Ieškant tranzito galimybių „Belaruskalij“ trąšoms, meluojama apie naujo terminalo Rusijoje statybas
Neseniai duotame interviu Rusijos žurnalistui Vladimirui Solovjovui Aleksandras Lukašenka pranešė, kad Rusija suteikė žemės plotą, kur Baltarusija savo jėgomis stato savo terminalą Leningrado apskrityje.
Tačiau, Leningrado apsrities valdžia pareiškė, kad terminalas Baltijos jūroje nestatomas, praneša „belmarket.by“.
Rusijos naujienų agentūra „PortNews“ pateikė užklausą Leningrado apskrities valdžiai apie statybas.
„Galimybė Baltarusijos bendrovėms statyti uosto terminalą Leningrado srityje buvo aptarta 2021 m., tačiau galutinis sprendimas dėl projekto įgyvendinimo nebuvo priimtas. Šiais metais Baltarusijos pusė nesiėmė iniciatyvos statyti uosto įrenginių“, – komentare nurodė Leningrado srities vyriausybės spaudos tarnyba.
VŽ rašė, kad nors Baltarusija teigia nukreipusi „Belaruskalij“ krovinius per Rusiją, tai yra melaginga informacija. Todėl Baltarusijos trąšų gamintoją „Belaruskalij“ apėmusi panika, nes kitų būdų, kaip išvežti produkciją per Lietuvą ar Ukrainą, nėra. Kol oficialusis Minskas meluoja apie neva naujus eksporto maršrutus, kalio trąšų paklausą pasaulyje pasiruošusi patenkinti Kanados „Nutrien“.
Taip pat pranešta, kad susitarimas dėl tranzito nepasiektas nei Latvijoje, nei Ukrainoje. Tuo tarpu Rusijos valstybės kontroliuojamas žiniasklaidos portalas „Octagon“ toliau skelbia, kad labiausiai tikėtinas yra tranzitas per Rusiją.
Anot „Octagon“, iš pradžių Ust-Lugos uostas buvo svarstomas kaip vienas iš pagrindinių variantų. Tačiau Leningrado srities administracijai paskelbus, kad į juos Baltarusija nesikreipė, dabar „Octagon“ kalbinti ekspertai linkę manyti, kad greičiausiai kalbama apie Novorosijsko arba Murmansko uostą.
Pati „Belaruskalij“ valstybiniam portalui „Octagon“ atsisakė komentuoti naujas tranzito galimybes ir apskritai bendrovės planus.
VŽ rašė, kad labiausiai Klaipėdos uosto konkurencingumą mažina prarastas baltarusiškų trąšų krovinys.