2016-08-03 12:24

„Brexit“ grasina skelti ir automobilių pramonei

„Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
„Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
Skaudu žiūrėti į Europos automobilių gamintojas – po bergždžio laikotarpio, kai vartotojai nustojo leisti pinigus, pardavimai žemyne jau buvo beįsivažiuojantys.

ES automobilių pardavimas 2015-aisiais pakilo daugiau negu 9% ir panašiai tiek pat padidėjo per pirmuosius 5 šių metų mėnesius. Pelnas atsigavo. Prancūzijos gamintoja „Peugeot“, kuri Europoje parduoda apie 63% automobilių, praėjusius metus baigė su 5 % veiklos pelnu – tai padorus rodiklis masinės rinkos gamintojai.

Vis dėlto po staigaus akcijų išsipardavimo dabar investuotojai sutinka mokėti tik apie 5,8 karto daugiau negu numatomas būsimas Europos automobilių gamintojų akcijų uždarbis.

Paprastai toks kainų kritimas galėtų paskatinti gerų pasiūlymų paieškas, tačiau šiuo atveju gerai suprantama baimė, kad Didžiosios Britanijos ir Europos vartotojai nebus linkę išlaidauti, rodo, jog automobilių gamintojų pelno lūkesčiai tikriausiai tebėra pernelyg išpūsti.

„Kepler Cheuvreux“ analitikas Thomasas Bessonas sumažino BMW ir „Daimler“ numatomo pelno vienai akcijai rodiklį 2017 m. atitinkamai 8% ir 9,5%. „Peugeot“ prognozę analitikas numušė 18,4%. Jeigu automobilių gamintojos bus priverstos paskelbti, kad pelnas gali nepateisinti lūkesčių, automobilių gamybos bendrovių akcijos nebeatrodys tokios pigios.

Yra daugybė priežasčių manyti, kad ateityje teks susirūpinti. JK yra Europos antroji pagal dydį automobilių rinka, ir tai yra pelninga motorinių transporto priemonių pardavimo rinka. Dėl išperkamosios nuomos populiarumo Didžiosios Britanijos pirkėjai vairuoja tokius automobilius, kokius priešingu atveju jiems būtų buvę sunku įpirkti. Aukščiausios klasės modeliai su daugeliu papildomų funkcijų yra gerokai pelningesni.

Iškilus klausimams dėl darbo vietų Londono finansų sektoriuje, sunku įsivaizduoti britus manant, kad dabar pats metas taškyti pinigus prestižiniam automobiliui. Daug automobilių į JK eksportuojančių gamintojų, pavyzdžiui, „Peugeot“, dėl silpno svaro sterlingų laukia dvigubas kirtis per pajamas. Be to, esama pavojaus, kad Didžiosios Britanijos charakiris pakirs pasitikėjimą ir kitose Europos šalyse. Jau ir taip dideles nuolaidas taikančios Europos automobilių gamintojos nebegali kažin kiek mažinti kainų, siekdamos paskatinti pardavimą.

Anksčiau automobilių gamintojos galėdavo kompensuoti prastą pirkimą Europoje augimu kitose šalyse, ypač JAV ir Kinijoje. Tačiau šiuo metu neatrodo, kad kuri nors jų padėtų pataisyti nuotaiką dėl „Brexit?o“. Nors stiprus doleris padeda toms bendrovėms, kurios prekiauja JAV, kaip antai „Daimler“ ir BMW, Amerikos automobilių rinka atrodo prisotinta.

Investuotojai pagrįstai susirūpinę, kad mažos palūkanų normos paskatino JAV prekybos atstovus pernelyg išpūsti pardavimo mastą. Tai gali turėti įtakos likutinei vertei, kai naudotų automobilių rinką užplūs beveik naujų mašinų banga. Nujausdama sudėtingesnes sąlygas, BMW jau ėmėsi priemonių mažinti perteklines atsargas JAV.

Nors sumažinti mokesčiai padėjo skatinti pardavimą Kinijoje (kuris per 12 mėnesių iki gegužės padidėjo 11 %), sustiprėjo konkurencija. Jeigu vyriausybė nutrauks skatinimo priemonių įgyvendinimą, o Kinijos skolų problemos paaštrės, ten, tikėtina, bus parduodama mažiau automobilių.

Be abejonės, nepadėjo ir „Volkswagen“ skandalas, dėl kurio bendrovės pajuto spaudimą daugiau lėšų skirti reikalavimų atitikčiai užtikrinti ir kuris įžiebė baimę, kad sektoriaus pelnas jau pasiekė aukščiausią galimą tašką. Visai neseniai ši pramonės šaka it pašėlusi lėkė greitkeliu. Turbūt „Brexit?as“ netikėtai iki dugno nuspaudė stabdžius.

52795
130817
52791