2025-02-10 05:45

Mėnesio sandoris: „Toppan Holdings“ perka „Sonoco“ plastiko pakuočių gamybos verslą JAV už 1,8 mlrd. USD

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Gruodį paskelbta, kad „Toppan Holdings“, tarptautinis Japonijos pakuočių gamintojas, sutarė su „Sonoco“ išpirkti pastarojo plastiko pakuočių gamybos segmentą JAV už 1,8 mlrd. USD (1,7 mlrd. Eur).

Įvykus sandoriui, „Sonoco“ ir toliau gamintų pakuotes iš popieriaus bei metalo.

Sandorį ketinama užbaigti per pirmąjį 2025 m. pusmetį, nes dar laukiama konkurencijos priežiūros institucijų išvadų.

Sandorio perimetras

„Sonoco“ yra viena didžiausių pasaulio pakuočių gamintojų. Įmonė yra listinguota NASDAQ akcijų biržoje. Per paskutinius dvylika mėnesių (2023 m. ketvirtąjį ketvirtį – 2024 m. trečiąjį ketvirtį) įmonė uždirbo 6,6 mlrd. USD, o jos EBITDA už atitinkamą laikotarpį siekė 1 mlrd. USD (15,6% EBITDA marža). Savo veiklą įmonė skaido į keturias kategorijas: pramoninės popierinės pakuotės, popierinės pakuotės, metalinės pakuotės bei plastikinės pakuotės. Būtent dėl pastarosios verslo kategorijos JAV pardavimo ir sutarė abi įmonės.

Idėją atskirti plastiko pakuočių gamybą į atskirą segmentą įmonė viešai paskelbė dar 2024 m. pradžioje kartu su naująją savo strategija, kurios tikslas – supaprastinti veiklos sritis. Parduota verslo dalis įtraukė 25 gamyklas Šiaurės ir Pietų Amerikoje, kuriose dirba per 3.000 darbuotojų, o pagaminamų plastikinių pakuočių portfelis yra gana diversifikuotas. Skaičiuojama, kad 2023 m. pajamos iš plastikinių pakuočių gamybos siekė 1,3 mlrd. USD.

[infogram id="0b509f8f-cf5a-439f-b73d-9ac312aa7932" prefix="iWj" format="interactive" title="„Sonoco“ plastiko pakuočių 2023 m. pardavimų sudėtis "]

„Toppan Holdings“ yra Japonijos bendrovė, veikianti visame pasaulyje. Įmonė yra listinguota Tokijo akcijų biržoje. Per paskutinius dvylika mėnesių (2023 m. ketvirtąjį ketvirtį – 2024 trečiąjį ketvirtį) įmonė uždirbo 11 mlrd. USD pajamų. Įmonė veikia trijose segmentuose, iš kurių vienas yra pakuočių iš popieriaus ir plastiko gamyba.

„Toppan Holdings“ planuoja sujungti nupirktos įmonės pardavimo tinklą, platų klientų ratą bei naujų sprendimų kūrimo patirtį Šiaurės ir Pietų Amerikoje su savo pažangiomis techninėmis žiniomis ir esamu gamybos potencialu plastiko pakuočių rinkoje.

Sandorio strateginė svarba

Abiem bendrovėms įmonių įsigijimai, pardavimai ir (ar) susijungimai nėra naujiena. Tačiau įdomu tai, kad šis sandoris atitinka tiek pirkėjo, tiek pardavėjo ilgalaikes strategijas.

„Sonoco“ oficialiai skelbia, kad siekia „supaprastinti savo veiklos modelį“. Praktikoje tai reiškia atsisakymą mažiau pelningų verslo šakų ir susikoncentravimą į likusias. Šiuo atveju tikslas yra pasitraukti iš plastiko pakuočių gamybos verslo. Dar prieš paskelbiant apie šį sandorį, įmonė jau buvo pardavusi dvi plastiko pakuočių gamyklas Kinijoje už 419 mln. USD. Dabar – visiškas pasitraukimas iš Šiaurės ir Pietų Amerikos rinkų.

Ateityje įmonė planuoja stiprinti popieriaus ir metalo pakuočių gamybą tiek per organinį augimą, tiek per įmonių įsigijimus. Pirmieji žingsniai jau yra atlikti. 2024 m. pabaigoje „Sonoco“ sėkmingai įsigijo vieną iš didžiausių metalinių pakuočių gamintojų „Eviosys“ už 3,8 mlrd. USD. Nenustebtume, jei artimiausiu metu išgirstume apie tolesnius „Sonoco“ planus įsigyti vieną iš lyderiaujančių pasaulio popierinių pakuočių gamintojų.

Įsigijimas atitinka ir „Toppan Holdings“ strateginius tikslus. Įmonė siekia tapti viena iš pakuočių gamybos lyderių pasaulyje. Tačiau iki šiol didžioji dalis jos parduodamų pakuočių iš plastiko bei popieriaus būdavo skirta Japonijos rinkai, o pajamos iš šios produkcijos pardavimų 2023 m. siekė 2,9 mlrd. USD. Tad įsigijimas stipriai prisidės prie bendrovės plėtros ir rinkų diversifikacijos.

Reikšmė Lietuvai

Sandoriai pasaulinėje pakuočių gamybos rinkoje ir toliau vyksta aktyviai. Įmonės siekia didinti savo rinkos dalį, atrasti naujas sinergijas ir plėsti gamybos pajėgumus.

Lietuvos rinka – ne išimtis. Pastaraisiais metais matėme ne vieną sandorį pakuočių gamintojų segmente. 2024 m. spalį „Rani Plast“, strateginis investuotojas iš Suomijos, įsigijo Utenos pakavimo plėvelės gamintoją bendrovę „Umaras“. Tų pačių metų gruodį įmonių grupę „Plasta“ nupirko Jungtinės Karalystės namų apyvokos reikmenų gamybos kompanija „Cedo“.

Tai rodo, kad didieji rinkos dalyviai, siekdami savo strateginių tikslų, domisi ir lietuviško kapitalo įmonėmis.

Tikėtina, kad ateityje išgirsime apie dar ne vieną įsigijimą šiame sektoriuje. Investuotojų dėmesį labiausiai patraukia gamybos įmonės, kurios didžiąją savo produkcijos dalį eksportuoja, turi žinomų klientų ir tvarius gamybos procesus su kokybiška įranga. Tokių bendrovių Lietuvoje tikrai turime ne vieną.

Mantas Šnioka, „Summa Advisers“ asocijuotasis direktorius

 

52795
130817
52791