Lietuviška „Let's Jet“ ginčija sandorį, dėl kurio jai priteista Nigerijos kompanijai sumokėti beveik 5 mln. Eur

    Publikuota: 2023-09-19
    Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
    svg svg
    Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

    Siekiama įrodyti, kad prieš dešimtmetį pasirašytas ketinimų protokolas dėl lėktuvo pirkimo-pardavimo buvo sudarytas su realiai neegzistavusia įmone.

    Estijos kapitalo Lietuvos lėktuvų nuomos bendrovė „Let's Jet“ (anksčiau „AviaAM B01“ ir dar keturis pavadinimus turėjusi įmonė), teismo įpareigota grąžinti apie 5,2 mln. USD (šios dienos kursu – apie 4,88 mln. Eur) avansą Nigerijos skrydžių bendrovei „Hak Air“ už prieš dešimtmetį pastarosios ketintą įsigyti lėktuvą, siekia panaikinti sandorį ir reikalavimą dėl mokėjimo.

    „Let's Jet“ prašo Vilniaus apygardos teismo pripažinti, kad jos ir „Hak Air“ 2013-ųjų birželį sudarytas papildomas susitarimas dėl orlaivio CRJ-200LR pirkimo už 8,5 mln. USD yra negaliojantis, o pirkėja neturi reikalavimo teisės į 4 mln. USD, sumokėtus Lietuvos įmonei kaip avansą, rašoma Lietuvos apeliacinio teismo rugsėjo 14-osios nutartyje dėl „Let's Jet“ skundo sumokėti užstatą šioje byloje.

    Anot nutarties, „Let's Jet“ savo prašymą motyvuoja tuo, kad paaiškėjo naujos aplinkybės – jos teigimu, 2013-ųjų balandžio  ketinimų protokolas dėl lėktuvo pirkimo–pardavimo, pagal kurį sumokėtas avansas, buvo sudarytas su Nigerijos piliečio atstovaujama Britų Mergelių Salų bendrove „Haglag Inc.“, kuri niekada nebuvo įregistruota ir realiai neegzistavo.

    Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     

    Tuo metu papildomu susitarimu „Haglag Inc.“ įsipareigojimus perėmusi „Hak Air“ 2012–2018 metais nevykdė jokios veiklos ir neturėjo beveik jokio turto, todėl lėktuvo pirkti negalėjo, teigia „Let's Jet“.

    Lietuvos bendrovė, anot jos, buvo apgaule įtraukta į sandorių schemą bei iš esmės suklydo dėl jų esmės ir turinio, o dėl papildomo susitarimo ji patyrė didelių nuostolių, nes turėjo sumokėti 3,6 mln. USD netesybas pirminei orlaivio pardavėjai įmonei „Hansel Prime“ bei 4 mln. USD „Hak Air“.

    Vilniaus apygardos teismas šių metų liepą nurodė pašalinti ieškinio trūkumus – įtraukti į bylą papildomus trečiuosius asmenis, pateikti ieškinio vertimus bei nurodyti, kaip teismas byloje turėtų taikyti restituciją, bei sumokėti 25.000 Eur užstatą – ši suma anksčiau buvo priteista kaip bylinėjimo išlaidų atlyginimas „Hak Air“, tačiau iki šiol nėra sumokėta.

    „Let's Jet“ aukštesnei instancijai skundė nutarties dalį būtent dėl užstato, Apeliacinis teismas rugsėjo 14-ąją šį reikalavimą panaikino.

    2021-ųjų gegužę Vilniaus apygardos teismas nutarė, kad „Let's Jet“ turi grąžinti „Hak Air“ 4 mln. USD, kuriuos Nigerijos bendrovė sumokėjo kaip avansą, ir 1,2 mln. USD palūkanų. Apeliacinis teismas 2023-iųjų balandį šią nutartį paliko nepakeistą.

    Šiemet birželį Apeliacinis teismas atmetė Lietuvos įmonės prašymą atnaujinti procesą pasitelkus naujus įrodymus – „Hak Air“ 2012-2018 metų finansines ataskaitas, neva įrodančias, kad Nigerijos bendrovė neketino pirkti lėktuvo, o sumokėdama avansą tik bandė nesąžiningai konkuruoti.

    Įmonės dar 2013 metų balandį pasirašė ketinimų protokolą, kuriuo „Hak Air“ už 8,5 mln. USD iš „Let's Jet“ ketino pirkti lėktuvą CRJ-200LR. Nigerijos įmonė sumokėjo 4 mln. USD avansą, o likusią sumą įsipareigojo padengti iki 2014-ųjų birželio.

    Tačiau pirkėja 2013-ųjų rugpjūtį išreiškė pageidavimą, kad orlaivyje būtų sumontuota 80.000 USD vertės aukšto dažnio radijo įranga, būtina skrendant tiesiausiu keliu iš Nigerijos į Europą – per Sacharos dykumą, o „Let's Jet“ sutiko tai padaryti tik tuo atveju, jeigu „Hak Air“ sutiks sumokėti visą kainą už lėktuvą arba pateiks banko garantiją.

    Lietuvos įmonė, motyvavusi įtarimais, jog „Hak Air“ gali nesumokėti likusios sumos, ketinimų protokolą vienašališkai nutraukė ir nepristatė lėktuvo pirkėjai, bet teismas, įvertinęs „Let's Jet“ veiksmų visumą, pripažino, kad ji elgėsi nesąžiningai.

    Teismams pripažinus, jog „Let's Jet“ yra atsakinga už nepasirašytą pagrindinę sutartį ir privalo Nigerijos įmonei grąžinti avansą su palūkanomis, priteistas sumas šiuo metu išieško antstolis.

    Šiemet liepos 10-ąją Vilniaus apygardos teismas liepos 10 dieną tenkino Nigerijos įmonės ieškinį nutarė, kad 4,7 mln. Eur žalą „Hak Air“ dėl neįvykusio orlaivio pardavimo sandorio privalo solidariai atlyginti „Let‘s Jet“ kontroliavusi Gedimino Žiemelio valdomos aviacijos verslo grupės „Avia Solutions Group“ antrinė orlaivių nuomos įmonė „AviaAM Leasing Service Centre“ ir jos vadovas Tadas Goberis.

    Registrų centro duomenimis, vienintelė „Let's Jet“ akcininkė yra Estijoje registruota bendrovė „HoggTech“. „Creditinfo“ pateikiamais Registrų centro duomenimis, sandorio sudarymo metu įmonės savininkas buvo „Avia Solutions Group“ priklausanti AB „AviaAM Leasing Service Centre“.

     

    Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

    Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

    Tema „Logistika“
    Rašyti komentarą 0
    Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

    Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

    Kinija nepatenkinta EK vykdomu jos elektromobilių tyrimu

    Kinijos vicepremjeras pareiškė, kad pirmadienį susitikęs su prekybos eurokomisaru pakartojo, jog Pekinas yra...

    Logistika
    17:17
    „Eleport“ gavo 13,8 mln. Eur finansavimą elektromobilių stotelių plėtrai

    Estijos elektromobilių įkrovimo tinklo vystytoja „Eleport“ gavo 13,8 mln. Eur finansavimą – šalia svarbiausių...

    Logistika
    14:13
    Krovinių vežimo atsisakiusi „Itella“ atsisuko į vietos rinką, keičia administravimo schemą Premium 3

    Tuo metu, kai Lietuvoje įsitvirtinusios siuntų tarnybos kovoja dėl tarptautinių siuntų, suomiško kapitalo...

    Logistika
    13:01
    Skrydžiai į Londono Sičio oro uostą bus tęsiami ir po rugsėjo

    Dabartinė sutartis dėl skrydžių į Jungtinės Karalystės sostinėje esantį oro uostą baigia galioti rugsėjo 31...

    Logistika
    12:22
    „Lietuvos geležinkelių“ korporatyvinių reikalų direktorius – A. Zubriakovas 4

    „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės korporatyvinių reikalų direktoriumi nuo pirmadienio dirba Aleksandas...

    Vadyba
    10:59
    Kaune ruošiamasi statyti naują pėsčiųjų tiltą į Nemuno salą

    Kaune ruošiamasi statyti naują pėsčiųjų tiltą per upę nuo Aleksoto iki Nemuno salos – miesto savivaldybė...

    Verslo aplinka
    2023.09.23
    Seime siūloma galimybė kariuomenei pačiai apmokyti vairuotojus

    Siekiama, kad kariai, turintys B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, po parengiamųjų kursų gavę patvirtinantį...

    Logistika
    2023.09.23
    „Ryanair“ skrydžius karpo ne tik Lietuvoje, Dublinui grasina išsivežti net lėktuvus Premium

    Pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“, neseniai tylomis sumažinusi savo siūlomų skrydžių iš Lietuvos oro uostų...

    Logistika
    2023.09.23
    Apskaičiavo, kaip sumažinti lėktuvų taršą: dėl visko kaltos danguje liekančios „uodegos“ Premium 1

    Po mirtį sėjančių stichijų įvairiose pasaulio vietose visuotinio atšilimo tema tampa vis aktualesnė. Ir nors...

    Logistika
    2023.09.22
    Verslininkų Eitučių Automuziejaus istorijos – apie Taksi parką, Nepalo karaliaus automobilį ir Kristiną Premium 1

    Automobilių muziejaus, viliojančio užsukti ir pasidomėti Lietuvos ir pasaulio motorizacijos istorija,...

    Laisvalaikis
    2023.09.22
    LTG siekia 46% branginti įkainius tranzitu per Klaipėdos uostą gabenamiems konteineriams

    Geležinkelių operatorius tikina, kad siūlomi tarifai nėra galutiniai, Susisiekimo ministerija dar neturi...

    Logistika
    2023.09.22
    Raudonas šviesoforas vandeniliui transporte: „Shell“ atsisako 40 mln. USD paramos, Danija lieka be kolonėlių Premium 34

    Nors gali pasirodyti keistai, žaliojo vandenilio gamyba, panaudojant iš atsinaujinančių energijos šaltinių...

    Energetika
    2023.09.22
    „Enefit“, „Elektrum“ ir „Ignitis“: nauji elektromobilių įkrovimo projektai ir galingiausia stotelė 3

    Estijos ir Latvijos elektros energijos gamintojai Lietuvoje per artimiausius dvejus metus žada...

    Logistika
    2023.09.21
    Stambulą pasiekė pirmas laivas su Ukrainos grūdais po Rusijos pasitraukimo iš susitarimo

    Stambulą ketvirtadienį pasiekė pirmasis grūdus plukdantis laivas, išplaukęs iš Ukrainos po to, kai Rusija...

    Verslo aplinka
    2023.09.21
    Lietuvos paštas plečia paštomatų tinklą į visas Baltijos šalis

    2024-ųjų pavasarį Latvijoje ir Estijoje veiks apie 300 „LP Express“ paštomatų – plėtrai numatoma skirti per 4...

    Logistika
    2023.09.21
    Organizuoti nusikaltėliai taikosi į krovinius, ieškodami silpniausių apsaugos vietų Premium 5

    Šešiaženklėmis sumomis vertinami kroviniai pasisavinami su visomis transporto priemonėmis arba tiesiog iš...

    Logistika
    2023.09.21
    HISK gavo už 7 mln. Eur vertės užsakymą rekonstruoti kelio Vilnius–Utena ruožą 25

    Kelio Vilnius–Utena atkarpą Utenoje rekonstruos bendrovė HISK (buvę „Panevėžio keliai“) – su ja šią savaitę...

    Statyba ir NT
    2023.09.21
    Pergalinga asortimento strategija: kodėl „Knygos.lt“ prekių gausumu lenkia „Pigu“ Premium

    Supratimas apie tai, kokia asortimento strategija yra veiksmingiausia, priklauso nuo kategorijos, kurioje...

    Prekyba
    2023.09.21
    Prekiniame laive prie Rumunijos Dunojaus uosto nugriaudėjo sprogimas

    Rumunijos pareigūnai pranešė, kad anksti trečiadienį netoli Dunojaus uosto Sulinos prekiniame laive...

    Logistika
    2023.09.20
    Kelionių organizatoriai per pusmetį pajamas augino 47%, pelną – 3,7 karto

    Turizmo sektoriaus įmonių rezultatus pateikusi šio verslo atstovė pajamų augimą aiškina didėjusiu skrydžių...

    Logistika
    2023.09.20

    Verslo žinių pasiūlymai