Valstybės atkūrimo 100-mečiui – naujas įvaizdis ir klipas

Agentūra šį darbą vadina vadinamuoju pro bono projektu, kurį Vyriausybės užsakymu, atliko nemokamai.
„Viskas prasidėjo Lietuvos nepriklausomybės šimtmečio logotipo darbais, o baigėsi – visos ženklinimo sistemos sukūrimu“, – sako Tomas Ramanauskas, vizualinio identiteto autorės, komunikacijos agentūros „New!“ kūrybos vadovas. – Lietuva šią ypatingą progą turi švęsti aukštai iškėlusi galvą ir pasipuošusi ženklu, kuris yra pasaulinių tendencijų priešaky, rodantis kokia ambicinga yra mūsų šalis“.
Pasak jo, tokio masto dizaino projektas, susijęs su valstybe, dar nebuvo kurtas – valstybiniai projektai dažniausiai pasibaigdavo logotipu, kurį vėliau būdavo sunku įkalbėti naudoti.
„Ne tiek dėl jų grafinės išraiškos, kiek dėl patogios prieigos nebuvimo, neaiškių naudojimo taisyklių. Mes stengėmės, kad viskas būtų paprasta ir suprantama. Ženklas ne tik lengvai naudojamas, bet ir prieinamas visiems iki vieno, nuo institucijų iki piliečių – nemokamas“, – kalba p. Ramanauskas ir priduria, jog jiems tai atsiėjo nei daug nei mažai – prie pusmetį trukusio projekto dirbo 7 žmonių komanda, skyrusi tam apie 480 valandų.
Naujoji svetainė yra čia, o vaizdo klipas čia. Atnaujinta svetainė veikia keturiomis kalbomis.
Su partneriais
Prie projektui taip pat prisidėjo partneriai: „Kitoks.com“, rūpinęsis svetainės programavimu, „We Love Lithuania“ – pasidalinęs Lietuvos nuotraukomis.
„Pasaulinis ženklodaros guru Wally Olinsas yra pripažinęs – sunkiausia užduotis, su kuria gali susidurti dizaineris, tai sukurti prekės ženklą tautai. Tuo įsitikinome ir patys, kai ėmėmės labai kompleksiško ir itin jautraus projekto. Siekėme sukurti tai, kas gali lengvai sklisti, ką galima panaudoti ne tik oficialiu lygmeniu, bet ir asmeniškai – ant marškinėlių, ženkliuko, ofiso ar restorano durų, bet kur, kur tik norisi parodyti, kad didžiuojamės savo šalimi“, – bendrovės išplatintame pranešime teigia p. Ramanauskas.
Idėjos autorius pabrėžia, kad šis projektas neapsiribojo tik logotipo kūryba, bet išsiplėtė į visą vizualinės komunikacijos sistemą. Ženklas pradėtas kurti nuo žodžio „Lietuva“ raidžių, kurios tampa pagrindu, formuojančiu bet kurį vizualinį šventės elementą – nuo logotipo iki ikonografijos, viskas sukurta iš valstybės pavadinimo. Ženklinimo sistemoje – penkios spalvos: nacionalinės vėliavos įkvėptos geltona, žalia, raudona, bei pagalbinės, pilka ir juoda.
„Kuriant ženklą ir visą ženklinimo sistemą, norėjosi pažiūrėti į viską nauju žvilgsniu, rasti raktą į Lietuvą, suprasti, kaip ji nori prisistatyti pasauliui. Tai, kad ėmėmis nuo nekomercinio darbo yra mūsų pilietinės atsakomybės išraiška, kitais žodžiais, savaiminis atlygis“, – pabrėžia p. Ramanauskas.
Kuriant naują Lietuvos vizualinį identitetą, agentūra siekė sustiprinti ir formuoti modernios, kūrybingos valstybės įvaizdį.