2016-03-14 07:00

Kinijos valstybinius zombius maitina begalinės skolos

Traukiantis sunkiajai Kinijos pramonei, šimtai darbuotojų gali netekti darbo – nebent valdžia toliau gaivins nuostolingas pramonės milžines.  Carlos Barrios („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Traukiantis sunkiajai Kinijos pramonei, šimtai darbuotojų gali netekti darbo – nebent valdžia toliau gaivins nuostolingas pramonės milžines. Carlos Barrios („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Lietingą popietę vienoje didžiausių Kinijos laivų statyklų pertraukėlę tarp darbų gavę suvirintojai, slėpdamiesi nuo lietaus, spiečiasi po pusiau užbaigtų laivų korpusais. Nors frachtai krito ir skaudžiai atsiliepė laivybos pramonei, „Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding“ užsakymų nestokoja. Darbininkas galėtų nuvažiuoti dviračiu per 1,1 km ilgio kiemą neišlįsdamas iš po eilėn surikiuotų renkamų korpusų.

Šiai ir kitoms valstybinėms laivų statybos bendrovėms darbo duoda „China Ocean Shipping Group“, šalyje didžiausia krovinių gabenimo jūra įmonė, geriau žinoma „Cosco“ pavadinimu, ir praėjusiais metais užsakė 11 didžiulių konteineriams gabenti skirtų laivų.

„Cosco“ privatūs akcininkai gali spėlioti, kam bendrovei, kurios didesnę kapitalo dalį valdo valstybė, reikia 11 naujų laivų. Direktoriai bendrovės pusmečio pelno ataskaitoje pripažino, kad 2015-aisiais „bendroji paklausa krovinių gabenimo rinkoje mažėjo“, o „krovinių gabenimo pertekliniai pajėgumai ir toliau liko neišnaudoti“.

52795
130817
52791