Be anoniminių komentarų: paskui estus – „15min“

Publikuota: 2016-05-02
Tomas Balžekas, „15min“ generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Tomas Balžekas, „15min“ generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nuo šiandien internautai, norintys komentuoti „15min“ portale, privalo užsiregistruoti.

„Augame, tad į viršų keliame ir vertybes“, – nusišypso Tomas Balžekas, „15min“ generalinis direktorius. – Anoniminiai komentarai – dviveidystė, vienaip žmonės komentuoja anonimiškai, visai kitaip – jei prisiregistruoja. Tarp anoniminių komentarų dažnai liejasi necenzūriniai žodžiai, skatinamos patyčios ir t.t. Nei mums kaip žiniasklaidos priemonei tai naudinga, nei vartotojui, nei reklamos užsakovui. Tai nėra norma, jei taip nekalbame viešai, kodėl tą turime matyti internete“.

Portalo sprendimą lydi reklaminė kampanija „Interneto higiena“, kurią kūrė reklamos agentūra „New!“ – šį rytą keli šimtai Lietuvos nuomonės lyderių gavo „Interneto higienos“ rinkinį, susidedantį iš dantų pastos, dezodoranto, muilo ir šukų, o su minėtais daiktais vedama paralelė, jog dera atsisakyti anoniminių komentarų, nepamiršti taisyklingos gramatikos, dažniau pagalvoti, kuo dalijamės socialiniuose tinkluose, o šukomis prašukuoti kartais netaisyklingai naudojamas groteles – haštagus.

„Tie paspaudimai, kuriuos internautai sugeneruoja komentaruose, tikrai nėra tokie vertingi. Tie patys reklamos užsakovai taip pat nenori būti prie turinio, kuris bemaž 90% atvejų turi neigiamų spalvų. Žvelgiant iš verslo pozicijos manome, jog geriau turėti 10 komentarų, kurie turi savo veidą nei 100-ą, besidrabstančių purvais ir sakančių tai, to realiame gyvenime iš tiesų vartotojai nesakytų. Tai nėra toks jau didelis verslo praradimas ar nepamatuota rizika. Galima komentarų mažėjimo kreivė, o tuo pačiu ir paspaudimai mūsų negąsdina“, – pabrėžia p. Balžekas ir skaičiuoja, jog komentarai „15min.lt“ portale generuoja tik apie 3% visų puslapių atvertimų.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Paskui estus

Estijos žiniasklaidos grupei „Eesti Meedia Group“ priklausanti „15min“ šį sprendimą įgyvendina antri. Nuo šių metų vasario pradžios tokį žingsnį žengė ir grupei priklausntis Estijos dienraštis ir portalas „Postimees“ (Tai antroje pozicijoje pagal lankytojų srautus esantis Estijos dienraštis ir portalas).

„Toks mūsų žingsnis – noras portale sukurti „sveikesnį“ klimatą, kad nebūtų anoniminių įžeidinėjimų“, – sprendimą tuokart komentavo Merita Kopli, „Postimees“ Vyriausioji redaktorė.

Tik estai, pasak p. Balžeko, tai padarė tyliai. „Mes norėjome apie tai pasakyti garsiai, kūrybiškai, kokybiškai, originaliai, tad užtrukome kiek ilgiau, kol įgyvendinome kūrybinę idėją, koncepciją, sukūrėme klipą, – kalba p. Balžekas. – Žinoma, šiam žingsniui reikėjo drąsos, tačiau gal tai bus impulsas ir kitoms žiniasklaidos priemonėms“.

Žingsniu nesižavi

Savo ruožtu Vytautas Benokraitis, UAB „Delfi“ direktorius, pabrėžia, jog tą daro jau ne vienerius metus.

„Jau prieš trejus metus sukūrė registruotų komentarų platformą, dešimt metų samdome darbuotojus, kurie šalina neetiškus, su įstatymais prasilenkiančius komentarus. Visų komentarų artimiausiu metu neketiname paversti tik registruotais, nes gerbiame žmonių teisę rinktis. Lygiai taip, kaip parduotuvėje eilinis vartotojas turi teisę pasirinkti, kokios rūšies pastos ar muilo gabalėlį jis nori nusipirkti“, – kalba p. Benokraitis. Pasak jo, anoniminiai komentarai nėra savaiminis blogis, kurį reikia drausti.

„Problema galėtų būti komentavimo kultūra, kurią reikia kelti. Tačiau istorija rodo, kad draudimais problemų neišspręsime. Mes siekiame, kad komentavimo kultūra kiltų tiek anoniminiuose, tiek registruotose komentaruose“, – priduria p. Benokraitis.

Tiesa, nesenai portalo kartu Lietuvos marketingo asociacija LiMA pristatytoje rubrikoje „M360“ komentuoti gali tik prisiregistravę skaitytojai.

VŽ rašė, jog ne tik didieji portalai Lietuvoje tikina prižiūrintys pasirodančių komentarų braižą. Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai priklausančios bendrovės dar užpernai rugsėjį nusprendė atsiriboti nuo anoniminių komentarų internete ir pasirašė atitinkamą susitarimą. Asociacijos bendrovės įsipareigojo interneto portaluose nekomentuoti anonimiškai apie klientus, konkurentus, jų prekes ir paslaugas, taip pat neteikti anoniminių komentarų rengimo paslaugos ir nesamdyti trečiųjų šalių šiam darbui.

Susitarimas nedraudžia bendrovių darbuotojams skelbti komentarus apie klientus, konkurentus, jų prekes ir paslaugas, tačiau tokiu atveju agentūros darbuotojas privalo pasirašyti savo vardu ir pavarde.

Už tokį žingsnį

Ugnius Jankauskas, „Verslo žinių“ generalinis direktorius, pabrėžia, jog pernai pakeitus VŽ turinio valdymo sistemą, kol kas jos kūrėjų liko neišspręstas interneto komentatorių klausimas.

„Ankstesnėje turinio valdymo sistemoje savo skaitytojams leisdavome spręsti patiems – jie galėdavo išbalsuoti netinkamą komentarą – sulaukęs 10-ties internautų pastebėjimų, jog tai yra neetiškas komentaras, jis būdavo šalinamas. Naujosios sistemos kūrėjai šio jau pusmetį keliamo klausimo vis dar neišsprendžia, tačiau artimiausiu metu pasirinksime vienokį ar kitokį kelią. Jei nepavyks grįžti prie ankstesnės sistemos, vienas iš jų – taip pat registruoti komentatoriai“, – kalba p. Jankauskas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Eltos“ direktore paskirta D. Juozaitytė, vyr. redaktoriumi – V. Bruveris 1

Naujienų agentūros „Elta“ direktore paskirta Daiva Juozaitytė, pastaruosius aštuonerius metus dirbusi „Delfi“...

Vadyba
2022.07.01
M. Skuodis: leidinių pristatymo kainas reikia didinti, kartu keisti žiniasklaidos rėmimo modelį

Lietuvos paštui pranešus apie planus nuo kitų metų maždaug du-tris kartus didinti leidinių prenumeratos...

Rinkodara
2022.06.23
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20
„Google“ Rusijos padalinys pateikė teismui bankroto pareiškimą 1

JAV technologijų milžinės „Google“ antrinė įmonė Rusijoje Maskvoje arbitražo teismui pateikė bankroto...

Inovacijos
2022.06.17
Architektai darbų turi metams į priekį, bet ramybės nėra Premium

Architektų biurai užsakymų gauna tiek, kad nors vežimu vežk, o ir į vežimą ne visada telpa. Vis dėlto...

Statyba ir NT
2022.06.16
Tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur

Lietuvos informacinei erdvei ir tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur, trečiadienį...

Rinkodara
2022.06.15
Į LRT tarybą Seimas siūlo D. Jastramskį, R. Gudauską, L. Matjošaitytę ir J. Pabrėžą

Seimo Kultūros komitetas trečiadienį pritarė keturių naujų LRT tarybos narių kandidatūroms.

Rinkodara
2022.06.15
D. Radzevičius: žiniasklaida nemoka daryti verslo Premium 5

Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius VŽ podkaste negaili kritikos žiniasklaidos...

Rinkodara
2022.06.15
„Disney+“ įžengė į Lietuvą 10

„Walt Disney Company“ priklausantis transliuotojas „Disney+“ pradeda transliacijas Lietuvoje. Standartinė...

Rinkodara
2022.06.14
Nepriklausoma Rusijos televizija „Dožd“ transliuos iš Rygos

Latvijos nacionalinė elektroninės žiniasklaidos taryba (NEPLP) pirmadienį nutarė suteikti licenciją...

Rinkodara
2022.06.06
„Bitės“ pelnas dvigubėjo, bet „Mezon“ kol kas nuostolingas Premium

UAB „Bitė Lietuva“ vertina, kad, nepaisant tebesitęsiančios pandemijos, pavyko pasiekti gerų rezultatų –...

Inovacijos
2022.06.03
Planeta Vilnius ieško Ryšių su žiniasklaida specialisto (-ės)! Verslo tribūna

Jei puikiai supranti žiniasklaidos pasaulį, žinai, kodėl žurnalistams svarbu atsakymus gauti greitai ir...

Rinkodara
2022.06.02
„Delfi“ perka Lietuvos naujienų agentūrą „Elta“

UAB „Delfi“, kurios 100% akcijų priklauso estų žiniasklaidos bendrovei „Ekspress Grupp“, perka naujienų...

Rinkodara
2022.05.31
Rusai prarado prieigą prie „Netflix“

„Netflix“ abonentai Rusijoje prarado prieigą prie srautinės televizijos, Vakarų bendrovei pasitraukus iš...

Verslo aplinka
2022.05.30
Geriausios reputacijos influenceriai „YouTube“ tinkle Premium 4

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „YouTube“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.29
„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
2022.05.24
Teismas neleido stabdyti prieigos prie „Russia Today“ portalų

Teismas gegužę neleido Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai stabdyti prieigos prie Rusijos valstybinės...

Rinkodara
2022.05.23
„YouTube“ ištrynė daugiau kaip 70.000 Kremliaus pasakojimų apie karą 6

„YouTube“ pašalino daugiau kaip 70.000 vaizdo įrašų ir 9.000 kanalų, susijusių su Rusijos karu Ukrainoje, nes...

Inovacijos
2022.05.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku