„Telia“ išjungia „Wi-Fi mieste“ ir 118

Telia Lietuva nuo kovo pradžios nebetieks Wi-Fi mieste ir 118 informacijos telefonu paslaugų. Anot bendrovės, išpopuliarėjus išmaniesiems telefonams ir mobiliajam internetui, šių paslaugų vartojimo apimtys sumažėjo iki tokių, kad nebeapsimoka jas toliau teikti.
Wi-Fi mieste išjungiama nuo vasario 28 d., kaip pranešime klientams teigia bendrovė, dėl sudėtingo paslaugos palaikymo ir technologiškai pasenusio sprendimo.
Audrius Stasiulaitis, Telios atstovas, priduria, kad ir jos naudotojų nebėra daug, o palaikymas kainuoja nemažai, įskaitant inžinierių darbo laiką.
Praėjusių metų paskutinį ketvirtį Telia Wi-Fi mieste paslaugą įsigijo 25 klientai, o nemokamai ja kaip paslaugų paketo dalimi kas mėnesį naudodavosi apie 1.000 žmonių. Tad vienam viešojo Wi-Fi prieigos taškui teko mažiau nei vienas klientas, o karantino metu prisijungimų skaičius dar labiau krito. Dabartinis mūsų prioritetas 5G mobiliojo tinklo plėtra Lietuvos teritorijoje, Wi-Fi ryšį paliekant kaip pagrindinę ir efektyviausią technologiją namuose ar biuro tinkle, sako jis.
Lietuvoje viešose vietose iki šiol veikė apie 1.600 Telia belaidžio ryšio taškų. Nemaža dalis jų buvo prijungti prie varinių linijų.
Šis viešas belaidžio interneto tinklas, kaip papildoma nauda bendrovės klientams, buvo pradėtas vystyti 2005 m. Prisijungimo prie tokio interneto sparta tuo metu buvo vos 4 Mb/s.
Anuomet tokia paslauga buvo vertinga, nes mūsų klientams leido taupyti mobiliuosius duomenis ir garantavo kokybišką interneto ryšį. Tačiau šiandien spartus mobilusis internetas yra patogesnis naudoti, turi daugiau pranašumų nereikia ieškoti prisijungimo vietos, vartotojas nėra pririštas prie interneto prieigos taško, pasakoja A. Stasiulaitis.
Informacija telefonu
Laisvalaikio ir komercinė informacija, tokia kaip įmonių kontaktai ar transporto tvarkaraščiai, numeriu 118 nebebus teikiama nuo kovo 1 d. Tiesa, paskambinus, toliau bus galima sužinoti pagal reguliavimą privalomą informaciją apie viešai skelbiamus abonentų numerius.
Tačiau ir balsinės telefonų knygelės laikas esą jau suskaičiuotas. Anot bendrovės, kai į Lietuvos teisę bus perkeltos ES elektroninių ryšių reguliavimo pataisos, kartu su prievole teikti taksofonų paslaugas, tikėtina, bus panaikinta ir prievolė teikti informaciją apie viešai skelbiamus abonentų numerius.
Pastaraisiais metais tokios telefoninės informacijos užklausų sumažėjo dešimtimis kartų, pranešime teigia Telia.
Nuotrauka::1 left
Pasak Giedrės Kaminskaitės-Salters, Telia pardavimų ir klientų aptarnavimo vadovės, skaitmeninių technologijų raida ir su ja ateinantys nauji žmonių įpročiai iš esmės pakeitė informacijos paieškos būdus. Todėl kadaise labai populiarus telefono numeris 118 pastaraisiais metais sulaukia vos kelių tūkstančių užklausų per mėnesį. Dėl to nuspręsta atsisveikinti su šia nuostolinga ir nebepopuliaria paslauga.
Ji priduria, kad siekiant informaciją telefonu pateikti greitai ir tiksliai, ją reikėjo nuolat tikrinti ir atnaujinti. Kasdien duomenų bazėje buvo atliekama maždaug po 1.000 pakeitimų.
Tam esą reikėjo keliolikos etatų tai viena iš priežasčių, kodėl ši paslauga jau keletą metų yra nuostolinga.
Visa duomenų bazėje esanti informacija iki balandžio dar bus pasiekiama svetainėje www.118.lt, tačiau jos redaguoti, atnaujinti ar tikslinti nuo kovo mėnesio nebebus galima.
Informacijos telefonu 118 paslaugą 2000 metais pradėjo teikti Lintel, tuomet antrinė AB Lietuvos telekomas (dabar Telia) įmonė. Tam Radviliškyje buvo įsteigtas pirmasis kontaktų centras. Vėliau kontaktų centrai įsteigti ir didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Šis kontaktų centrų tinklas ne tik teikė informacijos telefonu 118 paslaugą, bet ir rūpinosi Telia klientų aptarnavimu.
2017-aisiais Lintel pakeitė pavadinimą į Telia Customer Service LT, o pernai liepą šis paslaugų centras buvo reorganizuotas ir prijungtas prie savo vienintelės akcininkės Telia Lietuva.
Bendrovės atstovai taip pat patikino, kad dėl šių dviejų paslaugų atsisakymo darbuotojų mažinti neplanuojama.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti