Verslo klasė Verslo klasė Verslo klasė Verslo klasė Verslo klasė
2025-07-15 15:08

Dirbtinį intelektą mokyklose besivejant: dažniau pritrūksta atkaklumo, o ne priemonių

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO) įvertino 33-ų šalių skaitmeninę brandą. Lietuva šiame reitinge pernai šoktelėjo iš 27-os į 14-ą vietą. Verslo ir viešojo sektoriaus atstovai ta proga džiaugsmingai paplojo katučių, teigdami, kad šalis yra pasirengusi skaitmeniniam šuoliui.

Tikrai turime kuo džiaugtis, nes Lietuva gali pasigirti ne vienu sėkmingu nišiniu sprendimu kibernetinio saugumo, IoT, „govtech“, „fintech“ ir kitose srityse, bet ieškodami būdų, kaip užsitikrinti skaitmeninę lyderystę, norom nenorom turime atsigręžti į pačią pradžią – mokyklą.  

Nėra prasmės vėl vardinti ir taip visiems gerai žinomų švietimo skaudulių. Pakalbėkime apie dar nepabodusią temą – dirbtinis intelektas (DI) ir mokykla. Lietuvoje DI problematika švietimo kontekste dažniausiai skamba, kai pedagogai ir dėstytojai šneka apie plagijavimo ir jo užkardymo klausimus. O kontekstas yra daug platesnis: mokytojų skaitmeninis raštingumas, moksleivių įtrauktis į mokymosi procesą, pasitelkiant DI, ir t. t.  

52795
130817
52791