J. Narkevičius leido pasirašyti geležinkelio elektrifikavimo sutartį

Susisiekimo ministras paskelbė leidęs Lietuvos geležinkeliams pasirašyti 363 mln. Eur vertės geležinkelio elektrifikavimo sutartį su konkursą laimėjusia Ispanijos bendrove Elecnor. Sutartį bendrovės ketina pasirašyti artimiausiu metu.
Jaroslavas Narkevičius sako, kad už neefektyvų konkursą ir pabrangusį projektą atsakingi asmenys bus įvertinti, tačiau, jo teigimu, bendrovės valdybos pakeitimas nesvarstomas.
Reikia įvertinti tai, kad konkurso pailgėjimo laikotarpis nuo 6 mėnesių iki 2 metų įvedė mus į tokią situaciją, kad neleidžiant atlikti šiuos pirkimus Lietuva praktiškai praranda galimybę gauti virš 200 mln. Eur ES lėšų, ketvirtadienį spaudos konferencijoje pranešė J. Narkevičius.
Šiandien pasirašiau leidimą elektrifikacijos konkursui vykdyti, pridūrė jis.
Pasak ministro, konkurso auditas vis dar nėra baigtas. Preliminariose išvadose teigiama, kad konkursas vyko neefektyviai, jo procedūros užsitęsė nuo planuotų 6 mėnesių iki 2 metų, o sutarties kaina išaugo trečdaliu. Anksčiau planuota, kad projektas kainuos 250 mln. Eur.
Be to, anot susisiekimo ministro, konkurso neskaidymas į mažesnes dalis esą iš jo eliminavo Lietuvos bendroves.
Auditui pasibaigus, už nuostolius atsakingi asmenys turės atsakyti, teigė J. Narkevičius.
Auditas dar yra tęsiamas ir visi asmenys, dėl kurių buvo nustatyti nuostoliai, bus įvertinti, sakė J. Narkevičius.
Jis atsisakė įvardyti, ar tai galėtų būti Lietuvos geležinkelių valdyba, ar bendrovės vadovas Mantas Bartuška.
Mes nesvarstome dėl valdybos pakeitimų, teigė ministras.
Anot jo, nepaisant to, kad auditas preliminariai nustatė, jog konkursas buvo neefektyvus, sutarties sąlygoms tai įtakos neturės.
Čia reikėtų aiškiai pažymėti, kad sutarties sąlygų negalima keisti. 2018 metais sausio mėnesį, kai buvo pradėtas pirkimas, iki to laiko buvo nustatytos sąlygos ir jos negalėjo būti keistinos, teigė J. Narkevičius.
Lietuvos geležinkeliai 363 mln. Eur sutartį pasirašys su konkurso laimėtoju Ispanijos infrastruktūros statybos grupės Elecnor ir inžinerijos įmonės Instalaciones Inabensa konsorciumu Inabelec.
Lietuvos geležinkelių atstovas Mantas Dubauskas BNS sakė, kad sutartį su Inabelec ketinama pasirašyti pasibaigus konkurso apskundimo terminui.
Ketvirtadienis yra paskutinė diena skundui pateikti. Jei tai nebus padaryta, sutartis su laimėtoju bus pasirašyta artimiausiu metu, BNS sakė M. Dubauskas.
Antroje vietoje liko Ispanijos bendrovė Cobra Instalaciones Y Servicios, pasiūliusi 40 mln. Eur mažesnę kainą 323 mln. Eur. Tačiau, kaip anksčiau sakė M. Bartuška, Cobra pasiūlė brangesnę priežiūrą ir didesnius elektros praradimus, todėl galutinai jai būtų sumokėta 51 mln. Eur daugiau.
Savo ruožtu J. Narkevičius ketvirtadienį sakė, kad Elecnor pasiūlymo ekonominė nauda išryškės tik po 25 metų.
M. Bartuška anksčiau šį mėnesį yra sakęs, kad projekto apjungimas lemia mažesnę projekto kainą ir mažesnius administravimo kaštus. Tuo metu ekonominė projekto nauda, anot jo, siekia 500 mln. Eur.
Jis taip pat tvirtino, kad projekto vertė yra bent 20% mažesnė nei panašių projektų Vakarų Europoje.
Vyriausybinė strateginius sandorius tikrinanti komisija gruodžio pradžioje leido Lietuvos geležinkeliams pasirašyti sutartį su Elecnor.
Elektrifikavimo konkurse taip pat dalyvavo Prancūzijos Alstom, tiltų ir kelių statybos įmonė Kauno tiltai kartu su didžiausia akcininke Lenkijos Trakcja (BNS žiniomis, jos galutinio pasiūlymo nepateikė), Lietuvos bendrovės ATEF-Euroope atstovaujamas konsorciumas.
Konkurse dalyvavusi Prancūzijos grupė Eurovia ir jos antrinė įmonė Eurovia Lietuva liepą pranešė iš jo pasitraukianti, o balandį iš konkurso dėl netinkamos kvalifikacijos buvo pašalinta Lietuvos inžinerinių sprendimų bendrovė Telekonta.
Lietuvos geležinkeliai teigia projektą planuojantys baigti iki 2023 metų pabaigos.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti