Logistika ir transportas
Logistika ir transportas
Logistika ir transportas
Logistika ir transportas
Logistika ir transportas
2025-10-30 05:45

Stabilesni metai negrąžina į madą rožinių akinių: lieka daug rizikų ir laisvų darbo vietų

Ekonomistų skaičiavimai rodo, kad trečius metus ekonomikos pakilimo laukiantis kelių transporto sektorius atsispyrė nuo dugno. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Ekonomistų skaičiavimai rodo, kad trečius metus ekonomikos pakilimo laukiantis kelių transporto sektorius atsispyrė nuo dugno. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Dvejus metus užsitęsusį sudėtingą kelių transporto sektoriaus ekonominį laikotarpį praskaidrina dažnėjančios prošvaistės ir atsigavimo miražai, tačiau ekonominės prognozės vėl nesuteikia pagrindo euforijai: negaluoja svarbiausia eksporto rinka, džiūsta darbo jėgos kanalai, griežtėja taršos reikalavimai.

Pagal tarptautinių krovinių gabenimo apimtį Lietuva užima 8,6% ES rinkos ir yra trečioje vietoje, nusileisdama tik Ispanijai ir Lenkijai. Tokius Europos Komisijos duomenis pateikiantis Povilas Drižas didžiausias Lietuvos transporto bendroves vienijančios Tarptautinio transporto ir logistikos asociacijos (TTLA) generalinis sekretorius, sako, kad šiam verslui ir toliau netrūksta erdvės augti ir plėstis visuose segmentuose bei įvairiomis kryptimis.

Didžiausi Lietuvos įmonių konkurentai – vežėjai iš Rumunijos, Čekijos, Slovakijos, Vengrijos. Palyginti su jais, Lietuvos verslas yra labiausiai nutolęs nuo ES tarptautinių krovinių rinkos epicentro, tad patiria didesnius kaštus įgyvendindamas „Mobilumo paketo“ reikalavimus dėl vairuotojų darbo ir poilsio režimo, vairuotojų grąžinimo į namus organizavimo ir pan.

52795
130817
52791