantys įeinančių sąskaitų valdymą, kiti nauji produktai.

 Suomiai daug dėmesio skyrė ir žmonėms ugdyti: „Ne tik visos įmonės mastu, bet ir kiekvienas darbuotojas asmeniškai turėjo galimybę tobulėti tose srityse, kur žinių ar kompetencijų jam trūko. Prisilietėme prie naujausių pasaulinių tendencijų, idėjų, pamatėme, ką reiškia žvelgti plačiai ir kurti rytojaus produktus. Tais laikais, kai informacija dar buvo gan ribotai prieinama, toks verslo savininkų požiūris buvo reikšmingas sėkmės variklis“, – įsitikinęs įmonės vadovas.

Ekonominė krizė nepraėjo visai be pėdsakų – po nuosmukio daugelis verslų pertvarkė savo vidinius procesus, tad sumažėjo paštu siunčiamų dokumentų kiekiai. Tačiau dėl sunkmečio bendrovė neprarado nė vieno savo nuolatinio kliento, priešingai – atsirado naujų galimybių: pagal ES teisinius reikalavimus, sąskaitas gyventojams pradėjo siųsti komunalines paslaugas teikiančios įmonės.

2013 m. „Itella“ grupė Suomijoje įsigijo finansinių procesų ir pinigų srautų automatizavimo sprendimus diegiančią įmonę „OpusCapita Oy“, tad bendrovė Lietuvoje tapo „OpusCapita“, o savo paslaugų portfelį papildė tarptautinius standartus atitinkančiais finansinių procesų automatizavimo IT sprendimais. Praėjus dar trejiems metams  savo verslo struktūrą pertvarkantys suomiai „OpusCapita“ verslą Baltijos šalyse pardavė investicijų bendrovei „BaltCap“. Taigi 2016 m. žiemą į Lietuvos rinkos areną įžengė „Fitek LT“ – ilgametė bendrovė su nauju vardu. 

Skaitmeninės revoliucijos smaigalyje 

Vaikštome po įmonės gamybines patalpas. Girdisi spausdinimo įrangos ūžesys, šalia veikia vokavimo mašina, gretimoje patalpoje dirba dokumentų skaitmeninimo komanda. Popieriniai dokumentai tvarkingai surikiuoti lubas remiančiose lentynose – akivaizdu, kad veiklos, nuo kurios ir prasidėjo „Fitek LT“ istorija, įmonei ir šiandien netrūksta.

Vis dėlto kompanija vienareikšmiškai juda skaitmenizacijos kryptimi, nes naujų technologijų tempas – stulbinantis:  per pastaruosius trejus metus finansiniai procesai pasikeitė smarkiau nei per pusę amžiaus. Ir tai – ne formalus pokytis, kai popierinę formą keičia elektroninė (kurią – kaip ironiška – buhalteriai vis tiek dažniausiai atsispausdina), bet revoliucija, po kurios tarpusavio atsiskaitymai visiškai persikels į skaitmeninę erdvę. Procesų optimizavimo idėjas skatina ir Europos Sąjunga: jau nuo kitų metų visose ES šalyse viešojo sektoriaus organizacijos priims tik standartizuotas elektronines sąskaitas.

Per 20 metų „Fitek LT“ patyrė tiek vidinių organizacijos pertvarkų, kad nuolatiniai iššūkiai ir greitis jau tapo komandos kasdienybe.  „Su vakarykščiu produktu šiame versle toli nenuvažiuosi, turi būti naujovių smaigalyje“, – sako A. Kirklys.

Šiandien jis kartu su savo komanda įmonėms padeda ne tik perkelti sąskaitų tvarkymą į elektroninę erdvę, bet ir siūlo sprendimus, kaip verslo valdymui naudoti sąskaitose esančius duomenis ar supaprastinti ir pagreitinti apsikeitimą komerciniais dokumentais. Kartu plečiasi ir bendrovės klientų ratas, nes elektroniniai duomenų mainai (EDI sprendimai) aktualiausi verslui, dirbančiam su daugybe užsakymų, valdančiam didelius prekių ir atsargų sandėlius: prekybininkams, logistikos ir transporto, gamybos bendrovėms, viešbučiams, restoranams.

„Jau neabejojama, kad automatinis apsikeitimas sąskaitomis elektroninėje erdvėje yra ateitis, klausimas tik, kada tai taps visuotina. Manau, prie skaitmeninio finansų valdymo versle bus pereita per artimiausią penkmetį, – svarsto „Fitek LT“ generalinis direktorius Audrius Kirklys. – Šis procesas neišvengiamas, o ar jis bus sklandus, priklauso tik nuo pačių įmonių ir išmanaus valstybės reguliavimo. O mes esame pasirengę padėti tiems, kuriems svarbu, kad finansinių procesų transformacija būtų efektyvi, tiksli ir pareikalautų kuo mažiau laiko ir investicijų.“  

FOTOGALERIJA „Fitek LT“ jau 20 metų padeda žengti didesnio efektyvumo link (4 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vaistinių sėkmės pagrindu visada išliks profesionalumas Rėmėjo turinys

Lygiai prieš du dešimtmečius viena po kitos darbą pradėjusios kelios vaistinės vos per dvejus metus tapo...

„Air France-KLM“ CEO atsistatydina, nes nepavyko su darbuotojais susitarti dėl algų dydžio

Jeanas-Marcas Janaillacas, bendrų Prancūzijos ir Olandijos oro linijų bendrovės „Air France-KLM“ vadovas...

Vadyba
2018.05.07
Nedarbo lygis per mėnesį sumenko iki 8,6%

Nedarbo lygis gegužės pradžioje šalyje buvo 8,6% – 0,6 punktu mažesnis nei balandžio pradžioje, bet 0,7...

Vadyba
2018.05.07
„Jysk“ įkūrėjas Larsenas: laimingas gyvenimas yra matyti, kaip auga verslas Premium

Larsas Larsenas, vienas turtingiausių Danijos verslininkų, kurio turto vertė 2018 m. pasiekė 3,5 mlrd. USD,...

„Verslios Lietuvos“ vadovė: uždirbtume daugiau, jei atsikratytume lietuviško kuklumo Premium 3

Nors Lietuvos eksporto apimtis kasmet auga, specialistų nuomone, dar yra daug neišnaudoto potencialo.

Vadyba
2018.05.07
„Fitek LT“ jau 20 metų padeda žengti didesnio efektyvumo link Rėmėjo turinys

Per du veiklos dešimtmečius „Fitek LT“ pasimatavo net keturis skirtingus pavadinimus, lydimus ir pokyčių...

Vadyba
2018.05.07
Darbas nuotoliniu būdu: kaip vadovauti taip dirbančiai komandai

Tyrimai skelbia, kad nuotolinis darbas skatina kūrybiškumą bei padeda darbuotojams išlaikyti darbo ir...

Vadyba
2018.05.05
Lietuvoje „puikius“ darbus turi tik saujelė žmonių 3

Įsitraukę, puikius darbus dirbantys darbuotojai yra naudingi šalies ekonomikai, tačiau pasaulyje tokiose...

Vadyba
2018.05.05
Geriausi JAV darbdaviai 2018 m.

Šių metų geriausių JAV darbdavių dešimtuke vyrauja toli gražu ne pasaulyje garsios JAV technologijų milžinės,...

Vadyba
2018.05.05
SBA baldų kompanijos vadovu tapo Audrius Bendaravičius

Koncerno SBA valdomai UAB „SBA baldų kompanija“ pradėjo vadovauti buvęs vieno didžiausių šalies koncernų...

Vadyba
2018.05.04
Korporacijų paslaugų ir technologijų centrai Lietuvoje toliau pampsta Premium

Rinka jau paskelbė: besitraukiančio britų banko „Barclays“ technologijų centro darbuotojai būtų greitai...

Technologijos
2018.05.04
Kurių JAV įmonių darbuotojams pavyksta išlaikyti darbo ir gyvenimo balansą 1

Įdomus darbas ir alga nėra vieninteliai motyvatoriai, kurie skatina darbuotojų lojalumą. Specialistai vis...

Vadyba
2018.05.02
Atšauktas NMA vadovo konkursas 2

Nusišalinus žemės ūkio ministrui Broniui Markauskui, trečiadienį buvo atšauktas konkursas į Nacionalinės...

Vadyba
2018.05.02
Naujoje „Gubernijos“ valdyboje – D. Mockus su sūnumi 14

Naujoji AB „Gubernija“ savininkė „MV Group Production“ į bendrovės valdybą pasiūlė naujus narius – visi jie...

Vadyba
2018.05.02
Darbuotojų motyvacijai – nuosava kriptovaliuta 8

Ieškodamos būdų, kaip motyvuoti darbuotojus, įmonės gręžiasi į inovacijas – kuria nuosavas kriptovaliutas.

Vadyba
2018.05.02
Vadovavimo receptas: klausinėti tol, kol bus visiems aišku Premium

Jaunystė versle nėra nei yda, nei savaime suprantamas didelis pranašumas. Praktika rodo, kad teigiamų...

Vadyba
2018.05.02
Galvų medžioklės vilkas: reikia 35-mečių, turinčių 30 metų patirties Premium 8

Jorgenas Friisbergas, tarptautinės vadovų paieškos bendrovės „Friisberg & Partners International“ įkūrėjas,...

Vadyba
2018.05.02
„WhatsApp“ vadovas traukiasi iš pareigų

Janas Koumas, „WhatsApp“ įkūrėjas ir šios kompanijos generalinis direktorius, paliko savo postą. Apie tai jis...

Technologijos
2018.05.01
Senjorai darbuotojai: nauda ir įmonei, ir klientui

Žilstant visuomenei ir dramatiškai trūkstant darbuotojų, galbūt vertėtų atsigręžti į pensininkus ir pamėginti...

Vadyba
2018.05.01

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau