Nuo talonų tiekėjo iki skaitmeninės mobilumo platformos – 60 UTA metų

Principą būti arti klientų ir jų poreikių Heinrichas Ecksteinas jau nustatė 1963 m., kai įkūrė įmonę. „Kad mobilumas būtų kuo paprastesnis kiekvienam, keliaujančiam darbo reikalais, vis dar tebėra įmonės filosofijos dalis‘‘, sako Carstenas Bettermannas, UTA Edenred generalinis direktorius.
Pradžia – dyzelino paslauga ir kuro talonai
Ecksteinas pradėjo kukliai, jis turėjo saujelę darbuotojų Ašafenburge. Tuo metu dar buvo įprasta, kad tolimųjų reisų vairuotojas prieš kiekvieną kelionę gaudavo pinigus skirtingomis nacionalinėmis valiutomis, kad pakeliui galėtų sumokėti už degalus, remontą ir kitas išlaidas.
Siekdamas apsisaugoti nuo apiplėšimų, piktnaudžiavimo ar vagysčių, Ecksteinas iš pradžių savo klientams siūlė degalų čekius už dyzelino įsigijimą nemokant grynaisiais pinigais. Juos vėliau pakeitė paslaugų kortelės su magnetinėmis juostelėmis. Tai leido jiems be grynųjų pinigų aprūpinti sunkvežimius ir autobusus degalais, alyva bei tepalais vietinėse bei degalinėse užsienyje, kurios UTA turėjo sudariusios sutartį
Tolesnė plėtra – daugiau nei tik degalų papildymas visoje Europoje
Augant Vokietijos ekonomikai, augo ir transporto poreikis, o kartu ir UTA klientų bazė bei aptarnaujančių partnerių skaičius. „Maža“ kortelė tapo vis populiaresnė ir jai buvo skiriama vis daugiau užduočių: su „Plus“ paslaugų skyriumi remontams, priežiūrai ir aptarnavimui, taip pat gausiu visoje Europoje taikomų kelių mokesčių asortimentu, UTA Edenred nuolat plėtė savo paslaugas kelyje ir tapo visapusiškų paslaugų teikėju, atitinkančiu visus mobilumo reikalavimus.
„Sprendimai, pritaikyti tiksliai atitinkamam automobilių parkui, mums visada buvo savaime suprantamas dalykas, kad galėtume optimaliai patenkinti skirtingų klientų reikalavimus“, – sako Carstenas Bettermannas. „Šiandien aptarnaujame visų dydžių ir visų klasių transporto priemones turinčius klientus. Be transporto ir logistikos įmonių, komerciniai operatoriai bei įmonių automobilių parkų vadovai taip pat naudojasi mūsų ilgamete patirtimi degalų ir serviso kortelių versle“.
Darbuotojų skaičius augo tokiu pat tempu kaip ir produktų bei paslaugų portfelis. UTA Edenred plėtėsi ir tarptautiniu mastu per naujai įkurtas antrines įmones ir atstovybes užsienyje.
Nuo 1982 m. UTA Edenred įsikūrė Kleinostheime netoli Ašafenburgo. Siekiant neatsilikti nuo nuolatinio įmonės augimo, nuo to laiko pagrindinė buveinė buvo kelis kartus išplėsta ir šiuo metu įdarbina maždaug 400 iš daugiau nei 700 darbuotojų visoje Europoje. UTA Edenred yra atstovaujama 15 Europos šalių, turinti dukterines įmones ir pardavimo biurus.
UTA Lietuvoje: augimas kartu su klientais
Lietuvos filialas buvo įkurtas 2006 m. ir nuo tada užima esminį vaidmenį regiono logistikos srityje. Tada rinka buvo visiškai kitokia nei šiandien. Visoje Europoje panašias paslaugas siūlė vos keli konkurentai, kiti orientavosi į vietinę rinką. UTA pristatė unikalią UTA kuro kortelę. Klientai nuo pat pradžių pripažino UTA kortelių ir paslaugų vertę, todėl įmonė sparčiai auga ne tik Lietuvoje, bet ir kaimyninėse Baltijos šalyse. UTA į Lietuvą atvyko tinkamu laiku, teikdama esmines paslaugas, kurių reikia visoje Europoje veikiančioms logistikos įmonėms, bei siūlydama vietinę pagalbą per Lietuvoje įsikūrusią specialistų komandą.
Bėgant metams UTA augo koja kojon su Lietuvos logistikos įmonėmis. Šiandien Lietuvos logistikos įmonės yra tarp Europos lyderių, o šalies logistikos sektorius, nuolat rikiuojasi aukščiausiose pozicijose ir yra reikšmingas ne tik vietiniu, bet ir Europos mastu. Šią sėkmę UTA Lietuva vadovas sieja su įmonės glaudžiu lygiavimusi į rinkos tendencijas ir gebėjimu prisitaikyti prie besikeičiančių klientų poreikių. UTA kartu su Lietuvos klientais atlaikė įvairius iššūkius ir ekonomines krizes, demonstruodama atsparumą bei atsidavimą.
Esminis UTA ilgalaikės sėkmės veiksnys – profesionali komanda, iš 3 darbuotojų išaugusi iki 11 aukštos kvalifikacijos specialistų Vilniuje. Šie ekspertai teikia vertingų patarimų mažoms transporto įmonėms optimizuojant veiklą, veikia kaip finansiniai patarėjai vidutinėms įmonėms ir siūlo specialią pagalbą didžiausiems rinkos dalyviams.
Konkurencingumu garsėjanti Lietuvos logistikos rinka buvo palanki dirva inovacijoms ir sparčiai pažangai. Lietuvos logistikos įmonės garsėja modernizacija, sektoriaus augimo skatinimu. UTA, kaip verslo partnerė, įsiklauso į savo klientus, palaiko nuolatinį bendravimą ir kartu siekia tobulėti, užtikrindama, kad atitiktų jų besikeičiančius verslo poreikius ir pasiūlytų aktualias paslaugas, kurios palaikytų jų sėkmę.
Žvilgsnis į šiandieną – visapusiškos mobilumo paslaugos 40 šalių
Naudodamiesi fizine ir elektronine UTA kortele, šiandien klientai turi prieigą prie plataus Europos tinklo, kuriame yra apie 81 000 priėmimo punktų 40 šalių, o tai, be degalų įsigijimo, leidžia paprastai ir patogiai apdoroti kelių mokesčius 27 šalyse ir naudotis daugybe kitų paslaugų. Tarp partnerių yra daugiau nei 62 000 degalinių 36 šalyse. Be dyzelino ir benzino, UTA priėmimo tinklas taip pat siūlo alternatyvius degalus, tokius kaip biodyzelinas, HVO 100, SGD ir CNG, taip pat apima elektros įkrovimo tinklą, kuriame šiuo metu yra daugiau nei 415 000 įkrovimo punktų 33 šalyse ir yra nuosekliai plečiamas visoje Europoje.
Su „UTA One® next“, UTA Edenred savo asortimente turi daugiau nei 3,5 tonos sveriančioms transporto priemonėms skirtą kelių mokesčių apmokėjimo įrenginį, kuri leidžia beveik be sienų judėti visoje Europoje. Kabinoje įtaisomas įrenginys šiuo metu apima 17 kelių mokesčių kontekstų 15 Europos šalių, todėl tai yra išsamiausias Europos elektroninių kelių mokesčių surinkimo paslaugos (EETS) sprendimas rinkoje. „UTA One® Move“ taip pat siūlo suderinamą kelių mokesčių sprendimą lengviesiems automobiliams ir furgonams.
Ir paskutinis, bet ne mažiau svarbus dalykas – UTA partneriai tarptautiniame UTA tinkle, dėl didelio klientų skaičiaus plečia savo matomumą, pritraukia naujų klientų, taigi, kartu su paprastu ir be grynųjų pinigų apdorojimu bei patraukliais kainodaros modeliais, didina pardavimus.
Ateitis jau prasidėjo – skaitmeniniai sprendimai ir tvarumas
Su skaitmeniniais sprendimais, tokiais kaip degalų planavimo programinė įranga UTA SmartCockpit®, telematikos sprendimas UTA SmartConnect® ir skaitmeninė kuro kortelė UTA EasyFuel®, UTA Edenred siekia paversti save skaitmenine platforma, skirta klientų mobilumui. Ši kryptis tęsis ir ateityje su novatoriškais produktais bei paslaugomis. „Kadangi ateityje norime ir toliau savo klientams siūlyti patogią, skaidrią ir, svarbiausia, ateičiai pritaikytą visapusišką paslaugą, kuri ne tik padaro mobilumą dar lengvesnį, patogesnį visiems dalyvaujantiems, bet ir tvaresnį“, – priduria Carstenas Bettermanas.
Kadangi UTA švenčia savo nepaprastą 60 metų kelionę nuo talonų tiekėjo iki pirmaujančios skaitmeninės mobilumo paslaugų platformos, jos nepaliaujamas atsidavimas klientų poreikiams, naujovėms ir tvarumui yra matomas. Nuo kuklios veiklos pradžios Ašafenburge, Vokietijoje, iki plataus visą Europą apimančio priėmimo punktų tinklo ir pažangiausių skaitmeninių sprendimų, UTA Edenred nuolat tobulėjo, kad atitiktų dinamiškus transporto bei logistikos pramonės poreikius. Turėdama aiškią ateities viziją, UTA Edenred ir toliau siekia supaprastinti savo vertinamų klientų mobilumą ir didinti tvarumą, įtvirtindama savo, kaip mobilumo paslaugų sektoriaus pavyzdžio, poziciją.