Alaus rinka pasuko žemyn, augimo neregėti ir dėl kainų karų

Publikuota: 2015-10-13
Atnaujinta 2015-10-13 14:23
Rolandas Viršilas, „Švyturio-Utenos alaus“ (ŠUA) generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Rolandas Viršilas, „Švyturio-Utenos alaus“ (ŠUA) generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Aludarių viltys, kad alaus rinka šiemet kils, sudužo. Koją pakišo šalta vasara ir kilę akcizai. Didžiausia šalies aludarė UAB „Švyturys –Utenos alus“ prognozuoja, kad visa Lietuvos alaus rinka šiemet smuks 0,7 %.

„Lietuvos alaus rinka šių metų pradžioje išlaikė pernai užgimusią augimo tendenciją, tačiau blogiausia per dešimtmetį vasara nutrynė visą buvusį pakilimą“, – šiandien spaudos konferencijoje sakė Rolandas Viršilas, „Švyturio-Utenos alaus“ (ŠUA) generalinis direktorius.

ŠUA duomenimis, visa šalies alaus rinka šiemet per sausį-rugpjūtį smuko 0,8%.

Anot p. Viršilo, šių metų rinkos situaciją lemia ne tik orai, bet ir Vyriausybės akcizų politikos pasikeitimai – nuo kovo 1 d. akcizas alui padidėjo 14,8%. Metų pradžioje prognozavusi, kad alaus rinka šiemet stiebsis 1,2 %, dabar ŠUA koreguoja prognozę.

„Padėtį alaus rinkoje koregavo šalta vasara ir akcizų politika. Žvelgdami į rinkos situaciją, mes prognozuojame, jog šiemet visa alaus rinka trauksis 0,7%“, – sakė ŠUA vadovas.

Augimo jis nesitiki ir kitąmet bei mano, kad 2016 m. rinka turėtų mažėti dar 0,6% - tiek dėl kilsiančių akcizų, tek dėl emigracijos.

„Nielsen“ duomenimis, 2014 m. šalies alaus rinka augo 5,3%, 2013 m. smuko 6,5%, o 2012 m. taip pat fiksuotas 5,6% kritimas.

Pajamas išlaikė

ŠUA savo pajamų dar neskelbia, kol to nėra padariusi jos akcininkė „Carlsberg“. Pono Viršilo teigimu, nors rinka per aštuonis mėnesius krito, ŠUA pajamos minėtu laikotarpiu nemažėjo.

„Jas išlaikėme tas pačias kaip pernai, nors vidutinė alaus kaina dėl prekybininkų karų rinkoje krito 0,3%. Taigi akivaizdu, kad mūsų parduoti kiekiai šiek tiek didėjo ir kad kompensavome kainos mažėjimą kitais pardavimais – daugiau pardavėme sidro, kitų gėrimų“, – sakė p. Viršilas.

Pasak jo, Lietuvoje ŠUA šiemet, nepaisydamas prastos vasaros ir aršios konkurencijos, pagerino lyderio pozicijas. Nuo praėjusių metų ŠUA rinkos dalis alaus kategorijoje šoktelėjo 0,1% – iki 40,7% visos rinkos kiekio.

Tiesa, metinę pajamų prognozę ŠUA koreguoja į mažėjimo pusę. „Manome, kad įmonės apyvarta šiemet didės 3%“, – sakė p. Viršilas. Anksčiau planuota, kad ŠUA apyvarta šiemet didės 5%.

Kainų karų poveikis

Kalbėdamas apie šiemetines alaus rinkos tendencijas, ŠUA vadovas mini, kad prekybininkų kainų karai lėmė tam tikrus persiskirstymus tarp skirtingų alaus kategorijų. „Prekybininkų konkurencija labiausiai paveikė vidutinės kainos alaus segmentą – jo rinkos dalis pagal kiekį paaugo, tuo tarpu ekonominis segmentas kiek susitraukė“, – sakė p. Viršilas.

Šiemet sausį-rugpjūtį, palyginti su 2014-ųjų tuo pačiu laikotarpiu, premium alaus rinkos dalis kilo nuo 25,9 iki 26,1%, vidutinės kainos segmentas kilo nuo 34,7 iki 37,5%, ekonominis smuko nuo 39,4 iki 36,4%.

Per metus pasikeitė ir alaus taros vartojimo įpročiai – pernai skardinės sudarė 36,7% visos alaus rinkos, o šiemet skardinės taros vartojimas išaugo iki 39%. Rugpjūtį skardos net lenkė PET pardavimus – skardinių pardavimai siekė 42,9%, PET – 41,4%.

„Tačiau manome, jog pakuočių tendencijas gali pakeisti depozito sistema. Prognozuojame, jog kitąmet daugės stiklinių pakuočių – nuo 15,4 iki 16,3%, bet mažės skardinių – nuo 38,5 iki 38%) ir PET – nuo 46,1 iki 45,7%“, – komentuoja p. Viršilas.

PET pakuočių dalis šiemet toliau mažėjo.

Populiarėja „kitoks“ alus

Pasak ŠUA vadovo, šiemet parčiausiai auga craft ir kvietinis alus – craft alaus pardavimai per metus augo 64,3%, o kvietinio – 37,9%. Tamsusis alus kilo atitinkamai 21%, o nealkoholinis – 17,1%.

ŠUA gaminamo ir importuojamo kvietinio alaus („Švyturio Baltas“, „Kronenbourg Blanc“, „Utenos Kvietinis“) pardavimai šiemet augo 44,3%, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Ženkliai pakilo ir „Švyturio“ tamsaus alaus pardavimai – 11,6% („Švyturio Baltijos“, „Švyturio Juodas“, „Švyturio Old Port Ale“).

„Šių metų pradžioje pristatytas „Švyturio Baltas Nealkoholinis“ augino visą segmentą, o rugpjūtį buvo pasiektas nealkoholinio alaus segmento rekordas. Tą mėnesį „Švyturio Baltas Nealkoholinis“ drauge su „Švyturio Nealkoholiniu“ įtvirtino daugiau nei 50% segmento rinkos dalį“, – teigia Aušra Vasiljevienė, „Švyturio-Utenos alaus“ pardavimų direktorė.

Pasak jos, didžiausi ŠUA importinio alaus prekių ženklai („Carlsberg“, „Tuborg“, „Kronenbourg“, „Grimbergen“) rinkoje šiemet augina pardavimus, nors importas rinkoje traukiasi 12%.

Sidro rinka – stabili

„Šiemet sidro rinka kol kas laikosi stabiliai – nei nuosmukio, nei kilimo nėra fiksuojama. Ji taip pat buvo paveikta prasto „sezono“ – metų pradžioje fiksuotas ilgai lauktas atsigavimas nutrūko. Vis didinami akcizai kelia produkto kainą – tai irgi neleidžia kategorijai grįžti į augimo kelią“, – komentuoja p.Viršilas.

Nuo kovo 1 d. sidrui ir kitiems fermentuotiems gėrimams akcizai padidėjo 16,5%.

ŠUA užima 43,9% visos sidro rinkos (pernai buvo 36,7%).

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Biok laboratorija“ derins eksporto plėtrą ir lyderystę Lietuvoje Premium 1

Per 2018 m. eksportą išauginusi 37%, per šiuos metus kosmetikos gamybos bendrovė „BIOK laboratorija“ planuoja...

Pramonė
09:31
Automobilių pramonėje sumaištis: kaip išlošia tiekėjai Premium

Dešimtmetį klestėję Europos automobilių gamintojai susiduria su sunkumais, kurie kelia grėsmę viso sektoriaus...

Pramonė
06:53
Nerimo yra, bet yra ir vilties 3

Nors pasaulinėje ekonomikoje pamažu ima ryškėti nerimo sūkuriai, susiję su prekybos karais, lėtėjančiu ūkio...

Pramonė
05:50
Dar nestreikuoja, bet miško tvarkytojų kantrybė senka Premium 2

Konkurencija dėl miško ruošos darbų su privačiais savininkais privertė Valstybinės miškų urėdijos (VMU)...

Pramonė
05:45
Vertinamas Kruonio parko tinkamumas stambiam duomenų centrui 2

Lietuvai ketinant pritraukti stambių duomenų centrų, atlikta šių galimybių šalies mastu analizė, o iki...

Technologijos
2019.01.20
Rusų deimantų magnatė „Alrosa“ kelia koją į Zimbabvę 4

Didžiausia pasaulio deimantų išgavėja – Rusijos kompanija „Alrosa“, jau veikianti Angoloje bei Bostvanoje,...

Pramonė
2019.01.20
Dalyvavimas parodose: jei jau važiuojama, tai ne puse kojos Premium 1

Metų pradžioje verslas jau žino mugių ir parodų, kuriose dalyvaus, tvarkaraštį. Smulkieji planuoja gamybą,...

Pramonė
2019.01.18
Didžiausia infliacija ES – Estijoje 20

Euro zonos 2018 m. gruodžio mėn. metinė infliacija buvo 1,6%, 0,3 procentiniais punktais (p.p.) mažesnė nei...

Finansai
2019.01.18
„Altas Auto“ tapo strateginiu „Volkswagen“ partneriu Premium 6

Didžiausias pasaulyje vokiečių automobilių koncernas lietuvišką įmonę „Altas komercinis transportas“...

Pramonė
2019.01.18
Per 2018 m. „Juodelių” apyvarta augo 24% 1

Per 2018 m. padėklų ruošinius gaminančios UAB „Juodeliai” apyvarta išaugo nuo 37 iki 46 mln. Eur. Per 9...

Pramonė
2019.01.17
LB: „Telia Lietuva“ ir „Grigeo“ nesilaikė tarptautinių apskaitos standartų 14

Integruotų telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ ir medžio plaušo plokščių, kartono bei higieninio...

Rinkos
2019.01.17
Startuoliai į pramonės sektorių žengia nedrąsiai Premium 2

Nors pramonė yra vienas pagrindinių šalies ekonomikos variklių, generuojantis per 20 mlrd. Eur pajamų per...

Technologijos
2019.01.17
Ką eksportuotojams pargena ceitnotas iš Londono Premium

Vis realesniu scenarijumi virstantis britų pasitraukimas iš ES be susitarimo labiausiai paliestų vežėjus,...

Pramonė
2019.01.17
Parduoda dviračių „Baltik vairą“ Premium 11

Rizikos kapitalo valdymo įmonė „LitCapital“ parduoda 2014 m. įsigytas Šiaulių dviračių UAB „Baltik vairas“...

Pramonė
2019.01.17
Japonai branduolinę energetiką palieka Rusijai ir Kinijai Premium 2

Japonijos koncernas „Hitachi“, tikėtina, įšaldys savo dalyvavimą branduolinės elektrinės Velse, Jungtinėje...

Energetika
2019.01.16
„Capella Baltica“ investicijas Klaipėdos LEZ didina iki 13 mln. Eur 3

Ispanijos kapitalo baltymų maisto pramonei gamintoja UAB „Capella Baltica“ skelbia didinanti investicijų...

Pramonė
2019.01.16
Verslas kviečia Europą į kovą su Kinijos įtaka Premium 25

Vokietijos pramonininkai nuogąstauja dėl dviejų ekonomikos sistemų – Kinijos valstybinio kapitalizmo ir...

Pramonė
2019.01.15
Eksporto kredito draudimas – jau ir stambiam verslui Premium

Nuo metų pradžios jau ir didelės įmonės, eksportuojančios lietuviškos kilmės produkciją į valstybes su didele...

Pramonė
2019.01.15
T. Andrejauskas: Lietuvoje pernelyg vadovaujamasi nuostata „drausk ir neleisk“ Premium 8

Tomas Andrejauskas, Lietuvos biotechnologų asociacijos (LBTA) viceprezidentas, fitobiotechnologijų UAB...

Pramonė
2019.01.15
Kas trečias darbą keistų kad ir rytoj: kaip sulaikyti darbuotojus Premium 5

Darbuotojų pageidavimų sąrašas vis ilgėja: tikisi, kad alga per metus didės keliolika procentų, o jei ne,...

Pramonė
2019.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau