VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-04-16 06:45

„CGI Lithuania“ apie technologijų svarbą ir galimybes

„CGI Lithuania“ generaline direktore neseniai tapo Lolita Tijūnaitienė.
„CGI Lithuania“ generaline direktore neseniai tapo Lolita Tijūnaitienė.
IT ir verslo konsultacijų įmonės „CGI Lithuania“ generaline direktore neseniai tapo Lolita Tijūnaitienė. Su šia nauja atsakomybe Lolita įgyvendina drąsų įmonės siekį didinti įmonės indėlį tiek Lietuvos, tiek Baltijos šalių rinkose. Šiame interviu susipažinome su naująja vadove ir pasikalbėjome apie „CGI Lithuania“ misiją, strateginius tikslus bei šiandieninę rinką, kurioje greiti technologiniai pokyčiai tampa pagrindiniu verslo sėkmės varikliu. Strateginiams šalies tikslams sparčiai keičiantis, taip pat aptarėme ir tai, kaip įmonė prisitaiko prie dinamiškų iššūkių, kuria tvarią ateitį ir išnaudoja ilgametę patirtį.

Šiandien Jus kalbinu kaip CGI Lithuania generalinę direktorę, o kokia buvo jūsų karjeros įmonėje pradžia?

Ačiū už gražų kreipinį – „generalinė direktorė“, tačiau iš tiesų jaučiuosi tiesiog komandos dalimi. Mano kelionė prasidėjo prieš 18 metų, kai prisijungiau prie UAB „Informacinės Technologijos“, tuo metu priklausiusios „Affecto“ grupei (ją 2017 m. įsigijo CGI – aut. past.). Pradėjau nuo jaunesniosios specialistės pareigų. Pastarąjį dešimtmetį vadovavau draudimo kompetencijų centrui, o praėjusiais metais man buvo patikėta vadovauti visai įmonei – dabar esu atsakinga už visas CGI veiklos sritis.

Ar pradžioje galėjote pagalvoti, kad karjeros kelias jus atves į tokią aukštą poziciją?

Tai, kad dirbsiu su informacinėmis technologijomis, žinojau jau mokykloje ir tikslingai ėjau šiuo keliu. Studijuodama universitete žinojau, kad, nors programavimas ir yra pagrindinė mano interesų sritis, turiu ir puikius organizacinius gebėjimus. Ilgainiui pajaučiau, kad norėčiau būti vadovaujamose pareigose, bet norint to pasiekti IT sektoriuje, turėjau įgyti ir stiprų technologinį pagrindą. Taip viskas ir susidėjo: mokslai technologijų srityje, vėliau – programuotojos darbas, o vėliau, žingsnis po žingsnio, natūraliai augo ir mano vadybos žinios.

Ar tikėjausi būti tokioje aukštoje pozicijoje? Tikrai ne, tai niekada nebuvo pagrindinė mano siekiamybė. Iš tikrųjų, kai pradėjau dirbti UAB „Informacinės Technologijos”, žmogiškųjų išteklių komanda pateikė man ir kitiems jaunesniesiems specialistams M.R. Belbin testą, skirtą išsiaiškinti stipriąsias komandos nario savybes. Mano ir kolegų nuostabai, testo rezultatai parodė, kad turėčiau tapti generaline direktore. Iš šio atsakymo tada tik pasijuokėm.

Iki šiol buvote vienintelė viceprezidentė moteris. Ar įmonė aktyviai skatina moterų lyderystę?

Pirmiausia, norėčiau pasidžiaugti, kad įmonė labai daug investuoja į moterų lyderystę – organizuojami mokymai ir mentorystės programos, kurios skatina moteris žengti į vadovaujančius postus. Prieš aštuonerius metus didžioji dalis lyderių buvo vyrai, tačiau situacija ženkliai pasikeitė.

Šiuo metu visame pasaulyje turime daug talentingų lyderių moterų. Tačiau, manau, kad lytis nėra svarbiausias veiksnys – viską lemia rezultatai, kaip dirbi, bendrauji su klientais ir kokią vertę sukuri. 

Naujas vadovas neretai reiškia ir naują įmonės kryptį. Kokių pokyčių norėtumėte Jūs? 

Mūsų kryptis nesikeičia – ir toliau daugiausia dėmesio skirsime viešajam ir privačiam sektoriams, įskaitant energetiką, gamybą, gynybą ir finansų sritis. 

Tęsime bendradarbiavimą su svarbiais tarptautiniais partneriais, tokiais kaip „Microsoft“, „Oracle“ ir „Salesforce“, kad dar geriau atlieptume augančius klientų poreikius. Matome didžiulį „IFS“ verslo valdymo sistemos potencialą, kurią galime efektyviai pritaikyti įvairiuose sektoriuose: nuo energetikos ir gamybos iki statybos bei kitų sričių. Mūsų tikslas – kurti sprendimus, kurie kuria vertę ir padeda klientams sėkmingai augti. 

Lietuvoje taip pat laikomės aiškios krypties – pristatyti sprendimus, kurie yra patikrinti globaliai, bet pritaikyti būtent mūsų rinkai. Tarp jų – darbo užmokesčio valdymo, darbuotojų vertinimo sistemos ir kiti įrankiai, kurie padeda didinti veiklos efektyvumą.

CGI Lithuania pavadinimas dažnai linksniuojamas oficialiuose valstybinių įstaigų pranešimuose. Kokių lūkesčių turite tolesnei įmonės veiklai viešajame sektoriuje? 

Viešajame sektoriuje dirbame daugiau nei trisdešimt metų, ir jis išliks viena pagrindinių mūsų veiklos sričių. Sukaupę ilgalaikę praktinę patirtį, kartu su šią sritį puikiai suprantančiais mūsų specialistais, norime toliau kurti Lietuvos visuomenei svarbius sprendimus ir plėsti klientų ratą.

CGI dirba viešajame sektoriuje beveik visose šalyse, kur veikia įmonės padaliniai. Savo žiniomis ir gerosiomis užsienio praktikomis norime pasidalinti ir su Lietuvos viešojo sektoriaus atstovais. 

Keičiantis geopolitinei situacijai, vis garsiau girdimi ir klausimai apie energetiką. O kokie tikslai keliami CGI Lithuania veiklai energetikos srityje? 

Energetikos sektorius, palyginus su kitais, yra gana stiprus – čia daug rečiau susiduriama su senų sistemų ir technologinių pokyčių iššūkiais. Vis tik, dabartinė geopolitinė situacija skatina sektorių sparčiau vystyti duomenų panaudojimo projektus bei užtikrinti duomenų saugumą. Vis svarbesnė tampa ir duomenų analizė – keičiasi tai, kaip duomenys naudojami priimant sprendimus ir kaip užtikrinamas sklandus jų judėjimas. Šioje srityje matome daug galimybių. 

Plečiant saulės ir vėjo energetiką, energetikos sektorius Lietuvoje taip pat sparčiai keičiasi, o CGI turi sprendimų, padedančių užtikrinti stabilią šių naujų krypčių veiklą. Ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje bei Estijoje dirbame tam, kad pristatytume kitose Europos šalyse kurtus atsinaujinančios energetikos sprendimus. Jaučiame, kad susidomėjimas auga ir tai skatina padėti įmonėms sėkmingai prisitaikyti prie šių dinamiškos srities reikalavimų.

Kibernetinis saugumas – dar viena svarbi CGI veiklos sritis. Kaip šią problemą matote Jūs?

Kibernetiniam saugumui visada skiriame ypatingą dėmesį. Suprantame, kad specialistai negali vieni įveikti visų iššūkių – svarbu užtikrinti ir visuomenės pasirengimą. CGI iniciatyva – kibernetinio saugumo mokomasis žaidimas vaikams „Spoofy“ – yra puikus pavyzdys, kaip nuo mažens mokyti jaunąją kartą apie saugų elgesį internete.

Šiuo metu visi pastebime vis daugiau sukčiavimo atvejų, pavyzdžiui, dažnesnį netikrų paslaugų platformų kūrimą, siekiant pasisavinti žmonių duomenis ar pinigus. Tai verčia susimąstyti, kad „Spoofy“ ir panašūs mokomieji sprendimai galėtų būti pritaikyti ir vyresniems žmonėms. Praktiškai įsisavinti saugumo principai padėtų užtikrinti, kad vartotojai nepatektų į sukčių spąstus, suprastų svarbiausias apsaugos taisykles ir gebėtų atpažinti kylančias rizikas.

Jūsų įmonė taip pat dirba ir su daugybe privataus sektoriaus įmonių. Kaip spėjate reaguoti į kintančius jų poreikius ir ko sieksite šioje srityje?

Privatus sektorius labai platus, o darbo specifika priklauso nuo įmonės veiklos srities. CGI specialistai turi didžiulį pranašumą, nes teikia ne tik IT, bet ir verslo konsultavimo paslaugas. Pradžioje siūlome klientams konsultacijas, kurių metu įvertiname jų poreikius ir grąžos galimybes.

Pastebime ir skirtingus privataus sektoriaus poreikius. Gamybos įmones dažniausiai domina IT sistemų modernizavimo ir transformacijos galimybės. Kitų sričių įmonės daugiau dėmesio skiria duomenų analizei bei dirbtinio intelekto pritaikymui. Pavyzdžiui, generatyvinio intelekto sprendimai labai domina verslą, tačiau dažnai dar nedrįstama masiškai investuoti į šiuos sprendimus – vadovai nori suprasti, kaip technologija gali būti pritaikoma praktikoje.

Kalbant apie duomenis ir jų svarbą, kokias perspektyvas matote duomenų panaudojimo srityje ateityje?

Pastebime, kad įmonės jau kurį laiką kuria duomenų panaudojimo strategijas, tačiau jos dažnai apima tik siauras jų veiklos sritis. Pastaraisiais metais įmonės pradėjo plėsti savo strategijas, į jas įtraukiant platesnę ekosistemą.

Plačiau panaudojant turimus duomenis, galima priimti visai kitokius sprendimus. Pavyzdžiui, draudimo sektoriuje, žiūrint ne tik į tai, kiek žalų turi klientas, bet ir į jo visą veiklos profilį – kur jis draudėsi anksčiau, kokios paslaugos jam aktualios, – galima pateikti individualizuotus pasiūlymus. Išplėstos strategijos leidžia įmonėms pasinaudoti visa ekosistemoje sukaupta informacija ir priimti tikslesnius sprendimus.

Kokiems iššūkiams šiuo metu ruošiasi CGI Lithuania komanda?

Kad ir kaip neoriginaliai tai skambėtų, bet pagrindinis mūsų tikslas yra iššūkius paversti galimybėmis. Šiuo metu rinkoje matome daug galimybių, ypač valstybiniame sektoriuje, todėl stengiamės nuolat jas analizuoti ir pasiūlyti aktualius sprendimus.

Kalbant apie iššūkius finansų sektoriuje, neseniai įsigaliojo naujos direktyvos, tokios kaip DORA (skirta specifiškai finansų sektoriui) ir NIS2 (reglamentas pritaikomas bet kuriam sektoriui),reikalaujančios ne tik atitikties, bet ir papildomų finansinių konsultacijų. Mūsų komanda yra pasiruošusi padėti klientams parengti reikalingus dokumentus, keisti strategijas ir pasiruošti naujiems reikalavimams.

Kitas įmonei svarbus iššūkis yra tvarumas. Jis svarbus ne tik mūsų veiklai, bet ir klientams – siūlome sprendimus, kurių pagalba galima sumažinti poveikį aplinkai, skaitmenizuoti procesus ir prisidėti prie išmetamo CO2 mažinimo.

CGI kiekvienais metais atlieka klientų apklausą „Voice of Our Clients“ (Klientų balsas – aut. past.). Gal galėtumėte daugiau papasakoti apie gautų duomenų panaudojimą?

„Voice of Our Clients“ – tai kasmet vykdoma išsami apklausa, kurios tikslas – sužinoti, kokius iššūkius patiria mūsų esami ir potencialūs klientai, bei kokie jų tikslai. Tai padeda mums geriau suprasti, kaip galime padėti ir paspartinti jų procesus.
Surinktus duomenis kelis mėnesius analizuojame įmonės viduje ir vėliau pristatome įmonės kasmetinėje vadovų konferencijoje. Vertingus rezultatus pirmiausia panaudojame formuodami įmonės strategiją. Anonimizuota šios apklausos informacija taip pat dalinamės ir su savo klientais, siekdami supažindinti juos su bendromis rinkos tendencijomis.

Vėliau, analizuodami sektorių skirtumus ar regionines tendencijas, į duomenis žvelgiame platesniu mastu. Tai leidžia palyginti klientų situaciją su kitais regionais, pavyzdžiui, Baltijos šalimis, Šiaurės Europa ar net kitais žemynais.

Nors CGI veikia daugelyje šalių, žinome, kad viena iš jūsų stiprybių yra artumas klientui. Gal galėtumėte daugiau papasakoti apie šį veiklos modelį?

Stengiamės būti kuo arčiau savo klientų, todėl dirbame tuose miestuose, kur jie gyvena ir dirba. Kai kur turime ir specialius padalinius, skirtus konkretiems sektoriams ar regionams.

Suprantame, kad visų reikiamų žinių vienoje vietoje sukaupti sunku. Todėl pasitelkiame pasaulinį CGI tinklą – kompetencijų centrus bei artimųjų („nearshore“) ir tolimųjų („offshore“) paslaugų centrus. Jie padeda greitai pristatyti naujas technologijas ir geriausius sprendimus.

CGI veikia 40 pasaulio šalių. Net 33 iš jų turi paslaugų centrus, todėl galime teikti paslaugas klientams jų kalba ir pagal jų poreikius.

Vadovaujate ir CGI Latvia komandai. Ko tikitės iš CGI veiklos Latvijoje?

Latvijos komanda šiuo metu daugiausia dėmesio skiria artimųjų paslaugų teikimui regione. Didžioji dalis darbuotojų Latvijoje yra finansų sektoriaus specialistai, o kai kurie jų netgi prisideda prie Lietuvoje įgyvendinamų projektų.

Pagrindinis mūsų tikslas Latvijoje yra plėsti klientų bazę viešajame ir privačiame sektoriuje. Lietuvoje kurtus ir išbandytus sprendimus galime lengvai pritaikyti ir Latvijos rinkai, todėl matome didelį potencialą plėsti veiklą ir dalytis savo patirtimi su kaimyninės šalies organizacijomis.

O kaip atrodo CGI veikla Estijoje?

Su kolegomis Estijoje glaudžiai bendradarbiaujame, o neseniai organizavome bendrą strateginę sesiją. Jie yra ypač stiprūs kosmoso technologijų srityje ir turi daug puikių sprendimų, pritaikomų tiek viešajame, tiek privačiame sektoriuose. Vienas tokių pavyzdžių – palydovinių nuotraukų pritaikymas žemės ūkyje. Ši technologija leidžia stebėti, analizuoti ir efektyviau planuoti ūkio darbus. Kitas pavyzdys – miškų stebėjimas ir apsauga. Naudojant palydovinių nuotraukų technologijas, galima laiku pastebėti kenkėjų plitimą ir užtikrinti miškų sveikatą. Kosmoso technologijos taip pat naudojamos potvynių stebėjimui, o šie duomenys naudingai pritaikomi versle – pavyzdžiui, draudimo sektoriuje, identifikuojant rizikas ir įspėjant klientus apie galimus pavojus jų turtui.

Ši veikla atveria dideles galimybes ne tik valstybinėms įstaigoms, bet ir privačiam sektoriui, suteikiant naujas perspektyvas bei vertingą informaciją.

Daug kalbėjome apie CGI veiklą ir tikslus, o koks yra pagrindinis Jūsų kaip naujosios CGI Lithuania vadovės tikslas?
Mano tikslas – užtikrinti įmonės stabilumą ir sukurti atvirą bendradarbiavimo kultūrą. Tai svarbu ne tik organizacijos viduje, bet ir Baltijos šalių kontekste bei bendraujant su kitais mūsų centrais visame pasaulyje. Tik glaudus bendradarbiavimas leidžia pasiekti geriausių rezultatų ir pasiūlyti klientams kokybiškus sprendimus.

Vis dėlto svarbiausia man išlaikyti balansą tarp trijų esminių įmonės dalių – klientų, mūsų partnerių, kuriais vadiname savo darbuotojus, ir akcininkų. Šis balansas yra būtinas norint užtikrinti ilgalaikį įmonės stabilumą.

52795
130817
52791