2024-07-18 10:28

Teismas pasisako už „Integre Trans“ bankrotą, bendrovė dar kovos

Žana Kel, UAB „Integre“ ir UAB „Integre Trans“ direktorė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Žana Kel, UAB „Integre“ ir UAB „Integre Trans“ direktorė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Dėl leidimo restruktūrizacijai į Vilniaus apygardos teismą besikreipusi finansinių sunkumų patirianti logistikos UAB „Integre Trans“ tokio leidimo negavo, tačiau nutartį skųs ir kovos dėl išlikimo.

Vilniaus apygardos teismas atmetė pareiškimą dėl restruktūrizavimo bylos iškėlimo ir nutarė iškelti „Integre Trans“ bankroto bylą, o iki nutarties įsiteisėjimo dienos areštuoti transporto bendrovei priklausantį ilgalaikį turtą, taip pat prie trumpalaikio turto priskiriamą nekilnojamąjį turtą bei turtines teises, ketvirtadienį per „Nasdaq Vilnius“ biržą pranešė įmonė.

Žana Kel, „Integre Trans“ generalinė direktorė ir akcininkė, iš esmės nesutinka su teismo nutarties motyvais ir ketina skųsti nutartį teisės aktų numatyta tvarka ir terminais. Jos nuomone, nėra pagrindo atsisakyti iškelti restruktūrizavimo bylą.

Bendrovės pranešime pabrėžiama, kad „Integre Trans“ vykdo veiklą, yra finansiškai gyvybinga ir toliau egzistuoja visos kitos restruktūrizavimo bylos iškėlimo materialaus ir procesinio pobūdžio sąlygos. Be to, teismas esą neįvertino visų byloje pateiktų įrodymų arba juos vertino pernelyg formaliai. Taip pat teismui buvo įvardintos ir konkrečios priemonės, galinčios padėti sugeneruoti teigiamus pinigų srautus, kurių reikia, kad būtų išspręsti finansiniai sunkumai.

„Pavyzdžiui, teismas neįvertino daugiau nei 20 m. patirtį turinčios ekonomikos ekspertės teigiamų išvadų dėl „Integre Trans“ gyvybingumo ir restruktūrizavimo. „Integre Trans“ laikosi nuomonės, kad įmonė yra gyvybinga ir finansiniai sunkumai yra tik laikino pobūdžio, kurie galėtų būti sprendžiami ją restruktūrizuojant“, – sakoma išplatintame pranešime.

VŽ primena, kad „Integre Trans“ dar praėjusiais metais paskelbė susidūrusi su finansiniais sunkumais. Koją pakišo pasikeitimai tarptautinėje transporto rinkoje.

Anot bendrovės, ji dar 2022 m. buvo pateikusi užsakymus įsigyti daug kelių skirtingų gamintojų sunkvežimių ir priekabų. Užsakymai buvo daromi, atsižvelgiant į tuo metu aktyvią krovinių apyvartą ir didelį veiklos pelningumą.Tačiau pirkiniai turėjo būti pristatyti praėjusių metų antrąjį ir trečiąjį ketvirtį, kai kelių transportas išgyveno sunkų laikotarpį, balansuodamas ties nuostolinga veikla ir neplanuodamas plėtros.

Dėl vilkikų pertekliaus pradėjo sparčiai prastėti vilkikų parko įdarbinimo parametrai, o kartu su jais – ir įmonės generuojamas bendrasis pelningumas. Veiklai tapus nuostolingai, bendrovė ėmėsi pertvarkos plano, kuris apima ir ketvirtadalio vilkikų pardavimą.

Gruodį bendrovė investuotojų prašė obligacijų turėtojų kantrybės prastesniems įmonės skolos rodikliams, nei buvo žadėta platinant obligacijas – praėjusį pavasarį ji obligacijomis 4 mln. Eur pasiskolino už 12%+6 mėn. EURIBOR kainą.

Gegužę sušaukusi akcininkų susirinkimą bendrovė pranešė, kad jos vadovybei nepavyko išlaikyti tvaraus augimo. Nepakankamai efektyviu buvo pavadintas ir praėjusių metų pabaigoje priimtas pertvarkos planas.

Tuomet skelbta, kad restruktūrizacija norima įveikti finansinius sunkumus ir išsaugoti įmonės veiklą. Įsipareigojimai investuotojams lieka nepakitę.

Įmonės biržai pateiktais duomenimis, 2023 m. pabaigoje skoliniai įsipareigojimai siekė 33,5 mln. Eur.

[infogram id="810ad0c2-4f66-4de2-94dd-5d0c71df869e" prefix="vtS" format="interactive" title="Integre trans finansiniai rezultatai 2017-2023"]

52795
130817
52791