Be anoniminių komentarų: paskui estus – „15min“

Nuo šiandien internautai, norintys komentuoti 15min portale, privalo užsiregistruoti.
Augame, tad į viršų keliame ir vertybes, nusišypso Tomas Balžekas, 15min generalinis direktorius. Anoniminiai komentarai dviveidystė, vienaip žmonės komentuoja anonimiškai, visai kitaip jei prisiregistruoja. Tarp anoniminių komentarų dažnai liejasi necenzūriniai žodžiai, skatinamos patyčios ir t.t. Nei mums kaip žiniasklaidos priemonei tai naudinga, nei vartotojui, nei reklamos užsakovui. Tai nėra norma, jei taip nekalbame viešai, kodėl tą turime matyti internete.
Portalo sprendimą lydi reklaminė kampanija Interneto higiena, kurią kūrė reklamos agentūra New! šį rytą keli šimtai Lietuvos nuomonės lyderių gavo Interneto higienos rinkinį, susidedantį iš dantų pastos, dezodoranto, muilo ir šukų, o su minėtais daiktais vedama paralelė, jog dera atsisakyti anoniminių komentarų, nepamiršti taisyklingos gramatikos, dažniau pagalvoti, kuo dalijamės socialiniuose tinkluose, o šukomis prašukuoti kartais netaisyklingai naudojamas groteles haštagus.
Tie paspaudimai, kuriuos internautai sugeneruoja komentaruose, tikrai nėra tokie vertingi. Tie patys reklamos užsakovai taip pat nenori būti prie turinio, kuris bemaž 90% atvejų turi neigiamų spalvų. Žvelgiant iš verslo pozicijos manome, jog geriau turėti 10 komentarų, kurie turi savo veidą nei 100-ą, besidrabstančių purvais ir sakančių tai, to realiame gyvenime iš tiesų vartotojai nesakytų. Tai nėra toks jau didelis verslo praradimas ar nepamatuota rizika. Galima komentarų mažėjimo kreivė, o tuo pačiu ir paspaudimai mūsų negąsdina, pabrėžia p. Balžekas ir skaičiuoja, jog komentarai 15min.lt portale generuoja tik apie 3% visų puslapių atvertimų.
Paskui estus
Estijos žiniasklaidos grupei Eesti Meedia Group priklausanti 15min šį sprendimą įgyvendina antri. Nuo šių metų vasario pradžios tokį žingsnį žengė ir grupei priklausntis Estijos dienraštis ir portalas Postimees (Tai antroje pozicijoje pagal lankytojų srautus esantis Estijos dienraštis ir portalas).
Toks mūsų žingsnis noras portale sukurti sveikesnį klimatą, kad nebūtų anoniminių įžeidinėjimų, sprendimą tuokart komentavo Merita Kopli, Postimees Vyriausioji redaktorė.
Tik estai, pasak p. Balžeko, tai padarė tyliai. Mes norėjome apie tai pasakyti garsiai, kūrybiškai, kokybiškai, originaliai, tad užtrukome kiek ilgiau, kol įgyvendinome kūrybinę idėją, koncepciją, sukūrėme klipą, kalba p. Balžekas. Žinoma, šiam žingsniui reikėjo drąsos, tačiau gal tai bus impulsas ir kitoms žiniasklaidos priemonėms.
Žingsniu nesižavi
Savo ruožtu Vytautas Benokraitis, UAB Delfi direktorius, pabrėžia, jog tą daro jau ne vienerius metus.
Jau prieš trejus metus sukūrė registruotų komentarų platformą, dešimt metų samdome darbuotojus, kurie šalina neetiškus, su įstatymais prasilenkiančius komentarus. Visų komentarų artimiausiu metu neketiname paversti tik registruotais, nes gerbiame žmonių teisę rinktis. Lygiai taip, kaip parduotuvėje eilinis vartotojas turi teisę pasirinkti, kokios rūšies pastos ar muilo gabalėlį jis nori nusipirkti, kalba p. Benokraitis. Pasak jo, anoniminiai komentarai nėra savaiminis blogis, kurį reikia drausti.
Problema galėtų būti komentavimo kultūra, kurią reikia kelti. Tačiau istorija rodo, kad draudimais problemų neišspręsime. Mes siekiame, kad komentavimo kultūra kiltų tiek anoniminiuose, tiek registruotose komentaruose, priduria p. Benokraitis.
Tiesa, nesenai portalo kartu Lietuvos marketingo asociacija LiMA pristatytoje rubrikoje M360 komentuoti gali tik prisiregistravę skaitytojai.
VŽ rašė, jog ne tik didieji portalai Lietuvoje tikina prižiūrintys pasirodančių komentarų braižą. Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai priklausančios bendrovės dar užpernai rugsėjį nusprendė atsiriboti nuo anoniminių komentarų internete ir pasirašė atitinkamą susitarimą. Asociacijos bendrovės įsipareigojo interneto portaluose nekomentuoti anonimiškai apie klientus, konkurentus, jų prekes ir paslaugas, taip pat neteikti anoniminių komentarų rengimo paslaugos ir nesamdyti trečiųjų šalių šiam darbui.
Susitarimas nedraudžia bendrovių darbuotojams skelbti komentarus apie klientus, konkurentus, jų prekes ir paslaugas, tačiau tokiu atveju agentūros darbuotojas privalo pasirašyti savo vardu ir pavarde.
Už tokį žingsnį
Ugnius Jankauskas, Verslo žinių generalinis direktorius, pabrėžia, jog pernai pakeitus VŽ turinio valdymo sistemą, kol kas jos kūrėjų liko neišspręstas interneto komentatorių klausimas.
Ankstesnėje turinio valdymo sistemoje savo skaitytojams leisdavome spręsti patiems jie galėdavo išbalsuoti netinkamą komentarą sulaukęs 10-ties internautų pastebėjimų, jog tai yra neetiškas komentaras, jis būdavo šalinamas. Naujosios sistemos kūrėjai šio jau pusmetį keliamo klausimo vis dar neišsprendžia, tačiau artimiausiu metu pasirinksime vienokį ar kitokį kelią. Jei nepavyks grįžti prie ankstesnės sistemos, vienas iš jų taip pat registruoti komentatoriai, kalba p. Jankauskas.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti