LTOU prašo Nacionalinės saugumo komisijos papildomai patikrinti kuro bazių operatorių
Nenurodomos papildomos informacijos gavę VĮ Lietuvos oro uostai (LTOU) oficialiai kreipėsi į Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisiją, prašydami patikrinti ir įvertinti vieno iš sutartinių partnerių – Vilniaus ir Palangos oro uostuose veikiančio kuro bazių operatoriaus atitiktį nacionalinio saugumo interesams.
2021-ųjų antroje pusėje LTOU degalų tiekimo infrastruktūros (kuro bazių) Vilniaus ir Palangos oro uostuose operatoriumi pradėjo dirbti kompanija „Baltjet“, kurią kaip antrinę kompaniją įsteigė konkursą laimėjusi bendrovė „Undoz Ventures Limited“, turinti patirties Rygos ir Talino oro uostuose. Dabar trijų oro uostų operatorius prašo komisijos patikrinti minėtų kompanijų ir jų naudos gavėjų atitiktį saugumo interesams.
LTOU pranešime pabrėžiama, kad dabartinis operatorius pats negabena kuro į bazes Vilniaus ir Palangos oro uostuose, o tik saugo kitų patvirtintų degalų tiekėjų atvežtus degalus.
Valstybės įmonė aiškina, kad prieš pasirašant sutartį su minimu tiekėju, buvo atliktas priminis informacijos patikrinimas. Nenustačius reglamentavime apibrėžtų aplinkybių ar duomenų, kad tokio investuotojo planuojama vykdyti ar vykdoma veikla, arba jo priimami sprendimai gali kelti riziką ar grėsmę nacionalinio saugumo interesams, nuspręsta, kad nebuvo pakankamo pagrindo kreiptis į atsakingas institucijas.
LTOU teigia, kad šiuo metu siekiama patikrinti naujai gautą informaciją tiek dėl minėtų bendrovių, tiek dėl galutinių naudos gavėjų, jų galimų ryšių su kitomis kompanijomis, tiek dėl kitų pasikeitusių aplinkybių. Atsakingoms šalies institucijoms nustačius, kad investuotojo vykdoma veikla arba jo priimami sprendimai gali kelti riziką ar grėsmę nacionalinio saugumo interesams, vadovaujantis Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo bei sutarties nuostatomis, sutartis būtų nutraukiama.
Vilniaus oro uoste esanti aviacinių degalų bazė yra centrinės infrastruktūros dalis – bet koks į orlaivius tiekiamas kuras privalo būti laikomas ir išduodamas šioje infrastruktūroje, o jo parametrai nuolat tikrinami pagal tarptautinius standartus.
Konkurso nuomos sutartyse numatyta, kad kuro bazių nuomininkas kasmet privalo investuoti į Vilniaus ir Palangos degalų saugojimo ir išdavimo infrastruktūrą.
Visas kuro bazėse esantis turtas turi būti atnaujinamas bent 2 kartus per veiklos laikotarpį. Nuomos sutartys pasirašytos dešimčiai metų. Reaktyvinių degalų JET-A1 talpa Vilniaus oro uoste siekia 4.000 kub. m, Palangos oro uoste – 300 kub. m, o aviacinio benzino – 25 kub. metrus.