Be anoniminių komentarų: paskui estus – „15min“

Publikuota: 2016-05-02
Tomas Balžekas, „15min“ generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Tomas Balžekas, „15min“ generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nuo šiandien internautai, norintys komentuoti „15min“ portale, privalo užsiregistruoti.

„Augame, tad į viršų keliame ir vertybes“, – nusišypso Tomas Balžekas, „15min“ generalinis direktorius. – Anoniminiai komentarai – dviveidystė, vienaip žmonės komentuoja anonimiškai, visai kitaip – jei prisiregistruoja. Tarp anoniminių komentarų dažnai liejasi necenzūriniai žodžiai, skatinamos patyčios ir t.t. Nei mums kaip žiniasklaidos priemonei tai naudinga, nei vartotojui, nei reklamos užsakovui. Tai nėra norma, jei taip nekalbame viešai, kodėl tą turime matyti internete“.

Portalo sprendimą lydi reklaminė kampanija „Interneto higiena“, kurią kūrė reklamos agentūra „New!“ – šį rytą keli šimtai Lietuvos nuomonės lyderių gavo „Interneto higienos“ rinkinį, susidedantį iš dantų pastos, dezodoranto, muilo ir šukų, o su minėtais daiktais vedama paralelė, jog dera atsisakyti anoniminių komentarų, nepamiršti taisyklingos gramatikos, dažniau pagalvoti, kuo dalijamės socialiniuose tinkluose, o šukomis prašukuoti kartais netaisyklingai naudojamas groteles – haštagus.

„Tie paspaudimai, kuriuos internautai sugeneruoja komentaruose, tikrai nėra tokie vertingi. Tie patys reklamos užsakovai taip pat nenori būti prie turinio, kuris bemaž 90% atvejų turi neigiamų spalvų. Žvelgiant iš verslo pozicijos manome, jog geriau turėti 10 komentarų, kurie turi savo veidą nei 100-ą, besidrabstančių purvais ir sakančių tai, to realiame gyvenime iš tiesų vartotojai nesakytų. Tai nėra toks jau didelis verslo praradimas ar nepamatuota rizika. Galima komentarų mažėjimo kreivė, o tuo pačiu ir paspaudimai mūsų negąsdina“, – pabrėžia p. Balžekas ir skaičiuoja, jog komentarai „15min.lt“ portale generuoja tik apie 3% visų puslapių atvertimų.

Paskui estus

Estijos žiniasklaidos grupei „Eesti Meedia Group“ priklausanti „15min“ šį sprendimą įgyvendina antri. Nuo šių metų vasario pradžios tokį žingsnį žengė ir grupei priklausntis Estijos dienraštis ir portalas „Postimees“ (Tai antroje pozicijoje pagal lankytojų srautus esantis Estijos dienraštis ir portalas).

„Toks mūsų žingsnis – noras portale sukurti „sveikesnį“ klimatą, kad nebūtų anoniminių įžeidinėjimų“, – sprendimą tuokart komentavo Merita Kopli, „Postimees“ Vyriausioji redaktorė.

Tik estai, pasak p. Balžeko, tai padarė tyliai. „Mes norėjome apie tai pasakyti garsiai, kūrybiškai, kokybiškai, originaliai, tad užtrukome kiek ilgiau, kol įgyvendinome kūrybinę idėją, koncepciją, sukūrėme klipą, – kalba p. Balžekas. – Žinoma, šiam žingsniui reikėjo drąsos, tačiau gal tai bus impulsas ir kitoms žiniasklaidos priemonėms“.

Žingsniu nesižavi

Savo ruožtu Vytautas Benokraitis, UAB „Delfi“ direktorius, pabrėžia, jog tą daro jau ne vienerius metus.

„Jau prieš trejus metus sukūrė registruotų komentarų platformą, dešimt metų samdome darbuotojus, kurie šalina neetiškus, su įstatymais prasilenkiančius komentarus. Visų komentarų artimiausiu metu neketiname paversti tik registruotais, nes gerbiame žmonių teisę rinktis. Lygiai taip, kaip parduotuvėje eilinis vartotojas turi teisę pasirinkti, kokios rūšies pastos ar muilo gabalėlį jis nori nusipirkti“, – kalba p. Benokraitis. Pasak jo, anoniminiai komentarai nėra savaiminis blogis, kurį reikia drausti.

„Problema galėtų būti komentavimo kultūra, kurią reikia kelti. Tačiau istorija rodo, kad draudimais problemų neišspręsime. Mes siekiame, kad komentavimo kultūra kiltų tiek anoniminiuose, tiek registruotose komentaruose“, – priduria p. Benokraitis.

Tiesa, nesenai portalo kartu Lietuvos marketingo asociacija LiMA pristatytoje rubrikoje „M360“ komentuoti gali tik prisiregistravę skaitytojai.

VŽ rašė, jog ne tik didieji portalai Lietuvoje tikina prižiūrintys pasirodančių komentarų braižą. Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai priklausančios bendrovės dar užpernai rugsėjį nusprendė atsiriboti nuo anoniminių komentarų internete ir pasirašė atitinkamą susitarimą. Asociacijos bendrovės įsipareigojo interneto portaluose nekomentuoti anonimiškai apie klientus, konkurentus, jų prekes ir paslaugas, taip pat neteikti anoniminių komentarų rengimo paslaugos ir nesamdyti trečiųjų šalių šiam darbui.

Susitarimas nedraudžia bendrovių darbuotojams skelbti komentarus apie klientus, konkurentus, jų prekes ir paslaugas, tačiau tokiu atveju agentūros darbuotojas privalo pasirašyti savo vardu ir pavarde.

Už tokį žingsnį

Ugnius Jankauskas, „Verslo žinių“ generalinis direktorius, pabrėžia, jog pernai pakeitus VŽ turinio valdymo sistemą, kol kas jos kūrėjų liko neišspręstas interneto komentatorių klausimas.

„Ankstesnėje turinio valdymo sistemoje savo skaitytojams leisdavome spręsti patiems – jie galėdavo išbalsuoti netinkamą komentarą – sulaukęs 10-ties internautų pastebėjimų, jog tai yra neetiškas komentaras, jis būdavo šalinamas. Naujosios sistemos kūrėjai šio jau pusmetį keliamo klausimo vis dar neišsprendžia, tačiau artimiausiu metu pasirinksime vienokį ar kitokį kelią. Jei nepavyks grįžti prie ankstesnės sistemos, vienas iš jų – taip pat registruoti komentatoriai“, – kalba p. Jankauskas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Teismas triskart sumažino baudą „Init“ 1

Teismas triskart, iki 50.000 Eur, sumažino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) bendrovei „Init“...

Rinkodara
2019.02.18
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
„Eesti Meedia“ persivadino į „Postimees Grupp“

Didžiausia Baltijos šalyse žiniasklaidos grupė „Eesti Meedia“ pakeitė pavadinimą į „Postimees Grupp“.  

Rinkodara
2019.02.11
6 kartus pažeidimai fiksuoti „Respublikos leidiniuose“, 2 – „Lietuvos ryto“ TV

Per praėjusius metus Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba gavo rekordiškai daug skundų – net 321. Lyginant...

Rinkodara
2019.02.07
 Lenkų valdantieji gali blokuoti G. Soroso investiciją į radijo stotį 2

Pirmadienį Lenkijos valdantieji užsiminė apie siekius užblokuoti sandorį, kuriuo privačių investuotojų grupė,...

Rinkos
2019.01.28
„Telia Lietuva“ pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo partnerius 3

Baigėsi telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ žiniasklaidos planavimo konkursas: po ketverių metų darbo...

Rinkodara
2019.01.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau