Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
2020-10-01 13:27

Startuolis „BitDegree“ kartu su estais pradeda mokslinius tyrimus

Danielius Stasiulis, „BitDegree“ direktorius ir vienas iš įkūrėjų. Įmonės nuotr.
Danielius Stasiulis, „BitDegree“ direktorius ir vienas iš įkūrėjų. Įmonės nuotr.
Nors yra daugybė būdų nuotoliniam mokymui organizuoti, pandemijos laikotarpis aiškiai parodė, jog ne kiekvienas jų garantuoja sėkmę: ugdymas fizinėje ir internetinėje klasėje negali remtis tomis pačiomis nuostatomis. 

Pasak lietuvių švietimo technologijų (EdTech) startuolio „BitDegree", aiškaus atsakymo, kaip galėtų būti užtikrinta gera e. mokymosi patirtis, kol kas nėra. Jį rasti – vienas esminių tikslų, kurių bendrame projekte sieks „BitDegree“ komanda ir Tartu universiteto (TU) Švietimo technologijų centro mokslininkai.

Didžiausias iššūkis, su kuriuo vykdydami įprastas pamokas internetu susidūrė mokytojai – pasikeitusi jėgų dinamika: jei besimokančiųjų netenkina mokymo procesas ar jo kokybė, pamokai išjungti pakanka vieno mygtuko paspaudimo.

„Mokymas, kurio metu pedagogas tiesiog ištransliuoja informaciją, skaitmeninėje erdvėje neveikia. Čia sėkmingas gali būti tik savarankiškas mokymasis, kuriame mokytojui tenka proceso kūrėjo, vedlio ir pagalbininko vaidmenys, o atsakomybė už mokymosi rezultatą krenta ant besimokančiojo pečių. Būtent todėl svarbiausia – ugdyti mokymosi ir jo planavimo įgūdžius bei valią jų laikytis,” – aiškina Danielius Stasiulis, „BitDegree“ direktorius ir vienas iš įkūrėjų.

Kitoks mokymasis

Siekdami padėti mokytojams sklandžiai perkelti ugdymo procesą į skaitmeninę erdvę ir užtikrinti tokio mokymosi efektyvumą, „BitDegree“ ir TU mokslininkai kurs naujos kartos e. kursų kūrimo metodologiją, paremtą atvirojo mokymosi modeliu (angl. open learner model) su savarankiško mokymosi principais (angl. self-regulated learning). Tokie modeliai dažniausiai apsiriboja vos keliais iš keturių esminių tokio mokymosi aspektų, tačiau šis mokslinis tyrimas pirmasis pasaulyje apims juos visus: pažinimą, metapažinimą, motyvaciją ir emocijas, rašoma pranešime.

Remiantis atliktų tyrimų rezultatais, bus kuriamas ir praktiškai juos pritaikantis produktas. Pasitelkdama geriausias mokymo dizaino praktikas, „BitDegree“ sukurs internetinių kursų kūrimo įrankį, kuriuo naudodamiesi pedagogai visame pasaulyje galės lengvai adaptuoti savo mokymo medžiagą ir procesus mokymuisi internetu. Taip į skaitmeninę erdvę perkeltas ugdymo procesas ne tik nepraras poveikio, bet ir taps patogesnis, lengviau pasiekiamas, labiau individualizuotas ir suteiks unikalią galimybę lavinti savo mokymosi įgūdžius.

Bendrauja su universitetais

2017 m. įkurtas „BitDegree“ laikomas vienu inovatyviausių pasaulio EdTech startuolių: šių metų kovą kauniečių komanda išrinkta absoliučia pasauline nugalėtoja Pasaulio viršūnių apdovanojimų (angl. World Summit Awards) mokymosi ir švietimo naujovių kategorijoje. Įmonė taip pat yra viena iš „EdTech Lithuania“ iniciatyvos steigėjų.

„Vienas svarbiausių „BitDegree“ uždavinių – tyrimų ir eksperimentų keliu išsiaiškinti, kaip užtikrinti el. mokymosi efektyvumą. Labai vertiname galimybę bendradarbiauti su TU mokslininkais: ši partnerystė mums leis gauti unikalių žinių eksperimentuojant realiomis sąlygomis ir taip sukurti tvirtą mokslinį pagrindą mūsų platformai“, – pranešime cituojamas D. Stasiulis.

„BitDegree“ moksline veikla užsiima nebe pirmą kartą: 2019 m., bendradarbiaudama su Vilniaus universitetu (VU), startuolio komanda tyrinėjo ekonominių paskatų įtaką studentų motyvacijai mokytis internetu.

52795
130817
52791