Trys esminiai patarimai, kaip startuoliams paskleisti žinią apie save  

Publikuota: 2021-04-18
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Pažinti tikslinę auditoriją, pasirinkti tinkamus kanalus jai pasiekti ir sulauktą dėmesį paversti pardavimais – viena svarbiausių startuolių ir apskritai bet kokio sėkmingo verslo užduočių.

Tačiau prasta rinkodara inovatyviems verslams dažnai pakiša koją, ypač, kai steigėjai yra susikoncentravę vien į technologiją ir produkto kūrimą. Kaip ir kada startuoliams žengti pirmuosius rinkodaros ir komunikacijos žingsnius?

Aurelijos Šilinskaitės ir Gražvydo Kaminsko, Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) „TechHub“ pre-akceleratoriaus mentorių, teigimu, net iš geriausio produkto savaime nebus jokios naudos, jei informacija apie jį nepasieks kliento.

„Bendraudamas su startuoliais, įvardiju tris esminius kriterijus, pagal kuriuos lengva pamatuoti, kaip sekasi. Tai minimalus veikiantis produktas (MVP), klientų pritraukimas (angl. traction) ir pajamos (angl. revenue). Jei startuolis nori, kad augtų vartotojų skaičius, be aktyvių rinkodaros veiksmų bus sunku užtikrinti stabilų ir greitą augimą bei įrodyti jį investuotojams,“ – sako G. Kaminskas.

Pasak ekspertų, apie rinkodarą startuoliui verta galvoti jau pačioje jo kūrimosi pradžioje, turint minimalią produkto versiją, rašoma pranešime.

Rinkodara – nuo pat pradžios

„Pirmas patarimas – išsigryninti tikslinę auditoriją. Jos nepažįstant sunku klientą įtikinti, jog produktas ar paslauga jam reikalinga. Nuo tikslinės auditorijos savybių priklauso ir komunikacinių kanalų pasirinkimas. Reikia atsižvelgti į demografinius rodiklius ir į produkto specifiką. Jei produktas ar paslauga nišinė, masiniai komunikacijos kanalai netiks, tuo atveju reiktų galvoti, kur potencialus vartotojas lankosi, ir ten jį „gaudyt“. Nereikėtų pamiršti ir tradicinės komunikacijos, ne vien skaitmeninė rinkodara yra atsakymas į visus klausimus. Klientus galima pasiekti ir, pavyzdžiui, asmeniniais laiškais,“ – sako A. Šilinskaitė.

Mentorė pataria nusibraižyti komunikacijos žemėlapį pagal startuolio gyvavimo etapus ir jiems priskirti skirtingas komunikacijos priemones.

„Pradinėje startuolio stadijoje, turint MVP, galima išnaudoti socialinės medijos kanalus eksperimentams. Sukūrus tinklalapį patikrinti, ar produktas įdomus jūsų klientams, gali padėti preliminarus bandymas (angl. smoke testing). O kai MVP patikrintas ir aišku, kad sprendimas rinkai reikalingas, reiktų pamąstyti apie „7P“ komplekso modelį, apimantį pagrindines rinkodaros dedamąsias dalis: produktą, kainą, vietą, fizinę aplinką, žmones, reklamą, procesą“, – vardija specialistė.

G. Kaminsko teigimu, atliekant įvairius rinkodaros veiksmus, svarbiausia kuo ankstesnėje stadijoje pradėti matuoti, kiek kainuoja potencialių klientų pritraukimas ir jų pavertimas mokiais klientais. Tai padės įvertinti, kurie komunikacijos kanalai efektyviausi ir į kuriuos verta investuoti.

„Pasitaiko atvejų, kai rinkodara pritraukti klientui sąlyginai brangi, o jis po mėnesio įrankio atsisako. Tada atsiranda didelis atotrūkis tarp kainos, skirtos pritraukimui, ir jo išleistos sumos. Rezultatų matavimas padeda ne tik įvertinti priemonių efektyvumą, bet ir apskaičiuoti reikalingas investicijas bei aiškiai komunikuoti, kur jos bus išleistos bei kiek potencialių klientų ir pajamų bus įmanoma sugeneruoti. Dažna startuolio klaida – pateikti investuotojams bet kokią sumą ir tikėtis, kad šie supras, kaip pinigai bus išleisti. Bet investuotojui svarbu žinoti, kiek šie pinigai galės uždirbti,“ – sako mentorius.

Lygindamas startuolius su didelėmis įmonėmis, G. Kaminskas pabrėžia, kad rinkodaros ir komunikacijos lauke jauni inovatyvūs verslai turi didelį pranašumą – žymiai daugiau laisvės. „Startuoliai nėra įsipareigoję korporatyvinei komunikacijai, neturi apibrėžtų rėmų, gali sukurti savo braižą. Žinoma, jie turi laikytis etikos, bet dažniau sugeba ir gali eksperimentuoti,“ – sako jis.

Venkite klaidų

Pasak mentorės A. Šilinskaitės, pirmą kartą kuriant startuolį klaidų išvengti tikriausiai nepavyks. Didžiausia klaida, kurią galima padaryti, pasak jos – įsimylėti kuriamą produktą ar paslaugą ir nekelti klausimų.

„Jei tikėsite produktu kaip savo vaiku, neanalizuosite konkurencinės aplinkos ir neklausite savo potencialių klientų, ar jiems tokia pasauga reikalinga, pražūsite. Atsakykite į klausimus: ką parduodate, kam parduodate, kodėl klientui tai reikalinga? Ir paskutinis svarbus klausimas, kurio klaus investuotojai: kaip ir kiek uždirbsite?“, – pataria ekspertė.

G. Kaminsko nuomone, dar viena dažna klaida – kitų verslų kopijavimas.

„Startuoliai nusižiūri ir kopijuoja kitų bendrovių rinkodaros kampanijas nesuprasdami, kodėl konkurentai pasirinko būtent tokį kelią. Kiekvieno verslo istorija, patirtis ir rinkodaros strategija yra skirtinga, todėl ir komunikacija negali būti vienoda,“ – sako mentorius, pridurdamas, kad rinkodarai kokybiškai valdyti reikia gerų specialistų, tačiau vos tik verslą pradėję startuoliai dažnai taupo ir pasisamdo vidutinių kompetencijų žmonių.

Taip pat dažna klaida – netinkamas reklamos ir komunikacijos biudžeto planavimas. A. Šilinskaitė teigia mačiusi situacijų, kai nesilaikoma proporcijų ir vizualinio identiteto sukūrimui išleidžiama didžioji lėšų dalis, o viešinimui biudžeto beveik nepaliekama. Idealus sąnaudų santykis turinio kūrimui ir jo viešinimui, pasak mentorės, turėtų būti 30:70, rašoma pranešime.

G. Kaminsko teigimu, taip pat klaidinga daryti kampanijas, neproporcingas startuolio biudžetui.

„Turint mažai lėšų reikėtų pagalvoti apie nemokamas ar mažo biudžeto reikalaujančias priemones. Iš tiesų, startuolio rinkodara prilygsta MVP kūrimui – su mažiausiomis įmanomomis lėšomis, analizuojant konkurentų veiklą tikimasi, kad pasiseks pasiekti konversiškai panašų rezultatą,“ – sako mentorius.

Kreipkitės pagalbos 

Nors startuolių biudžetas gyvavimo pradžioje įprastai labai ribotas, pasak mentorių, gausu platformų, kurios gali padėti pasiekti klientus. Startuoliai taip pat turi išskirtinę galimybę sulaukti bendruomenės paramos.

„Šiandien labai daug dalykų jau sukurta – nieko kurti nuo nulio nebereikia. Internetinį puslapį ar logotipą galima pagaminti naudojantis įvairiomis nemokamomis tam skirtomis platformomis, o papasakoti apie savo startuolį padės socialiniai tinklai,“ – sako A. Šilinskaitė.

Neatlygintinai padėti gali ir mentoriai bei programos, skirtos startuoliams padėti žengti pirmuosius žingsnius verslo kelyje, išsigryninti idėją, praplėsti žinias.

„Tris mėnesius dirbami su inovatyviais verslais „TechHub“ pre-akceleratoriuje matome jų progresą – programos metu startuoliai su mentorių ir lektorių pagalba išsigrynina, kas jie yra, ką gali nuveikti rinkoje, bendrauja su labai skirtingais žmonėmis, dalinasi patarimais, išmoksta paprastai ir aiškiai prisistatyti ir paaiškinti, kokią problemą sprendžia ir kokį sprendimą tam yra sukūrę. Tai yra esminiai dalykai, kuriuos reikia suprasti prieš pristatant sprendimą klientams,“ – sako G. Kaminskas.

Kviečia dalyvauti

Norinčius savo idėją paversti inovacija ir daugiau sužinoti apie verslo kūrimą bei vystymą, MITA kviečia dalyvauti jau trečiajame „TechHub“ pre-akceleratoriaus cikle – tris mėnesius trunkančiuose intensyviuose mokymuose startuoliams ar ketinantiems juos įkurti. Mokymų metu su inovacijų ekspertų ir asmeninių mentorių pagalba startuoliai turės galimybę vystyti savo idėjas, gaus reikalingų žinių tolesnei verslo plėtrai, susipažins su investuotojais ir verslo angelais, galės pasipildyti komandos nariais. Registracija į pre-akceleratorių prasidės balandžio 26 dieną.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:














Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Odontologijos klinikai sukurti skyrė 5 metus ir daug specialistų – pavyko panaši į SPA Premium

Penkeri metai ir bent kelių sričių specialistų pagalba – tiek prireikė įkurti kitokią odontologijos kliniką.

Gazelė
2021.10.22
Lietuvių startuoliui „kevin.“ – 10 mln. USD investicija Premium 5

Mokėjimų sprendimą verslui siūlantis lietuvių startuolis „kevin.“ skelbia ankstyvajame etape (angl. seed)...

Inovacijos
2021.10.22
Šalčininkuose išdygo naujas daugiabutis – projekto nepakirto nei pandemija, nei infliacija Premium 9

Šalčininkuose jau daugiau nei metus aplinkinių dėmesį traukia zujantys traktoriai ir darbininkai – čia...

Statyba ir NT
2021.10.22
Kibernetiniai sukčiai siautėja pasinaudodami „buhalterės.lt“ vardu  Premium 5

Pirmadienio vakarą IT sukčių ataka lig pat šiol trikdo UAB „buhalterės.lt“ įprastą darbą: nors pati įmonė...

Gazelė
2021.10.20
Verslo perėmėjų patirtis: reikėjo tiek nedaug, ir verslas šovė aukštyn Premium

Kai į šeimos verslą įtraukiama ir jaunoji karta, išlošiama du kartus: įkūrėjai ne tik užsitikrina, kad bus...

Gazelė
2021.10.19
Startuoliui „Inbalance“ – 1,5 mln. Eur investicija plėtrai Europoje 4

Išmanias elektromobilių įkrovimo stoteles kuriantis ir valdantis startuolis „Inbalance“ (UAB „In Balance...

Inovacijos
2021.10.18
Tiekėjų galvos skausmas ne tik ilgi atsiskaitymo terminai: su siūlomu sprendimu sutinka ne visi prekybininkai Premium

Pasiekus didžiųjų prekybininkų lentynas, dalis verslų turi spręsti kitą uždavinį – kaip išsiversti trūkstant...

Gazelė
2021.10.18
Kaip gauti užsakymą: atsakomybė sukurti „Wendy‘s“ telefono virtualią asistentę buvo patikėta lietuviams

Greitojo maisto restoranų tinklas „Wendy‘s“ Kanados vartotojams paskelbė sukūręs telefoną, kuriame veikia...

Gazelė
2021.10.17
Baro „Būsi trečias“ vadovas: „Kai verslui gresia sužlugti, šeima paaukos bet ką“  Premium 3

Kai įsitrauki į šeimos verslą, kelio atgal nėra: neišeisi parašęs prašymą atleisti iš darbo. Nėra ir fiksuotų...

Gazelė
2021.10.17
Šeimos verslai, regione ėmęsi natūralių produktų gamybos, pirkėjų randa ir svetur 3

Verslo idėją gali padiktuoti ir aplinka, kurioje jis kuriamas. Didmiesčius į regionus iškeitę verslininkai...

Gazelė
2021.10.16
Transporto įmonės vadovas: vairuotojų mums netrūksta, užsieniečių net nereikia Premium 16

Daugelis transporto bendrovių atstovų per galvą verčiasi ieškodami vairuotojų, bet UAB „Andresta“ dėl...

Gazelė
2021.10.15
Transporto „gazelės“ dar sugeba augti, bet ar ilgai: vis dažniau žvilgsnis krypsta į Lenkiją ar kitur Premium 2

Kai kuriems transporto įmonių savininkams kantrybė jau trūko – vis daugiau bendrovių iškeliama į užsienį.

Gazelė
2021.10.14
Kaune apdovanotos Kauno, Alytaus ir Marijampolės regionų „Gazelės“

Ketvirtadienį Kaune apdovanotos „Gazelės“ iš Kauno, Alytaus ir Marijampolės apskričių –  sparčiausiai...

Gazelė
2021.10.14
Kantrus smulkiųjų įdirbis augimui: sužaliuoja stogai ir išsijungia tamsa Premium

Kai į „Gazelių“ sąrašą iškopusios įmonės pasakoja apie augimo priežastis, mini ir pasikeitusią strategiją, ir...

Gazelė
2021.10.14
„Faktoro“ paskolas be užstato teiks visų Baltijos valstybių mikroįmonėms

Faktoringo bendrovė „Faktoro“ plečia veiklą ir nuo šiol teiks mikrokreditus be užstato mažoms įmonėm su...

Gazelė
2021.10.13
Lietuvių gėrimų energijai startuolis „Brite“ JK pritraukė 250.000 Eur investiciją

Jungtinėje Karalystėje (JK) veikiantis lietuvių startuolis „Brite“, gaminantis nootropinius gėrimus – smegenų...

Gazelė
2021.10.13
Verslo inovacijoms skelbia papildomus „Inostarto“ ir „Inočekių“ kvietimus

Įmonės, siekiančios vystyti inovatyvius produktus, vykdyti mokslinę veiklą, iki spalio 31 d. gali teikti...

Gazelė
2021.10.13
JAV debesų kompiuterijos startuoliui CAST AI – 10 mln. USD investicija

JAV debesų kompiuterijos sprendimus kuriantis startuolis CAST AI, turintis padalinį Vilniuje, pritraukė 10...

Inovacijos
2021.10.13
Startuolis „Billo“ pritraukė 2 mln. Eur investiciją – per metus JAV augo 10 kartų Premium

Bendruomenės rinkodaros platforma „Billo“, siūlanti JAV e. komercijos verslams pigiau ir paprasčiau sukurti...

Gazelė
2021.10.13
Verslo perdavimas: kokia esminė klaida gali sužlugdyti net sėkmingiausią verslą Premium

Vis dažniau verslo įkūrėjai sprendžia klausimą, kam perduoti verslą. Jei jis perduodamas vien pagal kraujo...

Gazelė
2021.10.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku