Naujas „Lietuvos geležinkelių“ rekordas – pernai uždirbti 57 mln. Eur pelno
Valstybės kontroliuojama AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) praneša 2019 metus pabaigusi dar vienu finansiniu rekordu: preliminariai, neaudituotais duomenimis, visos grupės bendrovės kartu uždirbo 57,2 mln. Eur grynojo pelno. 2018 m. grupės pelnas siekė 54,8 mln. Eur.
Pasak pranešimo, tokį rezultatą pavyko pasiekti išlaikius „panašų bendrą pajamų kiekį bei efektyviai valdant sąnaudas“. 2019 metais grupė, išankstiniais duomenimis, gavo 505,6 mln. Eur pajamų, arba beveik 2% daugiau nei 2018 m., kai buvo gauta 495,8 mln. Eur.
[infogram id="db5282ff-4114-4ca9-8420-3dc419f16090" prefix="F9v" format="interactive" title="Transportas: Lietuvos geležinkelių pelnas 2019"]
Dominuoja krovinių vežimas
„Didžiausią dalį pajamų LG grupėje generuoja krovinių vežimo veikla, kurią nuo praėjusių metų pirmojo pusmečio vykdo „LG Cargo“. Čia susidūrėme su ženkliai kritusiais tranzitinių krovinių srautais. Tačiau mūsų komandai pavyko rasti efektyvių sprendimų ir kompensuoti netektis sukirtus rankomis su naujais klientais, atradus naujų maršrutų. Todėl kitoms regiono bendrovėms skaičiuojant ženkliai kritusį pervežimų kiekį, mums pavyko išlaikyti panašų į 2018 m. rezultatą“, – pranešime cituojamas Mantas Bartuška, LG generalinis direktorius.
Bendrovė „LG Cargo“ praėjusiais metais vežė 55,2 mln. tonų krovinių – 2,8% mažiau nei 2018-aisiais (56,8 mln. tonų). LG nurodo, kad Latvijoje krovinių vežimo rinka susitraukė 16%, o Estijoje – net 23%.
2019 metais 3,8% išaugo vietiniai pervežimai – daugiausia maisto produktų, statybinių medžiagų. Užsienio rinkose taip pat didėjo tam tikrų krovinių srautai: 38% išaugo statybinių medžiagų ir biokuro importas iš Baltarusijos, 26% padidėjo naftos produktų eksportas į Ukrainą ir Lenkiją. Pernai buvo pervežtas rekordinis grūdų kiekis per pastarąjį dešimtmetį, duota pradžia reguliaraus konteinerių transportavimui iš Klaipėdos į Kijevą, pirmą kartą iš Kinijos į Lietuvą pradėtos vežti pašto siuntos.
Infrastruktūros atnaujinimas
LG grupei priklausanti keleivių vežimo bendrovė „LG Keleiviams“ praėjusiais metais vežė rekordiškai daug – 5,5 mln. keleivių. Tai – 6,7% geresnis rezultatas, lyginant su 2018 metais (5,2 mln. keleivių). Augimas buvo stebimas beveik visuose maršrutuose.
Pranešama, kad 2018 m. buvo suremontuota 58 km geležinkelio kelių už 24,5 mln. Eur, o 2019 m. atnaujinta 82 km geležinkelio kelių už 30,4 mln. Eur, t.y. 43% daugiau geležinkelio kelių nei prieš metus. Per artimiausius ketverius metus yra numatyta kasmet investuoti po 40 mln. Eur, o tai leis kiekvienais metais modernizuoti po 80 km geležinkelio kelių.
LG nurodo, kad viena svarbiausių geležinkelio tinklo modernizavimo krypčių yra strateginio koridoriaus, jungiančio Vilnių su Klaipėda, ruožo pralaidumo ir greičio didinimas. Tuo tikslu 2019 m. buvo organizuoti du tarptautiniai konkursai antrųjų kelių statybai ruožuose Livintai-Gaižiūnai ir Plungė-Šateikiai, į kuriuos bendrai bus investuota 97,8 mln. Eur.
Svarbiausia – elektrifikacija
Kaip svarbiausias praėjusių metų darbas įvardijama pasirašyta sutartis dėl geležinkelio nuo Vilnius iki Klaipėdos elektrifikavimo su jungtinės veiklos partneriais iš Ispanijos „Elecnor S.A.“ ir „Instalaciones Inabensa S.A.“. Projekto vertė siekia 363,1 mln. Eur. Pagrindinis projekto tikslas yra elektrifikuoti svarbiausią Lietuvos geležinkelių magistralę, tokiu būdu sumažinant krovinių ir keleivių vežimo sąnaudas bei aplinkos taršą.
LG pateikiamais Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenimis, neįskaitant pridėtinės vertės mokesčio ir akcizų, „Lietuvos geležinkelių“ grupė 2019 metais buvo didžiausiu mokesčių mokėtoju Lietuvoje – į šalies biudžetą grupės įmonės sumokėjo 96,2 mln. Eur įvairių mokesčių.
Kalbėdamas apie 2020 metų planus, LG vadovas teigia, jog didžiausiu iššūkiu taps pasaulio kova su COVID-19 virusu. Pasak vadovo, sudėtinga situacija krovinių vežimo rinkoje prasidėjo dar praėjusių metų antrąjį pusmetį ir ji tęsiasi taip pat ir šiais metais. Tačiau esą dar sunku įvertinti, kokią įtaką tai padarys 2020 metų veiklos rezultatams.