Lietuviška „Let's Jet“ ginčija sandorį, dėl kurio jai priteista Nigerijos kompanijai sumokėti beveik 5 mln. Eur

Siekiama įrodyti, kad prieš dešimtmetį pasirašytas ketinimų protokolas dėl lėktuvo pirkimo-pardavimo buvo sudarytas su realiai neegzistavusia įmone.
Estijos kapitalo Lietuvos lėktuvų nuomos bendrovė Let's Jet (anksčiau AviaAM B01 ir dar keturis pavadinimus turėjusi įmonė), teismo įpareigota grąžinti apie 5,2 mln. USD (šios dienos kursu apie 4,88 mln. Eur) avansą Nigerijos skrydžių bendrovei Hak Air už prieš dešimtmetį pastarosios ketintą įsigyti lėktuvą, siekia panaikinti sandorį ir reikalavimą dėl mokėjimo.
Let's Jet prašo Vilniaus apygardos teismo pripažinti, kad jos ir Hak Air 2013-ųjų birželį sudarytas papildomas susitarimas dėl orlaivio CRJ-200LR pirkimo už 8,5 mln. USD yra negaliojantis, o pirkėja neturi reikalavimo teisės į 4 mln. USD, sumokėtus Lietuvos įmonei kaip avansą, rašoma Lietuvos apeliacinio teismo rugsėjo 14-osios nutartyje dėl Let's Jet skundo sumokėti užstatą šioje byloje.
Anot nutarties, Let's Jet savo prašymą motyvuoja tuo, kad paaiškėjo naujos aplinkybės jos teigimu, 2013-ųjų balandžio ketinimų protokolas dėl lėktuvo pirkimopardavimo, pagal kurį sumokėtas avansas, buvo sudarytas su Nigerijos piliečio atstovaujama Britų Mergelių Salų bendrove Haglag Inc., kuri niekada nebuvo įregistruota ir realiai neegzistavo.
Tuo metu papildomu susitarimu Haglag Inc. įsipareigojimus perėmusi Hak Air 20122018 metais nevykdė jokios veiklos ir neturėjo beveik jokio turto, todėl lėktuvo pirkti negalėjo, teigia Let's Jet.
Lietuvos bendrovė, anot jos, buvo apgaule įtraukta į sandorių schemą bei iš esmės suklydo dėl jų esmės ir turinio, o dėl papildomo susitarimo ji patyrė didelių nuostolių, nes turėjo sumokėti 3,6 mln. USD netesybas pirminei orlaivio pardavėjai įmonei Hansel Prime bei 4 mln. USD Hak Air.
Vilniaus apygardos teismas šių metų liepą nurodė pašalinti ieškinio trūkumus įtraukti į bylą papildomus trečiuosius asmenis, pateikti ieškinio vertimus bei nurodyti, kaip teismas byloje turėtų taikyti restituciją, bei sumokėti 25.000 Eur užstatą ši suma anksčiau buvo priteista kaip bylinėjimo išlaidų atlyginimas Hak Air, tačiau iki šiol nėra sumokėta.
Let's Jet aukštesnei instancijai skundė nutarties dalį būtent dėl užstato, Apeliacinis teismas rugsėjo 14-ąją šį reikalavimą panaikino.
2021-ųjų gegužę Vilniaus apygardos teismas nutarė, kad Let's Jet turi grąžinti Hak Air 4 mln. USD, kuriuos Nigerijos bendrovė sumokėjo kaip avansą, ir 1,2 mln. USD palūkanų. Apeliacinis teismas 2023-iųjų balandį šią nutartį paliko nepakeistą.
Šiemet birželį Apeliacinis teismas atmetė Lietuvos įmonės prašymą atnaujinti procesą pasitelkus naujus įrodymus Hak Air 2012-2018 metų finansines ataskaitas, neva įrodančias, kad Nigerijos bendrovė neketino pirkti lėktuvo, o sumokėdama avansą tik bandė nesąžiningai konkuruoti.
Įmonės dar 2013 metų balandį pasirašė ketinimų protokolą, kuriuo Hak Air už 8,5 mln. USD iš Let's Jet ketino pirkti lėktuvą CRJ-200LR. Nigerijos įmonė sumokėjo 4 mln. USD avansą, o likusią sumą įsipareigojo padengti iki 2014-ųjų birželio.
Tačiau pirkėja 2013-ųjų rugpjūtį išreiškė pageidavimą, kad orlaivyje būtų sumontuota 80.000 USD vertės aukšto dažnio radijo įranga, būtina skrendant tiesiausiu keliu iš Nigerijos į Europą per Sacharos dykumą, o Let's Jet sutiko tai padaryti tik tuo atveju, jeigu Hak Air sutiks sumokėti visą kainą už lėktuvą arba pateiks banko garantiją.
Lietuvos įmonė, motyvavusi įtarimais, jog Hak Air gali nesumokėti likusios sumos, ketinimų protokolą vienašališkai nutraukė ir nepristatė lėktuvo pirkėjai, bet teismas, įvertinęs Let's Jet veiksmų visumą, pripažino, kad ji elgėsi nesąžiningai.
Teismams pripažinus, jog Let's Jet yra atsakinga už nepasirašytą pagrindinę sutartį ir privalo Nigerijos įmonei grąžinti avansą su palūkanomis, priteistas sumas šiuo metu išieško antstolis.
Šiemet liepos 10-ąją Vilniaus apygardos teismas liepos 10 dieną tenkino Nigerijos įmonės ieškinį nutarė, kad 4,7 mln. Eur žalą Hak Air dėl neįvykusio orlaivio pardavimo sandorio privalo solidariai atlyginti Lets Jet kontroliavusi Gedimino Žiemelio valdomos aviacijos verslo grupės Avia Solutions Group antrinė orlaivių nuomos įmonė AviaAM Leasing Service Centre ir jos vadovas Tadas Goberis.
Registrų centro duomenimis, vienintelė Let's Jet akcininkė yra Estijoje registruota bendrovė HoggTech. Creditinfo pateikiamais Registrų centro duomenimis, sandorio sudarymo metu įmonės savininkas buvo Avia Solutions Group priklausanti AB AviaAM Leasing Service Centre.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti