„Air Baltic“ pasiūlė savo akcijų Lietuvos ir Estijos vyriausybėms

Kaip skelbia Estijos leidinys „Postimees“, M. Gaussas buvo susitikęs su abiejų šalių susisiekimo ministrais ir jiems pristatė planuojamo „Air Baltic“ pirminio viešo akcijų platinimo (IPO) planus.
„Turėjome dėl to derybas. Tai viskas, ką galiu pasakyti“, – M. Gaussą, pažymėjusį, kad atsakymo dar nesulaukė, cituoja „Postimees“.
Kiek – neaišku
Kaip VŽ jau rašė, „Air Baltic“ antroje šių metų pusėje planuoja IPO. Tiesa, kol kas neaišku, kokio dydžio akcijų paketas bus pasiūlytas įsigyti viešai.
Kasparas Briskenas, Latvijos susisiekimo ministras, akcentavo, kad viskas priklausys nuo padėties pasaulinėje aviacijos ir finansų rinkoje
„Tai nebus sprendimas, dėl kurio Susisiekimo ministerija ar vyriausybė rizikuotų. Artėjant antrajam pusmečiui, matysime, ar bendros nuotaikos aviacijos pramonėje yra palankios, ar finansų rinkose yra apetitas tokio pobūdžio IPO. Sėkmės atveju, tai būtų didžiulis žingsnis „Air Baltic“ plėtroje, leidžiantis jai pereiti į kitą vystymosi etapą, taip pat suteikiantis galimybę Latvijai susigrąžinti per pandemiją oro linijų kompanijai suteiktą finansinę paramą – apie 400 mln. Eur“, – sakė K. Briskenas.
Šiuo metu 97,97% „Air Baltic“ akcijų valdo Latvijos valstybė, likusias – Danijos investuotojo Larso Thueseno įmonė „Aircraft Leasing 1“.
Galvoja ir lietuviai, ir estai
Marius Skuodis, Lietuvos susisiekimo ministras, dar metų pradžioje pranešė, kad Vyriausybė svarsto apie skrydžių bendrovės akcijų įsigijimą. Tokią galimybę jis aptarė ir su K. Briskenu.
VŽ ministras pažymėjo, jog Lietuvai reikėtų įvertinti akcijų įsigijimo galimybę dar ir dėl to, kad „Air Baltic“ Lietuvą ir mūsų šalies oro uostus „mato kaip savo vidaus rinką ir bazę, iš kurios jau dabar vykdo daug skrydžių ir ateityje vykdys dar daugiau“.
Po M. Skuodžio pareiškimo, kad Lietuva galvoja apie „Air Baltic“ akcijų įsigijimą, Estijos Talino oro uosto vadovas Riivo Tuvike portalui Err.ee sakė, kad apie tokį žingsnį turėtų pagalvoti ir Estijos vyriausybė.
„Žinoma, svarbu, kokia bus kaina ir ką mes už ją gausime, bet, manau, kad šią galimybę reikėtų apsvarstyti“, – kalbėjo jis.
Pelningi metai
Pernai „Air Baltic“ gavo 33,7 mln. Eur pelno. Tai – ženklus šuolis nuo 2022 m. užfiksuoto 54 mln. Eur nuostolio.
Bendrovės apvarta per 2023 m. išaugo 33,5%, iki 668 mln. Eur, skelbia Latvijos nacionalinis televizijos kanalas LTV. Šie metai pirmieji nuo pandemijos, kai skrydžių bendrovė veikia pelningai.
Jau buvo skelbta, kad IPO „Air Baltic“ reikalingas todėl, kad bendrovė privalo grąžinti 250 mln. Eur Latvijos vyriausybei, mat tokia valstybės pagalba viršija Europos Sąjungos leistinas normas.
Dar viena problema, su kuria susidūrė „Air Baltic“, yra ta, kad šiemet ji privalo išpirkti obligacijų už 200 mln. Eur.
Kaip skelbė VŽ, paskutinėje 2023-ųjų ataskaitoje už 9 metų mėnesius nurodoma, kad trumpalaikiai bendrovės įsipareigojimai turimą turtą viršija 352 mln. Eur. Pagrindinė priežastis ta, kad šiemet liepos 30-ąją „Air Baltic“ turi išpirkti 200 mln. Eur vertės obligacijų, išleistų prieš penkerius metus. Dabar bendrovė tokių pinigų neturi.