2023-12-28 10:33

Populiariausi VŽ transporto ir logistikos straipsniai 2023-iaisiais

VŽ koliažas.
VŽ koliažas.
„Verslo žinių“ Logistikos ir transporto rubrikos skaitytojai per praėjusių metų laikotarpį daugiausiai dėmesio skyrė šalies transporto milžinės „Girtekos“ grupės pertvarkoms ir su Rytų rinkomis dirbančios įmonės „Everwest“ veiklai. Taip pat juos domino kol kas sektoriuje unikalus „Integre Trans“ bandymas išleisti obligacijas, neeilinio masto JAV logistikos įmonių bankrotai, personalo klausimai ir savo srityse kelią skinančių lietuviškų įmonių vadovų įžvalgos.

10. „TransRussia 2023“ parodos dalyvių sąrašuose – ir lietuviškų įmonių pavadinimai

Pavasarį Rusijoje surengtos parodos „TransRussia 2023“ dalyvių sąrašuose buvo matyti ne vienas lietuviškos įmonės pavadinimas. Kiekvieno pavadinimo atveju tai buvo skirtingos istorijos: ne visos Lietuvoje registruotos įmonės parodoje dalyvavo, kai kurios nė neketino dalyvauti.

9. „Švaros brolių“ ir „Pro Bro“ įkūrėjas: apie nusipirktus konkurentus, įmonę Vokietijoje ir plėtrą Europoje

Evaldas Kinderis, „Švaros brolių“ ir „Pro Bro Group“ įkūrėjas, VŽ pasakoja apie savo įmonių vykdomą projektą – Lietuvos ribas peržengusį automobilių plovyklų tinklą.

8. Darbdaviai skambina pavojaus varpais: jei taip ir toliau, galima pamiršti investicijas ir plėtrą

Inžinierių trūkumas šalyje gali tapti svarbia priežastimi, stabdančia aukštųjų technologijų pramonės plėtrą. Šios problemos sprendimai tiesiogiai priklauso nuo esamos švietimo sistemos struktūros ir metodų.

7. 10.000 darbuotojų atleidžianti laivybos milžinė: sunkmetis tęsis ilgiau nei tik 2024-aisiais

Vienas iš pasaulinės logistikos lyderių – danų „A.P. Moller-Maersk“ paskelbė matantis užsitęsusį sunkųjį laikotarpį ir dėl to didinanti atleidžiamų darbuotojų skaičių bei mažinanti savo išlaidas.

Klaipėdos uostas. Konteinerių terminale iškraunamas laivas "Maersk Arkansas" su NATO kroviniu, skirtu Afganistane misiją atliekantiems JAV kariams. Algimanto Kalvaičio nuotr.
Klaipėdos uostas. Konteinerių terminale iškraunamas laivas „Maersk Arkansas“. Algimanto Kalvaičio nuotr.

6 „Girteka Logistics“ pervadinama ir atskiriama nuo grupės

Didžiausios Lietuvoje ir vienos didžiausių Europos transporto grupių pertvarka sulaukė pelnyto dėmesio: savo struktūrą pertvarkanti „Girteka“ paskelbė atskirianti savo buvusią pirminę įmonę, ir dedikuojanti ją darbui Rytų rinkose.

5. Šimtametę transporto bendrovę sustabdė bankrotas

Apie bankrotą paskelbė 1924 m. veiklą pradėjusi JAV dalinių krovinių vežėja „Yellow Corp.“. Pastaruosius metus iš finansinių sunkumų išbristi bandžiusios bendrovės valdžia sako, jog įmonę galutinai parklupdė nesutarimai su profsąjunga. Pastaroji aiškina, kad kitokios baigties nė nebuvo galima tikėtis.

4. Milijardais vertinto JAV logistikos startuolio griūtis: pinigai nenupirko tvarumo

Gaunamas lėšas į rinkos plėtrą investavęs „Convoy“ buvo vertinamas kaip pernelyg didelis bankrotui. Tačiau laikas parodė, kad šis, nepaprastai sėkmingai užaugintas projektas buvo pervertintas ir nesugebėjo suformuoti tvaraus ryšio su klientais.

3. „Integre Trans“ veržiasi diržus, ketina atsikratyti 25% sunkvežimių parko

Viena iš didžiųjų Lietuvos transporto įmonių su dideliu susidomėjimu stebima dėl jos atliekamo drąsaus, kelių transporto sektoriuje precedento neturinčio eksperimento – bandymo skolintis, išleidžiant obligacijų emisiją.

2. „Elinta Motors“ vadovas apie kinų ambicijas: jei Europa nieko nesiims, laukia labai liūdnos dienos

Kaune veikiantis elektros pavaros sistemų gamintojas planuoja augti iki europinės reikšmės pramonės objekto. Laurynas Jokužis, „Elinta Motors“ vadovas, VŽ dėsto savo įžvalgas apie Europos verslo perspektyvas kiniškos konkurencijos kontekste.

Laurynas Jokužis, UAB „Elinta Motors“ vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Laurynas Jokužis, UAB „Elinta Motors“ vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

1. Nuo „Girtekos“ grupės atskirtos „Everwest“ vadovas: norėčiau pasakyti, kad yra stabiliai blogai

Pavelas Kvetenas, atskirai nuo „Girtekos“ veikiančios, tačiau tiems patiems akcininkams priklausančios „Everwest“ vadovas, savo pirmajame interviu VŽ pasakoja apie praėjusius metus ir artimiausias perspektyvas.

52795
130817
52791