„Rimi“ ir „Iki“: nori sutaupyti 15 mln. Eur kasmet, žada mažesnes kainas

Publikuota: 2016-12-23
Edgaras Sesemannas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Edgaras Sesemannas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Susijungę „Rimi“ ir „Iki“ parduotuvių tinklai ne sumažins, bet padidins konkurenciją, nes galės geriau pasipriešinti rinkos lyderei „Maximai“.

Tokią poziciją spaudos konferencijoje penktadienį išdėstė „Rimi“, perkančios „Iki“, vadovai Baltijos šalyse.

„Mes tvirtai tikime, kad tai padidins konkurenciją. Mes sieksime išlaikyti žemiausias šiuo metu „Iki“ ir „Rimi“ esančių produktų kainas“, – teigė Peras Dahlas, UAB „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius.

Iš susijungimo ilguoju laikotarpiu Švedijos „ICA Gruppen“, „Rimi“ akcininkė, tikisi sutaupyti. Pranešime investuotojams penktadienį bendrovė nurodė, kad nuo 2020 m. kasmet bendri kaštai turėtų sumažėti po 15 mln. Eur. Tiesa, dėl paties susijungimo planuojamos 40 mln. Eur vienkartinės išlaidos, o 2017–2019 m. numatoma 25 mln. Eur susijusių investicijų.

„Rimi Lietuva“ penktadienį paskelbė, kad perka UAB „Palink“, valdančią prekybos tinklą „Iki“, už 213 m. Eur.

Puikiai papildo

Edgaras Sesemannas, „Rimi Baltic“ vadovas, spaudos konferencijoje kalbėjo, kad sinergija matoma trejopa – didesni pirkimų kiekiai, efektyvesnė tiekimo grandinė ir rinkodara.

„Mūsų rinkos dalis yra 8% mes esame per maži kad konkuruotume ateityje – tam reikia masto ekonomijos“, – teigė p. Sesemannas.

Anot jo, parduotuvių tinklai „puikiai papildo vienas kitą“ – „Rimi“ stipri didelėmis parduotuvėmis didmiesčiuose, „Iki“ turi didelį mažesnių parduotuvių tinklą visoje Lietuvoje.

„Rimi“ tiki Lietuvos rinka, mes norime čia augti ir plėstis“, – teigė p. Sesemannas.

Po sandorio ir susijungimo bendrovė žada plėstis greičiau, nei iki šiol.

Šiuo metu „Iki“ ir „Rimi“ pradeda ruoštis integracijai. Planavimo proceso metu bus nuspręsta ir dėl prekės ženklo – ar bus bendras, ar atskiri – ir dėl logistikos, pagrindinio biuro.

„Kol sandoris neužbaigtas, verslas „Rimi“ ir „Iki“ vyksta kaip iki šiol“, – pridėjo p. Sesemannas.

Ar bus uždaroma dalis parduotuvių, taip pat numatoma spręsti vėliau.

„Aišku, yra vietų, kur parduotuvės stovi viena šalia kitos, tačiau dėl kiekvieno atvejo spręsime atskirai“, – teigė p. Sesemannas.

„Rimi Lietuva“ vadovaujantis p. Dahlas savo ruožtu ramino, kad apie atleidimus kol kas kalbos nėra.

„Kalbant apie atleidimus, šiuo metu mes turime daugiau nei 300 laisvų darbo vietų, taigi, problema yra kiek kita“, – aiškino jis.

Sandorį dar turi patvirtinti konkurenciją reguliuojančios institucijos. Pasak „Rimi Lietuva“, patvirtinimą tikimasi gauti ne vėliau nei 2017 m. ketvirtąjį ketvirtį.

VŽ lapkričio 25 d. rašė, kad Švedijos bendrovė „ICA Gruppen“ domisi galimybe įsigyti Lietuvos įmonę „Palink“, valdančią prekybos tinklą „Iki“ ir analizuoja galimus pokyčius prekybos tinklų rinkoje ir pasekmes tiekėjams po sandorio. Tą pačią dieną švedai šią žinią patvirtino oficialiai.

„Palink“ priklauso Europos prekybos tinklų aljansui „Coopernic“. Jis buvo suformuotas dar 2005 m., bet apie jį viešai paskelbta 2006 m. vasarį. Aljanso iniciatorė buvo Prancūzijos mažmenininkė „E.Leclerc“, kuri šiuo metu aljansui priklauso kartu su belgų „Colruyt“, italų „Conad“, šveicarų „Coop Switzerland“ ir vokiečių „Rewe Group“. Pernai bendros aljanso narių pajamos sudarė 125 mlrd. Eur.

„Iki“ savininkės akcijas šiuo metu valdo būtent „Rewe Group“, „CoopSwitzerland“, „Colruyt Group“, „Unilec“, „Conad“ ir UAB „BaltischesHaus“. Pastarąją bendrovę valdo „Iki“ prekybos tinklo įkūrėjai broliai Ortizai. Jie savają dalį taip pat parduos. Tiesa, „Baltisches Haus“ turi nemažai NT, kuris nuomojamas „Iki“. Šį turtą Ortizai pasilieka.

„ICA Gruppen“ yra dar 1938 m. įkurta Švedijos mažmeninės prekybos grupė, kuriai taip pat priklauso bankas, NT verslas ir vaistinių tinklas. Švedijoje tinklui priklauso daugiau nei 1.300 parduotuvių, o Baltijos šalyse – daugiau nei 260 (iš jų daugiau nei 50 Lietuvoje).

infogr.am::42e078d4-a919-4d64-9acb-1edcf84354be

Registrų centro duomenimis, 2015 m. „Palink“ pardavimo pajamos siekė 596,7 mln. Eur ir, palyginti su 2014 m., kai apyvarta sudarė 597,5 Eur, liko beveik nepakitusios (–0,1%). Pelnas prieš mokesčius šiuo laikotarpiu paaugo nuo 7,2 mln. iki 10,9 mln. Eur.

Bendrovės „Rimi Lietuva“ pajamos pernai sudarė 288,3 mln. Eur – 15,7% daugiau, nei 2014-aisiais, kai jos sudarė 249,2 mln. Eur. Įmonės pelnas šiuo periodu susitraukė maždaug perpus, nuo 1,09 mln. iki 0,435 mln. Eur.

FOTOGALERIJA „Rimi“ ir „Iki“ sandorio pristatymas (8 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Maljorkoje atidarys viešbutį tik moterims

Maljorkoje planuojama atidaryti viešbutį, skirtą tik moterims. Verslininkai tikisi, kad tokia koncepcija...

Drabužių pardavėjų pajamas kilsteli ir nauja parduotuvės vieta, ir atnaujinta e. parduotuvė

Smulkūs drabužių mažmenininkai pastaraisiais metais stebi besitraukiantį pirkimą ir intensyvią konkurenciją.

Daugiausiai uždirbęs Lietuvos advokatas pernai gavo 2,2 mln. Eur pajamų 8

2,214 mln. Eur – tokios buvo didžiausios vieno Lietuvos advokato 2017 m. apmokestinamosios pajamos, rodo...

„Tesco“ pristato naują žemų kainų parduotuvių formatą 1

Pagrindinis Didžiosios Britanijos mažmeninės prekybos tinklas „Tesco“ žengia koja kojon su sparčiai...

Religinis turizmas – vien popiežiaus vizito gali nepakakti

Rengiantis popiežiaus Pranciškaus vizitui, susigriebta, kad religinio ir piligriminio turizmo niša mūsų...

Pasirašyta sutartis dėl „Lidl“ logistikos centro Rygoje statybos 4

Dvi Latvijos įmonės – statybų bendrovė SIA „Merks“, AS „Merko Ehitus group“ antrinė įmonė, ir SIA „Lidl...

Transportas
2018.09.21
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 7

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
2018.09.21
Kur daugiausia užsienyje keliavo Lietuvos gyventojai II ketv. 1

Į užsienį 2018 m. antrąjį ketvirtį keliavo 507.400 šalies gyventojų, arba 9,4% daugiau nei per tą patį 2017...

Po Lietuvą gyventojai šiemet keliavo daugiau, vienai kelionei išleido vidutiniškai 56 Eur

Šalies gyventojų kelionių su viena ir daugiau nakvynių skaičius 2018 m. pirmąjį pusmetį, palyginti su tuo...

Keserauskas: kai kurie ribojimai gali atšaldyti norą imtis verslo Premium 6

Lietuvoje, kaip įprasta rinkos ekonomikos šalyse, natūralus verslo, įskaitant ir prekybos tinklus, augimas...

Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 3

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21
Mituzas: kainos gali kristi tik joms kylant miesto centre 11

Konkurencija kainas tik didina, nes kainos priklauso nuo kvadratinio metro efektyvumo. Jeigu stovėdamas...

Verslas ragina dar kartą pratęsti GPAIS pereinamąjį laikotarpį 5

Spalio 1 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS),...

Daugėja „Kesko Senukų“ „Proficentrų“

Šią vasarą didžiausią prekybos erdvę „Proficentras1000“ Vilniuje, Savanorių prospekte, atidarę...

„Gazelės” konferencija Vilniuje: šiemet ji kitokia

„Gazelės“ konferencija, kurią „Verslo žinios“ rengia jau 15 metų, šiemet iš esmės atsinaujino: ne tik...

Mano verslas
2018.09.20
„Lidl Lietuvos“ fenomenas: ką rodo finansų ataskaitos Premium 39

Atitraukus žvilgsnį nuo nuosavo kapitalo pelningumo rodiklio, kuris greičiausiai dar gerokai keisis į gerąją...

Verslas išaugo iš pilnų lagaminų lauktuvių Premium 3

2.000 Eur – tiek siekė Vilniaus Halės turgavietėje įkurtos graikiškų produktų parduotuvės pirmosios savaitės...

Prie greitkelio Kaune atidaro sandėlių ir biurų kompleksą A1 Premium 3

Kauno UAB „EPRO Group“ atidaro sandėlių ir biurų kompleksą A1, įsikūrusį šalia Vilniaus-Klaipėdos greitkelio.

Statyba ir NT
2018.09.19
„Kaufland“: plėtros planų Lietuvoje neturime 31

Vokietijos prekybos centrų grupei „Schwarz“ priklausantis prekybos tinklas „Kaufland“ VŽ teigia, kad šiame...

Valdžia žada visą puokštę priemonių dėl prekybos tinklų darbo 34

Didinti prekybos tinklų konkurenciją, kviesti užsienio investuotojus, stiprinti smulkųjį ir vidutinį verslą,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau