2023-08-25 17:23

Vežėjai vėl prašo panaikinti vairuotojų įdarbinimą ribojančias kvotas

Didžioji dalis tarptautiniuose pervežimuose dirbančių Lietuvos transporto įmonių vairuotojų – trečiųjų šalių piliečiai. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Didžioji dalis tarptautiniuose pervežimuose dirbančių Lietuvos transporto įmonių vairuotojų – trečiųjų šalių piliečiai. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Dabar turimas užsieniečių įdarbinimo kvotų skaičius turėtų baigtis rugsėjį. Skelbiama, kad šiuo metu Lietuvoje trūksta per 10.000 vairuotojų.

Papildyta Vytauto Šilinsko, socialinės apsaugos ir darbo viceministro, komentaru.

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ dar kartą prašo valdžios institucijų panaikinti darbuotojų iš trečiųjų šalių įdarbinimo kvotų sistemą. Dėl to ji kreipėsi į Seimo komitetus, Vyriausybę, Socialinės apsaugos ir darbo ministeriją. 

Pasak „Linavos“, iš 21.600 kvotų, skirtų paslaugų sektoriui, liko tik kiek daugiau nei 5.000, o jos turėtų baigtis rugsėjo pradžioje.

„Dėl to jau spalį ar lapkritį ketvirtadaliu ir daugiau gali išaugti profesionalių tarptautinę kvalifikaciją turinčių vilkikų vairuotojų trūkumas šalyje. Vien šiuo metu Lietuvoje trūksta daugiau nei 10.000 vilkikų vairuotojų, o dėl didėjančio jų trūkumo transporto įmonės ir toliau negalės veikti pilnu pajėgumu, bus nesumokėta šimtai tūkstančių eurų į valstybės biudžetą“, – rašoma „Linavos“ pranešime.

Pasak jos, kvotos jau treti metai iš eilės baigiasi jiems tik įpusėjus. Pavyzdžiui, pernai paslaugų sektoriui buvo skirta 16.000 kvotų, jos baigėsi rugpjūčio pabaigoje, 2021 metais 11.600 kvotų baigėsi jau gegužę.

Zenonas Buivydas, „Linavos“ generalinis sekretorius, sako, jog kvotos greitai išeikvojamos ir dėl vadinamosios „pašto dėžučių“ problemos – įmonės, neturinčios nei licencijos, nei vilkikų, pagal kvotas kviečia vairuotojus iš trečiųjų šalių ir  neteisėtai juos perduoda užsienio vežėjams.  

„Visoje Europoje transporto įmonėse trūksta šimtų tūkstančių vairuotojų. Konkurencija dėl vairuotojų įdarbinimo didelė ir mes dėl įvestos kvotų sistemos prieš kitas šalis pralaimime, nes ten įdarbinti vairuotoją yra žymiai paprasčiau. Lietuvos vežėjai taip praranda konkurencingumą ir per metus – milijonus eurų pajamų”, – sakė Z. Buivydas.

Anot jo, pasibaigus kvotoms įmonės gali įdarbinti vairuotojus Užimtumo tarnybai sumokant 120 Eur už patikrinimą, ar reikalingos kompetencijos darbuotojo tikrai nėra Lietuvoje. Bet tokia biurokratija, pasak jo, kainuoja ne tik pinigus, bet ir daug laiko.

Nemato sprendimo

Vytautas Šilinskas, socialinės apsaugos ir darbo viceministras, sako, kad kvotų naikinimas problemos neišspręstų.

„Panaikinimas reikštų tai, kad jie nebegali darbuotojų atsivežti palengvinta tvarka. Tai reikštų, kad visais atvejais turėtų darbą visų pirma pasiūlyti lietuviams“, – BNS penktadienį sakė V. Šilinskas. 

Viceministars patikino, kad šiuo metu nesvarstoma naikinti kvotų sistemos. 

„Ir jeigu mes panaikintume, jiems labai nepatiktų. Jie ne iki galo, matyt, įsigilina, ko prašo. Jie nori palengvinta tvarka vežtis neribotą skaičių, o mes sakome, kad darbą lietuviams reikia siūlyti“,  – tvirtino V. Šilinskas.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

52795
130817
52791