Kas tai? Veiklos sukaktis

Vladas Korsakovas: versle, kaip ir sporte, turi būti fun

Publikuota: 2017-11-08

Kalbėdama su charizmatiškuoju „Sportland“ lyderiu nejučia pagaunu save galvojant: jeigu jam pavyko kompanijai įskiepyti bent dalį savo energijos ir polėkio, jai lemta gyvuoti dar ne vieną dešimtį metų.

Sporto ir laisvalaikio aprangos bei reikmenų parduotuvių tinklas, dabar turintis „Sportland“ vardą, atsirado prieš 20 metų. Tačiau jo užuomazgų derėtų ieškoti jo įkūrėjo, kompanijos veido ir „įmonės sėkmės garanto“, kaip jį vadina kompanijos darbuotojai, – Vlado Korsakovo – daugialypėje asmenybėje.

Jis neslepia visada turėjęs viziją, kaip turi atrodyti sporto prekių parduotuvė. O kai veiki vedinas vidinio balso, anksčiau ar vėliau pradedi keisti pasaulį.

Žaidėte krepšinį, lauko tenisą, buvote puikus futbolininkas, karatistas, iki šiol aktyviai sportuojate. Kodėl visgi esate verslo, o ne sporto pasaulio žvaigždė?

Pasakoti čia galima būtų daug, bet pasakysiu trumpai: tikriausiai toks buvo man skirtas tikslas, kurį atsinešiau gimdamas. Profesionalus sportas, kaip ir geniali kūryba, yra gyvenimo misija – iš aukščiau duotas talentas, kurį toliau tobulini juodu darbu. Gabumų sportui turėjau, tačiau mano misija buvo kitokia.

nuotrauka::1 right

Aš triskart gyvenime skendau. Vėliau išmokau tikrai gerai plaukti – dalyvaudavau maratonuose, o vienu metu net turėjau mintį perplaukti Lamanšo sąsiaurį. Bet paskui pagalvojau, kad per daug noriu: tam turi gebėti susitapatinti su vandeniu, tapti jo dalimi. Tuomet supratau, kodėl aš tuos tris sykius nenuskendau: nors penkiskart skęsk, nenuskęsi, kol neįvykdysi savo užduočių. Ir viskas pasidarė aišku. Mes dažnai priešinamės dalykams, kurie nuo mūsų nepriklauso, šaukiame: aš savo likimo kalvis! Nė velnio. Priekalas tu, ne kalvis. Kalvis jau yra, tik reikia jį išgirsti.

O kaip Jūsų gyvenimo linija susijusi su sporto prekių parduotuvėmis?

Kalbėjome apie profesionalų sportą, bet visai kas kita yra aktyvus gyvenimo būdas – tai priklauso nuo paties žmogaus požiūrio. Aš visą gyvenimą sportuoju, mano šeima irgi, matau, ką tai duoda asmenybei. Įdomesnį, linksmesnį ir sveikesnį gyvenimą noriu kurti ir kitiems žmonėms – tokia ir yra mano misija.

Kurdamas verslą tikrai negalvojau, kad štai, po dešimties metų jis bus tokio dydžio, tokios struktūros ar panašiai. Bet visada svajojau įkurti tokią sporto prekių parduotuvę, kurioje gera būti, smagu apsipirkti. Kuri įkvepia. Jaunystėje sporto parduotuvės man buvo stebuklas, galėdavau jose pradingti. Tai buvo pasaulis, pilnas nematytų daiktų, kurie žadino svajonę kada nors tapti čempionu. Tačiau jos buvo niūrios, tamsios, nuobodžios. Tuomet ir pradėjau galvoti: o kaip atrodytų manoji, jei tik ji atsirastų?

Įmonę įsteigėte 1997 m., tačiau išties sporto prekių versle esate jau kur kas seniau?

Pati pradžia buvo 1992 m., kai drauge su partneriu, Amerikos lietuviu Arūnu Paliuliu atidarėme sporto prekių parduotuvę Kaune, Laisvės alėjoje. Lyginant su dabartinėmis „Sportland“ ji atrodytų „kaukolė“, bet tada... Dabar jau a.a. kunigas Ričardas Mikutavičius atėjęs sakydavo: „Dieve, Dieve, kas per šviesulys tamsoje...“

Vėliau mūsų keliai su Arūnu išsiskyrė, tačiau kibirkštis jau buvo įžiebta. Viskas gyvenime yra susiję, vienos durys atidaro kitas, žmonės papildo vienas kitą ir jų sąveika kaip raketa nešėja išneša į kitą atmosferą. Taip ir su „Sportlando“ ištakomis: kažkas gimė, kažkas nepavyko, tačiau stotis liko ir mes keliavome toliau.

Noras pakeisti sporto parduotuvių įvaizdį ir jomis užpildyti Lietuvos rinką mane atvedė pas partnerius, estus Anti Kale ir Are Altraja. Pradėjome dar mažai žinomo prekės ženklo „Nike“ invaziją. Buvo 1997-ieji, jautėme, kad bręsta prekybos centrų era, įkalbinėjome savo partnerius steigti parduotuves, tačiau jie nesiryžo. Pamenu, kaip sėdėjome trise Amerikoje, nuskridę į kompanijos „Nike“ susitikimą, ir svarstėme, ką daryti. Pasakiau: nesikankinkime, steikime prekybos tinklą patys. Kainuos brangiau, bet rezultatas bus žymiai geresnis. Buvo ruduo, o gruodį duris atvėrė parduotuvė Kaune, Daukšos g.

Vienu metu Lietuvoje turėjote per 50 parduotuvių...

Bandėme visokiausias parduotuvių versijas, norėjome padengti visus pirkėjų segmentus, lindome į visus kaimus ir miestelius... Krizė viską sudėliojo į savo vietas, daug ką uždarėme, „Sportline“ tapo „Sportlandu“ ir nuo tada tai – vienintelė mūsų tinklinė parduotuvė. Turime ir atskirų prekės ženklų parduotuvių – „Nike“, „Timberland“. Jau penkerius metus pagrindinis mūsų finansinis partneris ir didysis akcininkas – „SportsDirect“, tad valdome ir šio prekės ženklo parduotuves.

Atsispyrėme nuo „Nike“ – pradžioje daug kas juokėsi, kad pražūsime, nes tarybiniais metais žvaigždė buvo „Adidas“. Praėjo treji metai ir „Nike“ tapo numeris vienas, o dabar atotrūkis Pabaltijyje tarp šių dviejų ženklų yra išvis kosminis.

Šiandien sportas, atrodo, išgyvena aukso amžių: žmonės ieško sveikesnio gyvenimo būdo, lyg ant mielių dygsta sporto klubai, populiarėja įvairūs maratonai, dviračių varžybos... Ar pastebite tą virsmą?

Taip, žmonės sveikatą pradėjo vertinti kaip kapitalą, suprato, kad karjera priklauso ne tik nuo išsilavinimo, kad ryšiai su verslo partneriais dažnai mezgasi golfo laukuose, teniso aikštynuose ir jachtose – turi būti pasiruošęs viskam. Tačiau statistika šiuo atžvilgiu vis dar negailestinga: prieš dvejus metus įvairiais skaičiavimais Lietuvoje buvo vos 14 proc. sportuojančių žmonių. Palyginimui – Skandinavijoje aktyviai gyvena apie 90 proc. piliečių.

Man, kaip verslininkui, tai reiškia didelį potencialą, bet klausimas, ar jis išsipildys? Ir kada? Aktyvios gyvensenos įgūdžiai turi būti formuojami nuo mažens, pradedant darželiais, mokyklomis, baigiant visa infrastruktūra, galimybėmis, kurias suteikia valstybė savo piliečiams. O kokia sporto rolė mūsų švietimo sistemoje dabar? Valstybinėse mokyklose fizinis lavinimas net neprivalomas!

Šnekame apie vaikų viršsvorį, panirimą į mobiliuosius telefonus, vertybių devalvaciją. O ką padarėme, kad to nebūtų? Asmenybę augina fizinis darbas, aktyvi veikla. Ir čia neužtenka palakstyti lauke per pertrauką ar pažaisti kvadratą. Supraskime: Lietuva neturi nei naftos, nei brangių iškasenų. Turime tik Žmogų – į jį privalome investuoti. Jau turiu anūką, tad labai aiškiai matau, kaip vaiko savivertės supratimą keičia sportas. Mano vaikų gyvenime sportas atsirado labai anksti – ne per prievartą, bet per vertybes, pavyzdį, įpročio formavimą.

Bet juk ne kiekvienam lemta būti sportininku...

Ir nebūtina! Aš įsitikinęs, kad mes turime iš sporto daryti ne sportą. Žmonės mėgsta fun, kad būtų smagu. Visokie bėgimai su karnavaliniais kostiumais, tamsoje ir panašiai – visa tai yra smagu, įdomu, žaidimas. Niekas neverčia tavęs nubėgti nuo A iki B per tam tikrą laiką. Labai mažai žmonių yra genetiškai apdovanoti, kad galėtų sunkiai dirbti, o to reikia profesionaliame sporte. Tačiau jeigu turėsime didelį arealą žmonių, kuriems sportas yra fun, labai tikėtina, kad iš ten ateis dešimtys, kurie sakys: aš noriu būti geriausias. Krepšinyje, riedučiuose, plaukime, bėgime, bet kur. Tik sukurkime tam prielaidas, galimybes, įtraukime nuo mažens, suteikime pažinimo laisvę – ir rezultatai tikrai ateis.

Ar „Sportland“ ilgo gyvavimo paslaptis iš dalies yra ir asmeninių bei verslo vertybių darna?

Didelė verslo sėkmės dalis yra šeima. Ji tampa postūmiu, atspirties tašku, užduoda verslo toną. Kai gyvenimo vertybės persikelia į verslą, šeima tampa proceso dalyve, palaikančia ir skatinančia judėti pirmyn. Tuomet ir pats užsivedi, nes žinai, kad turi stiprų užnugarį, komandą. Verslai prasideda nuo šeimos – ir aš šneku ne apie pinigų poreikį.

Mano žmona Vilija – nusipelniusi Lietuvos karate trenerė, kurios mokiniai skynė laurus pasaulio ir Europos čempionatuose. Kai ruošėmės atidaryti pirmas parduotuves, ji pati plovė jose langus, grindis. Dukra nuolat buvo mokyklų įvairių sporto šakų rinktinių narė. Šiemet labiausiai nustebino sūnus Donatas, tarsi pabudęs iš letargo miego - nusprendė pasukti į triatloną ir jau dalyvavo keliose varžybose. Jo sūnus Kostas, mano anūkas, jau dabar domisi, kas yra NBA kontraktai. Tad sporto genas, įskiepytas nuo vaikystės, anksčiau ar vėliau vis tiek pasireiškia.

Tačiau ne paslaptis, jog verslas kuriamas ne vien iš altruistinių sumetimų.

Žinoma, pinigai reikalingi – jie suteikia gyvenimui orumo. Bet ar reikia milijardo? Nemanau. Man pinigai niekada nebuvo pagrindinė siekiamybė. Versle kaip sporte – turi būti fun. Žaidi krepšinį, kaifuoji nuo savo veiklos ir dar gauni pinigus. Visada rezultatyviausi bus tie, kurie mėgaujasi tuo, ką daro, o ne pirmiausia klausia: kiek? Taip ir versle – pinigai eina iš paskos, tik klausimas, kada atsisuksi, kad jie įkristų į kišenę. Jei per anksti ar per vėlai – bus blogai.

Man svarbiausia inspiruoti žmones, kad jie galėtų didžiuotis savimi ir toliau motyvuotų kitus. Labai daug žmonių yra tarsi smėlis, į kurį gali pilt ką tik nori, vis tiek šedevro neišminkysi. Tačiau kai gauni molį, labai svarbu neperspausti, leisti daryti klaidas, skatinti kūrybiškumą. Visuomenėje tikrai yra sveiko mąstymo žmonių – svarbiausia gebėti juos atsirinkti. Ir tai yra mano sėkmės istorijos dalis.

Mūsų komandos branduolyje yra žmonių, dirbančių daugiau nei 10 metų. Klausiu jų, ką čia veikiate? Esmė ta, kad bet kuri išskirtinė asmenybė, jeigu ji savo pavyzdžiu demonstruoja išpažįstamas vertybes, o ne tuščiai pliurpia, pritrauks sekėjų. Mano tikslas nėra didinti savo armiją, ne – aš visada norėjau, kad „Sportland“ sėkmės istorija vystytųsi lygiagrečiai su asmeninėmis žmonių sėkmės istorijomis. Tik taip mes galime pakeisti pasaulį.

Ar daug tritaškių prametėte per verslo istoriją?

Pasitaikė, bet to nesureikšminu, nes buvau ne vienas. Visada turėjau verslo partnerius, du fanatiškus sporto entuziastus estus, su kuriais ir padėjome „Sportland“ pamatus. Lygiai tokie pat vizionieriai, kaifuojantys nuo proceso. Jeigu būtų vaikęsi tik pinigų, to, ką turime, tikrai nebūtume sukūrę. Mus vienija misija – padaryti jaunų žmonių gyvenimą įdomesnį.

Tik yra vienas dalykas, į kurį būtina atsižvelgti: „Sportland“ pirkėjai jauni, o mes vietoje juk nestovim, laikas eina. Todėl versle būtina jausti, kada palikti aikštelę – nenusišalinti, bet kaip treneriui, pasitraukti už jos ribų ir ten šūkauti. One man show laikas ateina ir praeina. Gal ir atrodo, kad viską žinai ir moki, dar 10 galėtum diriguoti, bet karta juk pasikeitė, privalai kalbėti jos kalba.

Tada į areną žengia kompanijų valdybos, jaunesni samdomi vadovai ir panašiai. Bet balansą turi išlaikyti, negali prarasti to charizmatiško verslo virpėjimo, kuris veda kompaniją į priekį.

Kuo labiausiai didžiuojatės, žvelgdamas į nueitą dviejų dešimtmečių kelią?

Už gyvenimo pasiekimus mums dovanas atsiunčia Dievas – ir ne medalius ar apdovanojimus. Supratau tai, kai gimė anūkas. Stebiu, kaip formuojasi jo santykis su pasauliu, apie ką ir kaip jis kalba... Dalykus, apie kuriuos net nepagalvočiau. Jis įkvėpė ir paskatino mane parašyti knygą, dabar ji iliustruojama ir netrukus pasirodys. 

Grįžtant prie verslo – labiausiai didžiuojuosi tuo, kad visad laikėmės sporto misijos ir į kitas sritis nenutolome, nors turėjome daug pagundų rinktis lengvesnius, didesnę grąžą nešančius kelius. Mes pakeitėme sporto prekių rinkos atmosferą ir įvaizdį Baltijos šalyse. Turime konkurentų, bet esame kitokie.

Tai įdomiausia verslo dalis – būti tradicinės prekybos atstovu, bet unikaliu. Kitoniškumas yra užkoduotas „Sportland“ DNR. Dabar svarbiausia užduotis – išlaikyti tą unikalų genomą. Per akcininkų ir vadovų pavyzdį, charizmą, žmonių motyvavimą. Tarsi prof. Šikšniaus žirklėmis vis iškarpyti blogus genus ir leisti klestėti sveikam ir sportiškam „Sportland“ organizmui.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Didžiausios algos odontologijos klinikose vasarį 7

VŽ surikiavo privačias odontologijos klinikas pagal šiemet vasario mėnesį mokėtą vidutinį mėnesio atlyginimą.

Pavasario mugės: kada, kur ir už kiek

Pavasarį smulkiųjų laukia bent kelios didelės prekybinės mugės, kuriose prekybos vietos kaina siekia nuo...

„West Express“ vadovas: keliauti ima ir tie, kurie anksčiau sėdėjo namie Premium

Viena didžiausių turizmo rinkos dalyvių – „West Express“ grupė – 2017 m. skelbia pasiekusi geresnių...

Nesėkmės skolas „atidirbo“ – antras medienos verslas auga sėkmingai Premium

Kelią į verslą galima pradėti nuo nesėkmės ir skolų, kurias reikia atidirbti juodu darbu svetur. Tačiau, be...

Mobiliosios programėlės ir duomenų apsauga: kaip išvengti baudų Premium

Mobiliosios programėlės gali rinkti labai daug informacijos apie asmenį: jo sveikatą, buvimo vietą, finansus...

BDAR: kaip ruošiasi mobiliųjų programėlių valdytojai  Premium

Įmonės, prekėms ar paslaugoms parduoti naudojančios mobiliąsias programėles, sako, kad prisitaikyti prie...

Antkainių ribojimai ir rinkos ekonomika nedera Premium 2

Savo prekių tiekimo ir lentynos kainas lyginantys gamintojai teigia, kad kai kurie prekybininkai turi kur kas...

Trumpas vėl užsipuolė „Amazon“: „Nemoka mokesčių, žlugdo prekybininkus“ 6

JAV prezidentas Donaldas Trumpas ketvirtadienį užsipuolė interneto prekybos milžinę „Amazon“, kaltindamas...

Kriterijai, pagal kuriuos vertina 17-os „Rimi“ parduotuvių pirkėją Premium

Konkurencijos taryba, šiuo metu atliekanti bendrovės „Rimi Lietuva“ pateiktų potencialių pirkėjų kandidatūrų...

„Pinterest“ įsileis daugiau reklamos

Socialinis tinklas „Pinterest“, pastaruoju metu su didžiaisiais prekybininkais bandęs savo „Shopping Ads“...

PPO į vatą nevynioja: jei kils prekybos karas, pasaulio ekonomika sustos Premium

Pasaulio prekybos organizacija (PPO), po užsitęsusios tylos prabilusi apie pasaulyje kunkuliuojančią prekybos...

Verslo aplinka
2018.03.29
Pasaulinį pripažinimą pelniusiame viešbutyje galima patenkinti visus penkis pojūčius  Rėmėjo turinys 3

Dėl aukščiausio lygio aptarnavimo, unikalaus „Medical SPA&Wellnes“ centro ir išskirtinės vietos Lietuvoje...

Laisvalaikis
2018.03.29
„Gucci“ savininkė įtariama vengusi mokesčių

Prancūzijos prabangos prekių grupei „Kering“, kuriai priklauso ir „Gucci“ prekės ženklas, teks atsakyti į...

Vasarį, kaip įprasta, mažmenininkų apyvartos smuktelėjo

Mažmeninės prekybos įmonių apyvarta (be PVM) 2018 m. vasarį sudarė 761,2 mln. Eur to meto kainomis ir,...

„Ermitažas“ įsilieja į e. prekybos lenktynes 5

Statybinių ir apdailos medžiagų bei namų apyvokos prekių tinklas „Ermitažas“, vos prieš du mėnesius atidaręs...

„Varėnos pienelio“ istorija: kaip provincijos pieninė tapo konkurencinga eksportuotoja Rėmėjo turinys 5

Prieš septynerius metus, kai dabartinė „Varėnos pienelio“ vadovė Jolanta Kuzminienė atėjo dirbti į įmonę, ši...

„Amazon“ rado nišą sausakimšoje Prancūzijos rinkoje

JAV interneto prekybos milžinė „Amazon“ žengė tvirtą žingsnį į Europos prekybos maisto prekėmis rinką –...

Reklamos rinką augina didžiųjų konkurencija Premium

2017 m. Lietuvos reklamos rinka fiksavo 3,8% augimą ir siekė 111,2 mln. Eur. Pridėjus verslo investicijas į...

Rinkodara
2018.03.28
Prekybos centrų žvaigždės pagal pardavimų rodiklį Premium

Didžiausią apyvartą vienam kvadratiniam metrui skaičiuoja vos kelis kvadratinius metrus besinuomojantys...

Rinkodara
2018.03.27
„Next“: gaila, nepradėjome investuoti į e. komerciją prieš trejus metus

Didžiausias pagal pardavimus Jungtinės Karalystės drabužių, avalynės ir aksesuarų gamintojas „Next“ ieško...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau