Jūros šventės mugė – pelningiausia po Kaziuko

Tautodailininkų mugėje prekybos vietos suskirstytos į tris paklausumo zonas: didžiausio, vidutinio ir mažiausio. Kainos, priklausomai nuo zonos, svyruoja nuo 23 iki 40 Eur už 1 kv. metrą. Vieta visoms trims šventės dienoms, priklausomai nuo ploto ir patrauklumo vietos, kainuoja nuo 92 iki 360 Eur.
Prekybininkai paburnoja, jog vietos įkainiai nemaži, tačiau pripažįsta, jog penktadienį prasidėjusi ir iki sekmadienio besitęsianti Jūros šventės mugė – viena pelningiausių šalyje.
Asta Kavaliauskaitė, lino gaminiais prekiaujančios Kauno UAB „Kimono“, valdančios prekės ženklą „Jaukūs namai“, vadovė, sako, jog šioje mugėje pirkėjai ateina pirkti, o ne žioplinėti: „Ir net oras žmonių neatbaido. Kitose mugėse, jei tik prasideda lietus, prekyba iškart sustoja, o Jūros šventėje, ar lyja, ar saulė šviečia, žmonių srautai visada dideli.“
Verslininkės prekybos palapinė stovi Danės gatvėje – vienoje paklausiausių mugės vietų, tad už trijų dienų prekybos maratoną jai teko pakloti per 300 Eur.
„Brangu, bet verta. Jau turbūt dešimt metų, kai dalyvaujame Jūros šventės mugėse. Nuolat renkamės tą pačią vietą, tad klientai visada žino, kur mus rasti. Tai puiki proga pabendrauti su pirkėjais, pristatyti naujoves, pasitikrinti, ar prekės populiarios“, – tikina p. Kavaliauskaitė.
Rūpi ne tik uždarbis
Auksė Drazdienė, UAB „Natūralūs turtai“, gaminančios natūralų muilą, kosmetikos priemones su prekės ženklu „Nimfė“ savininkė, skaičiuoja, jog Jūros šventės mugėje dalyvauja šeštus metus.
„Ar verta? Tikrai taip, nes tai viena pelningiausių mugių Lietuvoje.“, – sako verslininkė, šiųmetėje mugėje išsipirkusi dvi prekybos vietas.
Natūralus „Nimfės“ muilas, kitos kosmetikos priemonės gaminamos Kretingose rajone, Mažučių kaime, kur p. Drazdų šeima yra įsirengusi savo dirbtuves. Muilo gamybai šeima naudoja savo pačių užaugintas vaistažoles. Savo produkciją verslininkai realizuoja mugėse, parodose, natūralių produktų parduotuvėse bei parduoda internetu.
Ponia Drazdienė pasakoja, jog produkcijos asortimentą nuolat plečia, o šiemet Jūros šventėje siūloma naujovė – veido odai skirtos kosmetikos linija.
Nors daugelio prekybininkų vienas svarbiausių dalyvavimo mugėje tikslų – uždarbis, pašnekovė tikina, jog prekiauti Klaipėdoje veržiasi ne tik dėl jo: „Tai puiki proga parodyti savo produkciją, susitikti su pirkėjais, sužinoti jų atsiliepimus, o paskui toliau tobulėti.“
Gera reklama
Tuo metu Igoris Kazlauskas, iš audinių pagamintų papuošalų, parduodamų su prekės ženklu „Skydra“ kūrėjas, šmaikštauja, jog kiekvienas save gerbiantis menininkas privalo būti Jūros šventėje.
„Jei tavęs nėra čia, tavęs iš viso nėra“, – juokauja jis ir sako, jog septynerius metus iš eilės šioje mugėje dalyvaujantis pirmiausia dėl noro parodyti savo kūrinius, populiarinti prekės ženklą.
Tiesa, kūrėjas neneigia, jog ir uždarbis mugėje džiugina: „Po Vilniaus Kaziuko tai vienareikšmiškai pelningiausia mugė Lietuvoje.“
Jūratė Tamulynienė, išskirtinių rankų darbo žaislų „Jumata made“ kūrėja iš Kauno, sako, jog šiemet dalyvauti mugėje nusprendė po sėkmingo starto pernai.
„Pernai pabandėme, sulaukėme didelio pirkėjų dėmesio, todėl atvažiavome ir šiemet. Mūsų žaislai yra rankų darbo, vienetiniai, todėl ir kaina aukštesnė, todėl masiškai jų neperka, tačiau naudą jaučiame ir iš žmonių susidomėjimo. Daug kas prieina, apžiūri, pagiria, kad ir neperka, bet kažkam papasakoja, taip pamažu plečiasi klientų ratas“, – mugę kaip informacijos šaltinį vertina p. Tamulynienė.