Vežėjai ir pramonininkai valdžios prašo apsigalvoti dėl dienpinigių apmokestinimo

Publikuota: 2019-10-28
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Lietuvos pramonininkų konfederacija ir trys didžiausios šalies vežėjų asociacijos kreipėsi į valdžios institucijas, prašydamos atšaukti Vyriausybės nutarimą dėl komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimo.

Šį mėnesį Vyriausybė priėmė nutarimą, pagal kurį darbuotojui daugiau nei pusė atlyginimo gali būti išmokama neapmokestinamais dienpinigiais, jei pagrindinis atlyginimas yra ne mažesnis nei 1,65 MMA. Iki šiol šis koeficientas buvo 1,3 MMA.

Prezidentūrai, Seimui ir Vyriausybei skirtame laiške vežėjai ir pramonininkai teigia, kad šis Vyriausybės nutarimas priimtas neįvertinus ekonominių pasekmių tiek transporto sektoriui, tiek visam šalies ūkiui.

„Sprendimas didinti koeficientą priimtas be jokių konsultacijų su suinteresuotomis šalimis, taip pat neatlikus pagrįsto, kvalifikuoto ir autoritetingo poveikio vertinimo Lietuvos ekonomikai, eksportui, investicijoms, viešiesiems finansams ir socialiniams veiksniams, — rašoma kreipimesi į pagrindines šalies valdžios institucijas. Toks atmestinas Vyriausybės požiūris lems neigiamas sąlygas verslui ir šalies konkurencingumui“, – teigiama laiške.

Vežėjų atstovai akcentuoja, kad sektorius netolimoje ateityje ir taip patirs papildomą ekonominę įtampą dėl vykstančių geopolitinių procesų, visų pirma, dėl neaiškios „Brexit“ baigties. Be to, pasitvirtinus prognozėms dėl galimos pasaulinės ekonomikos recesijos, mažėjanti paklausa ES ir trečiosiose šalyse neigiamai paveiks Lietuvos pramonės, gamybos ir eksporto, o taip pat transporto veiklos rodiklius.

„Atskirai reikėtų vertinti ir kitas geopolitines įtampas dėl JAV ir Kinijos, o taip pat ES ir JAV prekybinių karų, kurių neigiamą įtaką jau dabar junta į produkcijos eksportą orientuota Lietuvos pramonė“, – rašoma dokumente.

Laiško autoriai taip pat teigia pasigendantys valdžios institucijų aktyvesnio įsitraukimo ginant nacionalinius verslo interesus dėl planuojamų ES suvaržymų transporto sektoriuje pagal vadinamąjį Mobilumo paketą.

„Būtina MMA koeficiento klausimą vertinti kompleksiškai ir neatsietai nuo Mobilumo paketo poveikio Lietuvos transporto sektoriui ir visai šalies ekonomikai. Tarptautiniai tyrimai rodo, kad Europos periferijoje esanti ir labiausiai Bendrijoje nuo kelių transporto priklausanti Lietuva patirs didžiausias neigiamas pasekmes dėl paketo nuostatų įgyvendinimo“, – nurodoma dokumente.

Pavyzdžiu rodo Lenkiją

Laiško autoriai šalies valdžios institucijoms kaip pavyzdį nurodo Lenkiją. Jie teigia, kad kaimyninės šalies vyriausybė palaiko nacionalinius vežėjus – bendromis valstybės ir verslo pastangomis šioje šalyje dar 2017 m. buvo atlikta išsami socialinės ir ekonominės aplinkos poveikio dėl planuojamo Mobilumo paketo studija.

Gdansko universiteto atliktos studijos duomenimis, Mobilumo paketo nuostatų įgyvendinimas Lenkijoje ir kitose periferinėse ES valstybėse sumažintų transporto operacijų skaičių 7%.

Vilkikų skaičius mažose ir vidutinėse įmonėse susitrauktų 50%, o didelėse transporto įmonėse sumažėtų 10%. Mažose ir vidutinėse įmonėse darbo netektų apie 30%, didelėse įmonėse – apie 20% darbuotojų.

Vežėjų ir pramonininkų laiške teigiama, kad šios prognozės turi būti rimtai vertinamos ir Lietuvoje

Kreipimąsi į valdžios institucijas pasirašė Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Robertas Dargis, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Romas Austinskas, Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinis sekretorius Tomas Jurgelevičius ir Lietuvos vežėjų sąjungos generalinis sekretorius Sigitas Žilius.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kelyje Vilnius–Klaipėda, ties Kaunu, pradedama naujo tilto statyba 

Judriausioje Lietuvos kelių transporto arterijoje pradėti statybos darbai, kuriuos ketinama baigti 2021 m.

Tarptautine grupe virtusi „Spark“ platforma didina investicijas ir ruošiasi į naują rinką Premium

Elektrinių automobilių dalijimosi paslaugą trijose valstybėse teikianti platforma „Spark“ VŽ praneša 2019...

„Wizz Air“ nutraukia skrydžius iš Vilniaus į Atėnus ir Reikjaviką

Vengrijos oro bendrovė „WizzAir“ nuo kovo pabaigos nutraukia skrydžius iš Vilniaus į Islandijos sostinę...

Paslaugos
2020.01.22
„Toyota“ visame pasaulyje atšauks 3,4 mln. automobilių 

Dėl galimų saugos pagalvių veiklos sutrikimų bus atšaukiami didžiąja dalimi JAV rinkoje parduoti modeliai.

Automobiliai
2020.01.22
Estų vežėjai skundžiasi jų krovinius perimančiais lietuviais ir latviais Premium 3

Estijos vežėjai skundžiasi, kad jų konkurentai iš Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos pažeidinėja kabotažo...

Savivaldybių žvyrkelių asfaltavimui skiriama 20 mln. Eur, pusė pinigų – kaimams 1

Skelbiama, kad ši suma perpus viršija 2019 m. finansavimo sumą, be to, pirmą kartą 50% žvyrkelių asfaltavimui...

„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
2020.01.22
Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose Premium

Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių...

Prekyba
2020.01.22
„Omniva“ prie paštomatų tinklo jungia Neringą, konkurentai anapus marių neskuba Premium

„Omniva LT“ pastatė paštomatą Nidoje ir siuntoms į Kuršių mariomis atskirtą Neringos savivaldybę netaikys...

EP komitetas pritarė Mobilumo paketo nuostatoms  Premium

Antradienį Europos Parlamento (EP) Transporto ir turizmo komitetas įvykdė dar vieną Lietuvos vežėjams...

Kelių direkcija pasirašė 8 žvyrkelių asfaltavimo darbų sutartis 

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) praneša pasirašiusi 8 žvyrkelių asfaltavimo darbų sutartis.

S. Skvernelis: Lietuva pasirengusi didinti Baltarusijos tranzitą per Klaipėdą

Lietuva yra pasirengusi didinti Baltarusijos prekių tranzitą per Klaipėdos jūrų uostą, antradienį pareiškė...

Naują Lietuvos pašto valdybą planuojama paskirti kovą

Atnaujinta valstybės valdomo Lietuvos pašto valdyba turėtų būti suformuota kovo mėnesį, teigia susisiekimo...

Problemų Norvegijoje turi ir didžiausias Latvijos vežėjas

Norvegijos darbo inspekcija uždraudė didžiausiam Latvijos vežėjui „Kreiss“ vykdyti veiklą šalies teritorijoje.

Planuojantiems vasaros atostogas – naujos skrydžių kryptys iš Lietuvos 1

Žiema – geras metas planuoti šiltojo sezono veiklas. Lietuvos oro uostai šią vasarą kviečia išbandyti naujas...

Paslaugos
2020.01.21
„Plaunu pats“ į tunelinę plovyklą Klaipėdoje investuos 1 mln. Eur Premium

Penkiolikos „Plaunu pats“ plovyklų tinklą mūsų šalyje valdanti UAB „Džamina“ šių metų pabaigoje Klaipėdoje...

Paslaugos
2020.01.21
Tęsiantis ginčui su Rusija, Baltarusija importuos naftos per Lietuvą 1

Baltarusija importuos naftos iš Norvegijos per Klaipėdos uostą ir „Lietuvos geležinkelius“, tęsiantis Minsko...

Pramonė
2020.01.20
„Wizz Air“ iš Vilniaus skraidins į Sankt Peterburgą

Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ nuo birželio skraidins iš Vilniaus į Sankt Peterburgą Rusijoje.

Analitikas: į užsienį iškeliamo verslo apmokestinimas vežėjų nesustabdys 1

Lietuvai nuo šių metų apmokestinus į užsienį verslą iškeliančias įmones, naujas mokestinis netaps rimta...

„Skinest“ ir Vyriausybės ginčą nagrinės Konstitucinis Teismas

Konstitucinis Teismas (KT) priėmė nagrinėti bendrovių „Skinest Grupp“, „Skinest Rail“ ir verslininko Olego...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau