Sostinės gyventojams duoda „Penkis“, šalies verslui – „Profit“
– 1996 m. įkurta bendrovė iš pradžių teikė interneto, el. pašto dėžučių, duomenų saugojimo serveriuose paslaugas, kūrė tinklapius. Netrukus pamatėme, kad, norint teikti kokybiškas paslaugas ir spartesnį internetą, būtinos modernios technologijos, o tuomet ryšio tiekėjų naudoti variniai kabeliai – vakarykštė diena. Nuo to laiko savo klientams visas paslaugas siūlome tik šviesolaidiniais tinklais, o mūsų siūloma interneto sparta – viena didžiausių šalyje. Šviesolaidinis tinklas „Penki“, kuris iki šių metų vadinosi „Skynet“, įvertintas „Lietuvos gaminio“ sidabro medaliu. Nors veikiame tik Vilniuje, mūsų klientai vertina, kad esame vieni pažangiausių šalyje, kuri garsėja didele interneto sparta pasaulyje. Mes pirmieji 2012 m. savo vartotojams pasiūlėme 1 Gb/s interneto spartą, o 2017 m. išbandėme net 10 Gb/s. Per pastaruosius dvejus metus investavome beveik 2 mln. Eur – ne tik į technologijas, bet ir šviečiamąją veiklą, siekdami parodyti sparčiojo interneto naudą, jo privalumus. Džiaugiuosi, kad net gerokai vyresnio amžiaus žmonės pradeda vertinti internetą, moderniomis priemonėmis bendrauja su savo artimaisiais ir draugais, gyvenančiais užsienyje. Nuolat plečiame savo paslaugų portfelį, šiemet savo klientams pasiūlėme ir mobilųjį internetą.
– Kaip privalumą akcentuojate, kad išmaniosios televizijos (IPTV) paslaugas teikiate tik Vilniuje. Kodėl?– Mūsų teikiamų paslaugų strategija panaši į išskirtinės boutique parduotuvės – siūlome tai, kas yra svarbiausia mūsų klientui. Kodėl? Todėl, kad dirbdami tik sostinėje gerai pažįstame čia gyvenantį savo klientą, žinome, ko jam reikia, pavyzdžiui, kokie TV kanalai jį domina. Juk sostinės ir kitų didžiųjų miestų žiūrovų auditorija bei poreikiai gerokai skiriasi. Beje, mūsų sukurta ir siūloma IPTV taip pat ne kartą įvertinta kaip ypač pažangi ir moderni, yra gavusi „Lietuvos gaminio“ aukso medalį. Kitų metų pirmoje pusėje savo žiūrovams pirmieji šalyje pasiūlysime naujų paslaugų, kurių šiandien dar nenorėtume detalizuoti.
– Kodėl šiemet ir interneto, ir išmaniosios televizijos pavadinimus iš „Skynet“ pakeitėte į „Penki“?– Mūsų įmonė ir teikiamos paslaugos išaugo, jos keičiasi, tobulėja, siekiame vis labiau tenkinti vartotojų lūkesčius. Pasirinkę pavadinimą „Penki“ mes tartum grįžtame prie savo šaknų, juk esame įmonių grupės „Penki kontinentai“ narė, tačiau tuo pačiu ir sakome, kad esame arčiau savo vartotojų, tarsi draugui ar šeimos nariui tiesiame delną ir, liaudiškai sakant, – duodame penkis. Pakeitėme ir reklamos bei viešinimo veiksmus: savo klientams ir visiems vilniečiams organizuojame daugiau švenčių ir renginių, siekiame labiau susidraugauti, suartinti bendruomenes, paskatinti laisvalaikį leisti prasmingai ir aktyviai. Organizavome bendrus kino seansus, mankštas Vingio bei Verkių parkuose ir pan.
– „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ žinomas ne tik kaip spartaus interneto bei išmaniosios televizijos „Penki“ tiekėjas sostinės gyventojams, bet ir kaip Lietuvos verslui orientuotų IT paslaugų „Profit“ teikėjas...– Jau daugybę metų teikiame paslaugas verslui „Profit“, nuolat jas plėtojame, pildome. Analizė parodė, o daugeliui ir taip akivaizdu, kad didžiosios ryšio bendrovės labiausiai orientuojasi teikti paslaugas didiesiems. Tačiau Lietuvoje daugiau kaip 80 proc. bendrovių yra mažos ir vidutinės. Todėl mūsų „Profit“ paslaugos orientuotos būtent tokioms bendrovėms.
Aišku, su daugeliu smulkių bendrovių dirbti sudėtingiau, pirmiausia joms reikia suteikti informacijos apie paslaugų naudą: kad duomenis saugiau laikyti ne savo kabinete stovinčiame kompiuteryje, o „debesyse“ ar specializuotame duomenų centre; kad jiems paslaugas teiks patyrę specialistai, kurie kainuoja didelius pinigus ir mažai įmonei yra per brangūs; kad atsitikus gedimui mes turime dubliuotas linijas ir sugebame jį pašalinti per kelias minutes ar valandas, nes mūsų specialistai budi nuolat... Be to, „Profit“ klientams siūlome dubliuoti ryšio kanalus, pvz., jei nutrūksta stacionarus internetas, operatyviai perjungiama į mobilųjį – juk, tarkim, parduotuvės kasos aparatai turi nuolat veikti, nes net menkiausias ryšio pertrūkis atsilieps pardavimų praradimais.
Tiesa, mūsų paslaugomis verslui domisi ir didesnės bendrovės, pvz., laimėjome viešąjį konkursą atnaujinti VĮ „Lietuvos oro uostai“ kompiuterinius tinklus Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostuose, taip pat bendradarbiaujame su bendrove „Kauno vandenys“.
– Ką atsakytumėte, jei smulkaus ar vidutinio verslo atstovas jūsų tiesiai paklaustų: „Kokias paslaugas man siūlote?“– Šiandien bet kuri įmonė turi IT ūkį, kompiuterinius tinklus ir pan. Jiems prižiūrėti reikalingas specialistas ar net kelių sričių IT specialistai. Žinome, kad geri IT specialistai brangūs, mažos bendrovės jų įdarbinti negali, tai joms neracionalu. Todėl mes, pirmiausia, bet kuriam verslui siūlome IT ūkio audito paslaugas, kad ir pats klientas išsiaiškintų, ką jis turi, ko jam reikia, o ko gali atsisakyti. Siūlome specialisto paslaugas tuomet, kai jų reikia, t. y. įmonė moka tik už suteiktas paslaugas, pvz., gedimo šalinimą, o ne nuolatinį didelį atlyginimą IT specialistui. Žengėme dar toliau – teikiame duomenų saugojimo paslaugas, kad klientui nereikėtų investuoti į techniką, vadinamą „geležį“, kuri yra brangi ir reikalauja nuolatinių atnaujinimų. Klientams diegiame kompiuterių apsaugos bei darbuotojų kontrolės sistemas, kurios reikalingos ir išsiaiškinti, ką su kompiuteriais veikia žmonės darbe, ir garantuoti duomenų saugumą. Trumpai galiu pasakyti taip: mes sprendžiame visus verslo IT rūpesčius. Be to, visas paslaugas verslas gauna iš vienų rankų, t. y. aišku, kas atsakingas už IT ūkį, verslininkas gauna tik vieną sąskaitą.