Logistika ir transportas
Logistika ir transportas
Logistika ir transportas
Logistika ir transportas
Logistika ir transportas
2024-08-22 05:45

Trečiųjų šalių darbuotojų kvotos įjungė uždelsto veikimo bombą

Kitais metais tikėdamiesi ekonomikos pakilimo, vežėjai mato kritinę grėsmę: trūks vilkikų  vairuotojų. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Kitais metais tikėdamiesi ekonomikos pakilimo, vežėjai mato kritinę grėsmę: trūks vilkikų vairuotojų. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Deficitinės profesijos atstovų – tolimųjų reisų vairuotojų paieška užsiėmę vežėjai šokinėja per įvairiausio pobūdžio migracijos suvaržymų kliūtis. Kol vartojimas snūduriuoja, importuojamos darbo jėgos poreikis yra patenkintas, tačiau ekonomikos pabudimas pareikalaus papildomų resursų, kurių nebus iš kur paimti.

Ekonominės situacijos atšilimo lūkesčiai vežėjus jau verčia planuoti veiklą augančioje rinkoje, bet nuo 2025-ųjų šalyje įvedami nauji darbo jėgos iš trečiųjų šalių ribojimai gali sukelti uždelsto veikimo bombos efektą: prie plėtros sugrįžusi, maždaug dešimtadalį šalies bendrojo vidaus produkto atvežanti transporto industrija tam nesuras reikiamo darbuotojų resurso.

VŽ rašė, kad Seimas birželį priėmė Vyriausybės teiktas pataisas, siūlančias griežtinti darbo migracijos reguliavimą, kuriuo įvedama maksimali 40.000 leidimų kvota į Lietuvą dirbti atvykstantiems trečiųjų šalių piliečiams. Šiuo metu numatyta kvota siekia 40.250 visiems sektoriams, tačiau verslo atstovams kelia nerimą tai, kad pataisose nenumatytas minimalios kvotos dydis.

52795
130817
52791