„Rimi“ ir „Iki“: nori sutaupyti 15 mln. Eur kasmet, žada mažesnes kainas

Publikuota: 2016-12-23
Edgaras Sesemannas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Edgaras Sesemannas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Susijungę „Rimi“ ir „Iki“ parduotuvių tinklai ne sumažins, bet padidins konkurenciją, nes galės geriau pasipriešinti rinkos lyderei „Maximai“.

Tokią poziciją spaudos konferencijoje penktadienį išdėstė „Rimi“, perkančios „Iki“, vadovai Baltijos šalyse.

„Mes tvirtai tikime, kad tai padidins konkurenciją. Mes sieksime išlaikyti žemiausias šiuo metu „Iki“ ir „Rimi“ esančių produktų kainas“, – teigė Peras Dahlas, UAB „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius.

Iš susijungimo ilguoju laikotarpiu Švedijos „ICA Gruppen“, „Rimi“ akcininkė, tikisi sutaupyti. Pranešime investuotojams penktadienį bendrovė nurodė, kad nuo 2020 m. kasmet bendri kaštai turėtų sumažėti po 15 mln. Eur. Tiesa, dėl paties susijungimo planuojamos 40 mln. Eur vienkartinės išlaidos, o 2017–2019 m. numatoma 25 mln. Eur susijusių investicijų.

„Rimi Lietuva“ penktadienį paskelbė, kad perka UAB „Palink“, valdančią prekybos tinklą „Iki“, už 213 m. Eur.

Puikiai papildo

Edgaras Sesemannas, „Rimi Baltic“ vadovas, spaudos konferencijoje kalbėjo, kad sinergija matoma trejopa – didesni pirkimų kiekiai, efektyvesnė tiekimo grandinė ir rinkodara.

„Mūsų rinkos dalis yra 8% mes esame per maži kad konkuruotume ateityje – tam reikia masto ekonomijos“, – teigė p. Sesemannas.

Anot jo, parduotuvių tinklai „puikiai papildo vienas kitą“ – „Rimi“ stipri didelėmis parduotuvėmis didmiesčiuose, „Iki“ turi didelį mažesnių parduotuvių tinklą visoje Lietuvoje.

„Rimi“ tiki Lietuvos rinka, mes norime čia augti ir plėstis“, – teigė p. Sesemannas.

Po sandorio ir susijungimo bendrovė žada plėstis greičiau, nei iki šiol.

Šiuo metu „Iki“ ir „Rimi“ pradeda ruoštis integracijai. Planavimo proceso metu bus nuspręsta ir dėl prekės ženklo – ar bus bendras, ar atskiri – ir dėl logistikos, pagrindinio biuro.

„Kol sandoris neužbaigtas, verslas „Rimi“ ir „Iki“ vyksta kaip iki šiol“, – pridėjo p. Sesemannas.

Ar bus uždaroma dalis parduotuvių, taip pat numatoma spręsti vėliau.

„Aišku, yra vietų, kur parduotuvės stovi viena šalia kitos, tačiau dėl kiekvieno atvejo spręsime atskirai“, – teigė p. Sesemannas.

„Rimi Lietuva“ vadovaujantis p. Dahlas savo ruožtu ramino, kad apie atleidimus kol kas kalbos nėra.

„Kalbant apie atleidimus, šiuo metu mes turime daugiau nei 300 laisvų darbo vietų, taigi, problema yra kiek kita“, – aiškino jis.

Sandorį dar turi patvirtinti konkurenciją reguliuojančios institucijos. Pasak „Rimi Lietuva“, patvirtinimą tikimasi gauti ne vėliau nei 2017 m. ketvirtąjį ketvirtį.

VŽ lapkričio 25 d. rašė, kad Švedijos bendrovė „ICA Gruppen“ domisi galimybe įsigyti Lietuvos įmonę „Palink“, valdančią prekybos tinklą „Iki“ ir analizuoja galimus pokyčius prekybos tinklų rinkoje ir pasekmes tiekėjams po sandorio. Tą pačią dieną švedai šią žinią patvirtino oficialiai.

„Palink“ priklauso Europos prekybos tinklų aljansui „Coopernic“. Jis buvo suformuotas dar 2005 m., bet apie jį viešai paskelbta 2006 m. vasarį. Aljanso iniciatorė buvo Prancūzijos mažmenininkė „E.Leclerc“, kuri šiuo metu aljansui priklauso kartu su belgų „Colruyt“, italų „Conad“, šveicarų „Coop Switzerland“ ir vokiečių „Rewe Group“. Pernai bendros aljanso narių pajamos sudarė 125 mlrd. Eur.

„Iki“ savininkės akcijas šiuo metu valdo būtent „Rewe Group“, „CoopSwitzerland“, „Colruyt Group“, „Unilec“, „Conad“ ir UAB „BaltischesHaus“. Pastarąją bendrovę valdo „Iki“ prekybos tinklo įkūrėjai broliai Ortizai. Jie savają dalį taip pat parduos. Tiesa, „Baltisches Haus“ turi nemažai NT, kuris nuomojamas „Iki“. Šį turtą Ortizai pasilieka.

„ICA Gruppen“ yra dar 1938 m. įkurta Švedijos mažmeninės prekybos grupė, kuriai taip pat priklauso bankas, NT verslas ir vaistinių tinklas. Švedijoje tinklui priklauso daugiau nei 1.300 parduotuvių, o Baltijos šalyse – daugiau nei 260 (iš jų daugiau nei 50 Lietuvoje).

infogr.am::42e078d4-a919-4d64-9acb-1edcf84354be

Registrų centro duomenimis, 2015 m. „Palink“ pardavimo pajamos siekė 596,7 mln. Eur ir, palyginti su 2014 m., kai apyvarta sudarė 597,5 Eur, liko beveik nepakitusios (–0,1%). Pelnas prieš mokesčius šiuo laikotarpiu paaugo nuo 7,2 mln. iki 10,9 mln. Eur.

Bendrovės „Rimi Lietuva“ pajamos pernai sudarė 288,3 mln. Eur – 15,7% daugiau, nei 2014-aisiais, kai jos sudarė 249,2 mln. Eur. Įmonės pelnas šiuo periodu susitraukė maždaug perpus, nuo 1,09 mln. iki 0,435 mln. Eur.

FOTOGALERIJA „Rimi“ ir „Iki“ sandorio pristatymas (8 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ekologijos korta jau mušta – reikia įmantriau Premium

Sveikos gyvensenos banga verslą ir į aukštumas kelia, ir traukia žemyn: kaskart vis daugiau gyventojų...

Gazelė
16:46
Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita

Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja...

Prekyba
15:41
Pasipildė „Narvesen“ vadovų komanda 

Norvegijos bendrovei „Reitan Convenience“ priklausanti „Narvesen Baltija“ Latvijoje turi naują vadovę Dacę...

Prekyba
15:10
„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos 7

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o...

Rinkodara
14:45
„Akropolis Group“ dairosi pirkinių užsienyje 3

Prekybos centrų valdytoja UAB „Akropolis Group“ plėtros galimybių užsienyje ieško ir per įsigijimus.

Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“ 1

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa...

Rinkodara
12:08
„Gintarinė vaistinė“ bando elektronines kainų etiketes

„Gintarinė vaistinė“ Vilniuje, Šiaurės miestelyje, įrengė pilnai elektroninėmis kainų etiketėmis...

Prekyba
07:10
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 6

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
Pardavimų valanda „Vilniaus duonoje“: besitraukiančioje rinkoje gelbsti greita reakcija ir inovacijos Premium 5

„Vilniaus duona“ pardavimus planuoja dviem metams į priekį, kas mėnesį. Neburia nei iš kavos tirščių, nei iš...

Pardavimai
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
„Baltikos“ planas nebūtinai patiks smulkiesiems

Estijos drabužių prekybininkės „Baltika“, veikiančios ir Lietuvoje, pagrindinio akcininko sukurpti viražai su...

Rinkos
2019.03.18
Radikalus „Baltika“ žingsnis – atsisako ženklų, uždaro siuvimo fabrikus 1

„Baltika Group“ atsisako prekės ženklų „Mosaic“ ir „Bastion“, sujungdama juos į vieną – „Monton“ ir uždaro du...

Pramonė
2019.03.18
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
2019.03.18
„Telia Lietuva“ skelbia komunikacijos paslaugų konkursą 1

„Telia Lietuva“ paskelbė konkursą ir renkasi komunikacijos paslaugų agentūrą. Pastaruosius 2 m.

Rinkodara
2019.03.18
„Wurth“ atidarė trečią parduotuvę Klaipėdoje

Vokiečių koncernas „Wurth Lietuva“ Klaipėdoje atidarė 600 kv. m klientų aptarnavimo centrą „Uostamiesčio...

Prekyba
2019.03.18
„Jysk“ keičia vadovą Baltijos šalyse

Dace Dovidena, pastaruosius šešerius metus vadovavusi „Jysk“ Baltijos šalyse ir Baltarusijoje, paliko įmonę.

Prekyba
2019.03.18
„Geros dovanos“ rinkodaros vadovė: svarbu kiekviena detalė

Joks sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo...

Rinkodara
2019.03.18
Pardavimų valanda „Circle K“: pridėtinė vertė – kainos dalis 4

„Circle K Lietuva“ pardavimų strategija paremta principu, „ne visada mažiausia kaina reiškia mažiausius...

Pardavimai
2019.03.17
„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių 8

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi...

Rinkodara
2019.03.16
3 milijonai tonų plastiko 5

Kompanija „Coca-Cola“ pripažino, kad per metus sunaudoja 3 milijonus tonų plastiko pakuotės.

Pramonė
2019.03.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau