Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-12 12:51
RĖMIMAS
2025-09-12 10:30
2025-09-12 08:12
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
taip ir nėra jokio paaiškinimo, kur laikantis ECB palūkanų normai kitąmet dings skandinavų bankelių viršpelniai, kad koalicija nebenori pratęsti solidarumo mokesčio. Kaip ne kaip, €250 mln. už 2023. Ar čia norim dovanėlę su užkeltais gynybos finansavimo lūkesčiais ir be šaltinių palikti kitai kadencijai? Niekam nuo to geriau nebus. Reikia - keičiam solidarumo mokesčio logiką, nes milijardas pelno bankų sektoriui kaip ir new normal, tai 4 metų vidurkis nebetinka kaip atskaitos taškas. Padarom taip, kad jei viršpelniai sumažėja, mažėja ir mokestis. Kita alternatyva būtų kitoks mokestis tai platesnei bazei, kad bankai susimokėtų per jį, bet tokio finmin Skaistės siūlymuose nėra, išskyrus 1-2% pelno mokesčio tarifo pakėlimą, kas yra kuklūs 10-20 mln. "Šiuo metu finansavimas gynybai siekia 2,75% bendrojo vidaus produkto (BVP), tačiau šiemet baigs galioti prievolė bankams mokėti solidarumo įnašą, o įprastas biudžetinis gynybos finansavimas sudaro 2,52% BVP." Tai praktiškai jei skyrėm 0,25% BVP karinei pagalbai Ukrainai per metus, nuo kitų metų juos skirsim bankams? https://www.vz.lt/verslo-aplinka/2024/03/18/premjere-vertinti-pateikti-keturi-gynybos-finansavimo-modeliai