2024-05-23 12:44

Alternatyvos keliams ir bėgiams ieškantis verslas lipa į baržas

Per praėjusius metus krovinių gabenimas vidaus vandenimis ūgtelėjo 3%. VVKD nuotr.
Per praėjusius metus krovinių gabenimas vidaus vandenimis ūgtelėjo 3%. VVKD nuotr.
Didžiausią upinę baržą Baltijos šalyse pasigaminusi ir į Nemuną paleidusi Vidaus vandenų kelių direkcija (VVKD) sako, kad tokį sprendimą lėmė vis augantis verslo poreikis plukdyti krovinius vandeniu. Ateities planuose – ir naujas laivynas, paskatinsiantis didesnį krovininės laivybos proveržį. Verslas sutinka: poreikis gabenti specifinius krovinius išties yra, o artimiausios alternatyvos – geležinkelių – kol kas nepakanka.

Naujausias VVDK pirkinys – 2023–2024 m. Kauno žiemos uoste pastatyta upinė barža, vienu metu galinti gabenti 1.800 t krovinių. Direkcija skaičiuoja, kad tai prilygsta 25-iems 70 t talpos traukinio vagonams arba 75-iems 24 t krovinio vežti galintiems sunkvežimiams. Barža bus naudojama kroviniams gabenti pagrindiniu Lietuvos vandens keliu E41, vedančiu Nemuno upe ir Kuršių mariomis – Kaunas–Klaipėda.

Iki šiol VVDK kroviniams gabenti naudojo 1.000 t talpos baržas, kurias varė dyzeliniai laivai stūmikai.

52795
130817
52791