Trys esminiai patarimai, kaip startuoliams paskleisti žinią apie save  

Publikuota: 2021-04-18
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Pažinti tikslinę auditoriją, pasirinkti tinkamus kanalus jai pasiekti ir sulauktą dėmesį paversti pardavimais – viena svarbiausių startuolių ir apskritai bet kokio sėkmingo verslo užduočių.

Tačiau prasta rinkodara inovatyviems verslams dažnai pakiša koją, ypač, kai steigėjai yra susikoncentravę vien į technologiją ir produkto kūrimą. Kaip ir kada startuoliams žengti pirmuosius rinkodaros ir komunikacijos žingsnius?

Aurelijos Šilinskaitės ir Gražvydo Kaminsko, Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) „TechHub“ pre-akceleratoriaus mentorių, teigimu, net iš geriausio produkto savaime nebus jokios naudos, jei informacija apie jį nepasieks kliento.

„Bendraudamas su startuoliais, įvardiju tris esminius kriterijus, pagal kuriuos lengva pamatuoti, kaip sekasi. Tai minimalus veikiantis produktas (MVP), klientų pritraukimas (angl. traction) ir pajamos (angl. revenue). Jei startuolis nori, kad augtų vartotojų skaičius, be aktyvių rinkodaros veiksmų bus sunku užtikrinti stabilų ir greitą augimą bei įrodyti jį investuotojams,“ – sako G. Kaminskas.

Pasak ekspertų, apie rinkodarą startuoliui verta galvoti jau pačioje jo kūrimosi pradžioje, turint minimalią produkto versiją, rašoma pranešime.

Rinkodara – nuo pat pradžios

„Pirmas patarimas – išsigryninti tikslinę auditoriją. Jos nepažįstant sunku klientą įtikinti, jog produktas ar paslauga jam reikalinga. Nuo tikslinės auditorijos savybių priklauso ir komunikacinių kanalų pasirinkimas. Reikia atsižvelgti į demografinius rodiklius ir į produkto specifiką. Jei produktas ar paslauga nišinė, masiniai komunikacijos kanalai netiks, tuo atveju reiktų galvoti, kur potencialus vartotojas lankosi, ir ten jį „gaudyt“. Nereikėtų pamiršti ir tradicinės komunikacijos, ne vien skaitmeninė rinkodara yra atsakymas į visus klausimus. Klientus galima pasiekti ir, pavyzdžiui, asmeniniais laiškais,“ – sako A. Šilinskaitė.

Mentorė pataria nusibraižyti komunikacijos žemėlapį pagal startuolio gyvavimo etapus ir jiems priskirti skirtingas komunikacijos priemones.

„Pradinėje startuolio stadijoje, turint MVP, galima išnaudoti socialinės medijos kanalus eksperimentams. Sukūrus tinklalapį patikrinti, ar produktas įdomus jūsų klientams, gali padėti preliminarus bandymas (angl. smoke testing). O kai MVP patikrintas ir aišku, kad sprendimas rinkai reikalingas, reiktų pamąstyti apie „7P“ komplekso modelį, apimantį pagrindines rinkodaros dedamąsias dalis: produktą, kainą, vietą, fizinę aplinką, žmones, reklamą, procesą“, – vardija specialistė.

G. Kaminsko teigimu, atliekant įvairius rinkodaros veiksmus, svarbiausia kuo ankstesnėje stadijoje pradėti matuoti, kiek kainuoja potencialių klientų pritraukimas ir jų pavertimas mokiais klientais. Tai padės įvertinti, kurie komunikacijos kanalai efektyviausi ir į kuriuos verta investuoti.

„Pasitaiko atvejų, kai rinkodara pritraukti klientui sąlyginai brangi, o jis po mėnesio įrankio atsisako. Tada atsiranda didelis atotrūkis tarp kainos, skirtos pritraukimui, ir jo išleistos sumos. Rezultatų matavimas padeda ne tik įvertinti priemonių efektyvumą, bet ir apskaičiuoti reikalingas investicijas bei aiškiai komunikuoti, kur jos bus išleistos bei kiek potencialių klientų ir pajamų bus įmanoma sugeneruoti. Dažna startuolio klaida – pateikti investuotojams bet kokią sumą ir tikėtis, kad šie supras, kaip pinigai bus išleisti. Bet investuotojui svarbu žinoti, kiek šie pinigai galės uždirbti,“ – sako mentorius.

Lygindamas startuolius su didelėmis įmonėmis, G. Kaminskas pabrėžia, kad rinkodaros ir komunikacijos lauke jauni inovatyvūs verslai turi didelį pranašumą – žymiai daugiau laisvės. „Startuoliai nėra įsipareigoję korporatyvinei komunikacijai, neturi apibrėžtų rėmų, gali sukurti savo braižą. Žinoma, jie turi laikytis etikos, bet dažniau sugeba ir gali eksperimentuoti,“ – sako jis.

Venkite klaidų

Pasak mentorės A. Šilinskaitės, pirmą kartą kuriant startuolį klaidų išvengti tikriausiai nepavyks. Didžiausia klaida, kurią galima padaryti, pasak jos – įsimylėti kuriamą produktą ar paslaugą ir nekelti klausimų.

„Jei tikėsite produktu kaip savo vaiku, neanalizuosite konkurencinės aplinkos ir neklausite savo potencialių klientų, ar jiems tokia pasauga reikalinga, pražūsite. Atsakykite į klausimus: ką parduodate, kam parduodate, kodėl klientui tai reikalinga? Ir paskutinis svarbus klausimas, kurio klaus investuotojai: kaip ir kiek uždirbsite?“, – pataria ekspertė.

G. Kaminsko nuomone, dar viena dažna klaida – kitų verslų kopijavimas.

„Startuoliai nusižiūri ir kopijuoja kitų bendrovių rinkodaros kampanijas nesuprasdami, kodėl konkurentai pasirinko būtent tokį kelią. Kiekvieno verslo istorija, patirtis ir rinkodaros strategija yra skirtinga, todėl ir komunikacija negali būti vienoda,“ – sako mentorius, pridurdamas, kad rinkodarai kokybiškai valdyti reikia gerų specialistų, tačiau vos tik verslą pradėję startuoliai dažnai taupo ir pasisamdo vidutinių kompetencijų žmonių.

Taip pat dažna klaida – netinkamas reklamos ir komunikacijos biudžeto planavimas. A. Šilinskaitė teigia mačiusi situacijų, kai nesilaikoma proporcijų ir vizualinio identiteto sukūrimui išleidžiama didžioji lėšų dalis, o viešinimui biudžeto beveik nepaliekama. Idealus sąnaudų santykis turinio kūrimui ir jo viešinimui, pasak mentorės, turėtų būti 30:70, rašoma pranešime.

G. Kaminsko teigimu, taip pat klaidinga daryti kampanijas, neproporcingas startuolio biudžetui.

„Turint mažai lėšų reikėtų pagalvoti apie nemokamas ar mažo biudžeto reikalaujančias priemones. Iš tiesų, startuolio rinkodara prilygsta MVP kūrimui – su mažiausiomis įmanomomis lėšomis, analizuojant konkurentų veiklą tikimasi, kad pasiseks pasiekti konversiškai panašų rezultatą,“ – sako mentorius.

Kreipkitės pagalbos 

Nors startuolių biudžetas gyvavimo pradžioje įprastai labai ribotas, pasak mentorių, gausu platformų, kurios gali padėti pasiekti klientus. Startuoliai taip pat turi išskirtinę galimybę sulaukti bendruomenės paramos.

„Šiandien labai daug dalykų jau sukurta – nieko kurti nuo nulio nebereikia. Internetinį puslapį ar logotipą galima pagaminti naudojantis įvairiomis nemokamomis tam skirtomis platformomis, o papasakoti apie savo startuolį padės socialiniai tinklai,“ – sako A. Šilinskaitė.

Neatlygintinai padėti gali ir mentoriai bei programos, skirtos startuoliams padėti žengti pirmuosius žingsnius verslo kelyje, išsigryninti idėją, praplėsti žinias.

„Tris mėnesius dirbami su inovatyviais verslais „TechHub“ pre-akceleratoriuje matome jų progresą – programos metu startuoliai su mentorių ir lektorių pagalba išsigrynina, kas jie yra, ką gali nuveikti rinkoje, bendrauja su labai skirtingais žmonėmis, dalinasi patarimais, išmoksta paprastai ir aiškiai prisistatyti ir paaiškinti, kokią problemą sprendžia ir kokį sprendimą tam yra sukūrę. Tai yra esminiai dalykai, kuriuos reikia suprasti prieš pristatant sprendimą klientams,“ – sako G. Kaminskas.

Kviečia dalyvauti

Norinčius savo idėją paversti inovacija ir daugiau sužinoti apie verslo kūrimą bei vystymą, MITA kviečia dalyvauti jau trečiajame „TechHub“ pre-akceleratoriaus cikle – tris mėnesius trunkančiuose intensyviuose mokymuose startuoliams ar ketinantiems juos įkurti. Mokymų metu su inovacijų ekspertų ir asmeninių mentorių pagalba startuoliai turės galimybę vystyti savo idėjas, gaus reikalingų žinių tolesnei verslo plėtrai, susipažins su investuotojais ir verslo angelais, galės pasipildyti komandos nariais. Registracija į pre-akceleratorių prasidės balandžio 26 dieną.

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Vilniaus „Paupyje“ atidaromas turgus – naują traukos centrą koduoja dydžiu, interjeru bei įvairove Premium 9

Ketvirtadienį Vilniaus kvartale „Paupys“ duris atveria modernus turgus. Jo savininkė ir čia įsikūrę verslai...

Iš viršūnės kietai klestelėję kauniečiai nepasidavė: rado būdą išgyventi ir atsinaujinti Premium

Kai karantinas smogia įmonei, kuri išgyvena pakilimą, negali nekreipti dėmesio, bet galima rasti, kuo visai...

Gazelė
05:45
Vyriausybė pritarė galimybei įmonių pavadinimus registruoti ir anglų kalba 4

Vyriausybė trečiadienį pritarė siūlymui leisti įmonių pavadinimus registruoti ir užsienio kalba lotyniškais...

Gazelė
2021.05.05
Pandemija įveikė Vilniaus turgų „Uptown Bazaar“ Premium 15

Pandemijai pakirtus didžiąją dalį nuomininkų, kelerius metus Vilniaus Naujamiestyje veikęs maisto turgus...

Statyba ir NT
2021.05.05
Turgaviečių prekeiviai paraiškas kompensacijai galės teikti nuo kitos savaitės 1

Turgaviečių prekeiviai, kurie dar nesikreipė dėl vienkartinės 300 Eur subsidijos, nuo gegužės 10 d. gali...

Gazelė
2021.05.05
Naujųjų subsidijų prioritetas: dauguma prašo skaičiuoti pagal apyvartos kritimą Premium

Per kiek daugiau kaip savaitę įmonės pateikė 1.822 paraiškas naujosioms subsidijoms gauti. Šį kartą verslas...

Gazelė
2021.05.04
Startuolis siekia pažaboti vadybininkų „draugystę“ su transporto įmonėmis Premium 1

Daugelis gamintojų ar prekybininkų logistikos reikalus patiki vadybininkams, tačiau gali paaiškėti, jog šie...

Gazelė
2021.05.04
„InMedica“ įsigijo plaukų transplantacijos kliniką „Hair Clinic“

Medicinos klinikų tinklas „InMedica“ įsigijo plaukų transplantacijos ir slinkimo gydymo kliniką „Hair Clinic“.

Gazelė
2021.05.03
Padėjo ir karantinas: „Krispo“ augimas pribloškė net pačius savininkus Premium 3

„Kai savo verslą specializavome ir į pirmą vietą iškėlėme namų kvapus, pažįstami pirštą ties smilkiniais...

Gazelė
2021.05.03
Turgaviečių prekeiviai dirbti pasiruošę, tačiau nerimauja dėl darbo savaitgaliais

Vyriausybei leidus nuo gegužės 3-osios atverti visas ne maisto parduotuves turgavietėse ir uždarus...

Gazelė
2021.05.02
Kaip su mažiau darbuotojų padaryti daugiau 

Gamybos įmonės priverstos rinktis, ar investuoti į įrangą, ar priimti daugiau žmonių. Nors pradinių...

Gazelė
2021.05.02
Verslas nuotoliniu būdu: per kelis mėnesius kauniečiai sukūrė įžymybių sveikinimų platformą Premium 3

Verslo idėja sausį, o jos startas – balandį, nors gyvai komanda pasimatė maždaug po trijų mėnesių, kai buvo...

Gazelė
2021.05.01
Pandemijos metai uostamiesčio verslumo nenuskalavo: regione sprendimų randa Premium

Pandemijos metai Klaipėdos regiono verslumo nenuskalavo. Karantinų pristabdytos „Gazelės“ ieškojo sprendimų...

Gazelė
2021.04.30
„Jurgio ir drakono“ valdytojams 2020 m. nuostolių išvengti padėjo „Detroito sesės“ Premium 4

Aštuonis restoranus „Jurgis ir drakonas“ ir „Brooklyn Brothers“ valdanti UAB „Burokėlis ir krapas“ pandemijos...

Paslaugos
2021.04.29
Pirma parduotuvių savaitė: vienos suprekiavo, kitos – 30 Eur per dieną ir geriau grįžtų į prastovas Premium 4

Pirmąją savaitę į prekybos centrus sugrįžę prekybininkai pasiekė ir 70% buvusių pajamų, kiti pardavė už 20...

Gazelė
2021.04.29
Atrodė per mėnesį nepavyks: darbuotojų mokymams sutaupė 270 dienų Premium

Darbuotojo paieškos neretai užtrunka, o pagaliau jį radus, laiką, kol naujas specialistas galės pradėti...

Gazelė
2021.04.28
Pirmąją savaitę subsidijų kreipėsi per 800 įmonių 1

Paskelbus kvietimą teikti paraiškas antrajam 120 mln. Eur vertės valstybės subsidijų paketui, gauta daugiau...

Gazelė
2021.04.27
„Super Garden“ sėkmės istorija: pandemija ir „Amazon“ išaugino sparnus Premium 5

Panevėžio UAB „Geld Baltic“, valdančios prekės ženklą „Super Garden“, pardavimai pernai išaugo dvigubai.

Prekyba
2021.04.27
„BUGA’s“ padažų gamintojai pandemijos nuostolių išvengė: padėjo keli sprendimai Premium 1

Nemažai produkcijos tiekianti HORECA sektoriui, kuris per karantinus buvo stipriai paralyžiuotas, UAB „Buga...

Gazelė
2021.04.27
Smulkieji nepritaria atlyginimų mokėjimui į sąskaitas 3

Seime siūlant uždrausti dienpinigius ir darbo užmokestį mokėti grynaisiais, smulkiojo verslo atstovai tam...

Gazelė
2021.04.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku