LB „smėlio dėžėje“ baigti tarpusavio draudimo platformos bandymai, žadamas reguliavimas

„Bandomojoje finansinių inovacijų aplinkoje turėjome galimybę geriau suprasti tarpusavio draudimo paslaugos ypatumus ir pamatėme, kad tokia paslauga gali būti naudinga vartotojams. Atsižvelgdami į rezultatus, parengsime gaires, nustatysime tarpusavio draudimo veiklos sąlygas, kurios būtų proporcingos rizikoms ir leistų šioms paslaugoms vystytis“, – sako Marius Jurgilas, LB valdybos narys.
Tarpusavio draudimo (angl. peer to peer, P2P insurance) platforma sudaro galimybes vartotojams jungtis į bendruomenes, vienijamas tų pačių interesų, ir padėti vieni kitiems apsisaugoti nuo nuostolių. Tam sukuriamas bendruomenės fondas, sudaromas iš narių mokamų mokesčių. Dėl nuostolių kompensavimo sprendžia patys bendruomenės nariai. Jeigu po visų nuostolių kompensavimo fonde lieka pinigų, nepanaudotos lėšos grąžinamos bendruomenės nariams.
Bendruomeniškumas, kaip pranešime teigia LB, galėtų paskatinti narius kartu stengtis sumažinti riziką, nuostolius ir taip pigiau apsisaugoti nuo rizikos. Tinkamai veikiantis tarpusavio draudimo modelis esą gali būti alternatyva įprastam draudimui, padidinti pasiūlą ir konkurenciją draudimo rinkoje.
Vadinamoji LB „smėlio dėžė“ suteikia galimybę inovatyvių finansinių produktų ir verslo sprendimų kūrėjams išbandyti juos realioje aplinkoje, reguliuotojui prižiūrint ir konsultuojant. Tai leidžia iš anksto įvertinti galimas rizikas, reguliavimo klausimus ir užtikrinti, kad rinką pasiektų kokybiški ir saugūs produktai bei paslaugos.