Vokietijos vartotojų pasitikėjimas pakilo aukščiausiai per daugiau nei 2 metus

Didžiausios šalyje rinkos tyrimų bendrovės „GfK“ naujausių apklausų duomenimis, šalies vartotojų pasitikėjimo indeksas, kurį sudarant dalyvauja apytikriai 2.000 respondentų, per pastarąjį mėnesį paaugo nuo minus 24,0 punkto iki minus 20,9 punkto.
„Krentantis infliacijos lygis kartu su sparčiu atlyginimų augimu stiprina vartotojų perkamąją galią“, – komentavo Niurnbergo rinkos sprendimų instituto (NIM), kuris kartu su "GfK" dalyvauja šiuose reguliariai atliekamuose sociologiniuose tyrimuose, ekspertas Rolfas Burklas.
Pirmą šių metų ketvirtį atlyginimai Vokietijoje augo 6,4%, kas yra didžiausias realus (po infliacijos) augimas nuo 2008 m. Per metus augimas siekė 3,8%, tai buvo ketvirtas iš eilės augimo ketvirtis po prieš tai sekusių šešių ketvirčių atlyginimų mažėjimo.
Namų ūkių pajamų didėjimo lūkesčių subindeksas pasiekė pastarųjų pustrečių metų aukštumas, per mėnesį paaugęs 10,7 punkto, iki 12,5 punkto, o ekonomikos perspektyvų vertinimo subindeksas šoktelėjo nuo 0,7 iki 9,8 punkto. Tuo tarpu polinkio taupyti subindeksas nukrito nuo 14,9 iki 5 punktų, polinkio išlaidauti – nuo 12,6 iki 12,3 punkto.