Automobilių pramonės oksimoronas – prabangus „Opel“

Publikuota: 2018-04-02

Prieš pusmetį išlepintai pasiūlos krosoverių vairuotojų auditorijai „Opel“ pristatė „Grandland X“ – modelį, kuriam šioje rinkoje bus išties sunku konkuruoti. Dabar gamintojas pristatė prabangiausią šio modelio versiją „Ultimate“ ir siūlo rinktis išties nepigų „Opelį“.

„Verslo žinios“ praėjusį rudenį jau turėjo progą išbandyti naująjį „Grandland X“, kuris buvo aprašytas VŽ „Savaitgalio“ priede. Šįkart „Opel“ surengė dargi atskirą pristatymą prabangiausiajai šio modelio versijai „Ultimate“.

Tačiau prieš aptariant ją – trumpas reziumė, kas yra „Grandland X“. Šis C segmento SUV papildė „Opel“ kuriamą modelių su X raide šeimą – jis bendrais bruožais dalinasi su krosoveriais „Mokka X“ ir „Crossland X“ ir yra didžiausias šeimos narys.

 „Grandland X“ jau sukurtas bendradarbiaujant su naujuoju gamintojo šeimininku – prancūzų automobilių koncernu PSA ir surenkamas jo gamykloje. Taupant gamybos kaštus, „Grandland X“ dalinasi ta pačia platforma su naujuoju „Citroen C5 Aircross“ ir pirkėjų simpatijas jau iškovojusiu „Peugeot 3008“. Be to, „Grandland X“ naudojasi prancūzų varikliais ir pavarų dėžėmis.

Rudenį bandytas „Grandland X“ paliko įspūdį, tarsi „Opel“ inžinieriai nuo išskirtinio „Peugeot 3008“ būtų nukrapštę visa, kas yra įdomiausio, ir pateikę rinkai konservatyviąją prancūzo versiją. Svarstėme – gal tokiu žingsniu siekiama privilioti konservatyvesnius ar „Opel“ ženklui nuo seno ištikimus pirkėjus, kurie tebetiki jo vokiškumu (nors viduje tai – prancūzų 3008-asis). Daugiau priežasčių rinktis šį modelį iš daugybės stipresnių konkurentų buvo sunku rasti. Tačiau gal „Opel“ atrado pardavimų receptą – praėjus pusmečiui po pristatymo gamintojo atstovai skaičiuoja, kad jau gauta per 70.000 užsakymų šiam modeliui, kas esą viršijo lūkesčius.

Brangiausioji versija

Praėjo pusmetis po „Grandland X“ bandymo Darmštato, Vokietijoje, apylinkėmis ir „Opel“, pristatydamas prabangiausiąją šio krosoverio versiją „Ultimate“, užminė dar didesnę mįslę – kas rinksis miesto krosoverių rinkoje niekuo neišsiskiriantį „Opel“ ir dar už 34.000 Eur?

Pigesniųjų „Grandland X“ pradinė kaina siekia nuo 18.957 Eur. Tiesa, kaip būna su „Opel“, ji netrukus pradeda sparčiai kilti, vos tik pradedate užsisakinėti papildomos įrangos. 

Per „Ultimate“ pristatymą šio modelio prekės ženklo vadovai tikino, kad pasiūlymas suformuotas atsižvelgiant į klientų pageidavimus. „Opel“ skaičiuoja, kad du trečdaliai pirkėjų renkasi „Innovation“, arba trečio iš keturių komplektacijos lygių, „Grandland X“. Ir klientų pageidavimai esą byloja, kad rinkoje yra prabangesnių, gausesnės komplektacijos miesto krosoverių poreikis, todėl ir nuspręsta atskirai rinkai pristatyti, kaip sakė gamintojo atstovai, „ambicingesnį“, „geriausią iš geriausių“ pasiūlymą.

Taigi ambicingoji „Ultimate“ versija įkainota nuo 34.000 Eur. Ar tikrai už tokią kainą rinktumėtės „Grandland X Ultimate“, o ne neblogai sukomplektuotą „Seat Ateca“, „Škoda Karoq“, normalų „Volkswagen Tiguan“, ar to paties klasės etaloną „Nissan Qashqai“?

34.000 Eur kainos kartelė pasiekiama aprūpinant automobilį LED žibintais, 19 colių lengvojo lydinio ratlankiais, kelių spalvų kėbulo nudažymu, penkių važiavimo režimų „IntelliGrip“ sistema, skirta pritaikyti automobilio sukibimą priklausomai nuo važiavimo paviršiaus (čia verta paminėti, kad nepriklausomai nuo kainos – keturių varančiųjų ratų „Grandland X“ versijos nėra). Taip pat įrengta automatinė greičio palaikymo sistema, pėsčiųjų ir ekstremalaus stabdymo, kelio ženklų atpažinimo, eismo juostos palaikymo, aklosios zonos įspėjimo sistemos, 360 laipsnių aplinkos vaizdą iš viršaus transliuojančios kameros, visos šildomos sėdynės, vairas ir priekinis langas, ergonominės sėdynės, sertifikuotos „Kampanijos už sveikesnę nugarą“, bevielis telefono įkrovimas, judesiu atidaromos bagažinės durys ir 8 colių ekrano multimedijos sistema, palaikanti „Apple CarPlay“ and „Android Auto“.

Pusiau prabanga

Gausus įrangos sąrašas išpučia kainą, tačiau prabangai vien to neužtenka. „Ultimate“ komplektacijos „Grandland X“ bando sudaryti „premium“ automobilio aurą – visa priekinė salono dalis ir durelių paviršiai padengti minkštais liesti paviršiais. Prabangos įspūdį bando sustiprinti ergonomiškos odinės ventiliuojamos sėdynės.

Tačiau dėmesys smulkmenoms ir yra tai, kas atskiria tikrus „premium“ automobilius nuo bandančių sudaryti tokį įspūdį. Paviršių malonumą liesti ir minkštumą įvertinti galės tik įsitaisiusieji ant priekinių sėdynių – čiupt už galinių durelių, o ten – krebždantis kietas plastikas, prabangos iliuzija baigėsi. Tai jokiu būdu nereiškia, kad keleiviai ant galinių sėdynių turėtų jaustis nuskriausti. Kelionėje komfortą užtikrins gausi erdvė kojoms. Aukštesniems keleiviams gali pritrūkti erdvės galvai, ypač jei užsisakytumėte panoraminį stoglangį. Beje, pastarasis, net ir „Ultimate“ versijoje – už papildomą kainą.

Automobilio kūrėjams pagyra už duris – apačioje apgobiančias automobilio apačią, kas leidžia išvengti kelnių purvinimosi įlipant į automobilį.

Deja, uždarius dureles, praktiškumo įspūdis kiek suprastėja – daiktadėžės durelėse dydžiu ir gyliu yra labiau butaforinės.

„Opel“ teigia, kad bagažo skyrius – 514 litrų ir 1.652 litrai nulenkus sėdynes – prilygsta itin erdviems kompaktinės klasės universalams. Palyginimui, „Nissan Qashqai“ – populiariausio Europoje SUV – bagažo skyriaus erdvė siekia 430 litrų, „Kia Sportage“ siūlo 503 litrus.

Išties, prabangiausioji „Grandland X“ versija sukuria komfortabilaus, jaukaus, atpalaiduojančiai kelionei nuteikiančio patikimo automobilio įspūdį, tačiau nepadeda atsakyti į klausimą, ar tai tikrai verta 34.000 Eur.

Nauji varikliai

Didesnę kainą lemia ir tai, kad „Ultimate“ siūlomas ir su pranašesniais agregatais nei pigesnieji „Grandland X“ su PSA koncerno 1,2 litro darbinio tūrio benzininiu (130 AG) ar 1,6 litro dyzeliniu (120 AG) motorais, kurių dinamika per bandymus prieš pusmetį pasirodė tik kaip užtektina keliauti su eismo srautu.

Tęsinys po grafiku

[infogram id="837c1654-fdb1-4664-904c-b0de99fb11ae" prefix="g2F" format="interactive" title="„Opel Grandland X“ techninės charakteristikos"]

Brangiausioji versija atkeliauja su 2 litrų darbinio tūrio dyzeliniu motoru (177 AG) ir 8 laipsnių pavarų dėže, kurių tandemas veikia išties sklandžiai, staiga pasikeitus aplinkybėms kelyje ir prireikus spustelėti, pavarų dėžė tikrai operatyviai parinks reikiamą pavarą. Galingesnis dyzelinis motoras išties padarė automobilį kur kas dinamiškesnį, tačiau sportišku jo irgi nepavadinsi. Kita vertus, miesto krosoverių pirkėjų poreikius ši jėgainė tikrai patenkins.

Europos miestams grasinant išvaryti dyzelinius automobilius, o gamintojams pereinant prie elektrinių ar hibridinių pavaros sistemų, „Opel“ investuoja į dyzelius. Tiesa, per pristatymą gamintojo atstovai tikino, kad naujasis 2 litrų dyzelinis motoras „yra labai labai švarus“, kuriam negrėstų jokie draudimai miestų centruose.

Automobilio ekonomiškumą turėtų užtikrinti tai, kad, kaip teigia gamintojo atstovai, „Grandland X“ yra vienas lengviausių (1.575 kg) krosoverių C segmente. Iki šiol dažnas „Opel“ pasižymėdavo polinkiu į antsvorį.

Beje, „Opel“ ateityje žada ir hibridinę iš elektros tinklo pakraunamą „Grandland X“ versiją, tai gali įvykti kitais metais.

Taip pat artimiausiu metu žadamas visiškai naujas 1,5 litro tūrio dyzelinis motoras, kuris pakeis 1,6 litro  dyzelinę jėgainę. Benzininiam motorui bus pasiūlyta 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė.

Pigesnieji „Gandland X“ siūlomi su 6 laipsnių mechanine arba 6 laipsnių automatine pavarų dėže. Tačiau, ko gero, nenorėtumėte rinktis modifikacijos su mechanine pavarų dėže. Būtent mechaninės pavarų dėžės perjungimo mechanizmas iš karto išduoda, kad viduje šis „Opel“ yra jau prancūzų kūrinys. Pavarų svirties eiga yra labai ilga ir klaidi, todėl pavarų perjunginėjimas yra tarsi naudojimasis televizoriumi be nuotolinio pultelio – jei jau įjungėte patinkantį kanalą, norėtųsi, kad nereiktų jo greitai vėl perjungti.

Vairavimas

Automobilių niveliacija ir gamintojų kolaboracija kuriant bendrus modelius skirtingais ženkliukais – seniai ne naujiena. „Grandland X“ dalinasi ta pačia platforma su „Citroen C5 Aircross“ ir „Peugeot 3008“, optimizuojant gamybos kaštus. Tačiau „Opel“ atstovai pabrėžia, kad kiekvienos markės inžinieriai skirtingai adaptuoja vairo ir pakabos sistemos charakteristikas, todėl tūrėtų skirtis kiekvieno iš šių broliškų kūrinių charakteris. Apie charakterį nedažnai ką galima pasakyti, kalbant apie miesto krosoverius.

„Grandland X“ vairas, nors automobilis ir yra lengvai vairuojamas, neturi perdėto lengvumo, į pasukimus reaguoja greitai ir aštriai. Tiesa, informacijos apie priekinių ratų padėtį kelyje kiek trūksta. Vairavimo smagumo nedaug, tačiau tai, ko reikia miesto krosoverių vairuotojams – lengvas, nekomplikuotas vairavimas – atlieka deramai.

Komforto įspūdį stiprina ratų, motoro ir vėjo keliamo triukšmo palyginti nebloga izoliacija. Tiesa, jei priversite motorą suktis dinamiškiau, netrukus visi salone išgirs dyzelinį kleketavimą, tačiau ne pernelyg įkyrų. 

Bandytas „Grandland X“, net ir apautas 19 colių ratais, pakankamai minkštai sugėrė kelio nelygumus, tačiau suteikė ir pasitikėjimo vingiuotuose San Sebastiano kalnų keliuose.

Pastaruoju laikmečiu „Opel“ sukūrė tikrai neblogų modelių – giriama naujausia „Insignia“, pripažįstama ir Lietuvos „Metų automobiliu 2016“ tapusi „Astra“. Tačiau naujausias kūrinys „Grandland X“, sukurtas bendradarbiaujant su naujaisiais savininkais PSA,– kiek stebina.  

„Opel“ niekada nebuvo radikalus įgyvendinant inžinerinius sprendimus ar dizaino prasme. Į krosoverių rinką irgi ateita kiek pavėlavus ir nepasiūlius ko nors išskirtinio. „Grandland X“ brolis „Peugeot 3008“ pateikė rinkai išskirtinį eksterjerą ir interjerą. „Opel“ visa tai nukrapštė. Tikriausiai tai patiks konservatyviems pirkėjams, kuriems 3008 – pernelyg radikalus. Tačiau kainai perlipus 30.000 Eur kartelę, argumentų, kodėl vertėtų rinktis „Grandland X“, rasti dar sunkiau. Neblogas, nuosaikus, paprastas automobilis nori būti prabangus ir iš to noro išeina oksimoronas.

[infogram id="3aa3c4e8-ca4a-4262-b4fa-069504de5e0d" prefix="RRo" format="interactive" title="Grandland X Ultimate"]

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Volkswagen“ skatins dyzelinio parko atnaujinimą

Ketvirtadienį koncernas paskelbė ketinantis skatinti Vokietijos dyzelinių automobilių parko atnaujinimą...

Transportas
2018.10.18
„Audi“ paskirta 800 mln. Eur bauda dėl taršos duomenų klastojimo 5

Dar viena sankcija „Dyzelgeito“ skandalo byloje paskirta Vokietijos gamintojui „Audi“.

Transportas
2018.10.16
Po kratos – reikalavimas sureguliuoti apie 100.000 „Opel“ automobilių 2

Vokietijos transporto ministerija paskelbė nurodysianti papildomai patikrai iškviesti apie 100.000 „Opel...

Transportas
2018.10.16
Elektromobiliai: neišvengiama perspektyva su neeiliniu iššūkiu gamintojams Premium

Artimiausiais metais Europos automobilių prekybos salonus užplūs elektromobiliai, tačiau tai gamintojams...

Transportas
2018.10.14
VŽ bando: vienas iš 400 „Yaris GRMN“ 1

Galingiausia, radikaliausia, brangiausia ir rečiausia „Yaris“ versija – ne komercinis „Toyotos“ projektas,...

Transportas
2018.10.07
VŽ bando: ketvirtosios kartos BMW X5 7

Vienas geriausiai valdomų SUV įgavo daugiau išmanumo ir pravažumo. Ir dar didesnę nosį.

Transportas
2018.10.06
Paryžius įveikė slogią nuojautą 4

Kas antrus metus pakaitomis su Frankfurto IAA paroda Paryžiuje rengiama „Mondial de l’Auto“ yra viena...

Transportas
2018.10.05
„Toyota“ kviečia patikrai sugrįžti 2,43 mln. hibridinių „Prius“ ir „Auris“ 2

Šiandien paskelbtas kvietimas patikrai susijęs su „retai pasitaikančiais“ hibridinės pavaros veikimo...

Transportas
2018.10.05
Augimas transporto sektoriuje verslo neapakino – gali būti tik laikinas Premium

Ne procentais, o kartais matuojamas augimas transporto sektoriuje gali būti laikinas, todėl investuoti ir...

Transportas
2018.10.04
„Aston Martin“ per IPO įvertinta beveik 4,9 mlrd. Eur

JK prabangių sportinių automobilių gamintojas „Aston Martin“ per viešą akcijų siūlymą (IPO) išplatino akcijas...

Rinkos
2018.10.03
Automobilių rinkoje – signalai apie bręstantį „Inchcape“ ir „Modus Group“ sandorį Premium 10

Lietuvos naujų automobilių prekybos sektoriuje artimiausiu metu gali įvykti didelis, bent keliasdešimčia...

Transportas
2018.10.03
Naujo standarto įvedimas paskatino nuo 2015 m. neregėtą rinkos nuopuolį

Nuo rugsėjo įsigalioję nauji naujų automobilių atitikties procedūrų pokyčiai pirmą kartą šiais metais...

Transportas
2018.10.01
VŽ bando: atnaujintas mažylis „Hyundai i20“

Kuklumas netrukdo sėkmei – taip galima apibūdinti vieną iš geriausiai Lietuvoje perkamų „Hyundai“ modelių i20.

Transportas
2018.09.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau