2022-09-21 23:00

Sprendžiant klimato kaitos problemas, krovininių laivų energijos šaltiniu vėl gali tapti vėjas

„Airseas“ nuotr.
„Airseas“ nuotr.
Iki šiol laivybos pramonė nedėjo pakankamai pastangų, kad taptų ekologiška, todėl dabar vis labiau stengiamasi ieškoti sprendimų, galinčių sumažinti anglies dioksido išmetimą. Tam pasitelkiamas skystasis vandenilis ar amoniakas, taip pat atsiranda projektų, kurie kaip energijos šaltinį naudotų vėją.

CNBC duomenimis, laivybos pramonė išmeta beveik 3% visų pasaulyje išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Tarptautinei prekybai vis toliau augant, kai kurie mokslininkai įspėja, kad iki 2050 m. laivybos išmetamų dujų kiekis gali siekti 17%. Tokios prognozės pateikiamos remiantis faktu, kad prekyba yra itin priklausoma nuo vandenynų krovininių laivų, šiuo metu jie perveža daugiau kaip 80% visų krovinių.

Dėl šios priežasties 2018 m. Tarptautinė jūrų organizacija (TJO), Londone įsikūrusi Jungtinių Tautų agentūra, kurią sudaro 175 šalys narės, priėmė strategiją iki 2050 m. šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį sumažinti 50%, palyginti su 2008 m. lygiu. Spaudimą laivybai kelia ir didžiosios prekybos bendrovės, tokios kaip „Amazon“, IKEA, „Unilever“, kurios, atsižvelgdamos į savo klientų reikalavimus, ieško būdų, kaip savo krovinius gabenti ekologiškiau.

52795
130817
52791