2016-07-08 13:15

Užkandžių automatai: spartus augimas virto aršia konkurencija

Tyrimas parodė, kad išvengdami tiesioginio bendravimo su pardavėju klientai išleidžia daugiau pinigų.  JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
Tyrimas parodė, kad išvengdami tiesioginio bendravimo su pardavėju klientai išleidžia daugiau pinigų. JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
2015 m. kavinėse ir restoranuose iš užkandžių automatų parduota produkcijos 9% daugiau nei 2014 m., o rinkos lyderių UAB „Pardavimo automatai“ ir UAB „Selecta“ pajamos augo po atitinkamai 17% ir 16%. Tokia plėtra priviliojo naujų konkurentų.

Įvertinti užkandžių ir gėrimų automatų rinkos dydį Lietuvoje sudėtinga, nes Statistikos departamentas atskirai nerenka duomenų apie šią veiklą. Ši veikla priskiriama prie tiesiogiai prekes parduodančių prekeivių, kurių veikla apima prekybą ne parduotuvėse, bet ir ne internetu, ne kioskuose ir ne turgavietėse. Tiesiogiai prekeiviai 2015 m. pardavė už 59,81 mln. Eur, 17% daugiau nei 2014 m., kai šis skaičius sudarė 51,20 mln. Eur.

Rinkos tyrimų bendrovė „Euromonitor International“ renka duomenis apie pardavimo automatus, esančius prekybos centruose, degalinėse, gatvėse, viešbučiuose bei rekreacijos centruose. Į tyrimą neįtraukiami pardavimo automatai biuruose, gamyklose, poliklinikose, švietimo įstaigose ir kitose valstybinėse institucijose. 2015 m. kavinėse ir restoranuose iš užkandžių automatų parduota produkcijos už 10 mln. Eur, 9% daugiau nei 2014 m., kai šis skaičius sudarė 9,2 mln. Eur.

52795
130817
52791