Alaus rinka pasuko žemyn, augimo neregėti ir dėl kainų karų

Publikuota: 2015-10-13
Atnaujinta 2015-10-13 14:23
Rolandas Viršilas, „Švyturio-Utenos alaus“ (ŠUA) generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Rolandas Viršilas, „Švyturio-Utenos alaus“ (ŠUA) generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Aludarių viltys, kad alaus rinka šiemet kils, sudužo. Koją pakišo šalta vasara ir kilę akcizai. Didžiausia šalies aludarė UAB „Švyturys –Utenos alus“ prognozuoja, kad visa Lietuvos alaus rinka šiemet smuks 0,7 %.

„Lietuvos alaus rinka šių metų pradžioje išlaikė pernai užgimusią augimo tendenciją, tačiau blogiausia per dešimtmetį vasara nutrynė visą buvusį pakilimą“, – šiandien spaudos konferencijoje sakė Rolandas Viršilas, „Švyturio-Utenos alaus“ (ŠUA) generalinis direktorius.

ŠUA duomenimis, visa šalies alaus rinka šiemet per sausį-rugpjūtį smuko 0,8%.

Anot p. Viršilo, šių metų rinkos situaciją lemia ne tik orai, bet ir Vyriausybės akcizų politikos pasikeitimai – nuo kovo 1 d. akcizas alui padidėjo 14,8%. Metų pradžioje prognozavusi, kad alaus rinka šiemet stiebsis 1,2 %, dabar ŠUA koreguoja prognozę.

„Padėtį alaus rinkoje koregavo šalta vasara ir akcizų politika. Žvelgdami į rinkos situaciją, mes prognozuojame, jog šiemet visa alaus rinka trauksis 0,7%“, – sakė ŠUA vadovas.

Augimo jis nesitiki ir kitąmet bei mano, kad 2016 m. rinka turėtų mažėti dar 0,6% - tiek dėl kilsiančių akcizų, tek dėl emigracijos.

„Nielsen“ duomenimis, 2014 m. šalies alaus rinka augo 5,3%, 2013 m. smuko 6,5%, o 2012 m. taip pat fiksuotas 5,6% kritimas.

Pajamas išlaikė

ŠUA savo pajamų dar neskelbia, kol to nėra padariusi jos akcininkė „Carlsberg“. Pono Viršilo teigimu, nors rinka per aštuonis mėnesius krito, ŠUA pajamos minėtu laikotarpiu nemažėjo.

„Jas išlaikėme tas pačias kaip pernai, nors vidutinė alaus kaina dėl prekybininkų karų rinkoje krito 0,3%. Taigi akivaizdu, kad mūsų parduoti kiekiai šiek tiek didėjo ir kad kompensavome kainos mažėjimą kitais pardavimais – daugiau pardavėme sidro, kitų gėrimų“, – sakė p. Viršilas.

Pasak jo, Lietuvoje ŠUA šiemet, nepaisydamas prastos vasaros ir aršios konkurencijos, pagerino lyderio pozicijas. Nuo praėjusių metų ŠUA rinkos dalis alaus kategorijoje šoktelėjo 0,1% – iki 40,7% visos rinkos kiekio.

Tiesa, metinę pajamų prognozę ŠUA koreguoja į mažėjimo pusę. „Manome, kad įmonės apyvarta šiemet didės 3%“, – sakė p. Viršilas. Anksčiau planuota, kad ŠUA apyvarta šiemet didės 5%.

Kainų karų poveikis

Kalbėdamas apie šiemetines alaus rinkos tendencijas, ŠUA vadovas mini, kad prekybininkų kainų karai lėmė tam tikrus persiskirstymus tarp skirtingų alaus kategorijų. „Prekybininkų konkurencija labiausiai paveikė vidutinės kainos alaus segmentą – jo rinkos dalis pagal kiekį paaugo, tuo tarpu ekonominis segmentas kiek susitraukė“, – sakė p. Viršilas.

Šiemet sausį-rugpjūtį, palyginti su 2014-ųjų tuo pačiu laikotarpiu, premium alaus rinkos dalis kilo nuo 25,9 iki 26,1%, vidutinės kainos segmentas kilo nuo 34,7 iki 37,5%, ekonominis smuko nuo 39,4 iki 36,4%.

Per metus pasikeitė ir alaus taros vartojimo įpročiai – pernai skardinės sudarė 36,7% visos alaus rinkos, o šiemet skardinės taros vartojimas išaugo iki 39%. Rugpjūtį skardos net lenkė PET pardavimus – skardinių pardavimai siekė 42,9%, PET – 41,4%.

„Tačiau manome, jog pakuočių tendencijas gali pakeisti depozito sistema. Prognozuojame, jog kitąmet daugės stiklinių pakuočių – nuo 15,4 iki 16,3%, bet mažės skardinių – nuo 38,5 iki 38%) ir PET – nuo 46,1 iki 45,7%“, – komentuoja p. Viršilas.

PET pakuočių dalis šiemet toliau mažėjo.

Populiarėja „kitoks“ alus

Pasak ŠUA vadovo, šiemet parčiausiai auga craft ir kvietinis alus – craft alaus pardavimai per metus augo 64,3%, o kvietinio – 37,9%. Tamsusis alus kilo atitinkamai 21%, o nealkoholinis – 17,1%.

ŠUA gaminamo ir importuojamo kvietinio alaus („Švyturio Baltas“, „Kronenbourg Blanc“, „Utenos Kvietinis“) pardavimai šiemet augo 44,3%, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Ženkliai pakilo ir „Švyturio“ tamsaus alaus pardavimai – 11,6% („Švyturio Baltijos“, „Švyturio Juodas“, „Švyturio Old Port Ale“).

„Šių metų pradžioje pristatytas „Švyturio Baltas Nealkoholinis“ augino visą segmentą, o rugpjūtį buvo pasiektas nealkoholinio alaus segmento rekordas. Tą mėnesį „Švyturio Baltas Nealkoholinis“ drauge su „Švyturio Nealkoholiniu“ įtvirtino daugiau nei 50% segmento rinkos dalį“, – teigia Aušra Vasiljevienė, „Švyturio-Utenos alaus“ pardavimų direktorė.

Pasak jos, didžiausi ŠUA importinio alaus prekių ženklai („Carlsberg“, „Tuborg“, „Kronenbourg“, „Grimbergen“) rinkoje šiemet augina pardavimus, nors importas rinkoje traukiasi 12%.

Sidro rinka – stabili

„Šiemet sidro rinka kol kas laikosi stabiliai – nei nuosmukio, nei kilimo nėra fiksuojama. Ji taip pat buvo paveikta prasto „sezono“ – metų pradžioje fiksuotas ilgai lauktas atsigavimas nutrūko. Vis didinami akcizai kelia produkto kainą – tai irgi neleidžia kategorijai grįžti į augimo kelią“, – komentuoja p.Viršilas.

Nuo kovo 1 d. sidrui ir kitiems fermentuotiems gėrimams akcizai padidėjo 16,5%.

ŠUA užima 43,9% visos sidro rinkos (pernai buvo 36,7%).

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Iš „Stigmos“ vadovo antikvarinių automobilių kolekcijos gimsta muziejus

Panevėžio plastiko ir gumos UAB „Stigma“ vadovo Alfredo Zigmanto planas miesto pakraštyje atidaryti...

Pramonė
2018.07.20
„Freda“ viršijo 100 mln. Eur apyvartą, uždirbo beveik 9 mln. Eur pelno

 Kauno baldų gamybos bendrovė „Freda“ praėjusiais metais uždirbo 8,945 mln. Eur grynojo pelno – 52,3% daugiau...

Pramonė
2018.07.20
„Continental“ pradėjo statyti gamyklą Kauno LEZ 23

Vokietijos technologijų ir automobilių komponentų pramonės kompanija „Continental“ penktadienį pradėjo savo...

Pramonė
2018.07.20
„Orlen Lietuva“ antrojo ketvirčio EBITDA– 31 mln. USD 7

Nepaisant itin įtemptos makroekonominės padėties rinkoje, naftos perdirbimo AB „Orlen Lietuva“ antrąjį...

Pramonė
2018.07.20
„Continental“ augina susidomėjimą Kauno LEZ: rekordinė investicija gali būti ne vienintelė Premium 13

Šiandien Kauno LEZ skelbiama technologijų kompanijos „Continental“ gamyklos statybų pradžia. „Continental“...

Pramonė
2018.07.20
„Dominari“ vykstantys pokyčiai pridengti konfidencialumu Premium 3

Sparčiausiai Panevėžio apskrityje augusios ir „Metų gazele 2016“ tituluotos įmonės nebeliko: baldų UAB...

Pramonė
2018.07.20
„Starbucks“ ir „McDonald‘s“ skelbia konkursą ir žada solidų atlygį – dalyvauti gali kiekvienas

Du gigantai – „Starbucks“ ir McDonald‘s, suvienijo jėgas kovai su plastiko atliekomis – iki 2021 m.

Pramonė
2018.07.19
FNTT ir prokurorai perdavė teismui „Metrail“ bylą

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) kartu su Vilniaus apygardos prokuratūra baigė tyrimą ir teismui...

Verslo aplinka
2018.07.19
Austrijos „TGW Limited“ atidarė inžinerinių paslaugų centrą Kaune 4

Šiandien oficialiai atidarytas Austrijos logistikos automatizavimo sistemų vystymo bendrovės „TGW Logistics...

Transportas
2018.07.19
Sezono įkarštyje Ukrainos gėrimų pramonėje – sumaištis 2

Skysto chloro ir druskos rūgšties gamybą nutraukusi „Dniproazot“ gamykla sukėlė sumaištį Ukrainos gėrimų...

Pramonė
2018.07.19
Didžiausia pramonininkų saulės elektrinė – „Retal Lithuania“ gamykloje 3

Lentvaryje įsikūrusioje „Retal Lithuania“ gamykloje iki lapkričio pabaigos bus įrengta beveik 1,4 megavato...

Pramonė
2018.07.18
Baigusi valstybės svarbos projektą „Lietpak“ norėtų įsigyti nuomojamą žemę 4

Investavusi 82,2 mln. Eur arba beveik 4 kartais daugiau nei buvo įsipareigojusi, pakavimo medžiagų UAB...

Pramonė
2018.07.18
TOP 1000 lyderiai ekspertų akimis: per mažai pramonės, o ypač – inovatyvios Premium 1

Lietuvos bendrovių TOP 1000 sąrašo viršūnėse – palyginti nedaug modernių pramonės įmonių, vos viena kita...

Pramonė
2018.07.18
INHUS Švedijoje įgyvendina ypatingą projektą: pasiruošimas truko metus

Vilniaus gelžbetonio ir metalo konstrukcijų įmonei INHUS patikėta įgyvendinti ypatingos svarbos valstybinį...

Pramonė
2018.07.18
Ukmergės „Grosso Moda Lithuania“ verslo modelis – aukštų kainų klientai

Didmenine prekyba drabužiais užsiimanti Ukmergės UAB „Grosso Moda Lithuania“ ieško stambių ir patikimų...

Pramonė
2018.07.18
TOP 1000: pirmuoju smuiku grojo prekyba ir pramonė Premium 4

„Verslo žinių“ kasmet sudaromo didžiausio Lietuvos bendrovių TOP 1000 viršūnėje – didmeninės ir mažmeninės...

Pramonė
2018.07.18
Pasikeitus garantinio tiekimo kainodarai siūlo iš naujo rinktis energijos tiekėją Rėmėjo turinys 1

Patvirtinus LR Elektros energetikos įstatymo nuostatų pakeitimus keičiasi garantinio energijos tiekimo...

Pramonė
2018.07.17
Dėl „Pramonė 4.0“ pranašaujamas amžius verslo konsultantams 1

Europos konsultacijų rinkai artėjant prie maždaug 100 mlrd. USD dydžio, ekspertai pastebi, kad konsultantų...

Pramonė
2018.07.17
V.Junevičius parduoda „Kėdainių odos“ akcijas, odos pramonė bankroto rizikos zonoje Premium

Restruktūrizavimą išgyvenanti „Kėdainių oda“ ketina dalį akcijų parduoti potencialiam investuotojui –...

Pramonė
2018.07.17
Istorinį sandorį sudaręs Vokietijos pramonės flagmanas atsidūrė ant išskaidymo ribos Premium

Po dvejus metus trukusių derybų Vokietijos pramonės flagmanas „Thyssenkrupp“ susiderėjo dėl plieno verslų...

Pramonė
2018.07.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau